SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Emil -Ejlemos- efter September 05, 2008, 11:24:23 am
-
Hey... Har for første gang den anden dag lavet en wheelie på min grisling... FEDT!!
Det er jo (i hvert fald for mig) ikke muligt at lave wheelies blot ved at gi gas i 1. gear, så jeg havde hørt at man skulle lette på gassen lidt (så den dykker) inden man så giver gas... det virkede som fortalt... WUHU!
Mit spørgsmål er nu, hvordan gør i andre ? er der andre/bedre måder at gøre det på ?
Ved at man jo osse kan "slip the clutch", den har jeg ikke prøvet endnu...
Det skal jo lige siges at det selvfølgelig var på en lukket bane og ikke på offentlig vej :wink:
-
Jeg gør det på samme måde - Få den til at dykke også fuld skrue - så kommer den op. Kan ikke komme op ved blot at give fuld gas i 1st gear. Har heller ikke brugt kobling til at lave wheelies med endnu - Men det skulle ikke være noget problem når du lære det har jeg hørt :) altså for grislingen.
-
den kan gå på hjul ved fuld gas i 1. uden brug af kobling :angel:
det var ikke engang med vilje :shock:
-
Puuuh er sku ellers ikke meget for det selvom jeg godt vil prøve.. Den skriger jo som en gris i første når man vrider den :whipped: :innocent:
-
et tip - ret kroppen helt op - og la cyklen arbejde
arbejdt det gashåndstag
jeg har en dårlig vane med at læne mig frem i det den løfter sig - men det er så max acceleration istedet for wheelie...
forhjulet der hopper hen over asfalten
-
et SVin kan godt med kun gas men kan ikke med 650 uden at dykke den først
-
eller jeg kan ikke ;)
-
Jeg bruger altid kobling nu, men det skal man IKKE (og jeg gentager IKKE) gøre uden man har styr på at gasse den op og holde den i længere tid, og ikke mindst sætte den blødt ned.
Mange (læs: 99,999% af alle) klipper gassen brutalt når de vil ned - og det er FORKERT....!
Bare søg på youtube efter "how to do a wheelie" - der er mange gode videoer. :mrgreen:
-
Min 6-1/2 er gearet ned en tand mindre i for en mere i bag. Det giver næsten for foldsomt løft i 1ste men anden er helt fint 50 km/t også et godtfil på koblingen så ruller det :mrgreen: men lad ikke ham her :police: se det :undecided:
-
Ved hvilket antal omdrejninger skal man ligge ved, ingen man skal give den fuld gas? På en sv1000 :)
-
Min klarer det fint ved 4000.... Et andet lille trick er at bruge bagbremsen til at sætte den stille ned
-
Min klarer det fint ved 4000.... Et andet lille trick er at bruge bagbremsen til at sætte den stille ned
:shock: :shock: :shock: ikke noget jeg ville anbefale. :undecided:
Hvis den skal ned fordi den er kommet for højt op så er det rigeligt med motorbremsen, men når SVinet er på vej ned så skal den trække maks så den lander så blødt som muligt.
Tager du bagbremsen, vil den da hamre i asfalten, eller har jeg misforstået hvad du mener???? :oops:
-
kender en der smed sin tl'er fordi han stod for hårdt på bagbremsen.. det kan blive meget dyrt at bruge bagbremsen så brug den med omtanke og hvis du ved 100% hvad du laver :thumbsup:
-
det kan da bliver meget dyrt uanset hvad man kvajer sig med når man kun har kontakt med et hjul. Så tænk jer om inden i hiver den op på hjul, det kræver plads til at komme ned igen. :D
-
Jeg snakker ikke om at knalde bremsen i... Bare justere med den når man er deroppe...
Det virkede fint på wheeliekursus ihvertfald