SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Gud efter Marts 04, 2009, 01:41:14 am
-
Ejerafgiften for varebiler gøres afhængig af bilernes brændstoføkonomi.
Vægtafgiften for nye varebiler erstattes fra 1. januar 2010 med en ejerafgift
svarende til den, der gælder for personbiler. Samtidig indføres en forhøjelse af
vægtafgiften for varebiler fra før 1. januar 2010, så vægtafgiften kommer på
niveau med ejerafgiften for nye varebiler. Endelig indføres et privatanvendelsestillæg
for varebiler fra før den 3. juni 1998, svarende til den gældende tillægsafgift
for privat anvendelse for varebiler, som er indregistreret fra 3. juni
1998 til 24. april 2007. Forhøjelsen af tillægget for privat anvendelse indfases
over 2 år.
Flot så blev min VR6'er fra før 3. juni '98, lige med et trylleslag intet værd... fanme godt gået :brok: :brok: :brok: :brok: lorteland
-
Bevares, jeg synes ikke "reformen" er god, men det skal jo altid gå ud over nogen når man laver om på systemet.. :)
-
intet værd? den er da stadig det værd den var før, nu skal du bare til at betale for at køre i den. :tie:
den var vel også billigere end på hvide plader da du købte den. :D (huskede du at brokke dig over det da du skrev under på slutseddelen) :hand:
-
intet værd? den er da stadig det værd den var før, nu skal du bare til at betale for at køre i den. :tie:
den var vel også billigere end på hvide plader da du købte den. :D (huskede du at brokke dig over det da du skrev under på slutseddelen) :hand:
Tror nu nok brugtprisen styrtdykker på de gamle fra før juni 98.
Prisen blev jo holdt oppe af afgiftsystemet.
Personligt er jeg nu også temmelig ærgelig over denne ændring.
Gik jo lige og drømte om en kassevogn til banedage.
:undecided:
-
Tror nu nok brugtprisen styrtdykker på de gamle fra før juni 98.
Prisen blev jo holdt oppe af afgiftsystemet.
Jeg har ikk megen forstand på det, men en gulpladebil fra før 98, var vel ikke ret meget værd inden indgrebet heller :innocent:
-
Tror nu nok brugtprisen styrtdykker på de gamle fra før juni 98.
Prisen blev jo holdt oppe af afgiftsystemet.
Jeg har ikk megen forstand på det, men en gulpladebil fra før 98, var vel ikke ret meget værd inden indgrebet heller :innocent:
:respekt:
-
Tror nu nok brugtprisen styrtdykker på de gamle fra før juni 98.
Prisen blev jo holdt oppe af afgiftsystemet.
Jeg har ikk megen forstand på det, men en gulpladebil fra før 98, var vel ikke ret meget værd inden indgrebet heller :innocent:
Jo den var guld værd, fordi prisen var lav, ligesom afgiften.
Nu er prisen endnu lavere men afgiften koster nærmest årligt ligeså meget som brugt-prisen
:lmao:
-
intet værd? den er da stadig det værd den var før, nu skal du bare til at betale for at køre i den. :tie:
den var vel også billigere end på hvide plader da du købte den. :D (huskede du at brokke dig over det da du skrev under på slutseddelen) :hand:
Nej Kent den er ikke lige så meget værd som før, da da den var mere attraktiv pga. den ikke var ramt af misundelsesafgiften...
ja den er billigere end en på hvide plader, men hvad har det med sagen at gøre???? jeg skal ikke bruge en familie bus. Den er osse billigere end en rumraket.. som jeg heller ikke har brug for...
-
Ja jeg kan sgu ikke lade være med at blande mig :twisted: men nu synes jeg regeringen har fat i noget af det rigtige :thumbsup:
Jeg har aldrig forstået hvorfor private kan købe en gulpladebil (varevogn) og så bare bruge den til privat personbefordring som de fleste jo gør.
Hvorfor skal man favoriseres fordi man er ung (ingen børn) Ældre (børn flyttet hjemmefra) eller enlig. Hvor er varebilen lige i en f.eks. Seat Leon Cupra på gule plader :hand: Hvis det stod til mig var gule plader til erhverv og hvide til de private og en varevogn var en bil der på fabrikken var bygget til at være varevogn. Og så sæt afgiften ned på hvide plader.
Men jeg kan godt se at alle de gamle gul plade biler fra før 98 med et trylleslag bliver (næsten) værdiløse.
Ja indgrebet rører ikke mig og jeg synes det er fair nok. 2 gulpladebiler samme model motor hele molevitten den ene fra 97 og den anden fra 99 de kan vel det samme og tjener samme formål så hvorfor ikke samme udgifter :?:
-
Ja jeg kan sgu ikke lade være med at blande mig :twisted: men nu synes jeg regeringen har fat i noget af det rigtige :thumbsup:
Jeg har aldrig forstået hvorfor private kan købe en gulpladebil (varevogn) og så bare bruge den til privat personbefordring som de fleste jo gør.
Hvorfor skal man favoriseres fordi man er ung (ingen børn) Ældre (børn flyttet hjemmefra) eller enlig. Hvor er varebilen lige i en f.eks. Seat Leon Cupra på gule plader :hand: Hvis det stod til mig var gule plader til erhverv og hvide til de private og en varevogn var en bil der på fabrikken var bygget til at være varevogn. Og så sæt afgiften ned på hvide plader.
Men jeg kan godt se at alle de gamle gul plade biler fra før 98 med et trylleslag bliver (næsten) værdiløse.
Ja indgrebet rører ikke mig og jeg synes det er fair nok. 2 gulpladebiler samme model motor hele molevitten den ene fra 97 og den anden fra 99 de kan vel det samme og tjener samme formål så hvorfor ikke samme udgifter :?:
det skal være et stand punkt - ellers vil der være alt for mange undtagleser og ikke mindst udgifter bare ved at kontrollere dette.
-
Jeg piver heller ikke over afgiften Pyro, det er jo det mindste i dette regnestykke, men værditabet på bilen.
hvorfor skulle private ikke kunne købe en bil på gule plader, (jeg har alligevel ikke brug for et bagsæde) det forstår jeg ikke????.
At du kan købe en Leon på gule plader betyder jo også at der kun kan sidde 2 personer i den , og ikke hele familien..
-
intet værd? den er da stadig det værd den var før, nu skal du bare til at betale for at køre i den. :tie:
den var vel også billigere end på hvide plader da du købte den. :D (huskede du at brokke dig over det da du skrev under på slutseddelen) :hand:
Nej Kent den er ikke lige så meget værd som før, da da den var mere attraktiv pga. den ikke var ramt af misundelsesafgiften...
ja den er billigere end en på hvide plader, men hvad har det med sagen at gøre???? jeg skal ikke bruge en familie bus. Den er osse billigere end en rumraket.. som jeg heller ikke har brug for...
kan ikke forstå at det skulle være biligere at købe en gulplade bil (bortset fra de manglende sæder)
pris og ejerafgift burde være det samme uanset antal sæder.
idag kan man bruge besparelsen på at betale misundelsesafgiften
-
Ja jeg kan sgu ikke lade være med at blande mig :twisted: men nu synes jeg regeringen har fat i noget af det rigtige :thumbsup:
Jeg har aldrig forstået hvorfor private kan købe en gulpladebil (varevogn) og så bare bruge den til privat personbefordring som de fleste jo gør.
Hvorfor skal man favoriseres fordi man er ung (ingen børn) Ældre (børn flyttet hjemmefra) eller enlig. Hvor er varebilen lige i en f.eks. Seat Leon Cupra på gule plader :hand: Hvis det stod til mig var gule plader til erhverv og hvide til de private og en varevogn var en bil der på fabrikken var bygget til at være varevogn. Og så sæt afgiften ned på hvide plader.
Men jeg kan godt se at alle de gamle gul plade biler fra før 98 med et trylleslag bliver (næsten) værdiløse.
Ja indgrebet rører ikke mig og jeg synes det er fair nok. 2 gulpladebiler samme model motor hele molevitten den ene fra 97 og den anden fra 99 de kan vel det samme og tjener samme formål så hvorfor ikke samme udgifter :?:
Kent : jeg syntes at det er oki at du blander dig, men så hør lige her inden at du siger at det er en god ide, det de har gang i...
men det de har gang i lige nu er at straffe folk fordi at de har en hobby der kræver feks en kasse bil, eller feks et lille enkelt mands firma, der ikke har penge til at både have en privatbil og en servicebil
folk der leger med maden ( heste ) hvordan skal de få dem rund til forskellige stævner
folk der surfer
folk der dykker
folk der køre bane
folk der har racehunde
den her liste kunne man blive ved i en evighed.
