SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Kondi efter November 10, 2008, 03:36:06 pm
-
Sorry, men ved der er et par mekaniker-guder herinde, så prøver lige at droppe denne:
Jeg har en Golf II 1.3 fra 88, som lider af et, om muligt, klassisk problem.
Efter at have kørt en halv times tid, kan man risikere at motoren mister “kompression”; hakker og hoster i det, vil ikke tage gassen med mindre man trykker speederen helt i bund. Holder man ind går den enten ud ELLER holder tomgangen, men er svær at køre med uden at den går i stå (Har ingen trækkraft).
Hvis man bliver holdende og arbejder lidt med gassen i en 5 minutters tid, kommer motoren til sig selv, og man kan fortsætte sin kørsel.
Det er særligt et typisk tilfælde, hvis man har kørt en tur, stillet bilen i 30-60 minutter og fortsætter turen... så kommer problemet helt sikkert.
Og jeg har husket kaburatorvæsken ... :wink:
Oplevede også dette i August, da det var rigtig fugtigt ved en omgang regn. Her kunne jeg næsten ikke få liv i motoren igen, og lød som om den kørte på 3 cyl. Havde den på værksted og mekanikeren kunne ikke finde fejl på motoren. Smed kaburatorvæske på, og det forsvandt. Kan der trænge vand eller kondens ind et sted? For det virker simpelthen som om der er vand i kaburatoren, som den går helt i flik flak over.
Har dog læst at tændingsmodulet kan være synderen, men er ikke helt sikker på hvor, hvad og hvordan.
Nogle gode bud?
-
Mon ikke du skal købe en dåse Pronto (fugtfortrænger) og sp give alle stik og ledninger en omgang? Kontrollér forbindelserne ved tændingsfordeler, tændspole og tændrørshætter.
Desuden tager alle andre stik og multistik nok ikke skade af lidt pudsen, poleren og affugtning.
-
Sjovt nok har jeg lige nærmest sænket hele motorblokken inkl. stik og samlinger i en dåse pronto :) Ved ikke om det er indbildning, men synes motoren kørte mere friskt. Prøver at se hvornår problemet kommer igen.
-
tør strømfordeleren af (indvendigt)
-
Jeg siger det samme som pornonælz og big g,
min gamle opel rakett havde et lignende problem, især efter en tur i vasketunnel. Sommetider måtte jeg skubbe ud :brok:
Men pronto og en tør klud til strømfordelerdækslet klarede ærterne.
-
Ok, så teorien bygger på, at der dannes kondens i strømfordeleren? For når kold ingen probs, men efter en tur (varm motor) og derefter en kort afkøling, dannes der måske lidt kondens...?
Skrammel! 8)
Takker for budene!
-
Skrammel! 8)
måske.....men hvis det hjælper, så er det da 100 gange billigere end tilsvarende "fejlafhjælpning" på den nye Golf, der ville det sikkert koste nyt boardcomputer og hvad ved jeg...
Dejligt med teknik, hvor man selv har en chance....
-
Skrammel! 8)
måske.....men hvis det hjælper, så er det da 100 gange billigere end tilsvarende "fejlafhjælpning" på den nye Golf, der ville det sikkert koste nyt boardcomputer og hvad ved jeg...
Dejligt med teknik, hvor man selv har en chance....
Nemmerlig, det er lidt hyggeligt! :afro:
-
Skrammel! 8)
måske.....men hvis det hjælper, så er det da 100 gange billigere end tilsvarende "fejlafhjælpning" på den nye Golf, der ville det sikkert koste nyt boardcomputer og hvad ved jeg...
Dejligt med teknik, hvor man selv har en chance....
Det er derfor nogle mænd bliver til bøsser efter et par forsøg med det modsatte køn :mrgreen:
-
Det er derfor nogle mænd bliver til bøsser efter et par forsøg med det modsatte køn :mrgreen:
Tjaaa det er sikkert også 100 gange billigere :afro:
-
Prøv at se om den ryger sort når det sker. Det kunne være en dårlig forbindelse ved automat chokeren, hvis den ikke får strøm vil motoren "drukne"
-
Se efter om flangen som holder kaburator og indsugning sammen ikke er revnet, så suger den falsk luft.
-
Stik den en halspastil 3 gange om dagen
så stopper den hurtigt med at hoste :lmao:
-
Tror sgu øsen er online... efter jeg har postet hér, kører den som en drøm! :wink:
-
Tror sgu øsen er online... efter jeg har postet hér, kører den som en drøm! :wink:
genialt.....men efter du har sagt det her, hoster den sikkert igen :undecided: