SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: dennis82 efter September 27, 2008, 10:56:10 am
-
hey.
nogen som har prøvet at køre med andet end 95? og hvis i har, hva synes i om det, køre maskinen bedre eller dårligere?
Dennis
-
Jeg synes ikke der er den mindste forskel på om jeg har brugt 92 oktan, 95 oktan eller nogle af de andre typer (V-power osv...)
Alligevel vælger jeg for det meste 95 oktan. Spørg ikke hvorfor...
-
Der er ingen forskel.
Jeg har opgjort mit benzinforbrug for de 4 sæsoner, hvor jeg har kørt de to på V-power (dengang det var 95 oktan) og de sidste to på 92 oktan. Jeg kan ikke påstå, der overhovedet er nogen mærkbar eller målbar forskel i effekt eller forbrug.
Derfor kører jeg nu 92 medmindre det ikke er tilgængeligt der hvor jeg nu lige er tvunget til at tanke.
-
Derfor kører jeg nu 92 medmindre det ikke er tilgængeligt der hvor jeg nu lige er tvunget til at tanke.
Kan man ikke risikere at den tændingsbanker når oktan tallet er "så lavt"?
-
Min bruger mere Benzin når der kommer 92 end hvis der kommer 95 på :undecided:
-
De fleste mc'er kan trille fra oktan 89, så bare rolig... der er absolut ingen grund til at ofre mere end oktan 92!
-
sv'eren er fakstisk bygget til 92 oktan
-
De 3 første gange jeg kørte på 99 okt v power kørte jeg 20km længere på en tankfuld. De så lovende ud. Ny er der ikke forskel på den og 95 fra f24.
-
De 3 første gange jeg kørte på 99 okt v power kørte jeg 20km længere på en tankfuld. De så lovende ud. Ny er der ikke forskel på den og 95 fra f24.
Nej, ser du, dér har du måske fat i noget af det der kan virke...!
De dyre typer benzin (V-power, Nitro3000 og så videre) har angiveligt nogle additiver i sig, som virker rensende på indsprøjtningsanlæg (?)
Så det er måske en idé at tanke en tankfuld af den fine bryg nu og da, men for en motor som er optimeret til 91 oktan (gælder for SV1000'erens vedkommende), er der ikke nogen effekt- eller økonomisk gevinst af at køre på den konstant.
Jeg tror det var på MCgalleriet at jeg for et par år siden læste en længere tråd om luxusbezinen, hvor der var henvisninger til alle de tekniske detaljer.
-
Her i oljelandet får man ikke kjøpt lavere oktan enn 95...
92 oktan er for landbruksmaskiner og amerikanske biler...
-
Jeg har ikke bemærket nogen ændring i kilometertal og sådan noget, men jeg synes at maskinen lyder meget mere "velsmurt" på 95 end på 92. Der er ikke en decideret banken i 92, men lyden er stadig jævnere med 95 end med 92.
-
kører aldrig på andet end 92. -det skulle da lige være hvis det ikke lige fåes der hvor svinet er tørstig!
-
jeg køre på 95 - og hver 4-5 gang den dyre - nok tanken om at det er tilføjet lidt til motorens velvær :mrgreen:
har sat mig for at føre statestik med benzin forbrug/kilometer - lige nu ved jeg at tælleren ik skal over 200km før jeg køre på dampene... pil ik ved benzin måleren uder tanken......
-
Tja det er jo ikke så mange tankstarioner endda der har tanke nok til at dele benzinen op som det er skiltet med. Derfor ofte 95 på 92 standeren. Jeg oplever dog at Svinet kørte noget længere på benno fra Shell.