SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Mikkel efter August 14, 2008, 05:16:01 pm
-
Ja, jeg ved godt det her er SVrider !
Men jeg har forelsket mig lidt i en Gsxr750 og er lidt i tvivl om hvorvidt jeg skal kigge efter K7 eller K8 modeller. Jeg har set forskellen er lidt med nyt stel og noget mulighed for at vælge 3 forskellige køreprogrammer på en knap på styret.
Er der nogle der har prøvet begge cykler, eller andre der blot har nogle gode råd, plusser/minusser ved den ene eller anden model ?
Jeg skal ud og prøve en K7 i morgen, så ville gerne vide om der er noget jeg skal være særligt opmærksom på ?
Der er 10.000 kr. i prisforskel - er det prisforskellen værd at hoppe på den nyeste model ?
Mange spørgsmål - håber på ligeså mange svar.
Takker på forhånd
-
tja jeg ville nok vælge k8 modellen når der ikke er større prisforskel.
-
tja jeg ville nok vælge k8 modellen når der ikke er større prisforskel.
Osse her, hvis du har de 10000.
-
de 3 indstillinger ??? hmm... har prøvet det engang,,, ved ikke helt hvad jeg skal med det....
syntes ikke min 1000 overrasker,,,, den rykker vildt,,, måske på bane og det regner,,, hmm
-
Lortet vejer... riv det af...
-
Lortet vejer... riv det af...
:lmao: :lmao: :lmao: ... hørt !
-
#1
Min kammy´s kæreste har en K7 1000´er.
Det dér med knappen er vist noget med at holde stille og så skifte map.
Man kan ikke skifte under kørslen.
Hvis man er til GSX, hvad skal man så osse med sådan en knap ?
Den kan altså osse godt flytte sig en anelse, sådan en 1000´er.
Er blevet overhalet ganske gelinde af den, selvom mine arme blev rykket lange ved 10000 o/min i 2 gear :brok:
Den er sygt hurtig ! Hendes vejer vist 165 kg og har det samme i heste - det er nogenlunde ok :thumbsup:
Jeg har planer om at købe nogle nye ventilhætter, så jeg kan køre fra hende :mrgreen:
-
en alm gixxer 1000 vejer 172 standart.......
og så er der 185 hypper.....
ang skifte mode... så kan man godt mens man kører :wink:
men som sagt,, overflødigt,,,
-
Jeg fik prøvet gsxr750k7 i dag - den er jo fantastisk... Men så kom jeg til også at prøve en Hayabusa, og den er fandme også lækker.
Nu bliver det vist lige noget med at tænke lidt over hvad jeg vil have, men gixxeren er sjovest på de små veje, hvor Busaen er for vild når der er lidt vej der går ligeud.
Argh... det bliver vist dyrt det her !
-
Jeg fik prøvet gsxr750k7 i dag - den er jo fantastisk... Men så kom jeg til også at prøve en Hayabusa, og den er fandme også lækker.
Nu bliver det vist lige noget med at tænke lidt over hvad jeg vil have, men gixxeren er sjovest på de små veje, hvor Busaen er for vild når der er lidt vej der går ligeud.
Argh... det bliver vist dyrt det her !
Da er jo en 1000R det opplagte valg. Hvilken som helst i grunn...
Motor OG svingegenskaper.. :twisted:
-
[/quote]
Da er jo en 1000R det opplagte valg. Hvilken som helst i grunn...
Motor OG svingegenskaper.. :twisted:
[/quote]
Ja, så derfor er det også den næste jeg skal ud og prøve !
-
Jeg har også gået med samme overvejelse især fordi jeg vil skifte til GSX-R750. Først var jeg mest hooked på K7 pga. lavere egenvægt og federe standardpotte, men har blandet andet læst her http://www.motorcycle-usa.com/Article_Page.aspx?ArticleID=6900&Page=1 (http://www.motorcycle-usa.com/Article_Page.aspx?ArticleID=6900&Page=1) at K8'ere er lige en tand mere skarp.
Omvendt hvis min forsikringsmand kunne overtales, så ville jeg hellere ikke have noget imod en ZX10 fra 2004-2005. De kan også erhverves for nogle rimelige priser. :innocent:
Busa ville jeg ikke røre. Jeg er blevet fuldstændigt hooked på svingkørsel og der kan færgen altså ikke hænge på tilnærmelsesvis.
-
en alm gixxer 1000 vejer 172 standart.......
og så er der 185 hypper.....
ang skifte mode... så kan man godt mens man kører :wink:
men som sagt,, overflødigt,,,
Kommer an på årgang ... Min K6'er vejer 167 og har 178 i motor og 160 på hjulet ... og ingen "knap", "flybye", E3 udstødningsnorm etc ... K6 .. de sidste af den rigtige slags ;-)
-
en alm gixxer 1000 vejer 172 standart.......
og så er der 185 hypper.....
ang skifte mode... så kan man godt mens man kører :wink:
men som sagt,, overflødigt,,,
Kommer an på årgang ... Min K6'er vejer 167 og har 178 i motor og 160 på hjulet ... og ingen "knap", "flybye", E3 udstødningsnorm etc ... K6 .. de sidste af den rigtige slags ;-)
K5 og K6 er vel p.t. den beste(raskeste) Gixxer? Brutal motor, helt fra tomgangsturtall....
