SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: pingo efter December 04, 2008, 11:27:04 pm
-
Hejsa
Jeg har set at nogen erstatter deres batteri med en kapacitor. Hvad er fidusen i det, andet end den lavere vægt/størrelse? Det skal jo være en supercap for at den har tilnærmelsesvist så meget kapacitet som batteriet..
-
Er det noget de køre med normalt? Eller er det på en racermaskine? For cyklen skal sådanset bare startes så er en kondensator mere end rigeligt til at holde liv i cyklen :) Så en baneged kunne sagtens have gavn af det.
-
Jeg ved ikke lige om det er "normalt" at køre med.. Jeg har bare set det på et par cykler.. Men spørgsmålet er om man kan starte en MC på en kapacitor.. Men det kommer jo an på mange faktorer
-
Jeg vil godt se en kapacitor trække 50-100 ampere til starteren (eller hvor meget den nu lige trækker) Så det må vist være i situationer hvor der ikke er en starter at tænke på
-
Nej det skulle ikke være muligt at starte en MC på et normal kondensator. Selvfølgelig er alt muligt i de rigtige størrelser :innocent: Men som du selv siger, så har den først anvendelse når man ikke skal tænke på at få den startet, eller man altid har et ekstert startbatteri til rådighed (banedage).
-
Selvfølgelig er alt muligt i de rigtige størrelser :innocent:
Empire State building er nok ca størrelsen! hvis den skal kunne indeholde energi nok til at starte en MC. Har heller aldrig lige forstået dem der giver 1000 kr for en 1 pharad kondensator til at hjælpe bassen i bilen...man kan sige meget om thansen og co, men snøre dumme mennesker.....det ka de :mrgreen:
-
Har heller aldrig lige forstået dem der giver 1000 kr for en 1 pharad kondensator til at hjælpe bassen i bilen...man kan sige meget om thansen og co, men snøre dumme mennesker.....det ka de :mrgreen:
Så kan jeg læse ud af det at du ikke prøvet at bygget et stort anlæg, som startede uden kondensator og efterfølgende fik en på til at levere krudten til subben. :rolleyes:
Jeg monterede en (dog ikke T-Hansen kvalitet) og slap af med dels forlygter som blinkede i takt med bassen, og fik en sub som var klart mere stram og kontant... :twisted:
-
HAHA Jannik, tænkte nok det kunne få en nørd op af stolen. Det var nu heller ikke virkningen jeg satte spørgsmålstegn ved, mere thansen princippet (betal 35 kr for lytten, og 965 kr for MAX POWER SUPER EFFEKT SUB BOOOST klistermærket :innocent:
(du skriver så meget fornuftigt at din ikke er thansen kvali :blink:, er nok selv mere til århus radio lager, ellerhvaddenuhedderidag....)
-
Hehehe.. Fik dog stjålet mit anlæg til 40.000,- da bilen stod på sygehusets langtidsparkering for 3 år siden da vores datter blev født. :evil: :evil: :evil:
Det var sjovt at bygge et fedt anlæg hvor lyden var vigtigere end hvor højt den kunne spille. (dog kunne det spille rigeligt højt) :mrgreen:
Jeg skal dog ikke ud i det med anlæg igen, da biler ikke er bygget til de vibrationer, :dead: men jeg ved hvilken betydning en kondensator har. :blink:
-
Har også oplevet en dansende omdrejningstæller under bass-belastning - meget festligt! Man kan alternativt bestille dem billigere hos AJ Elektronik i Hillerød eller Brinck Elektronik i KBH. Så er de dog ikke lige så pimp'in navngivet eller indpakket - men de virker lige så godt.
-
Min KTM er født med kondensator i stedet for batteri, men der er også en mandfolke mc (kun kick) :hand:
På den får tændingen strøm fra en seperat spole i generatoren og er holdt adskilt fra resten af ledningsnettet.
Den taber spændingen efter kort tid, så det skal kun være til banebrug, hvor du har starthjælp inden for rækkevide.
Du skal bruge spænding for at kunne starte din mc, det er kun gamle maskiner uden elektronisk indsprøjtning og elektronisk tænding, man kan løbe i gang når batteriet er dødt.
-
Du skal bruge spænding for at kunne starte din mc, det er kun gamle maskiner uden elektronisk indsprøjtning og elektronisk tænding, man kan løbe i gang når batteriet er dødt.
Har da ellers løbet min K7 6½ igang hvor batteriet var dødt..?
-
Du skal bruge spænding for at kunne starte din mc, det er kun gamle maskiner uden elektronisk indsprøjtning og elektronisk tænding, man kan løbe i gang når batteriet er dødt.
Har da ellers løbet min K7 6½ igang hvor batteriet var dødt..?
