SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Henning_F efter Marts 12, 2009, 09:37:00 pm
-
Fra 1402 ccm til 650 ccm... :shock:
Yes, jeg har været glad for min GSX1400, men nu vil jeg prøve noget nyt igen igen og denne gang have noget, som er noget lettere at tøjle når vejen bugter sig, for det er klart der hvor jeg trives mest. :P
Så jeg har kig på en ER-6n eller SV650N alt efter hvad jeg kan finde til en fornuftig pris, men er det mon til at leve med når nu jeg er blevet forvent med både kubik og HK? Har du derude taget springet ned i kubik og HK? Og hvordan var det så? :huh:
-
Fra 1402 ccm til 650 ccm... :shock:
Yes, jeg har været glad for min GSX1400, men nu vil jeg prøve noget nyt igen igen og denne gang have noget, som er noget lettere at tøjle når vejen bugter sig, for det er klart der hvor jeg trives mest. :P
Så jeg har kig på en ER-6n eller SV650N alt efter hvad jeg kan finde til en fornuftig pris, men er det mon til at leve med når nu jeg er blevet forvent med både kubik og HK? Har du derude taget springet ned i kubik og HK? Og hvordan var det så? :huh:
Jeg testede ex-svigerfars ER5'er og kan beskrive oplevelsen med 2 ord... Latterligt og Nederen Det var seriøst lige som at bakse rundt med en tung scooter. Tog mig selv i at vride ganske vildt i håndtaget i forventning om at der da måtte ske noget efter 360 grader :undecided:
Men tag en prøvetur hos en forhandler :wink:
-
Nu skulle der vist være ret ret stor forskel på den sløve skole cykel Er5 og den nye Er6-n. Ikke mindre end en verden til forskel.
Jeg stod ude hos Stevens Mc på amager i går, og talte med deres værkfører (som tilfældigvis er en af mine kammerater) Her kom vi til at tale om netop Er6'en da Steven selv, akurat da var ved at udlevere en helt ny af netop denne model til en ny mc'ist.
Martin (værkføren) havde kørt en del km på deres prøvecykel , og han var meget positiv over den forholdsvis lille men meget sjove og manøvre dygtige cykel.
Det skal lige siges at han kører Z1000 til daglig og Hussaberg 650 motard på bane, så han kan både lide fart og sving. Men tag en tur forbi en forhandler og prøv selv...
-
Jeg har taget springet fra en SV1000S til en SV650N
MEGET stor forskel.... Alene i styreegenskaberne.. N modelen er meget sjovere...Meget nemmere at svinge med..
HK... tja, i optræk er det vel egentlig ok med en 650N... fint nok til et lille pjok som mig ihvertfald... skal jo kunne holde fast nu hvor der er meget vind .. ( der er MEGET vind på en N-model ) men jeg vil sige jeg mangler mit bundtræk... det savner jeg.. Fedt med bundtrækket som 1000'eren har.. suk..... men generelt er jeg tilfreds med min SV650N - men næste gang jeg skal have en ny MC, så bliver det SV1000 igen... dog i N model.. Den er SJAWWWWW :D :D
-
Du skal da ha SV1000 igen. Vi må finde ud af et par ture i den nye sæson :)
-
Interessante inputs, men ikke at det gør det lettere beslutte sig... :undecided:
Skal se om jeg kan tilluske mig en køretur på en grisling her en af dagene. SV1000 kender jeg godt. Den har nu en god lyd og et ondt bundtræk. :twisted:
-
Fra 1402 ccm til 650 ccm... :shock:
Yes, jeg har været glad for min GSX1400, men nu vil jeg prøve noget nyt igen igen og denne gang have noget, som er noget lettere at tøjle når vejen bugter sig, for det er klart der hvor jeg trives mest. :P
Så jeg har kig på en ER-6n eller SV650N alt efter hvad jeg kan finde til en fornuftig pris, men er det mon til at leve med når nu jeg er blevet forvent med både kubik og HK? Har du derude taget springet ned i kubik og HK? Og hvordan var det så? :huh:
Henning, du ved jo ganske udmærket, at man ikke går ned i kubik.