-
en alm gixxer 1000 vejer 172 standart.......
og så er der 185 hypper.....
ang skifte mode... så kan man godt mens man kører :wink:
men som sagt,, overflødigt,,,
Kommer an på årgang ... Min K6'er vejer 167 og har 178 i motor og 160 på hjulet ... og ingen "knap", "flybye", E3 udstødningsnorm etc ... K6 .. de sidste af den rigtige slags ;-)
K5 og K6 er vel p.t. den beste(raskeste) Gixxer? Brutal motor, helt fra tomgangsturtall....
????????????? er målt på bænk hos enghave.... der var en 06 lige efter mig... og jeg havde nu mere power
med vægt var til sperik,,, han skrev en 2007
-
en alm gixxer 1000 vejer 172 standart.......
og så er der 185 hypper.....
ang skifte mode... så kan man godt mens man kører :wink:
men som sagt,, overflødigt,,,
Kommer an på årgang ... Min K6'er vejer 167 og har 178 i motor og 160 på hjulet ... og ingen "knap", "flybye", E3 udstødningsnorm etc ... K6 .. de sidste af den rigtige slags ;-)
Det siger du godt nok - men hvor kommer det fra (udover at den måske ikke overholder nogle støj/emissionskrav) - K7 og K8 har flere HK .. så hvorfor skulle K5 og K& være raskere ?
-
Jeg har kun lest meg til dette, og har bare prøvekjørt K5en...
K5/K6 har kanskje mindre maxeffekt enn K7/K8 men den er betydelig sterkere i bunn og mellomregisteret. Så veier den mindre..
Men rolig gutter, ALLE 1000R er raskere enn 99.9% av MC-førere kan mestre...
-
Jeg fik prøvet gsxr750k7 i dag - den er jo fantastisk... Men så kom jeg til også at prøve en Hayabusa, og den er fandme også lækker.
Nu bliver det vist lige noget med at tænke lidt over hvad jeg vil have, men gixxeren er sjovest på de små veje, hvor Busaen er for vild når der er lidt vej der går ligeud.
Argh... det bliver vist dyrt det her !
Du skal da ha' en Busa! Og sådan én har jeg tilfældigvis til salg (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=10446.0 (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=10446.0)) :)
Og den kan sagtens svinge sådan en satan - der skal bare arbejdes lidt :lol:
/bo
-
Bo - det er sgu en fin Busa... Men er nok mere til Gsxr modellerne. Dog ryger din med i overvejelserne, det er en fin cykel og vist også en fin pris !
-
en alm gixxer 1000 vejer 172 standart.......
og så er der 185 hypper.....
ang skifte mode... så kan man godt mens man kører :wink:
men som sagt,, overflødigt,,,
Kommer an på årgang ... Min K6'er vejer 167 og har 178 i motor og 160 på hjulet ... og ingen "knap", "flybye", E3 udstødningsnorm etc ... K6 .. de sidste af den rigtige slags ;-)
Det siger du godt nok - men hvor kommer det fra (udover at den måske ikke overholder nogle støj/emissionskrav) - K7 og K8 har flere HK .. så hvorfor skulle K5 og K& være raskere ?
K7 og K8 lider af "for meget elektronik og for lidt Carbon" .... men det ved du jo alt om ;-)
-
Jeg har kun lest meg til dette, og har bare prøvekjørt K5en...
K5/K6 har kanskje mindre maxeffekt enn K7/K8 men den er betydelig sterkere i bunn og mellomregisteret. Så veier den mindre..
Men rolig gutter, ALLE 1000R er raskere enn 99.9% av MC-førere kan mestre...
;-) ... nemlig ... Så kan man jo se på Super Bike sidste år hvor K6'eren var bedre en K7 ... ;-)
-
en alm gixxer 1000 vejer 172 standart.......
og så er der 185 hypper.....
ang skifte mode... så kan man godt mens man kører :wink:
men som sagt,, overflødigt,,,
Kommer an på årgang ... Min K6'er vejer 167 og har 178 i motor og 160 på hjulet ... og ingen "knap", "flybye", E3 udstødningsnorm etc ... K6 .. de sidste af den rigtige slags ;-)
Det siger du godt nok - men hvor kommer det fra (udover at den måske ikke overholder nogle støj/emissionskrav) - K7 og K8 har flere HK .. så hvorfor skulle K5 og K& være raskere ?
K7 og K8 lider af "for meget elektronik og for lidt Carbon" .... men det ved du jo alt om ;-)
aaaa come onn
-
en alm gixxer 1000 vejer 172 standart.......
og så er der 185 hypper.....
ang skifte mode... så kan man godt mens man kører :wink:
men som sagt,, overflødigt,,,
Kommer an på årgang ... Min K6'er vejer 167 og har 178 i motor og 160 på hjulet ... og ingen "knap", "flybye", E3 udstødningsnorm etc ... K6 .. de sidste af den rigtige slags ;-)
Det siger du godt nok - men hvor kommer det fra (udover at den måske ikke overholder nogle støj/emissionskrav) - K7 og K8 har flere HK .. så hvorfor skulle K5 og K& være raskere ?
K7 og K8 lider af "for meget elektronik og for lidt Carbon" .... men det ved du jo alt om ;-)
aaaa come onn
Kom nu ind i kampen .... K6 er en KULT cykel ;-)