SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: dennis82 efter Marts 01, 2009, 11:40:53 pm
-
Ville rigtig gerne ha sådan en gsxr1000 forgaffel på dyret. det er en sv 1000s k4, jeg ruller rundt på. Er der nogen geniale hoveder herinde som ville hjælpe med at lave sådan et projekt mod lidt betaling og øl under projektet? :mrgreen: måske også hjælpe med at støve det rigtige udstyr og tilbehør op til sådan et projekt,,, er ikk så mekanisk anlagt på dette område. og hva kommer sådan et projekt til at koste,,,?
mvh
Dennis
-
Jeg kan lave det fra A til Z - jeg har selv lige skiftet min egen til netop sådan en... :mrgreen:
Prisen afhænger af hvad du finder gaflen til på ebay - men det er ikke urealistisk at regne med ca 8-10.000 i det hele før cyklen er 100% køreklar.
Har man travlt, vil man selvfølgelig være tilbøjelig til at betale mere for stumperne, hvorimod tålmodighed gerne betaler sig med 2-3.000 når man finder tingene til den rigtige pris.
-
Hvad får man egentlig ud af at smække sådan en krabat på? Man får upside down, men hvad får man ud af det?
-
Hvad får man egentlig ud af at smække sådan en krabat på? Man får upside down, men hvad får man ud af det?
Bedre affjedring - Radial-bremser og lir-effekten (og sikkert noget mere)
-
Hvad får man egentlig ud af at smække sådan en krabat på? Man får upside down, men hvad får man ud af det?
Bedre affjedring - Radial-bremser og lir-effekten (og sikkert noget mere)
hyperpro kit er også ret godt - også nogle bedre koldser og måske bremseskiver så er du lige så godt kørende
hvis du vil ha bling effekten med en gylden forgaffel skal du være opmærksom på at GSXR forgafflen er korteren end sv1000s og endnu kortere en sv1000n.
det gør at den vil overstyre
-
Hyperpro kit til en std gaffel er klart "bedre" end standard - men det er og bliver en middelmådig gaffel med touring som primært mål.
Men man får jo også hvad man betaler for... :mrgreen:
-
Jeg kan lave det fra A til Z - jeg har selv lige skiftet min egen til netop sådan en... :mrgreen:
Prisen afhænger af hvad du finder gaflen til på ebay - men det er ikke urealistisk at regne med ca 8-10.000 i det hele før cyklen er 100% køreklar.
Har man travlt, vil man selvfølgelig være tilbøjelig til at betale mere for stumperne, hvorimod tålmodighed gerne betaler sig med 2-3.000 når man finder tingene til den rigtige pris.
lyder fedt sajmon, måske du kunne hjælpe mig med disse ting. så tar jeg alle mine ting med som skal på når vi gør det. hvor lang tid vil det ta at lave når vi står og skal igang, og har alle dele. og hva siger loven på området? er det lovligt at skifte til gsxr dæmpere?
-
jeg må sige jeg er rigtig glad for mine Hyper pro fjeder både for og bag plus andre bremse klodser det virker rigtig godt. En USD for gaffel er da rigtig lækker at se på osse.
-
Jeg kan lave det fra A til Z - jeg har selv lige skiftet min egen til netop sådan en... :mrgreen:
Prisen afhænger af hvad du finder gaflen til på ebay - men det er ikke urealistisk at regne med ca 8-10.000 i det hele før cyklen er 100% køreklar.
Har man travlt, vil man selvfølgelig være tilbøjelig til at betale mere for stumperne, hvorimod tålmodighed gerne betaler sig med 2-3.000 når man finder tingene til den rigtige pris.
lyder fedt sajmon, måske du kunne hjælpe mig med disse ting. så tar jeg alle mine ting med som skal på når vi gør det. hvor lang tid vil det ta at lave når vi står og skal igang, og har alle dele. og hva siger loven på området? er det lovligt at skifte til gsxr dæmpere?
Har man alle dele, tager det 10-15 arbejdstimer for mig at skifte over.
-
Loven siger det må man ikke da det er en konstruktiv ændring at skifte til en anden tybe forgaffel..
så den skal faktisk en tur om synshallen....
-
Det er da ikke en konstruktiv ændring fordi du skifter til en anden affjedring. Du skal da heller ikke til syn fordi du skifter bagdæmperen ud.
Jeg har selv skiftet til USD - købte stumperne på ebay over 2-3 mdr. og betalte 2500,- kr. ialt med caliber, broer og ben.
-
Jeg er nu tilbøjelig til at gi Lucky13 ret:
"Ændret indretning og udstyr mv.
§ 22. Hvis køretøjets indretning og udstyr er ændret, har køretøjets ejer (bruger) pligt til at fremstille det ændrede køretøj til syn og få det godkendt, inden det tages i brug
1) ved konstruktive ændringer af køretøjets styreapparat, bremser, motor eller bærende konstruktion,
2) ved montering eller ændring af tilkoblingsanordning, herunder til sidevogn til tohjulet motorcykel, jf. dog stk. 4,
3) hvis køretøjets køreklare vægt eller egenvægt ændres med mere end 50 kg eller
4) ved andre ændringer af registrerede tekniske data.
