SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Mads | Hvidovre efter Januar 21, 2009, 10:30:10 am
-
Hej alle
Jeg har fundet et rigtig godt tilbud på en mivv udstødning med potter på hver side til 650'eren. Dog er det til 2003 modellen.
Mit spørgsmål er, om man kan bruge den til en 2005 model, eller om den ikke vil passe på?
Hvis den ikke passer på, er det så noget man nemt selv kan tilpasse? :)
Det er dette tilbud jeg har set: http://www.carpimoto.it/content/prod/l_EN/s_11_Exhaust/pr_17617_AAAA_Mivv_60_Sell_Out_on_a_select_muffler_list_NEW_EXHAUSTS.htm
-
Her er direkte link til selve annoncen: http://www.carpimoto.it/product/Lang_EN/Chan_11/Brand_5/Bike_709/Firm_0/Prod_19224.htm
Fanme billigt :)
(http://www.carpimoto.it/Images/Products/Detail/m%5Cmv_AS012L3_D.jpg)
-
Ligner de ikke lidt VVS-lærlingens svendestykke med alle de der rør der går op af siden? Efter min mening ser high-mount potter tåbelige ud på cykler hvor rørene er svunget udenom bagsvingeren - lige med undtagelse af....
-
Tja, det er vel en smagssag. Jeg synes nu det ser meget fedt ud :)
Også derfor jeg håber der er nogen herinde der kender svaret på mit spørgsmål :)
-
Tja, det er vel en smagssag. Jeg synes nu det ser meget fedt ud :)
Også derfor jeg håber der er nogen herinde der kender svaret på mit spørgsmål :)
Beklager off-topic :D
Spørgsmålet kan jeg nok ikke hjælpe med - jeg kan ikke forestille mig hvad der et som gør at de kun passer på K3'ere?!?!
-
Hehe, np, så bliver tråden i det mindste holdt i live. Der må da være nogen herinde der ved om det kan lade sig gøre, jeg er vel ikke den første med den ide :) Og det er jo pisse billigt det tilbud de kører med nu!
Jeg spurgte Carpimoto ad, og de svarede:
You can but Mivv will not assure it fits perfectly, the rear frame is different and the muffler with two heavy people on the bike can touch the tire
Så spørgsmålet er, om man kan ændre på rørenes gang så det passer perfekt, eller om man er nødt at lave en helt ny rørføring?
-
Med det projekt som jeg har bag mig med min CBR 1000 udstødning ville jeg ikke være bleg for at montere det på min K5 hvis det var det det drejede sig om.
(http://www.sgaf.de/album_mod/upload/3df60524f86a08a83e99bd25c1bf9535.jpg)
Jeg ved ikke hvilke muligheder og ferdigheder du har til at selv gå igang med et par små justeringer hvis det er nødvendigt men hvis jeg husker ret er det noget med at K3 har en lidt mere stejl røv (vinklen på bagstel) i forhold til de senere modeller. Det kan give lidt med beslagene til at holde potterne. Der kunne man få lavet nogle andre hvis det er helt galt.
Så svarer de: You can but Mivv will not assure it fits perfectly, the rear frame is different and the muffler with two heavy people on the bike can touch the tire. Der ville jeg hvis nødvendigt hæve røven
1 - 3cm. med nogle andre kødben så der bliver lidt mere luft mellem bagende og baghjul (har jeg selv gjort for at der er frigang nok til at køre med underseat potte).
Jeg siger: Go for it :thumbsup:
-
Tak for dit svar.
Sådan noget med at svejse osv har jeg ingen erfaring med, ej heller værktøj til.
Hvordan har du fået dit rør op til udstødningen sort? Det ser fedt ud!
-
Pyro - du burde overveje at sætte en indfarvet plov på den. Det ville bare være prikken over i'et!
Har du ikke en MCG-konto eller flere billeder?
-
Som de siger, kan det knibe med pladsen mellem rør og bagdæk.
Min erfaring er så også at potterne ikke kan sidde som de skal indenfor fodhvilerne - det er en K4 jeg tilpassede rørene til.
Det er den her cykel : http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=3089
Du kan spørge ham om han har billeder som er taget EFTER de er rettet ind - så kan du se hvor meget vi måtte justere på dem før de kom til at sidde ordentligt. Forskellen på hans K4 og din K5 er kun farven på stellet - så jeg kan forestille mig der bliver lidt tilpasning på din også.
Min personlige mening?
Jeg synes det er irriterende at røret går op udenom bagsvingeren, men jeg ved så også af BITTER erfaring hvor lang tid og hvor mange konsekvenser det har at skulle føre det op igennem svingeren. :mrgreen:
-
Tak for svaret sajmon.
Det ser sku umiddelbart ud til at være lidt for meget tilpasning til min smag, så jeg tror det ender med jeg tager en enkelt i standard istedet for to i highmount.
Men det har de også tilbud på dernede, til kun 1200 for titanium slipon...
http://www.carpimoto.it/product/Lang_EN/Chan_11/Brand_0/Bike_0/Firm_0/Prod_18058.htm
SIDSTE SPØRGSMÅL:
Selvom der står den er til 03, så passer en slipon vel også på min 05?
-
Tak for svaret sajmon.
Det ser sku umiddelbart ud til at være lidt for meget tilpasning til min smag, så jeg tror det ender med jeg tager en enkelt i standard istedet for to i highmount.
Men det har de også tilbud på dernede, til kun 1200 for titanium slipon...
http://www.carpimoto.it/product/Lang_EN/Chan_11/Brand_0/Bike_0/Firm_0/Prod_18058.htm
SIDSTE SPØRGSMÅL:
Selvom der står den er til 03, så passer en slipon vel også på min 05?
Korrekt.