Jeg kan godt se hvad det er du mener med at hvorfor skal der være fordele.
men fordi at du har valgt at have børn og der med bliver nød til at have en alm bil til hele den bukkelryggede, det er jo dit valg, da du træffede det vidste du at der var nogle ting som du måtte give afkald på, ligesom at os der ikke har børn og hhvad der til følger har valgt at give afkald på noget...
og så er der jo lige den der lille, men meget typiske ting i danmark, der hedder jante loven.
hvorfor må jeg ikke have noget som andre mennesker har og hvorfor skal jeg betale det samme som alle andre ??
kan squ ikke forstå at folk kan få så ondt i røven, over at der er andre der har det bedre eller har federe ting end man selv har.
har man de ting så er der nok en grund til det, de ting jeg har det er squ ting, jeg har købt for mine penge som jeg laver, på den bekostning af at jeg rejser og ikke ser venner og famillie særlig tit...
Claus
-
Det vil sige at jeg (sammen med nogle kollegaer) har betalt penge for en værdiløs varevogn :shock: :shock: :shock:
Jeg er heldigvis sk...ligeglad, for vi skal jo ha vores racere frem på en eller anden måde :lmao: :lmao: :lmao:
-
Det vil sige at jeg (sammen med nogle kollegaer) har betalt penge for en værdiløs varevogn :shock: :shock: :shock:
Jeg er heldigvis sk...ligeglad, for vi skal jo ha vores racere frem på en eller anden måde :lmao: :lmao: :lmao:
Lige præcis, det er fløjtende ligegylidigt hvad ting er værd, medmindre man skal handle
-
Lige præcis, det er fløjtende ligegylidigt hvad ting er værd, medmindre man skal handle
Nemlig ja. Men jeg kan dog godt forstå Christian/Gud lidt, en transporter med VR6 motor :shock: Den skal altså ha nået for det :shock: :shock: og når vægtafgiften bliver sat efter bilens forslugenhed :dead: :dead:
Vores er dog ikke meget bedre, Ford Transit med 2,0 benzin-kværn i :shock: og med campingvognen bagpå :shock: :shock: :shock: :shock:
-
regnede lidt på det - det jeg spare i skat hiver de hjem på den nye medieskat - hvor jeg bliver bonget for at har en hjemme arbejdsplads (bærbar + internet)...
fint nok at jeg har en computer - dog kan den ikke bruges til andet end at logge på en terminal server på arbejdet...
der var også noget om milijø afgift på støm?
-
intet værd? den er da stadig det værd den var før, nu skal du bare til at betale for at køre i den. :tie:
den var vel også billigere end på hvide plader da du købte den. :D (huskede du at brokke dig over det da du skrev under på slutseddelen) :hand:
Nej Kent den er ikke lige så meget værd som før, da da den var mere attraktiv pga. den ikke var ramt af misundelsesafgiften...
ja den er billigere end en på hvide plader, men hvad har det med sagen at gøre???? jeg skal ikke bruge en familie bus. Den er osse billigere end en rumraket.. som jeg heller ikke har brug for...
kan ikke forstå at det skulle være biligere at købe en gulplade bil (bortset fra de manglende sæder)
pris og ejerafgift burde være det samme uanset antal sæder.
idag kan man bruge besparelsen på at betale misundelsesafgiften
det er jo netop pga de manglende sæder at man ikke skal betale mere(hvorfor betale for noget som jeg ikke bruger??
men lad mig vende den om hvorfor skal en kassebil på hvide plader være så horribelt dyr, hvorfor koster den ikke det samme som en gulplade????
Og hvis du seriøst mener at en kassebil på gule skal koste det samme som en på hvide, må jeg sige tillykke for så har du dræbt al erhverskørsel i Danmark.
-
Det er vel meget fair at grøn afgift er det samme? - den sviner jo lige meget hvilken nummerplade der sidder på`?
Min mor har lige skiftet hendes Nissan Almera Van ud med en på hvide plader - hun steg så over 1000kr/året i vægtafgift.
But why? - den eneste forskel er farven på nummerpladen og et bagsæde.
-
Ja jeg kan sgu ikke lade være med at blande mig :twisted: men nu synes jeg regeringen har fat i noget af det rigtige :thumbsup:
Jeg har aldrig forstået hvorfor private kan købe en gulpladebil (varevogn) og så bare bruge den til privat personbefordring som de fleste jo gør.
Hvorfor skal man favoriseres fordi man er ung (ingen børn) Ældre (børn flyttet hjemmefra) eller enlig. Hvor er varebilen lige i en f.eks. Seat Leon Cupra på gule plader :hand: Hvis det stod til mig var gule plader til erhverv og hvide til de private og en varevogn var en bil der på fabrikken var bygget til at være varevogn. Og så sæt afgiften ned på hvide plader.
Men jeg kan godt se at alle de gamle gul plade biler fra før 98 med et trylleslag bliver (næsten) værdiløse.
Ja indgrebet rører ikke mig og jeg synes det er fair nok. 2 gulpladebiler samme model motor hele molevitten den ene fra 97 og den anden fra 99 de kan vel det samme og tjener samme formål så hvorfor ikke samme udgifter :?:
Kent : jeg syntes at det er oki at du blander dig, men så hør lige her inden at du siger at det er en god ide, det de har gang i...
men det de har gang i lige nu er at straffe folk fordi at de har en hobby der kræver feks en kasse bil, eller feks et lille enkelt mands firma, der ikke har penge til at både have en privatbil og en servicebil
folk der leger med maden ( heste ) hvordan skal de få dem rund til forskellige stævner
folk der surfer
folk der dykker
folk der køre bane
folk der har racehunde
den her liste kunne man blive ved i en evighed.
Jeg kan godt se hvad det er du mener med at hvorfor skal der være fordele.
men fordi at du har valgt at have børn og der med bliver nød til at have en alm bil til hele den bukkelryggede, det er jo dit valg, da du træffede det vidste du at der var nogle ting som du måtte give afkald på, ligesom at os der ikke har børn og hhvad der til følger har valgt at give afkald på noget...
og så er der jo lige den der lille, men meget typiske ting i danmark, der hedder jante loven.
hvorfor må jeg ikke have noget som andre mennesker har og hvorfor skal jeg betale det samme som alle andre ??
kan squ ikke forstå at folk kan få så ondt i røven, over at der er andre der har det bedre eller har federe ting end man selv har.
har man de ting så er der nok en grund til det, de ting jeg har det er squ ting, jeg har købt for mine penge som jeg laver, på den bekostning af at jeg rejser og ikke ser venner og famillie særlig tit...
Claus
Man kunne også se det på den anden måde: Hvorfor skal folk der har valgt en ekstra dyr hobby have ekstra mange fordele?
-
Smiler ...
Okay ... Lad os sige jeg ville købe Christian Kassevogn !
Før kostede den 3500 om året i vægtafgift. Nye regler betyder den kommer til at koste 7000 om året + øget grøn afgift fordi den er fra før 1/6 1998.
Blien har kørt det samme som en anden bil jeg ser på fra 2002.
Christians kassevogn er lige blevet 4 * 3500 + x (grøn afgift) mindre værd ? ca. 21 - 28.000 kr. .... under forudsætning af at vognen skal holde i 4 år.
Så en Kassevogn fra før 1/6 1998 til ca. 60.000,- har lige tabt mellem 20 og 30.000 i salgsværdi !
-
biler i dk er vandvittig dyre.dette er ikke til gavn for milijøet.
hvem siger at en gulplade skal være lige så dyr som en hvid, hvorfor ikke sætte afgifterne generalt ned så flere fik råd til en bil der sviner mindre.
til claus, og så er der jo lige den der lille, men meget typiske ting i danmark, der hedder jante loven.
janteloven bliver man kun ramt af hvis man føler sig ramt.
man træffer selv et valg når man vælger hobby , det skal jeg vel ikke betale for.
hvorfor skal direktøren spare 400.000 på en porche eller audi Q7 bare fordi han kører alene.
bilen er nøjagtig magen til så besparelsen burde være prisen på bagsædet, så har man jo sparet noget på kun at have forsæder.
-
Problemet er jo at det er en lovændring som rammer folk, som før pakken købte under en anden forudsætning.
Den har en virkning med tilbagevirkende kraft.
Noget som ingen ellers mener er god lovgivning.
Det svare til at man ændre fradragsretten på realkreditlån.
Ikke med en indfasningsperiode over mange år, men natten over.
Hvordan tror I en sådan ændring ville blive modtaget ?