Stk. 2. Det samme gælder,
1) hvis ændringer i køretøjets køreklare vægt eller egenvægt på 50 kg eller derunder ønskes registreret eller
2) ved ændring af køretøjets tilladte vægte bortset fra nedsættelse af ”påhængskøretøjs største totalvægt m/bremser”, jf. bekendtgørelse om synsfri sammenkobling af bil og påhængskøretøj med en tilladt totalvægt på højst 3.500 kg.
Stk. 3. Hvis et køretøj er godkendelsespligtigt efter reglerne i § 16, og der er foretaget konstruktive ændringer af køretøjets styreapparat, bremser, motor, bærende konstruktion eller tilkoblingsanordning på påhængskøretøj, skal køretøjet inden fremstilling til syn være godkendt på ny ved udstedelse af en godkendelseserklæring, medmindre køretøjet er i nøje overensstemmelse med en tidligere udstedt standardtypegodkendelse, anmeldt EF-typegodkendelse eller typegodkendelse.
Stk. 4. Biler med en tilladt totalvægt på højst 3.500 kg, der monteres med tilkoblingsanordning, jf. bekendtgørelse om synsfri sammenkobling af bil og påhængskøretøj med en tilladt totalvægt på højst 3.500 kg, skal dog ikke fremstilles til syn, hvis anmeldelsen til registrering foretages højst 8 år efter bilens første registrering.
"
Men hvis man ikke fortæller det til nogen, skal man naturligvis ikke til syn.
-
Men hvis man ikke fortæller det til nogen, skal man naturligvis ikke til syn.
Men lur mig om et forsikringsselskab ikke skulle kunne få drejet det over til noget negativt hvis du kører galt?
"Jamen måske var det fejlmonteret og derfor kunne du ikke bremse" - de er meget kreative for at slippe for at betale.
-
Men hvis man ikke fortæller det til nogen, skal man naturligvis ikke til syn.
Men lur mig om et forsikringsselskab ikke skulle kunne få drejet det over til noget negativt hvis du kører galt?
"Jamen måske var det fejlmonteret og derfor kunne du ikke bremse" - de er meget kreative for at slippe for at betale.
Njaaa, det er vel kun hvis taksatoren kan se forskel på en usd og usu forgaffel, og ydermere er bekendt med hvad den pågældene maskine er født med. Men jo, hvis han selv kører SV, har man et problem (medmindre han, som nok er forventeligt af en fellow SV-rider, har ondt af dig, og holder sin kæft)
-
Men hvis man ikke fortæller det til nogen, skal man naturligvis ikke til syn.
Men lur mig om et forsikringsselskab ikke skulle kunne få drejet det over til noget negativt hvis du kører galt?
"Jamen måske var det fejlmonteret og derfor kunne du ikke bremse" - de er meget kreative for at slippe for at betale.
Njaaa, det er vel kun hvis taksatoren kan se forskel på en usd og usu forgaffel, og ydermere er bekendt med hvad den pågældene maskine er født med. Men jo, hvis han selv kører SV, har man et problem (medmindre han, som nok er forventeligt af en fellow SV-rider, har ondt af dig, og holder sin kæft)
Det virker for mig som en MEGET tænkt situation...
Jeg er ihvertfald ikke et sekund bange for at ordensmagten eller synsmanden vil brokke sig.
-
Men hvis man ikke fortæller det til nogen, skal man naturligvis ikke til syn.
Men lur mig om et forsikringsselskab ikke skulle kunne få drejet det over til noget negativt hvis du kører galt?
"Jamen måske var det fejlmonteret og derfor kunne du ikke bremse" - de er meget kreative for at slippe for at betale.
Njaaa, det er vel kun hvis taksatoren kan se forskel på en usd og usu forgaffel, og ydermere er bekendt med hvad den pågældene maskine er født med. Men jo, hvis han selv kører SV, har man et problem (medmindre han, som nok er forventeligt af en fellow SV-rider, har ondt af dig, og holder sin kæft)
Det virker for mig som en MEGET tænkt situation...
Jeg er ihvertfald ikke et sekund bange for at ordensmagten eller synsmanden vil brokke sig.
Helt enig
-
så synes jeg lige vi skal blive enige om hvem som køre en tur til syn og høre om de har problemer med det....bare for at være på den sikre side hehe. hvem ligger bike til? :mrgreen:
-
.... Men jo, hvis han selv kører SV, har man et problem (medmindre han, som nok er forventeligt af en fellow SV-rider, har ondt af dig, og holder sin kæft)
Hvis han selv kører SV bør der ikke være nogen problemer..for han må da vide at det udelukkende er en forbedring af cyklens affjedring og bremser.. i forhold til hvad der bliver klasket på SV'eren ab fabrik :D