SVRider.dk Forum

Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Slagteren efter Januar 07, 2009, 07:50:30 pm

Titel: Hjælp til tunning
Indlæg af: Slagteren efter Januar 07, 2009, 07:50:30 pm
Hej allesammen

Går og overvejer at tune min sv 650 k6 :lol:
Nogen der har erfaringer med dette og nu tænker jeg på ændring af knastaksler osv!!

Vil blive meget taknemlig over hjælpen.

Mvh
Christopher









Takker alle sammen for hjælpen.
Glemmer tunningen og køber nyt i stedet!!
Titel: Re: Hjælp til tunning
Indlæg af: nyg efter Januar 07, 2009, 07:55:01 pm
prøv at kigge lidt her:
http://www.jhsracing.co.uk/suzuki_SV.htm
Titel: Re: Hjælp til tunning
Indlæg af: blz efter Januar 07, 2009, 10:43:54 pm
har snakket med en der har et overbore kit i - så det blev en 750cc - den var næsten for vild pga heste kontra vægt

anden gear-arm eller fodhviler set så den hurtigere/lettere skifter gear

ellers åben luft-filter kassen? potter?

knaster kender jeg intet til men holeshot har et kit med en guide...
(cam degrading kit)
Titel: Re: Hjælp til tunning
Indlæg af: skurkenfradallas efter Januar 07, 2009, 11:38:45 pm
Hej Christopher,

Jeg har lige 2 ting du skal overveje inden du giver dig i kast med projektet - økonomi og forsikring.

Hvis du skifter knaster bliver du også nødt til at smide et åbent filter i (eks. Pipercross) og skifte til en åben potte hvis du ikke allerede har det. Jeg er heller ikke sikker på at du kan omprogrammere ECU'en til at give den mængde benzin som du vil kunne forbrænde med et opboringskit (hvis det var sagen). Så en Powercommander vil sikkert også være nødvendig før den kører optimalt.

I sidste end vil det have kostet dig det samme som at sælge cyklen og opgradere til en SV1000 - som sikkert også vil have mere moment og flere kræfter end et tuningskit.

Når du en gang vil sælge cyklen igen skal du ikke regne med at få en pind for kittet hvorfor pengene må anses for at være tabt...

Så 1.000.000 kr spørgsmålet er - hvorfor ikke opgradere til en 1000'er?

Hvad angår forsikring så skal du nok overveje om den dækker hvis du ændrer på den grundlæggende motorkonstruktion. Det vil sige skifter knaster eller monterer et opboringskit. Det er meget sandsynligt at du kommer til at betale en højere præmie. Sikkert i nærheden af hvad en 1000'er koster.

Spørgsmålet melder sig derfor igen - hvorfor ikke opgradere til en 1000'er?

Det vil uden tvivl være en bedre "investering" set ud fra et økonomisk perspektiv!

.... vil ikke være en lyseslukker - men blot give dig et konstruktivt og solidt grundlag at beslutte dig på.
Titel: Re: Hjælp til tunning
Indlæg af: Sajmon efter Januar 08, 2009, 12:10:30 am
Som Skurkenfraflorida siger - hvorfor ikke bare en 1000?
Titel: Re: Hjælp til tunning
Indlæg af: blz efter Januar 08, 2009, 09:18:41 am
Som Skurkenfraflorida siger - hvorfor ikke bare en 1000?
og når den bliver for lille kan du enten skifte til en racer eller lave den til en 1080cc ;)
Titel: Re: Hjælp til tunning
Indlæg af: Nikolaj efter Januar 08, 2009, 09:54:53 am
Som et par andre har skrevet - så glem at tune en sv650. Køb en 1000'er.

Når man tuner på en mindre cykel så er der pludselig nogle ting der ikke længere passer sammen til resten af cyklen.
Det kan være kobling eller bremser eller andre dele der slet ikke var tiltænkt den ændring du laver.

Og når man så først går igang og skifter alle de dele man måske skulle gøre. Bremser, Kobling evt forgaffel - så har du lagt langt flere penge i din cykel end du kunne ha fået en større cykel for.

For slet ikke at tale om når det man har lavet alligevel ikke virker og går i stykker :)

Nææ køb du en 1000'er og nyd det større moment og den dybere lyd :)
Titel: Re: Hjælp til tunning
Indlæg af: skurkenfradallas efter Januar 08, 2009, 10:09:05 am
Som Skurkenfraflorida siger - hvorfor ikke bare en 1000?

Direkte fra plejehjemmet!  :lol: Det er far! :hand:
Titel: Re: Hjælp til tunning
Indlæg af: Rask efter Januar 08, 2009, 12:30:52 pm
Eller køb en 1000er og bor den op  :mrgreen: Ska vi sige små 1500 ccm?  :mrgreen:

Enig med de andre i øvrigt - køb større, glem dyr tuning  :wink:. Speedshoppen i Kolding havde på et tidspunkt en "SV700" til salg - den skulle efter sigende ik køre ret meget hverken hurtigere eller bedre end en normal 650er  :?
Titel: Re: Hjælp til tunning
Indlæg af: Banditten efter Januar 10, 2009, 09:44:35 am
Eller køb en 1000er og bor den op  :mrgreen: Ska vi sige små 1500 ccm?  :mrgreen:

Enig med de andre i øvrigt - køb større, glem dyr tuning  :wink:. Speedshoppen i Kolding havde på et tidspunkt en "SV700" til salg - den skulle efter sigende ik køre ret meget hverken hurtigere eller bedre end en normal 650er  :?

X1 .... GSX .... så behøver du ikke tænke på tunning ;-)
Titel: Re: Hjælp til tunning
Indlæg af: Big G efter Januar 10, 2009, 12:14:00 pm
Som Skurkenfraflorida siger - hvorfor ikke bare en 1000?
Har endda set de fås lettere brugt i sølv til kun 90K  :mrgreen:
Titel: Re: Hjælp til tunning
Indlæg af: Pyrotek efter Januar 10, 2009, 01:34:07 pm
Der er da ikke nogen der vil sælge deres i sølv  :lol: og så til 90.000.-  :mrgreen:

Men helt seriøst så er tuning af min SV650s også i tankerne. I siger køb større jo men det er også fedt at have noget der er anderledes.
Efter hvad jeg kan finde på nettet er den "billigste" tuning at skifte udstødnings knasterne til nogle yousimura (stavet rigtigt?) og kun udstødningsknasterne skulle give en effekt på ca. 80 HK.
Skal det være mere vildt og dyrt så er det noget med 750 eller 800 ccm. big bore kit fra England.
Titel: Re: Hjælp til tunning
Indlæg af: skurkenfradallas efter Januar 10, 2009, 06:58:50 pm
Ha ha ha ha ha... DUDES!!!  :D

Jeg arbejder på at gøre den til en del af handlen når jeg køber ny maskine (hos en forhandler) - så jeg har ikke "så" travlt med at komme af med den  :wink:

Men helt seriøst så er tuning af min SV650s også i tankerne. I siger køb større jo men det er også fedt at have noget der er anderledes.

Sandt nok... Men manden bør jo stadigvæk have et solidt grundlag at beslutte sig på!

Det kan blive rigtigt dyrt/tidskrævende/kompliceret at lave sådan et projekt. I værste fald er pengene smidt ud af vinduet og man ender op med en maskine som har marginalt flere kræfter, kører dårligt eller går i stykker fordi at eks. transmissionen ikke er dimensioneret til de kræfter med mindre at man også opgraderer denne.

Jeg ville værdsætte andre menneskers erfaring og inputs på dette område hvis det var mig!  :)
Titel: Re: Hjælp til tunning
Indlæg af: Pyrotek efter Januar 10, 2009, 08:38:39 pm
Kan følge dig 100% jeg tror også kun man skal gøre det hvis det er fordi man er vild med at gennemføre sådan et projekt og virklig ser det som en hobby. Hvis det bare er power man er ude efter så kan man lige så godt skifte fra lille svin til stort svin.
Jeg er ikke i tvivl om en skønne dag ryger der nye knaster i min det sal prøves. Så må vi se om det giver blod på tanden eller skuffelse  :undecided:
Titel: Re: Hjælp til tunning
Indlæg af: Big G efter Januar 10, 2009, 09:36:50 pm
det er også fedt at have noget der er anderledes.

Så tun en 1000'er  :mrgreen:
 :respekt:
Titel: Re: Hjælp til tunning
Indlæg af: Nikolaj efter Januar 10, 2009, 10:16:01 pm
Der er da ikke nogen der vil sælge deres i sølv  :lol: og så til 90.000.-  :mrgreen:
Men helt seriøst så er tuning af min SV650s også i tankerne. I siger køb større jo men det er også fedt at have noget der er anderledes.
Efter hvad jeg kan finde på nettet er den "billigste" tuning at skifte udstødnings knasterne til nogle yousimura (stavet rigtigt?) og kun udstødningsknasterne skulle give en effekt på ca. 80 HK.
Skal det være mere vildt og dyrt så er det noget med 750 eller 800 ccm. big bore kit fra England.