Man kan mene hvad man vil med rimeligheden og logikken i en skattelov, men at ændre folks værdier i negativ retning kan ingen vel mene er god lovgivning, medmindre det gøres med fremadvirkende kraft og ikke tilbagevirkende.
-
biler i dk er vandvittig dyre.dette er ikke til gavn for milijøet.
hvem siger at en gulplade skal være lige så dyr som en hvid, hvorfor ikke sætte afgifterne generalt ned så flere fik råd til en bil der sviner mindre.
til claus, og så er der jo lige den der lille, men meget typiske ting i danmark, der hedder jante loven.
janteloven bliver man kun ramt af hvis man føler sig ramt.
man træffer selv et valg når man vælger hobby , det skal jeg vel ikke betale for.
hvorfor skal direktøren spare 400.000 på en porche eller audi Q7 bare fordi han kører alene.
bilen er nøjagtig magen til så besparelsen burde være prisen på bagsædet, så har man jo sparet noget på kun at have forsæder.
nej kent han skal ikke straffes, fordi han vælger at køre i en gulplade bil, det kan da godt være han er direktør for et firma, men som udgangs punkt må man da gå ud fra, at han vælger bil, efter hvad han skal bruge den til,
og vi kommer ikke uden om, at når man kommer til møde i en Q7 eller hvad fanden man nu køre i af store biler, så siger det noget om personen i den om den så er på gule eller hvide plader, det er jo en måde at sælge sig selv og frimaet på, og så er der jo slet ikke, nogen grund til at den er på hvide plader, og du skulle bare være glad for at han vælger gule plader, da det så er et mindre beløb han kan afskrive i firmaet, inden han skal betale skat.
og hvad der til kommer jeg kender squ ikke, nogen mennesker der sidder i toppen af et størrer firma, der selv om de har deres store biler, kun arbejder 37 timer om ugen, de mennesker jeg kender de arbejder typisk mellen 60 og 80 timer om ugen og så skal de da lige betale topskat oven i fordi man tjener lidt flere penge,
det er typisk den danske stat, man holder i gulerod ud til folket, men man glemmer lige at fortælle at den er fyldt med syrenid...
jeg mener man straffer og tvinger folk til dit og dat, hvem sagde forbuds landet sverige.
feks kan jeg fortælle, mens de røde sad ved magten, blev der i gennemsnit vedtaget 2 nye love om dagen i de 8 år de sad der og jeg tror squ ikke det er bedre nu.
det virker som om at de mennesker vi har valgt til at side der inde de fuldstændig har mistet forbindelsen med hvad der sker i virkeligheden og det hele skal gå op i hvor flinke danmark er til ikke at forurene, men ved i nu hvad danmark står for 0,03 % af det samlede Co2 der bliver frigjort i verden, tror da nok vil lige snakker hysteri på et seriøst plan, på højde med en prs kvinde i hormonbehandling som er vant til at få sin vilje.
-
Smiler ...
Okay ... Lad os sige jeg ville købe Christian Kassevogn !
Før kostede den 3500 om året i vægtafgift. Nye regler betyder den kommer til at koste 7000 om året + øget grøn afgift fordi den er fra før 1/6 1998.
Blien har kørt det samme som en anden bil jeg ser på fra 2002.
Christians kassevogn er lige blevet 4 * 3500 + x (grøn afgift) mindre værd ? ca. 21 - 28.000 kr. .... under forudsætning af at vognen skal holde i 4 år.
Så en Kassevogn fra før 1/6 1998 til ca. 60.000,- har lige tabt mellem 20 og 30.000 i salgsværdi !
Priseksempel fra epn.
http://epn.dk/privat/biler/article1624017.ece (http://epn.dk/privat/biler/article1624017.ece)
-
damn 5040kr kontra 15660kr.....en stigning på 10620....sygt siger jeg bare
420kr om måneden kontra 1305... uh Ja Kent jeg kan næsten ikke få mine arme ned, over den glæde jeg har haft ved at eje en tidligere helt sindsygt billig bil, som jeg med glæde har tanket op med dyre afgiftsbelagte benzin kroner, oftere end mange andre :whipped:.
-
hvorfor skal direktøren spare 400.000 på en porche eller audi Q7 bare fordi han kører alene.
bilen er nøjagtig magen til så besparelsen burde være prisen på bagsædet, så har man jo sparet noget på kun at have forsæder.
er det netop ikke janteloven du her frenhæver..??
-
Egentlig troede jeg at der var en bred opbakning herinde og andre motoriserede steder til at vi betaler alt alt alt formeget i diverse afgifter til vores transportere 2 såvel som 4 hjulede
Den holdning bliver så åbenbart overgået af:
"Jeg er misundelig hvis andre betaler mindre end mig...så hellere alle betaler meget"
:dead:
-
Problemet er jo at det er en lovændring som rammer folk, som før pakken købte under en anden forudsætning.
Den har en virkning med tilbagevirkende kraft.
Noget som ingen ellers mener er god lovgivning.
Det svare til at man ændre fradragsretten på realkreditlån.
Ikke med en indfasningsperiode over mange år, men natten over.
Hvordan tror I en sådan ændring ville blive modtaget ?
Man kan mene hvad man vil med rimeligheden og logikken i en skattelov, men at ændre folks værdier i negativ retning kan ingen vel mene er god lovgivning, medmindre det gøres med fremadvirkende kraft og ikke tilbagevirkende.
Giver dig ret Flemming... Det er da fint nok hvis de absolut skal lave loven om ( og egentlig ikke - vi betaler sgu alt for meget i forevejen ).. Meeeeeeeeeeen så er det ikke med tilbagevirkende kraft.. For latterligt...
-
Egentlig troede jeg at der var en bred opbakning herinde og andre motoriserede steder til at vi betaler alt alt alt formeget i diverse afgifter til vores transportere 2 såvel som 4 hjulede
Den holdning bliver så åbenbart overgået af:
"Jeg er misundelig hvis andre betaler mindre end mig...så hellere alle betaler meget"
:dead:
Det er der vist så ikke lige.. overrasker egentlig også mig... :?
-
Egentlig troede jeg at der var en bred opbakning herinde og andre motoriserede steder til at vi betaler alt alt alt formeget i diverse afgifter til vores transportere 2 såvel som 4 hjulede
Den holdning bliver så åbenbart overgået af:
"Jeg er misundelig hvis andre betaler mindre end mig...så hellere alle betaler meget"
:dead:
Det er der vist så ikke lige.. overrasker egentlig også mig... :?
Surt Christian/Gud... - Pisse ærgeligt.... :cry:
-
Smiler ...
Okay ... Lad os sige jeg ville købe Christian Kassevogn !
Før kostede den 3500 om året i vægtafgift. Nye regler betyder den kommer til at koste 7000 om året + øget grøn afgift fordi den er fra før 1/6 1998.
Blien har kørt det samme som en anden bil jeg ser på fra 2002.
Christians kassevogn er lige blevet 4 * 3500 + x (grøn afgift) mindre værd ? ca. 21 - 28.000 kr. .... under forudsætning af at vognen skal holde i 4 år.
Så en Kassevogn fra før 1/6 1998 til ca. 60.000,- har lige tabt mellem 20 og 30.000 i salgsværdi !
Priseksempel fra epn.
http://epn.dk/privat/biler/article1624017.ece (http://epn.dk/privat/biler/article1624017.ece)
Det er LANGT mere end jeg har beregnet !!!
Det er 10k om året !! svarende til 40k hvis man påregner at have bilen i 4 år ..... REN TYVERI !!!
-
Det er 10k om året !! svarende til 40k hvis man påregner at have bilen i 4 år ..... REN TYVERI !!!
Du er da (også) vant til at betale topskat - så du plejer da at blive rippet - det er da ikke noget nyt fra statens side :)
-
hmm hvis man så bare kunne trække det fra på skattebilletten, se så ville det ligne noget...... LOL yes keep dreaming
-
Vi kan da meget hurtigt blive enige om, at vi betaler alt for meget i reg. afgift og i løbende omkostninger i forhold til resten af EU, som vi ynder at sammenligne os med.
Men når det så er sagt, så ved vi sgu da osse hvad vi går ind til ang. div. køretøjer og afgifter derpå !
Jeg har en 3 liters Renault med elektrisk alting og alting, og dén er altså dyr at suse rundt i.
Men jeg har selv valgt, og jeg kan da bare æde værditabet nu, og så vælge en eller anden dødssyg sparegris istedet.
