SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Høivang(Varde) efter September 07, 2008, 01:51:37 pm
-
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=94321
-
skriver den "Check" eller "FI" i instrumentpanelet? Den er IKKE druknet, for så ville den stadig tørne motoren ;)
-
Jeg har fået den startet nu, ved at kortslutte koblingskontakten.
Hvor køber jeg en ny en af dem? Går ud fra den er defekt.
-
Jeg har fået den startet nu, ved at kortslutte koblingskontakten.
Hvor køber jeg en ny en af dem? Går ud fra den er defekt.
du kan da købe en hos din suzuki forhandler, men se nu om du ikke kan lave den først
-
Ok, godt det ikke var "værre" end det.. Kan godt forestille mig den er lidt pebret original :dead: Gad vide om man ikke bare kunne lade den være kortsluttet. :huh:
-
Jeg har fået den startet nu, ved at kortslutte koblingskontakten.
Hvor køber jeg en ny en af dem? Går ud fra den er defekt.
Plejer du ikke at trække koblingen, når du starter modellen ?
Og hvis dit koblingsgreb er knækket, hvordan trækker du så koblingen ?
Er det ikke bare ud og købe et nyt greb for at blive kørende igen som vanligt ?
-
Du kan også kortslutte ledningen til kontakten - så kan raketten starte uanset om du har trukket koblingen eller ej. Jeg gør det når jeg monteret varme-wraps på håndstaw'ene, for koblingsgrebet kan ikke komme langt nok ind og aktivere kontakten.
-
Du kan også kortslutte ledningen til kontakten - så kan raketten starte uanset om du har trukket koblingen eller ej. Jeg gør det når jeg monteret varme-wraps på håndstaw'ene, for koblingsgrebet kan ikke komme langt nok ind og aktivere kontakten.
du ku også file lidt på spidsen :wink:
(tage lidt af plastik dutten på kontakten, så du genvinder det fri spil der skal til for at kontakten virker når du hiver i "grebet" )
-
:dead: Gad vide om man ikke bare kunne lade den være kortsluttet. :huh:
Det kan man sikkert, men er der ikke noget med, at koblingsswitchen har fat i ECU´en på sådan et kilosvin ?
Jeg synes at have læst noget om, at når man har fiflet med noget TREmod, så er der forskel på omdrejningstallet i frigear afhængigt af, om man har trukket koblingen eller ej :huh:
Om dette kun gælder frigear ved jeg ikke.
Men jeg kunne da forestille mig de skævøjede har tænkt, at der ikke er meget brug for ekstra fortænding mens koblingen er trukket, og derfor lader maskinen falde tilbage i fortænding (og derved o/min. i tomgang), når koblingen er trukket.
Men igen, hvis det kun er i frigear, så er det underordnet.
Hvis ikke, så er det en rigtig dårlig plan, at have switchen inde permanent...
-
Min har været inde permanent i 5 måneder nu - det gør ingen forskel på hverken topfart eller optræk eller for den sags skyld benzinøkonomi eller køreglæde / smidighed på motoren (eller mangel på samme...) :mrgreen:
-
:dead: Gad vide om man ikke bare kunne lade den være kortsluttet. :huh:
Det kan man sikkert, men er der ikke noget med, at koblingsswitchen har fat i ECU´en på sådan et kilosvin ?
Jeg synes at have læst noget om, at når man har fiflet med noget TREmod, så er der forskel på omdrejningstallet i frigear afhængigt af, om man har trukket koblingen eller ej :huh:
Om dette kun gælder frigear ved jeg ikke.
Men jeg kunne da forestille mig de skævøjede har tænkt, at der ikke er meget brug for ekstra fortænding mens koblingen er trukket, og derfor lader maskinen falde tilbage i fortænding (og derved o/min. i tomgang), når koblingen er trukket.
Men igen, hvis det kun er i frigear, så er det underordnet.
Hvis ikke, så er det en rigtig dårlig plan, at have switchen inde permanent...
så lad være med at fifle med Tremod, det er spild af tid og penge.............
-
Alt det nymodens lir 8) - fars gamle gixxer har hverken switch på kobling eller støtteben, og det virker fint når man ellers lige husker og tjekke om den står i frigear inden man starter den :afro: