SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: pingo efter Oktober 20, 2008, 11:25:06 pm
-
Hejsa folkens
Her i aftes, kl 21:40, da jeg var på vej hjem, skete der noget mærkeligt. Min SV havde, efter at været kørt gennemvarm, stået i ca 2 timer og 40 minutter. Da jeg så kommer ud, hopper jeg op og starter og kører og alt det der. Da det er nogle små veje jeg skal ud af, skal man stoppe en del gange, og køre rimeligt langsomt, og holde ved hajtænder en masse steder. Da jeg stå holder første sted og går i frigear, hvilket vel er efter ca 200 meters kørsel, stopper motoren. Jeg starter igen, og motoren starter, men stopper så igen. Jeg prøver igen, men motoren stopper igen igen, og sådan sker det, indtil jeg starter, og gir den gas samtidig. Lidt som når man ik har givet noget choker på en gammel mc. Men jeg troede at den selv klarede den slags, vha computeren?
Samme symptomer er i øvrigt set et par gange eller 3 før. Kan der være noget galt et sted, eller er det bare sådan den er?
-
Prøv at læse fejl koder via service stikket eller kør til et suzuki værksted og få dem til at gøre det.
-
Den ka godt gå i stå når den er iskold ellers ikke!
Det var nok værd at få tjek på!
Er tanken fuld?? :oops:
Med det rigtige?
Går den på Alle (begge) cylindre? det ku være en løs tændrørshætte.
Går den også i stå i frigear? hvis ikke ku det være koblingen der slæber.
Ellers - opsøg nærmeste autoriserede værksted - eller en go mekker!
8)
-
Hvilken RPM var cyklen på efter at start-chokeren var slået fra? Jeg er 99% sikker på at du kan løse dette problem ved at stille lidt på tomgangsskruen som sidder i en af "hullerne" i stellet i venstre side af cyklen. Prøv at skry lidt op for tomgangen og se om det ikke forsvinder. Olien er bare lidt tykkere og der er en lille smule mere friktion når det er rigtigt koldt - det kan sagtens være at problemet er så simpelt. Jeg har oplevet det samme!
-
Hvilken RPM var cyklen på efter at start-chokeren var slået fra? Jeg er 99% sikker på at du kan løse dette problem ved at stille lidt på tomgangsskruen som sidder i en af "hullerne" i stellet i venstre side af cyklen. Prøv at skry lidt op for tomgangen og se om det ikke forsvinder. Olien er bare lidt tykkere og der er en lille smule mere friktion når det er rigtigt koldt - det kan sagtens være at problemet er så simpelt. Jeg har oplevet det samme!
når det er koldt ligger auto-chokeren på 2000 rpm - og efter lidt tid daler den langsomt til 1200-1300 rpm som er std/anbefalet - hvis den falder ned til 1000 og under dør den
sker f.eks når du kobler ud og slipper gassen for at skifte gear?
-
Jeg siger det samme som skurken. Det kan være en kombination med en anelse for lav tomgang og at det er blevet koldere. Indtil motoren bliver varm går den lidt lavere end normalt.
-
Skurkens løsning lyder som det rigtige..
Det er ved meget lave omdrejninger(under 1k) at den dør. Det sker ikke når jeg almindeligvis kobler ud for at skifte gear, men der er motoren jo også varm. Alt det med tanken og tændrør og cylindre er der ikke noget med. Den er fuld, og kører på begge.
Så spørgsmålet er bare, hvad skal den stå på i tomgang? Og hvornår skal det reguleres? Det skal vel stilles med en varm motor, så man er i det rigtige område, eller hvad?
-
Jep - men har den tendens til at gå ud alligevel så stil den hellere en anelse højere.
Jeg kan ikke huske hvad den skal gå i tomgang når den er varm, men prøv dig frem. Der sker ikke noget ved at den så går lidt højere.
-
1500 omdr. i tomgang, så skulle den ged være barberet :D
Virker ihvertfald på den bette :D
-
Jep - men har den tendens til at gå ud alligevel så stil den hellere en anelse højere.
Jeg kan ikke huske hvad den skal gå i tomgang når den er varm, men prøv dig frem. Der sker ikke noget ved at den så går lidt højere.
1200-1300 rpm - det går også fint med 1500rpm dog er det vel lidt højt
min ligger normalt på 1200 og lige på kanten af 1000 når det er koldt om morgenen
vær forsigtig
(http://www.svrider.dk/forum/index.php?action=dlattach;topic=841.0;attach=1067;image)
tak til jannik
-
du kan sagtens justere mens motoren er igang.
-
du kan sagtens justere mens motoren er igang.
x2
det er da det værkstedhåndbogen foreskriver, er det ikke...?!
-
du kan sagtens justere mens motoren er igang.
x2
det er da det værkstedhåndbogen foreskriver, er det ikke...?!
lidt forvirret over arbejdet... :?