Men det er jo ikke det jeg vil, og Rødhætte bliver tosset på mig, hvis jeg vover at finde en sparegris uden klimaanlæg, som slet ikke kan overhale en eneste Audi :innocent:
Generel hylen over afgiftDK er ok i mine ører, men hylen over personlige problemer løses bedst af vedkommende selv.
Måske skulle jeg bare konvertere alle motorkøretøjerne på matriklen til ussel mammon, og så pumpe Principia´en istedet?
Så kunne jeg osse med god samvittighed stemme på Enhedslisten...
Men hold da kæft det ville være et kedeligt liv, og jeg går glip af nogle fede træf (uden Rødhætte :innocent:)
Heldigvis stadig et frit land - med eller uden jantelov :thumbsup:
-
Men når det så er sagt, så ved vi sgu da osse hvad vi går ind til ang. div. køretøjer og afgifter derpå !
??????? Hvordan skal folk kunne vide hvordan afgiften vil komme til at se ud hvis man har købt en bil for et år siden hvor vi har nuværende regler????... Gud og andre har vidst hvad de gik ind til på daværende tidspunkt hvor de har købt deres bil... Ikke på hvad fremtiden bringer af skodregler...
-
Men når det så er sagt, så ved vi sgu da osse hvad vi går ind til ang. div. køretøjer og afgifter derpå !
??????? Hvordan skal folk kunne vide hvordan afgiften vil komme til at se ud hvis man har købt en bil for et år siden hvor vi har nuværende regler????... Gud og andre har vidst hvad de gik ind til på daværende tidspunkt hvor de har købt deres bil... Ikke på hvad fremtiden bringer af skodregler...
Jeg lignede også et stort :huh: over netop den linie.
-
man kan squ da ikke lave love med tilbage virkende kraft, så er hele retssikkerheden squ da røget sig en lang fucking tur
mener seriøst at det her en noget der skal gøres noget ved.
en ting er at de sætter afgifterne op, ja det er jo danmark så det ved vi jo alle..
men den der med at man laver en lovgivning om til at virke med tilbage virkende kraft den er jeg squ ikke sikker på holder i retten...
det svarer jo lidt til, at de sætter fraten ned på motorvejen til 110 igen og så sender de bøde forlæg ud til os alle, for at have kørt 130
-
Jeg ser det nu ikke som at lovgive med tilbagevirkende kraft. Jeg ser bare at prisen på den ydelse (v)i betaler for at have lov til at føre et bestemt køretøj på offentlig vej, stiger. Og det er der ikke noget kriminelt i.. Det er ligesom at have et telefonabonnement, der ligepludselig bliver dyrere. Så må man overveje om man ønsker at blive ved med at have telefon, og dermed betale prisen, eller droppe telefonen.
..men jeg må stadig sige, at jeg synes at afgiften på køretøjer er for høj!
Edit: I øvrigt: http://www.skm.dk/publikationer/skat/1560/1561/ (http://www.skm.dk/publikationer/skat/1560/1561/)
-
Jeg ser det nu ikke som at lovgive med tilbagevirkende kraft. Jeg ser bare at prisen på den ydelse (v)i betaler for at have lov til at føre et bestemt køretøj på offentlig vej, stiger.
Edit: I øvrigt: http://www.skm.dk/publikationer/skat/1560/1561/ (http://www.skm.dk/publikationer/skat/1560/1561/)
jo men den stiger ikke ligeligt for alle køretøjer, dem fra før juni '98, stiger sindsygt meget i forhold til en 1 år gammel slæde, hvilket indebærer en kraftig værdiforringelse(for den gamle), som ingen havde forudset, kender eksempler hvor ejere skal betale mere i afgifter, end hvad bilen er købt for... 14.000 om året til staten, for en bil som kostede 13.000....... fukkin hul i hovedet
-
kender eksempler hvor ejere skal betale mere i afgifter, end hvad bilen er købt for... 14.000 om året til staten, for en bil som kostede 13.000....... fukkin hul i hovedet
Hmm, den kommer jeg nok ind under :undecided: Hva gir du årligt for din VW i afgift :?:
Jeg blir mere og mere bekymret, der skal jo også være penge til banedage. Det er jo derfor den er købt, og skal ikke bruges til andet.
-
lige nu giver jeg 3760..
-
Det er sq billigere at leje en hestetrailer, hvis man gider køre med sådan en.
-
Det er sq billigere at leje en hestetrailer, hvis man gider køre med sådan en.
må en Aygo/C1/107 godt trække sådan en.... :mrgreen:
-
Det er sq billigere at leje en hestetrailer, hvis man gider køre med sådan en.
må en Aygo/C1/107 godt trække sådan en.... :mrgreen:
Hvis den er tom må den nok gerne :)
-
Det er sq billigere at leje en hestetrailer, hvis man gider køre med sådan en.
Ja men der er fanme langt til Ungarn, Polen osv. med trailer. Det føles ihvertfald sådan :dead:
Nu er vi 3 om at dele udgifterne, så det går jo nok med varevognen.
-
http://www.facebook.com/group.php?gid=78152342888 (http://www.facebook.com/group.php?gid=78152342888)
http://gulplade.skrivunder.dk/?s=1 (http://gulplade.skrivunder.dk/?s=1)
-
Her er regnestykket :
Det kommer til at koste 6 til 8 Banedage bare at have en kassevogn OM ÅRET !!!!
En dieselvarebil uden partikelfilter på 2.000 – 2.500 kilo, der kører 10,2 – 11,3 kilometer på literen, anvendes til privat brug og er indregistreret første gang før juni 1998.
Den pågældende bil har indtil nu kostet 4.030 kr. årligt i vægtafgift. Den kommer nu til at koste 9.620 kr. årligt i vægtafgift, der er på niveau med en ejerafgift svarende til den, der gælder for personbiler.
Indtil nu har den været fritaget for privatanvendelsestillægget på 5.040 kr. – det er den ikke længere.
Dertil kommer tillægget for manglende partikelfilter på 1.000 kr. – i alt 15.660 kr. årligt i stedet for de nuværende 4.030 kr
-
KOPI AF BREV SENDT TIL ALLE MINISTERE:
Fra Christian Dencker <christian.dencker
Til:
Skatteminister Kristian Jensen <min@skm.dk>,
Finansminister Lars Løkke Rasmussen <fm@fm.dk>,
Torsten Schack Pedersen <torsten.schack.pedersen@ft.dk>,
Peter Christensen <peter.christensen@ft.dk>,
Økonomi- og Erhvervsminister Lene Espersen <lene.espersen@ft.dk>,
Klima- og Energiminster Connie Hedegaard <kemin@kemin.dk>,
Pia Kjærsgaard <dfkala@ft.dk>,
Kristian Thulesen Dahl <dfkrtd@ft.dk>
dato 8. mar. 2009 22.47
Subject Nu er det nok ! ... Jeg emigrere til udlandet med firma og hele min famile.
Kære venner,
Har I fuldstændig mistet forbindelsen med virkeligheden uden for borgen ?
Mit IT firma har ikke haft underskud i 12 år. Altid ansat nye mennesker efter vores formå'en og nu står jeg overfor at skulle fyre halvdelen !
På bare 2 måneder er salget gået helt istå !
Alt imens I øger gulpladeafgiften med 500.000.000 kr og fjerner værdier for 115.000 bilejere svarende til 4.600.000.000 kr. !!
Infører en Multimedieafgift ... Nu stopper salget af computere da helt sikkert !
Og jeg kan blive ved.....
Enhver Handelshøjskole elev ved, at i KRISETIDER skal økonomien stimuleres. Dette gøres IKKE ved omlægninger og forøgelse af afgifter, samt værdiforringelse af borgernes værdier !
Det skaber usikkerhed som er med til at forværre krisen ! BASAL MACRO ØKONOMISK LÆRDOM !!
Ja ... Jeg betaler TOPSKAT og har gjort det i 15 år !
Ja ... Jeg eksportere mine ydelser og produkter til udlandet !
Ja ... Jeg forminsker mit energiforbrug ved at forbedre mit hus for lånte penge i friværdien !
Ja ... Jeg knokler 60 til 70 timer om ugen fordi jeg er VELUDDANNET !
Ja ... Jeg betaler til min egen pension.
NEJ ... Hvis I øger skatten på firma computer OG IKKE gør det for alle HÅNDVÆRKERNES VÆRKTØJ, POLITIKKERNES MINISTERBILER og samtidig værdiforringer (læs= stjæler) 60.000 kr for en bil jeg bruger til min sparsomme fritidsinteresse SÅ stopper festen.
De 300.000 kr. jeg betaler i A-skat om året ... må et andet land få nytte af !
Med venlig hilsen
Christian Dencker Poulsen
-
Kære venner
venner huh..????