Yoshimura laver knastaksler - men kan ikke se de laver til SV :
http://yoshimura-shop.netmove.co.jp/ap/lscat?p=6/0/3&c=2&s=37/24&t=/c_cams1_e/c_cams1_e/c_cams2_e/c_cams3_e&l=en

Jhsracing har specialiseret sig i at tune (og lave knaster) til SV'ere mener jeg - Nyg har skrevet om dette tidligere i tråden.
Jeg mener dog at knasterne alene koster 5-10000 ?
Titel: Re: Hjælp til tunning
Indlæg af: skurkenfradallas efter Januar 10, 2009, 11:09:20 pm
Jeg kiggede lidt inde på Yoshimura's produktside og kunne ikke finde knastaksler til SV'ere - kun GSX-R modeller. Hvem laver overhovedet race-knaster til SV'erne?
Titel: Re: Hjælp til tunning
Indlæg af: Alex efter Januar 11, 2009, 02:52:15 am
Hvem laver overhovedet race-knaster til SV'erne?

det gør jhs racing, som Nyg tidligere har nævnt.

jeg satte selv andre knaster, jet kit, tændings forskydning, og BMC race luftfilter i min gamle '99 sv650s og jeg synes det var pisse skægt (den gang)
den kørte skide godt og jeg synes faktisk det var sjovt at ha noge som de andre ikke havde..

den havde vel (fik det aldrig målt) ca 80-82 hk på hjulet.. og nej det var stadig ikke nogen raket eller en 1000'er..  ..men det var sjovt !!

men skal du ud og køre lidt stærkt på den, så skal du ha anden affjedring !! ..og så kan du stadig køre i cirkler omkring de store 1000'ere
..for husk, der er 3 ting der afgører om du kører stærkt eller ej..  1.dæk 2 affjedring 3.nosser


...mere gas, tidligere..   :mrgreen:
Titel: Re: Hjælp til tunning
Indlæg af: Jesper Jensen efter Januar 11, 2009, 06:37:14 am
jeg satte selv andre knaster, jet kit, tændings forskydning, og BMC race luftfilter i min gamle '99 sv650s og jeg synes det var pisse skægt (den gang)
den kørte skide godt og jeg synes faktisk det var sjovt at ha noge som de andre ikke havde..

den havde vel (fik det aldrig målt) ca 80-82 hk på hjulet.. og nej det var stadig ikke nogen raket eller en 1000'er..  ..men det var sjovt !!

Og så vidt jeg husker, så var den måske 1½mm hurtigere end min standard SV'er da vi kørte om kap - og det kan
sagtens være det faktum at der sad en mere erfaren biker på din SV'er.. :)
Titel: Re: Hjælp til tunning
Indlæg af: Pyrotek efter Januar 11, 2009, 10:35:23 am
Her er der ihvertfald nogen der har en masse dele både til SV 650 ny og gammel og SV 1000 bl.a. også knaster
http://www.spearsenterprises.com/products.html (http://www.spearsenterprises.com/products.html)
Titel: Re: Hjælp til tunning
Indlæg af: Pyrotek efter Januar 12, 2009, 04:08:00 am
Jeg mente nok jeg havde set de Yoshimura knasetr et sted til en SV 650.
Her http://www.tts-performance.com/catalog/product_info.php?cPath=87_133&products_id=4087&PHPSESSID=02c1b31460031889ee8f5c2772c8d083 (http://www.tts-performance.com/catalog/product_info.php?cPath=87_133&products_id=4087&PHPSESSID=02c1b31460031889ee8f5c2772c8d083)
Titel: Re: Hjælp til tunning
Indlæg af: kent efter Januar 12, 2009, 09:07:59 am
514 pund, du skal købe dem nu hvor pundet er nede i historisk lav kurs,hvis det er det du vil. god fornøjelse med projektet.
Om det er et godt eller dårligt projekt er op til dig selv,personligt ville jeg ikke smide 10-15k efter min motor for 0,1 sek til 100,
(har heller aldrig forstået folk som smider 250000 efter en gammel golf der er 50000 værd når de er færdige)
Titel: Re: Hjælp til tunning
Indlæg af: Nikolaj efter Januar 12, 2009, 09:16:10 am
Jeg mente nok jeg havde set de Yoshimura knasetr et sted til en SV 650.
Her http://www.tts-performance.com/catalog/product_info.php?cPath=87_133&products_id=4087&PHPSESSID=02c1b31460031889ee8f5c2772c8d083 (http://www.tts-performance.com/catalog/product_info.php?cPath=87_133&products_id=4087&PHPSESSID=02c1b31460031889ee8f5c2772c8d083)

Jeg er ikke helt sikker på at det er fra det japanske Yoshimura - når de nu ikke er til at finde på deres egen hjemmeside.
Desuden læg mærke til "may also require cylinder head modifications" - hvilket betyder at du nok skal have hjælp af en specialist - (Flere penge)
Titel: Re: Hjælp til tunning
Indlæg af: blz efter Januar 12, 2009, 09:42:54 am
Her er der ihvertfald nogen der har en masse dele både til SV 650 ny og gammel og SV 1000 bl.a. også knaster
http://www.spearsenterprises.com/products.html (http://www.spearsenterprises.com/products.html)
hvad spears ent. angår har jeg skrevet lidt med dem - mener at du sliber knasterne eller noget - de så helst at motoren eller knasterne blev sendt over til dem
måske også fordi de kan skrive en del timer på