SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Crackhead efter August 02, 2008, 09:17:14 am
-
Her er en udskrift fra min tur i testbænk sidste år efter montering af Yoshimura, KN-Filter og PCIII. Jeg synes ikke selv, at moment og HK hænger helt sammen :( Hvad synes I?
-
hmm... ser det kun kæmpe stort
-
Har uploaded det som pdf i stedet.
-
124,6 HK ved 10384 omdr og 90,4 Nm ved 8412 omdr. Det lyder da fint nok ? Og graferne synes jeg ikke ser forkerte ud. Moment kurven er meget fladere end HK kurven - især på en V2.
-
Jeg har selv fået målt min på to forskellige testbænke og der er meget stor forskel på de to målinger, så det er svært at samligne.
Din ser egentlig fin ud men det ser ud til at nm ikke passer med hk... :undecided:
Det passer hvis dine hk er målt på krumtappen og nm er målt på hjulet.
-
Hos Bruun-Larsen måler de altid på krumtappen fik jeg at vide i går. De mener at der er for mange faktorer, som gør det upræcist at måle på hjulet(dæk, fælg, transmission osv.). Ydermere skulle standartspecifikationerne fra Suzuki også tages med et gran salt. Efter sigende er de reelle specs en del lavere end de 124HK og 102NM som de opgiver. Jeg har fået 7-8 HK mere efter rulning fik jeg at vide hos Bruun-Larsen. Jeg skal ind og hente min før-rulning udskrift en af dagene
-
Så længe de tager målingen fra baghjulet, så er krumtaps effekten jo en udregning ud fra baghjulet og så kan den jo aldrig være mere nøjagtigt.
Gætter på at det er gas for at gøre folk glade med et højere tal.
-
Så længe de tager målingen fra baghjulet, så er krumtaps effekten jo en udregning ud fra baghjulet og så kan den jo aldrig være mere nøjagtigt.
Gætter på at det er gas for at gøre folk glade med et højere tal.
Lige præcis.
-
Umidelbart synes jeg kurverne ser mærkelige ud. De viser at du har ca. 90 HK på baghjulet og en decelleration på ca. 35 HK. Det er ALT for meget. En SV1000 giver typisk 105-110 HK på baghjulet og decellerationen bør ikke være større end 15 HK.
Jeg fik min PC3 justeret hos FV-motor i sidste uge og min gav 108HK på baghjulet og 95 NM.
-
min var oppe på 113,85hk og 98,18 nm efter just og test hos ove,,, mr dyno :thumbsup:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17790
-
min var oppe på 113,85hk og 98,18 nm efter just og test hos ove,,, mr dyno :thumbsup:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17790
Min lå også lige der omkring... Målingen var selvf. taget på baghjulet...
Vi har vist debateret det med hvor bruun larsen måler tidligere. Jeg forstår stadigvæk ikke hvorfor de skulle gøre sig den ulejlighed at måle på krumtappen. Det er SÅ meget mere besværligt og må nødvendigvis også derfor være meget dyrere!
Hvis det baseres på at de BEREGNER sig til ydelsen på krumtappen ud fra målinger på baghjulet så kan det på ingen måde være mere sammenligneligt eller præcist end ved blot at have en måling på baghjulet.
Det lyder meget underligt i mine ører!
-
Alt i alt må vi vist konstatere at Bruun-Larsen er lidt "specielle". Jeg glæder mig i hvert fald til at få udskriften fra før den blev justeret. Så kan jeg da danne mig et billede over tingene.
-
Man kan ikke MÅLE på krumtappen uden at afmontere motoren og smide den i en bænk - det tvivler jeg meget stærkt på er måden de gør det på.
Der er enorm forskel på rullefelter, så det ENESTE man kan regne med, er målinger før og efter tuning på den SAMME bænk.
I bund og grund er effekten jo komplet ligegyldig - det er blanding og udseendet af kurven som er interessant...
-
Jeg glæder mig i hvert fald til at få udskriften fra før den blev justeret
Så må du lige smide den herind så vi kan få en ide om hvad faen de laver derinde hos Bruun-Larsen!
-
Jeg glæder mig i hvert fald til at få udskriften fra før den blev justeret
Så må du lige smide den herind så vi kan få en ide om hvad faen de laver derinde hos Bruun-Larsen!
Det skal jeg nok. Har også overvejet at smide den over til Jan O. og få den rullet!!!
-
Smid den til FV Motor og få det gjort 100% ordentlig en gang for alle.
Jeg tog selv den lange vej fra Odense til Sabro og fik det gjort og har ikke fortrudt det. Det var alle pengene og ventetiden værd. :thumbsup:
-
Smid den til FV Motor og få det gjort 100% ordentlig en gang for alle.
Jeg tog selv den lange vej fra Odense til Sabro og fik det gjort og har ikke fortrudt det. Det var alle pengene og ventetiden værd. :thumbsup:
Hvad kostede sådan en tur?
-
5700 kr. inklusiv PowerCommander og KN Filter.
Hvis det kun er selve indrulningen, så kan du nøjes med 2500 kr.