SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Crackhead efter August 24, 2008, 04:41:03 pm
-
Jeg er blevet anbefalet, at gå en tand ned foran næste gang jeg skifter kædekit. Det skulle gøre SVinet mere medgørligt ved bykørsel. Er der nogen, som har erfaring med det?
-
Hej dette er jeg osse blevet anbefalet af Mr. Dyno
en tand ned og den kører bedre..
Mvh Henrik
-
Ok, det må prøves.
-
den køre sjovere - men jeg kunne mærke det på benzin forbruget - men ligger også på motorvej 80% af tiden
-
den køre sjovere - men jeg kunne mærke det på benzin forbruget - men ligger også på motorvej 80% af tiden
Hvor mange omdrejninger køre den med nu kontra før, Og benzin forbruget er det + 10% eller..
-
Det kunne jeg også godt tænke mig at vide.
-
14-13 tænder = 7,7%
-
14-13 tænder = 7,7%
Øhh, kører den ikke 17/40 standard ?
-
Jeg har gearet min Sv1000 om til 16/44 og det har ikke ændret ved benzin økonomien. Jeg kører yderst sjældent på motorvej men kører frisk på landevejene.
-
Min er gearet 2 tænder bag på.
Kører 155km/t ved 6.5K rpm i 6 gear.
Det er dog med er korrigeret speedo, tror der er _max_ 4-5% misvisning ved den hastighed.
Uden speedohealer kommer speedometeret til at vise fuldstændigt forkert.
-
Jeg har fået smidt en ekstra tand bagpå, hvilket gør at jeg kommer hurtigere fra start, men har mistet 10 km/t i toppen.
-
Jeg har fået smidt en ekstra tand bagpå, hvilket gør at jeg kommer hurtigere fra start, men har mistet 10 km/t i toppen.
det er samme gearing som sv650n 99-02 er født med
lidt hurtigere ud af starthullerne
-
Jeg kører en mindre foran og en mere i bag på min 6 1/2 og det har jeg ikke fortrudt :thumbsup:
-
En tand ned foran? hvad med kæden,kommer den til at køre for hårdt på glideskinnen på baggaflen eller hvad???
-
Jo den gør.
Jeg ville bare give den 2 eller 3 mere bagpå - så er man sikker på kæden går fri.
-
Lyder fornuftigt. Er kæden mon lang nok til 3 tænder?
-
Lyder fornuftigt. Er kæden mon lang nok til 3 tænder?
også nysgerrig - og hvor man kan får 42/43 tænders tandhjul
ved at gixxeren har 42 bag
-
Lyder fornuftigt. Er kæden mon lang nok til 3 tænder?
også nysgerrig - og hvor man kan får 42/43 tænders tandhjul
ved at gixxeren har 42 bag
Du går bare selv ind på www.jt-sprockets.com og finder tandhjul til din bike, noterer hvad det hedder og bestiller hos din reservedels pusher det antal tænder du vil have..
-
Her har jeg lige købt kædekit fra. Når i vælger bagtandhjul, er "Stealth" det samme som et SuperSprox med alucenter og high carbon steel tandkrans.
http://www.motomike.eu/mcbutikken/shop/
Husk lige at kigge på den her inden i bestiller kæde, for der er forskel på belastningsgrad og holdbarhed.
http://sajmon.dk/kaede_facts.jpg
-
Kæderne er testet til forskellige trækstyrker og der er ikke meget forskel på en DID 530 VM og en DID 530ZVM. Derfor har jeg valgt en 530VM og sparet en del penge. Nogle vil sige at det er det er risikabelt men det er nu sund fornuft.
F.eks er en 530VM 10% stærkere end en 520 "Heavy duty race jeg vejer ingenting kæde"... Og det er der mange som benytter uden at være nervøs...
Læs mere her : http://www.didchain.com/specs.htm
-
Jeg ville også til enhver tid sætte et større bagtandhjul på end et mindre foran, da kæden derved belastes på samme måde som standart, og det øgede moment lægges direkte på bagtandhjulet / baghjulet.
Kørte med A.F.A.M race 520 17/42 på mit kilo svin, og det spillede bare max.