-
banditten, du gør da noget ved problemet. :mrgreen:
gud, læste BT og så regnestk, 10000 spir oveni om året (ikke fedt,forstår din harme) :(
jeg mener dog stadig at besparelsen/differencen (også ejerafgifter) kun burde være det manglende bagsæde (alt andet er jo nøjagtigt det samme)
iøvrigt fedt at folk kom op af stolene og deltog i denne tråd :respekt:
-
så fik jeg squ svar fra DF på mit opstød
Kære Claus Kjelgaard.
Mange tak for din henvendelse til Kristian Thulesen Dahl vedr. nedenstående nye afgift. Jeg har videregivet til hans orientering, og ligeledes til Dansk Folkepartis formand Pia Kjærsgaards orientering.
Jeg kan meddele dig, at Dansk Folkeparti vil se nærmere på overgangsbestemmelserne i forhold til udarbejdelsen af netop denne del af skatteforliget. Og så må vi så se om, vi kan gøre noget for at afbøde disse ovennævnte problemer.
Med venlig hilsen
Martin Gregers Arnoldus
Personlig assistent
Sekretariat (DF)
Christiansborg
DK-1240 København K.
Tlf. +45 33 37 55 00
Dir. +45 33 37 51 54
www.ft.dk (http://www.ft.dk)
________________________________________
Fra: Claus [mailto:claus@9th.dk]
Sendt: 8. marts 2009 20:14
Til: min@skm.dk; fm@fm.dk; Torsten Schack Pedersen; Peter Christensen; Lene F. Espersen; kemin@kemin.dk; Kathe Lie Andersen; Kristian Thulesen Dahl; Kristian Thulesen Dahl; Kristian Thulesen Dahl
Emne: Ændring af afgift på Gul plade biler.
Jeg kan godt forstå at der er brug for at hente penge, et sted når man nu tager penge et andet sted.
Men det jeg ikke kan forstå det er, at man vælger at beskatte borgerne i Danmark som køre i gulplade biler, hvilket er et system der kun findes i Danmark der er ikke nogen andre lande der er så lov betynget om hvad man må bruge sine køretøjer til som i Danmark, eller for den sags skyld afgift betynget,
Det der er blevet gjort ved det nye tiltag omkring gulplade biler, er så dybt urimeligt over for de private bruger der er af dem, det er jo ikke alle der har brug for at have en bil der er på hvide plader.
Feks : små selvstændige der ikke har omsætning til at have to biler i husstanden, par og enlige der ikke har børn, personer der har heste, race hunde og der er mennesker der har Div. hobbyer, og med det afgift system vi har der er det de færreste der har råd til at købe en sådan bil til disse formål på hvide plader.
Feks. for mit eget vedkommen så har jeg en hobby der er at køre motorcykel på lukkede baner, når jeg skal rundt på dem, så er vi nogle stykker der tager og køre sammen i en kasse bil, da det er mere økonomisk, for ikke at tale om det er meget bedre for miljøet, personligt har jeg en ældre Mercedes, jeg kunne godt have det jeg skal bruge af udstyr på en trailer efter den til de ture men så køre min bil ikke mere end 5 km / L, hvor i mod vi er 3 i en kasse bil der går 10 km /L
Ud over det så er der også den ting at der er mennesker i Danmark der blive så betynget af de at de ikke har råd til at have en bil og hvordan skal de så komme på arbejde, det hænger jo ikke sammen med at regeringen gerne vil have at man skal være fleksibel på det danske arbejde marked og tage jobs hvor de nu er, det er jo ikke alle mennesker der bor i storbyerne hvor det offentlige transport system er udbygget i så vid grad.
Hvordan kan i retfærdig gøre at vedtage en lov der har tilbagevirkende kraft ?
Jeg ved godt at det også er et miljø spørgsmål hvilket jeg har fuld forståelse for at man skal tage hensyn til, men Danmark udleder 0,03 % af det Co2 der bliver udledt i verden, og jo det er da godt at være et forbillede men det kan ikke være rigtigt at det skal være på bekostning af en tredje del af den danske befolkning bliver så hårdt beskattet at de ikke har råd til at sætte mad på bordet,
Jeg havde forståelsen af at den siddende regering gik ind for at der var bevægelse og økonomisk frihed, med det ser jo ikke sådan ud som det er nu.
Lige nu kan det sidestilles med en S regering.
For mit vedkommen er konsekvensen blevet at jeg er flyttet til udlandet, og da jeg arbejde som rejsende supervisor, så er skattereglerne som følgende,
Bor i feks. England ansat i Danmark og arbejder i et tredje land så er man automatisk skatteundtaget, og da jeg er borger i et andet land kan jeg købe en bil i det pågældende land til deres priser og føre det den tid jeg er i Danmark hvilket kan være op til tre måneder sammen hængende, hvor mange tror i ikke der også er villige til at flytte feks. til Sverige eller tyskland ??
Med venlig hilsen
Claus Kjelgaard
-
De 300.000 kr. jeg betaler i A-skat om året ... må et andet land få nytte af !
Er du stadig på elev-løn?
-
De 300.000 kr. jeg betaler i A-skat om året ... må et andet land få nytte af !
Er du stadig på elev-løn?
Jep :-(
Napper snart en opgradering ... til .... Financiel Røver ;-)
-
Fik dette svar:
From Kathe Lie Andersen <Kathe.Andersen@ft.dk>
til Christian Dencker <christian.dencker@xxxxxxxx.com>
cc Mikkel Dencker <Mikkel.Dencker@ft.dk>
dato 9. mar. 2009 15.51
subject SV: Nu er det nok ! ... Jeg emigrere til udlandet med firma og hele min famile.
sendt af ft.dk
Kære Christian Dencker Poulsen
Tak for din mail om vægtafgift på gulpladebiler og multimedieafgiften.
Din henvendelse er videregivet til Pia Kjærsgaards orientering ligesom en orienteringskopi er sendt til skatteordfører Mikkel Dencker, idet det fremgår af modtagerlisten på din mail, at finansordfører Kristian Thulesen Dahl allerede har modtaget en kopi.
Det kan tilføjes, at med hensyn til vægtafgiften på gulpladebiler agter Dansk Folkeparti agter at se på overgangsbestemmelserne i forhold til udarbejdelsen af den del af skatteforliget. Vi vil således gerne medvirke til at undersøge, om vi kan gøre noget for at afbøde problemerne.
Med venlig hilsen
Kirsten Østergaard
sekretær
----------------->
Jeg har endnu ikke modtaget fra de andre partier .... Gad vide om de kan læse ?
-
Fik dette svar:
From Kathe Lie Andersen <Kathe.Andersen@ft.dk>
til Christian Dencker <christian.dencker@xxxxxxxx.com>
cc Mikkel Dencker <Mikkel.Dencker@ft.dk>
dato 9. mar. 2009 15.51
subject SV: Nu er det nok ! ... Jeg emigrere til udlandet med firma og hele min famile.
sendt af ft.dk
Kære Christian Dencker Poulsen
Tak for din mail om vægtafgift på gulpladebiler og multimedieafgiften.
Din henvendelse er videregivet til Pia Kjærsgaards orientering ligesom en orienteringskopi er sendt til skatteordfører Mikkel Dencker, idet det fremgår af modtagerlisten på din mail, at finansordfører Kristian Thulesen Dahl allerede har modtaget en kopi.
Det kan tilføjes, at med hensyn til vægtafgiften på gulpladebiler agter Dansk Folkeparti agter at se på overgangsbestemmelserne i forhold til udarbejdelsen af den del af skatteforliget. Vi vil således gerne medvirke til at undersøge, om vi kan gøre noget for at afbøde problemerne.
Med venlig hilsen
Kirsten Østergaard
sekretær
----------------->
Jeg har endnu ikke modtaget fra de andre partier .... Gad vide om de kan læse ?
siger vel mest om seriøsiteten hos de andre...
-
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1137704.ece (http://ekstrabladet.dk/nationen/article1137704.ece)
http://www.erhvervsbladet.dk/article/20090225/news01/702240063/ (http://www.erhvervsbladet.dk/article/20090225/news01/702240063/)
-
Er der nogen der vil købe en transporter TDI fra ´96 den VAR uden misundelse afgift :brok: :brok: :brok:
-
Jeg kan sagtens forstå folks harme og irritation over at der ændres i nogle afgifter der gør at det der så ud til at være billigt for et år siden - nu viser sig at være dyrt. Og det de gav for det sidste år måske viser sig at være værdiløst nu. Det er der jo ingen der bryder sig om.
