SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: pumper efter Februar 20, 2009, 08:47:39 pm
-
Er der nogen her der har prøvet Techlusion TFI box ?
Til dem der ikke kender den er det en billigere og ikke nær så justerbar konkurent til PCIII.
-
Lyder spændende
jeg synes PC er lidt dyr :loser:
-
Det er svært at finde nogle nye tilbagemeldinger, men jeg leder videre.Kan godt lide ideen med at man selv stiller den.
-
Er der nogen her der har prøvet Techlusion TFI box ?
Til dem der ikke kender den er det en billigere og ikke nær så justerbar konkurent til PCIII.
Jeg mener kun at den kan tilfører mere benzin hvis motoren kører for magert, men hvis motoren kører med for
fed blanding (som sv1000 gør ved fuld gas og høje rpm) så kan den ikke justere ned. :undecided:
-
Jep. Det er rigtigt. Men det skulle være lige som at justere en karburator. Bare uden al det manuelle arbejde. 8)
-
Har fundet den i USA til ca. 1100 kr.
-
Techlusion - Er det en sammentrækning af ordene Technical og Illusion? He he he... Aaaarh det' gas! Jeg har aldrig hørt om boksen før...
-
jeg har læst om den, den skulle være lidt bedre end ECU'en men har ikke læst nogen der har erfaring med den...
-
Ser ud til at virke på BMW i det mindste.
http://www.ibmwr.org/r-tech/oilheads/tl_instl/techlusion_install.shtml (http://www.ibmwr.org/r-tech/oilheads/tl_instl/techlusion_install.shtml)
-
Hvad jeg kan læse mig til så arbejder den sammen med ECU'en på den måde at når ECU'en har færdig behandlet signalet og sender det til dyserne, så går det indover Techlusion boxen, og der kan man så justere.
Det skulle foregå på den måde at den holder dyserne lidt lægere åbne.(den kan kun tilføje ikke fjerne benzin) og ECU'en skal være stillet til standart.
-
Nøjagtigt samme produkt som jeg kørte med på vores gamle 115 HK Seat Alhambra. En moderne diesel har stort luftoverskud for at holde emmisionsværdierne nede det udnytter BOX fabrikanterne ved at indskyde elektronik som holder indsprøjtningsdyserne længere tid åbne end ECU = flere HK.
Det skal nok virke det gjorde det på den gamle diesel. De er vist ikke helt lovlige at bruge mere :oops: men hvad er det nu om dage :angel:
-
Det ender nok med at jeg køber den box.