Man skal, så vidt jeg ved, skære i begge modellers forrør og svejse mellemrøret på for at få den monteret.
-
Damn, efter at have set hans cykel, så er jeg i tvivl igen, for det ser sku fedt ud!!!
http://motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16681
Men er det lovligt med hans placering af nummerpladen, og hvad med blinklys bagi?
Fedt det ser det ihvertfald ud :)
Men du ville kunne hjælpe hvis det var Sajmon? Jeg har ingen erfaring i sådan noget skal det lige siges :)
-
Damn, efter at have set hans cykel, så er jeg i tvivl igen, for det ser sku fedt ud!!!
http://motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16681
Men er det lovligt med hans placering af nummerpladen, og hvad med blinklys bagi?
Fedt det ser det ihvertfald ud :)
Men du ville kunne hjælpe hvis det var Sajmon? Jeg har ingen erfaring i sådan noget skal det lige siges :)
Det er ikke 100% lovligt. Jeg ved ikke om han har fået påtale for det endnu...
Blinklys sidder i baglygten - der skal man opfinde noget smart hvis det skal være lovligt.
Jeg kan sagtens hjælpe - det er ikke første gang jeg laver den slags. :)
-
Hvad er tidshorisonten, nu du har lavet en del og er mere erfaren, for en sådan tilpasning - går ikke ud fra der skal købes ekstra materiale hjem, men blot tilpasses i det fra mivv?
Det skal sidde så det er lovligt, det andet bryder jeg mig ikke om, selvom det måske ser federe ud :)
-
Det tager omkring 3-5 timer MAX at rykke lidt rundt og tilpasse osv...
Husk der bliver synlige svejsninger et par steder, som dog bliver behandlede så de har den samme farve som røret.
-
Ok, så det er altså ikke nogen større proces at få lavet, så man samtidig også har en lovlig nummerpldaeholder monteret med dertilhørende blinklys?
3-5 timer fra der startes til man er slut, det vil være ok, jeg orker bare ikke sådan en tidshorison der ligner flere weekender uden MC :)
Sajmon, hvad er bedst at købe hjem, aluminium eller titanium? Carbon er jeg gået lidt væk fra, grundet det med at man skal skifte uld hver sæson.
-
Vil vi evt kunne lave rørene sorte, så de matcher stellet, og så svejsningerne ikke bliver særlig tydelige? Kan se ham der har lavet en undertail udstødning har sorte rør - ser cool ud :thumbsup:
Dem i aluminium er nemlig noget billigere, samt at der er potterne cylinderformet istedet for ovale, se evt pottetyperne i dette link: http://www.carpimoto.it/product/Lang_EN/Chan_11/Brand_0/Bike_0/Firm_0/Prod_21214.htm
Og det gør det vel lidt nemmere, kunne jeg forestille mig - og lyden må vel stadig være lige i øjet :orkester:
-
Vil vi evt kunne lave rørene sorte, så de matcher stellet, og så svejsningerne ikke bliver særlig tydelige? Kan se ham der har lavet en undertail udstødning har sorte rør - ser cool ud :thumbsup:
Dem i aluminium er nemlig noget billigere, samt at der er potterne cylinderformet istedet for ovale, se evt pottetyperne i dette link: http://www.carpimoto.it/product/Lang_EN/Chan_11/Brand_0/Bike_0/Firm_0/Prod_21214.htm
Og det gør det vel lidt nemmere, kunne jeg forestille mig - og lyden må vel stadig være lige i øjet :orkester:
Det er dig der skal køre med dem, så det er dig der bestemmer. :)
De 3-5 timer er en aften på mit arbejde - så er den klaret.
-
Jeg ved det er mig der bestemmer :afro: , men tænkte du måske vidste om det er rette pottevolumen til at give god lyd i aluminiummen, som jo er rund og givetvis lidt mindre en den ovale, samt at det måske er nemmere at arbejde med alu end med titanium (med mindre det kun er potten der ændrer sig, alt efter materialevalg, og at rørene er de samme hele tiden)?
Men du mener ikke der er nogen problemer i at få det til at sidde super fedt, og at man så bare skal være lidt kreativ mht placering af nummerpladen samt bagblink? :D
Er man nødt til at lave den der 2-1 -> 2-2 løsning? Man kan ikke lave to seperate afgangsrør, som fører til hvert sin udstødning? Kan nemlig se der på hans blev lavet e svejsning, lige inden den ene udstødning, som så førte over til den anden, men er det ikke meningen at det skal være to seperate rør, fra hver sin cylinder?
-
Ja undskyld jeg blander mig lidt i jeres tråd men vil bare lige sige til Skurken at den skam er indkøbt og blot mangler tilpasning, lak og montage :D
(http://www.sgaf.de/album_mod/upload/e935f023c6fce0fe468a43fc022b02e7.jpg)
Mit forrør er rustfri som er glasblæst da det derved får en mat overflade som lakken bedre binder til. Det er malet med Motip varmefast matsort lak som fåes på spraydåse. Det holder og skaller ikke af men tror også det skyldes rørene er glasblæste :thumbsup:
-
Mit forrør er rustfri som er glasblæst da det derved får en mat overflade som lakken bedre binder til. Det er malet med Motip varmefast matsort lak som fåes på spraydåse. Det holder og skaller ikke af men tror også det skyldes rørene er glasblæste :thumbsup:
Jeg har faktisk engang hørt en røverhistorie om at varme det KRAFTIGT på, altså til glødende. Derefter smider man det i en balje med spild-olie. Det lugter ikke ret godt, men skulle fungere fint.
Umiddelbart dog ikke noget jeg vil anbefale....
-
Ok, den matsorte farve ser helt klart bedst ud til det sorte stel :)