Der har bare ikke været strøm nok til at trække starteren rundt, men strøm nok til tændingen.
-
Du skal bruge spænding for at kunne starte din mc, det er kun gamle maskiner uden elektronisk indsprøjtning og elektronisk tænding, man kan løbe i gang når batteriet er dødt.
Har da ellers løbet min K7 6½ igang hvor batteriet var dødt..?
Der har bare ikke været strøm nok til at trække starteren rundt, men strøm nok til tændingen.
Jeg er da også løbet en tur med min, hvor der OVERHOVEDET ikke var strøm på. Ikke en gang nok til dythorn :P. Og det er fordi den kan selv lave det strøm, tændingen lige skal bruge for at kunne starte. Så, så længe der er batteri på kan de løbes i gang.
Så mener nu ikke du har helt ret i det du skriver der..
-
Du skal bruge spænding for at kunne starte din mc, det er kun gamle maskiner uden elektronisk indsprøjtning og elektronisk tænding, man kan løbe i gang når batteriet er dødt.
Har da ellers løbet min K7 6½ igang hvor batteriet var dødt..?
Der har bare ikke været strøm nok til at trække starteren rundt, men strøm nok til tændingen.
Jeg er da også løbet en tur med min, hvor der OVERHOVEDET ikke var strøm på. Ikke en gang nok til dythorn :P. Og det er fordi den kan selv lave det strøm, tændingen lige skal bruge for at kunne starte. Så, så længe der er batteri på kan de løbes i gang.
Så mener nu ikke du har helt ret i det du skriver der..
Hvor langt måtte du løbe?
Hvis den er helt flad, skal du først levere strøm til benzinpumpen, så du kan få tryk på indsprøjtningen osv.
Havde du liv i displayet?
Det lugter lidt af en udfordring, hvem keder sig her i weekenden og har lyst til motion :mrgreen:
Af med batteriet og løb en tur.
Det er en sikker måde at få min respekt :respekt:
-
Du skal bruge spænding for at kunne starte din mc, det er kun gamle maskiner uden elektronisk indsprøjtning og elektronisk tænding, man kan løbe i gang når batteriet er dødt.
Har da ellers løbet min K7 6½ igang hvor batteriet var dødt..?
Der har bare ikke været strøm nok til at trække starteren rundt, men strøm nok til tændingen.
Jeg er da også løbet en tur med min, hvor der OVERHOVEDET ikke var strøm på. Ikke en gang nok til dythorn :P. Og det er fordi den kan selv lave det strøm, tændingen lige skal bruge for at kunne starte. Så, så længe der er batteri på kan de løbes i gang.
Så mener nu ikke du har helt ret i det du skriver der..
Hvor langt måtte du løbe?
Hvis den er helt flad, skal du først levere strøm til benzinpumpen, så du kan få tryk på indsprøjtningen osv.
Havde du liv i displayet?
Det lugter lidt af en udfordring, hvem keder sig her i weekenden og har lyst til motion :mrgreen:
Af med batteriet og løb en tur.
Det er en sikker måde at få min respekt :respekt:
Har prøvet at rende min 1000'er igang flere gange - det er noget af en udfordring...
Men selv med sammenklappet batteri kan det lade sig gøre med nok fart på. 2. gear og ca 50km/t trukket efter en ZX10R
-
Du skal bruge spænding for at kunne starte din mc, det er kun gamle maskiner uden elektronisk indsprøjtning og elektronisk tænding, man kan løbe i gang når batteriet er dødt.
Har da ellers løbet min K7 6½ igang hvor batteriet var dødt..?
Der har bare ikke været strøm nok til at trække starteren rundt, men strøm nok til tændingen.
Jeg er da også løbet en tur med min, hvor der OVERHOVEDET ikke var strøm på. Ikke en gang nok til dythorn :P. Og det er fordi den kan selv lave det strøm, tændingen lige skal bruge for at kunne starte. Så, så længe der er batteri på kan de løbes i gang.
Så mener nu ikke du har helt ret i det du skriver der..
Hvor langt måtte du løbe?
Hvis den er helt flad, skal du først levere strøm til benzinpumpen, så du kan få tryk på indsprøjtningen osv.
Havde du liv i displayet?
Det lugter lidt af en udfordring, hvem keder sig her i weekenden og har lyst til motion :mrgreen:
Af med batteriet og løb en tur.
Det er en sikker måde at få min respekt :respekt:
Har prøvet at rende min 1000'er igang flere gange - det er noget af en udfordring...
Men selv med sammenklappet batteri kan det lade sig gøre med nok fart på. 2. gear og ca 50km/t trukket efter en ZX10R
Det troede jeg ikke kune lade sig gøre, men rart at vide hvis man skulle få brug for det en dag.