SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: jønne efter September 26, 2008, 09:24:46 am
-
hmm kan squ ikke rigtig finde udaf hvad der er galt
når jeg kører med konstant hastighed er der lisom motoren går ujævnt hugger lisom
der er ikke nået når den får en smule gas
hvad kan det være??
håber på lidt hjælp til min sv 650 ´00 :huh:
-
Det er fordi den ikke er bygget til at trille afsted. :blink:
Mer´gazzz :lol:
(Spøg til side:)
Lyder lidt som noget karburatorsprit i tanken kan løse.
"oldschool" modellen med karburator er slem til at danne is så i med sprit. :blink:
-
det skal squ prøves :lol:
-
Det er også et billigt fix - kan købes på de fleste tankstationer. Ellers kan det være at du skal have synkroniseret kaburatorer. Det er noget de kan klare rimeligt billigt i forbindelse med et service. Ellers kan man med lidt snilde bygge det nødvendige måleværktøj selv.
-
jeg har investeret i carb tune så det er ikke det største problem :mrgreen:
-
Jeg havde lignede problem på min, og det hjalp at få ændret på blandingen.. Jeg mener, nålene skal hæves en tak..
-
Det kan i værste tilfælde også være dine nåle-styr der er slidte, men prøv det andet først.
-
jeg prøver at hæve nålene et hak :blink:
-
Det hjalp altså ikke med sprit??? :undecided:
Når den gør det, så prøv lige at holde ind til siden og sluk motoren i 1 min tid, inden du starter igen og hvis den stadigt gør det så er det ikke is. :rolleyes:
-
er det kun ved lave omdrejninger (2-4K) eller også højere oppe, f.eks konstant trille med 7K?
-
nope der er ikke noget at mærke på motorvej 6-7000 omdrejninger
-
Det hjalp altså ikke med sprit??? :undecided:
Når den gør det, så prøv lige at holde ind til siden og sluk motoren i 1 min tid, inden du starter igen og hvis den stadigt gør det så er det ikke is. :rolleyes:
nej det hjalp desværre ikke med sprit
-
Under tanken sidder der en skrue der skal justeres... Jeg har ikke selv fået det gjort endnu, men har en kammerat der har gjort det. Han justerede det hjemme i garagen.
Mvh Jess
Der sidder mange skruer under tanken :D
-
Der er vel ikke på en oldschool han justerede???
Tror det er gasspjældspotentiometeret han har justere på men det er kun til dem med sprøjt. (TPS-justering)
-
En V2 skal gå ujævnt :angel:
-
En V2 skal gå ujævnt :angel:
det er da en selvfølge når de har sparet 2 af cylindrene væk :mrgreen: :mrgreen:
-
det er da en selvfølge når de har sparet 2 af cylindrene væk :mrgreen: :mrgreen:
Det er noget med fysik og massers bevægelighed: Der skal nogle ordentlige vibrationer til at ryste en ordentlig :innocent:. Hvis man bare er "almindeligt udstyret" kan man fint nøjes med noget række-4, og lidt summen i stellet - hvis du forstår....
/Søren F
-
hvis det er dine cabs så er det sikkert din pilot skrue/dyse der skal justeres ... for jo mere du åbner for spjældene jo mere er det din nål og hoveddyse der træder ind og får indvirkning .... MEN når du siger konstant hastighed vil jeg jo holde på at du lige skulle kigge på dine tændkabler og tændrør .... HUSK AT KIGGE EFTER SMÅ BIDE MÆRKER, fra mus og mår
-
Undskyld, havde ikke lige fået med at det var den gamle model....min fejl
-
Hvad fandt du ud af