Men - er vi ikke enige om at det er underligt at en gammel bil som forurener mere, går kortere på literen osv, koster det halve om året i GRØN afgift som en ny gulpladebil.
Jeg har selv en gulpladebil som går 15-18 km literen. Den har jeg siden 2006 betalt over 9.000 om året for at ha. Ja det er mange penge og det er da surt den ene gang om året jeg får det girokort. Men det måtte jeg acceptere når jeg ville have bilen til halv pris.
Sådan som vægt afgift/ grøn afgift var blevet blev mere og mere skævt fordi man ikke for længe siden har lavet regler der berører de ældre biler. Og så ender vi alle sammen med at køre rundt i gamle biler som forurener mere.. det giver jo heller ingen mening.
Det var et spørgsmål om tid før det her skete .. og det fortsætter nok hvis man vil af med de biler der forurener mest.
Og ja det er åndsvagt at vi går igang når de andre lande forurener langt mere end os :) men hvis hele verden siger sådan, kommer vi aldrig videre.
Et skulderklap og en trøstende tanke til dem der blev fanget med håret i postkassen. Det var lige som så meget andet i vores skatte/afgifts - system, et hul der blev lukket... længere er den ikke ?
Og jeg tvivler på at det er noget nogen politikere gider at lave om på .. men synes at det er cool nok at i gider prøve at skrive til dem :)
-
Jeg kan sagtens forstå folks harme og irritation over at der ændres i nogle afgifter der gør at det der så ud til at være billigt for et år siden - nu viser sig at være dyrt. Og det de gav for det sidste år måske viser sig at være værdiløst nu. Det er der jo ingen der bryder sig om.
Men - er vi ikke enige om at det er underligt at en gammel bil som forurener mere, går kortere på literen osv, koster det halve om året i GRØN afgift som en ny gulpladebil.
Jeg har selv en gulpladebil som går 15-18 km literen. Den har jeg siden 2006 betalt over 9.000 om året for at ha. Ja det er mange penge og det er da surt den ene gang om året jeg får det girokort. Men det måtte jeg acceptere når jeg ville have bilen til halv pris.
Sådan som vægt afgift/ grøn afgift var blevet blev mere og mere skævt fordi man ikke for længe siden har lavet regler der berører de ældre biler. Og så ender vi alle sammen med at køre rundt i gamle biler som forurener mere.. det giver jo heller ingen mening.
Det var et spørgsmål om tid før det her skete .. og det fortsætter nok hvis man vil af med de biler der forurener mest.
Og ja det er åndsvagt at vi går igang når de andre lande forurener langt mere end os :) men hvis hele verden siger sådan, kommer vi aldrig videre.
Et skulderklap og en trøstende tanke til dem der blev fanget med håret i postkassen. Det var lige som så meget andet i vores skatte/afgifts - system, et hul der blev lukket... længere er den ikke ?
Og jeg tvivler på at det er noget nogen politikere gider at lave om på .. men synes at det er cool nok at i gider prøve at skrive til dem :)
Pointen her, er jo netop, at du ikke har gennemskuet hva der sker ... men som så mange andre "æder" den der med Grønne biler ....
Men ok .... hvis brugtvognsprisen på din bil bare sådan blev 0,- kr. i det Grønnes navn ... var du jo stadig en "GLAD" varebilsejer ... Ikk' ;-)
-
Pointen her, er jo netop, at du ikke har gennemskuet hva der sker ... men som så mange andre "æder" den der med Grønne biler ....
Men ok .... hvis brugtvognsprisen på din bil bare sådan blev 0,- kr. i det Grønnes navn ... var du jo stadig en "GLAD" varebilsejer ... Ikk' ;-)
Er det ikke fair nok at kræve at folk med en bil der forurener meget, skal betale mere end folk med en bil der ikke forurener lige så meget? Det er da ca det der sker, hvis ikke jeg tager meget fejl? Ellers oplys mig :)
-
Pointen her, er jo netop, at du ikke har gennemskuet hva der sker ... men som så mange andre "æder" den der med Grønne biler ....
Men ok .... hvis brugtvognsprisen på din bil bare sådan blev 0,- kr. i det Grønnes navn ... var du jo stadig en "GLAD" varebilsejer ... Ikk' ;-)
Er det ikke fair nok at kræve at folk med en bil der forurener meget, skal betale mere end folk med en bil der ikke forurener lige så meget? Det er da ca det der sker, hvis ikke jeg tager meget fejl? Ellers oplys mig :)
nej det syntes jeg faktisk ikke, vi kan da seriøst ikke basere vores samfund på de "hellige grønne afgifter", skal en 100W pære koste 4x så meget som en 25w, en kartoffel som er kørt med lastbil op fra spanien skal koste 20x så meget som en dansk produceret, og hvem siger at den ældre bil sviner mere..?? den kan bruge mere brændstof(som vi osse betaler afgifter af) i nogle tilfælde, men forbrændingen kan være ligeså ren som en ny bil..
Hvorfor er der ikke grønne afgifter på varer importeret fra Kina, et land som sviner mere og mere, og er fukkin ligeglade med co2 emmision og forurenede floder...
men lad os prøve at vende skuden om og lege at du/i lige havde købt en ny varevogn, alle betaler det samme i afgift dvs. en 13-15000kr om året, og så finder regeringen ud af at de gamle varevogne skal sættes ned i afgift til en 3-4000 villle du / syntes at det var rimeligt...???
-
Er det ikke fair nok at kræve at folk med en bil der forurener meget, skal betale mere end folk med en bil der ikke forurener lige så meget? Det er da ca det der sker, hvis ikke jeg tager meget fejl? Ellers oplys mig :)
Jooh, det er da fair nok, men det er ikke helt det der sker nu.
De (folkevalgte) har fået øje på nogle skæve afgifter på gulpladebiler, som de vil have jævnet ud.
Faktisk vil de nok gerne af med de gamle biler, som suser rundt i samfundet.
Ikke så meget fordi de forurener mere end andre i nærliggende årgange, men nok mere for at det ikke skal kunne betale sig at køre i en gammel dunk.
Og så kan der jo hentes lidt tiltrængt mammon til skattereformen...
Der eksisterer en skillelinie i sommeren 97 mellem vægtafgift og grøn ejerafgift.
Ex. Min gamle dunk fra sommeren 98 blev en kindtand dyrere, da den kom over på ejerafgift istedet for vægtafgift.
Ikke fordi modellen ændrede sig, men blot fordi den blev registreret efter skilledatoen.
Jeg har valgt at indrette mig efter forholdene eller bare være ligeglad, så det kan ikke pisse mig helt af.
Nok osse derfor jeg skrev den famøse linie, som har pisset Majse & Flemming af :innocent:
Men derfor synes jeg ikke det er iorden at lave lovgivning med tilbagevirkende kraft, og det Danske afgiftniveau er ikke blevet en mindre plage for min budgetkonto endnu :thumbsdown:
Næste plan bliver at importere en rigtig fed bil fra før 75, og så bruge den som benzinslugende bil #2
F.eks denne model (i en anden farve forstås): http://www.classiccarsforsale.co.uk/classic-car-page.php/carno/50224 (http://www.classiccarsforsale.co.uk/classic-car-page.php/carno/50224)
På veterankøretøjer er afgiften nemmerlig blevet lempet ganske betragteligt, hvis køretøjet "fremstår i original stand".
Og jeg er da ligeglad om der er airbag i - der skal ikke være noget, som holder igen på en Alfakører :twisted:
-
Pointen her, er jo netop, at du ikke har gennemskuet hva der sker ... men som så mange andre "æder" den der med Grønne biler ....
Men ok .... hvis brugtvognsprisen på din bil bare sådan blev 0,- kr. i det Grønnes navn ... var du jo stadig en "GLAD" varebilsejer ... Ikk' ;-)
Er det ikke fair nok at kræve at folk med en bil der forurener meget, skal betale mere end folk med en bil der ikke forurener lige så meget? Det er da ca det der sker, hvis ikke jeg tager meget fejl? Ellers oplys mig :)
nej det syntes jeg faktisk ikke, vi kan da seriøst ikke basere vores samfund på de "hellige grønne afgifter", skal en 100W pære koste 4x så meget som en 25w, en kartoffel som er kørt med lastbil op fra spanien skal koste 20x så meget som en dansk produceret, og hvem siger at den ældre bil sviner mere..?? den kan bruge mere brændstof(som vi osse betaler afgifter af) i nogle tilfælde, men forbrændingen kan være ligeså ren som en ny bil..
Hvorfor er der ikke grønne afgifter på varer importeret fra Kina, et land som sviner mere og mere, og er fukkin ligeglade med co2 emmision og forurenede floder...
men lad os prøve at vende skuden om og lege at du/i lige havde købt en ny varevogn, alle betaler det samme i afgift dvs. en 13-15000kr om året, og så finder regeringen ud af at de gamle varevogne skal sættes ned i afgift til en 3-4000 villle du / syntes at det var rimeligt...???
Jamen den eneste foreskel på en 25watt pære og en 100w pære, er den mængde energi der brændes af. Du kan jo få en 25w pære der giver samme lys som 100w pæren, så hvorfor købe en på 100w? Det eneste du får ud af den, er fråds, og måske et lidt specielt lys. Hvis man vil have det specielle lys, er det på bekostning af en masse energi, og så må man betale for det. Det er da helt rimeligt, at man skal betale mere, hvis man vil have specielle forhold. Men det synes du åbentbart ikke?
Ang. det du siger med at der ikke er afgift på varer fra kina. Det er jo det samme som at sige at det er i orden at du smider affald på gaden, fordi de store drenge også gør det. Men det gør du måske også?
Det er et tænkt og urealistisk eksempel du kommer med, når du spørger hvordan jeg ville have det med at afgiften skulle sættes ned på gamle varevogne. Selvfølgelig ville det være urimeligt, men det ville jo under ingen omstændigheder ske, og når der nu oven i købet er gode argumenter for at det skal være dyrt at køre i biler der forurener meget, så er det jo den pris man må betale for at gøre det.
Noget helt andet er så, at man lige så godt kunne tage sig sammen og forbyde fx dieselbiler uden partikelfilter. Men det ville folk få endnu mere ondt i røven over, så derfor tvinger man dem til at betale en høj pris. Ligesom forsikringsselskaber med uønskede kunder.
I bund og grund synes jeg ikke at det er urimeligt at man skal betale for at frådse med kostbare ressourcer.
Men derudover synes jeg at det er urimeligt at man overhovedet kan få biler på gule plader. Det burde koste det samme, ligegyldigt om vi snakker firma eller privatperson. Afgiften burde baseres på den enkelte bils forurening alene. Men det er der jo naturligvis også nogle der ville føle sig snydt over, så den løsning kan vi heller ikke lave. Derfor bliver det en halvhjertet løsning, som den ene halvdel føler sig snydt over, og den anden halvdel føler ikke er god nok.
-
Pointen her, er jo netop, at du ikke har gennemskuet hva der sker ... men som så mange andre "æder" den der med Grønne biler ....
Men ok .... hvis brugtvognsprisen på din bil bare sådan blev 0,- kr. i det Grønnes navn ... var du jo stadig en "GLAD" varebilsejer ... Ikk' ;-)
Hvad er det jeg ikke har gennemskuet ? Det er dig der ser dig blind på din brugtvognspris - dit problem. Jeg skrev i mit indlæg at jeg sagtens kan forstå dem der har fået noget i klemme på den her. At jeg selv ville blive super nederen.
Staten skal finde penge ja - og lige gyldigt hvor de gør det er der nogen der betaler mere end andre - sådan er det bare. Jeg skrev at det var et spørgsmål om tid før de slår ned på ældre gulpladebiler - ellers ville vi jo alle sammen blive ved med at købe gamle gulpladebiler - fordi de er billigst.
Det hele er ikke miljø - men jeg er da en af dem der synes det er latterligt at jeg skulle betale 9000 om året for en ny bil der kører 17-18 på literen mens andre betaler 2-3000 kroner for en der kører 8 på literen og ovenikøbet smider mange flere partikler i luften fordi teknologien på nyere dieselbiler er blevet så meget bedre.
Men det er ok at i har ondt i røven .. jeg synes bare ikke du skal sige jeg ikke har forstået hvad der sker.
PS : Hvis det er brugtvognsprisen på din Ford Transit du mener så var den 0 kroner i forvejen..
-
Jamen den eneste foreskel på en 25watt pære og en 100w pære, er den mængde energi der brændes af. Du kan jo få en 25w pære der giver samme lys som 100w pæren, så hvorfor købe en på 100w? Det eneste du får ud af den, er fråds, og måske et lidt specielt lys. Hvis man vil have det specielle lys, er det på bekostning af en masse energi, og så må man betale for det. Det er da helt rimeligt, at man skal betale mere, hvis man vil have specielle forhold. Men det synes du åbentbart ikke?
jamen jeg betaler da osse mere i form af den strømregning som kommer.. ik', men forestil dig at du nu har købt de 25w pærer til hele huset, og så om et år kommer regeringen med en "grøn afgift" på 25wpærer som svarer til en extra regning på 10-11.000kr ville det være helt ok i din verden..??
Ang. det du siger med at der ikke er afgift på varer fra kina. Det er jo det samme som at sige at det er i orden at du smider affald på gaden, fordi de store drenge også gør det. Men det gør du måske også?
nej det er ikke det jeg siger, men det kan åbenbart betale sig at være stor, og så skide på resten af verden....
Det er et tænkt og urealistisk eksempel du kommer med, når du spørger hvordan jeg ville have det med at afgiften skulle sættes ned på gamle varevogne. Selvfølgelig ville det være urimeligt, men det ville jo under ingen omstændigheder ske, og når der nu oven i købet er gode argumenter for at det skal være dyrt at køre i biler der forurener meget, så er det jo den pris man må betale for at gøre det.
Nemli det ville lyde urealistisk, det ville nuværende situation, også hvis du havde spurgt mig for et år siden om det ville ske, jamen det er i forvejen dyrt at køre i en ældre benzinsluger vidste du ikke det?? hvilke argumenter er det du snakker om..??? husk nu på at den benzin vi forbruger i forvejen er afgiftsbelagt, ca 50% af benzinprisen er allerede co2 og energiafgifter...
Noget helt andet er så, at man lige så godt kunne tage sig sammen og forbyde fx dieselbiler uden partikelfilter. Men det ville folk få endnu mere ondt i røven over, så derfor tvinger man dem til at betale en høj pris. Ligesom forsikringsselskaber med uønskede kunder.
Partikelfiltre kan jeg godt se det fikse i, men hvorfor pisken og ikke guleroden, som man bruger i andre EU lande..
I bund og grund synes jeg ikke at det er urimeligt at man skal betale for at frådse med kostbare ressourcer.
gør vi ikke det allerede..???
Men derudover synes jeg at det er urimeligt at man overhovedet kan få biler på gule plader. Det burde koste det samme, ligegyldigt om vi snakker firma eller privatperson. Afgiften burde baseres på den enkelte bils forurening alene. Men det er der jo naturligvis også nogle der ville føle sig snydt over, så den løsning kan vi heller ikke lave. Derfor bliver det en halvhjertet løsning, som den ene halvdel føler sig snydt over, og den anden halvdel føler ikke er god nok.
en spændende ide som jeg syntes vi skal snakke om, over en kop øl en dag... :)
generelt burde vi faktisk tage hele denne diskussion over en tår humle, da internettet er et sløjt sted at udveklse meninger :?
-
Gud - det er perfekt opsummeret :)
Det er surt når der ændres i regler der rammer nogle hårdt.
Lad os drikke sorgerne væk i afgiftbelagt øl :)
-
i bund og grund har det her jo ikke en skid med grønne afgifter, miljø og hvad fanden ved jeg, men som vi alle ved er vejen til helvede brolagt med dårlige undskyldninger...
sandheden er at staten har lovet at der skulle være skatte stop, og det er der, men samtidig er der nedtur i økonomien, staten har fundet ud af at der skal bruges flere penge, og så skal de findes et sted, det er jo ikke kun gule plader der bliver ramt, det er jo også alm firma biler der nu bliver xtra beskattet, det er medie der er en masse ting der er ved at blive xtra beskattet..
det der personliget er mit store problem i det her, det er at man vælger at straffe folk der gerne vil arbejde i stedet for at belønne dem.
tag nu feks Irland, de har på 15 år gået fra at være et fattigt land til at være et af de lande der har størst økonomisk vækst i EU.
de sænkede person skatten samtidig de gjorde det nemmere og mere atraktivt at have flytte sit firma der over, feks ved at sige de første 2½ år var de skatte frie men at de skulle være der i 5 år
-
Hva med en Økonomisk stimulerende Politik ????
"Alle gulpladebiler fra før Juni 1998, hvis de skrottes eller erstattes med en ny og mere miljøvenlig varebil får en afgiftsrabat på 60.000,- kr."
Det er sådanne initiativer der skal på boret ... for at stimulere økonomien !
Faktum er .... Staten er rig nok ... den skal bare sætte skatteniveauet NED !
-
Hva med en Økonomisk stimulerende Politik ????
"Alle gulpladebiler fra før Juni 1998, hvis de skrottes eller erstattes med en ny og mere miljøvenlig varebil får en afgiftsrabat på 60.000,- kr."
Det er sådanne initiativer der skal på boret ... for at stimulere økonomien !
Faktum er .... Staten er rig nok ... den skal bare sætte skatteniveauet NED !
Mja - nu er der nok mange gulpladebiler fra før 1998 der ikke engang er 60.000 værd ... så mon ikke det er lidt i overkanten ? Det er nok bare svært at sætte et beløb på noget som helst i den her sag.
Vil da være enig i at en afgift på 15.000 om året for en hvilken som helst bil er alt for meget, men synes da det er fair nok at de bliver afgiftsbelagt i forhold til hvordan bilerne belaster veje og miljø ? Og der er ældre biler for det meste ikke de bedste at køre i ?
-
Men derudover synes jeg at det er urimeligt at man overhovedet kan få biler på gule plader. Det burde koste det samme, ligegyldigt om vi snakker firma eller privatperson. Afgiften burde baseres på den enkelte bils forurening alene. Men det er der jo naturligvis også nogle der ville føle sig snydt over, så den løsning kan vi heller ikke lave. Derfor bliver det en halvhjertet løsning, som den ene halvdel føler sig snydt over, og den anden halvdel føler ikke er god nok.
en spændende ide som jeg syntes vi skal snakke om, over en kop øl en dag... :)
generelt burde vi faktisk tage hele denne diskussion over en tår humle, da internettet er et sløjt sted at udveklse meninger :?
Øl er altid en løsning alle kan blive glade for! :thumbsup:
-
Flot så blev min VR6'er fra før 3. juni '98, lige med et trylleslag intet værd... fanme godt gået :brok: :brok: :brok: :brok: lorteland
Jeg har ikke læst hele tråden, og gider heller ikke, men den findes også på andre fora, og det bedste modargument jeg endnu har set - og er enig i - er dette:
Ang. værditab på varevogne før 1998, så steg de jo kunstigt meget i værdi da 1998 reglen blev indført, men det er selvf. ikke sjovt at være sorteper i det spil.
En anden har denne udregning, som jeg også er enig i:
Tror at hvis jeg ca. beholder Caravellen i ca. 5 år
Så vil det koste mig O kr. at betale afgiften fra hvide til gule plader...
Kontra den store straffe afgift..
Jeg tror dog at der menes "fra gule til hvide plader".
Jeg er så glaaaaaaaaaaad for min Yaaaaaaris :kiss:
-
Gud - det er perfekt opsummeret :)
Det er surt når der ændres i regler der rammer nogle hårdt.
Lad os drikke sorgerne væk i afgiftbelagt øl :)
hvorfor køber du ikke din øl i tyskland ligesom alle andre. :o
vi vil alle gerne spare lidt på afgifterne (uanset hvor lidt eller hvor meget) :angel:
ville gerne lave et regnestk om hvor meget øl der skulle drikkes til tysk pris for at betale den extra afgift men jeg skal på job :angel:
-
hvorfor køber du ikke din øl i tyskland ligesom alle andre. :o
Det gør jeg også :) Men lige på øl synes jeg ikke der er så meget at spare :P
Når det er sagt bliver det nu også lavet om inden længe tror jeg. I hvert fald pant systemet, og så er det vist ligemeget med at hente drikkevarer i Tyskland :)
-
Så kan I vist godt finde øllet frem...
http://borsen.dk/politik/nyhed/153538/ (http://borsen.dk/politik/nyhed/153538/)
-
Så kan I vist godt finde øllet frem...
http://borsen.dk/politik/nyhed/153538/ (http://borsen.dk/politik/nyhed/153538/)
Pest eller kolera - det skete så på bekostning af multimediaskatten http://www.comon.dk/news/slaget.om.multimedieskatten.er.tabt_40150.html (http://www.comon.dk/news/slaget.om.multimedieskatten.er.tabt_40150.html)
-
Så kan I vist godt finde øllet frem...
http://borsen.dk/politik/nyhed/153538/ (http://borsen.dk/politik/nyhed/153538/)
Pest eller kolera - det skete så på bekostning af multimediaskatten http://www.comon.dk/news/slaget.om.multimedieskatten.er.tabt_40150.html (http://www.comon.dk/news/slaget.om.multimedieskatten.er.tabt_40150.html)
Reelt tror jeg ikke på at der var et valg.
Multimedieskatten giver langt mere i kassen end gulplade bilerne.
450000 danskere som hver skal slippe 2500 ekstra i skat giver over en milliard kr.
Jeg overvejer p.t. at blive en af de 100000 som forventes at springe fra arbejdsgiverbetalt pc-ordning.
Gider sg ikke blive ekstra beskattet af at jeg lige smutter ind og arbejder lidt om aftenen. Oftest gør jeg det jo gratis.
-
http://epn.dk/privat/biler/article1635487.ece (http://epn.dk/privat/biler/article1635487.ece)
Pyyhhhaaa så er der sgu lige åbnet en guldfætter i dagens anledning
-
Jammen .... så lader vi bare værd med at arbejde hjemmefra .... OG Kører en tur i vores GULPLADEBILER !!! ;-)
-
Jammen .... så lader vi bare værd med at arbejde hjemmefra .... OG Kører en tur i vores GULPLADEBILER !!! ;-)
Hvis du har adgang til firmaets netværk slipper du vidst for denne afgift
-
Jammen .... så lader vi bare værd med at arbejde hjemmefra .... OG Kører en tur i vores GULPLADEBILER !!! ;-)
Hvis du har adgang til firmaets netværk slipper du vidst for denne afgift
Nej desværre hænger det ikke sådan sammen :(
Det omfatter både arbejdsgiver betalt ADSL, mobiltlf og PC. Derudover omfatter det også bruttolønsordninger på ADSL, mobiltlf og hjemme-pc.
-
Jammen .... så lader vi bare værd med at arbejde hjemmefra .... OG Kører en tur i vores GULPLADEBILER !!! ;-)
Hvis du har adgang til firmaets netværk slipper du vidst for denne afgift
Sådan var det under de tidligere regler, udspillet med multimedieskatten fjernede denne mulighed. Med mindre den altså er kommet tilbage i de seneste par dage, og jeg har misset det?
-
Jeg har da været forbi min arbejdsgiver .... 15k mere i løn om åert i kompensation ! Ellers ingen arbejde hjemmefra !
-
Jeg har da været forbi min arbejdsgiver .... 15k mere i løn om åert i kompensation ! Ellers ingen arbejde hjemmefra !
15K mere i løn om året ? Som kompensation for Multimedieskatten ? Den er nok lige grov nok :innocent:
Du bliver beskattet af 5000,- årligt = du skal betale skat af 5k... :)
-
Jeg har da været forbi min arbejdsgiver .... 15k mere i løn om åert i kompensation ! Ellers ingen arbejde hjemmefra !
15K mere i løn om året ? Som kompensation for Multimedieskatten ? Den er nok lige grov nok :innocent:
Du bliver beskattet af 5000,- årligt = du skal betale skat af 5k... :)
Jeg ska jo kører på kontoret hver dag efter arbejde hos kunderne og aflevere min PC'ere og min telefon !!! det koster !!!
-
:whipped:
-
Jeg ska jo kører på kontoret hver dag efter arbejde hos kunderne og aflevere min PC'ere og min telefon !!! det koster !!!
Jeg har ikke sat mig ind i reglerne, men gælder det ikke kun hvis du har en ADSL linie i privaten som er betalt eller delvist betalt af/gennem dit firma?
Det gælder da ikke fordi du har en firma-pc/telefon til at ligge i din taske til du skal afsted igen dagen efter???
Ellers lyder det da helt sort. :hand:
-
Jeg ska jo kører på kontoret hver dag efter arbejde hos kunderne og aflevere min PC'ere og min telefon !!! det koster !!!
Jeg har ikke sat mig ind i reglerne, men gælder det ikke kun hvis du har en ADSL linie i privaten som er betalt eller delvist betalt af/gennem dit firma?
Det gælder da ikke fordi du har en firma-pc/telefon til at ligge i din taske til du skal afsted igen dagen efter???
Ellers lyder det da helt sort. :hand:
Og det ER helt sort... Hvis du tager din bærbare med hjem (også selvom du ikke har ADSL) vil du blive beskattet :/
Jeg kan ikke forestille mig at dem der har været med til at vedtage dette har gennemført meget mere end 3. klasse....
/bo