Det er faktisk den ottende dødssynd :club:
Glem det, og få Sukiaykien boret op til 1750 ccm istedet.
Eller køb en scooter hvis der er lokal finanskrise.
Alternativt må du, formedelst et mindre beløb, få dig en skamtunet SV1000.
Så får du osse et liv igen :innocent:
Hvis du kun interesserer dig for landevejsssving, så burde du kigge på en spaghettifræser fra halvfjerdserne.
Jeg har en Morini 3½, og den jorder de fleste igennem diverse sving.
Med 36 heste kan den faktisk smutte fra den sejeste Japser, hvis man har nænnet til det.
Bare du kan skifte gear med højre fod...!
Opskriften er smalle dæk og en V2motor - så kan du selv se om du kan finde andre optioner.
Hvis man, som jeg, har en sygelig tendens til at have mærkelige ting i umiddelbar nærhed, så fungerer en Morini udmærket til dét...
Ellers har jeg et gevaldigt tunsæt til en Kreidler til salg :mrgreen:
-
Upps! jeg overså da helt, at der var en grisling i spil der. Fik fik kun lige det at det drejede sig om at gå ned i kubik! UNDSKYLD!!! :tie:
Du skal da selvfølgelig have en grisling, ikke spor tvivl om det, den anden er helt sikkert en fin cykel, med mange flotte detaljer, men den er jo ikke en V2....
-
jeg gik fra en sv1000s med hyperpro affjedring, nedgearing osv osv til en cbr600rr 08 .... sys det der moment / kubik noget er lidt overdrevet, men var selv lidt bange for forskellen indtil jeg fik fyret op under 600 knallerten - hver størrelse / type skal bare køres på SIN måde og afsted det går... gik ned i kubik og dermed moment, meget ned i vægt men samme HK og fik HEEEELT andre køreegenskaber. Fortryder intet og jeg var ellers rigtig glad for min sv1000s k3. Prøv de ting af du syntes er interessante og tag den derfra, mange velmenende gode råd er baseret på hvordan ydelse og kubik hang sammen for 10-15 år siden... men i sidste ende drejer det hele sig jo udelukkende om hvor stort grinet er inde i hjelmen
my 5 cents
-
Henning, du ved jo ganske udmærket, at man ikke går ned i kubik.
Det er faktisk den ottende dødssynd :club:
Glem det, og få Sukiaykien boret op til 1750 ccm istedet.
Eller køb en scooter hvis der er lokal finanskrise.
Alternativt må du, formedelst et mindre beløb, få dig en skamtunet SV1000.
Så får du osse et liv igen :innocent:
Lokal finanskrise er måske så meget sagt. Jeg har smidt en del penge efter en 4 hjuler i år, så budgettet til den 2 hjulede er kun hvad jeg har efter salg af min GSX1400
En SV1000N er muligt for de penge, men kan få en nyere SV650 med langt færre km og lavere pris endda.. :undecided:
Hvis du kun interesserer dig for landevejsssving, så burde du kigge på en spaghettifræser fra halvfjerdserne.
Jeg har en Morini 3½, og den jorder de fleste igennem diverse sving.
Med 36 heste kan den faktisk smutte fra den sejeste Japser, hvis man har nænnet til det.
Bare du kan skifte gear med højre fod...!
Opskriften er smalle dæk og en V2motor - så kan du selv se om du kan finde andre optioner.
Hvis man, som jeg, har en sygelig tendens til at have mærkelige ting i umiddelbar nærhed, så fungerer en Morini udmærket til dét...
Ellers har jeg et gevaldigt tunsæt til en Kreidler til salg :mrgreen:
Hvad har du liiiiige gang i der? :club: Spaghetticykler og knallerter?!? Tsk tsk... :mrgreen:
Upps! jeg overså da helt, at der var en grisling i spil der. Fik fik kun lige det at det drejede sig om at gå ned i kubik! UNDSKYLD!!! :tie:
Du skal da selvfølgelig have en grisling, ikke spor tvivl om det, den anden er helt sikkert en fin cykel, med mange flotte detaljer, men den er jo ikke en V2....
Nej, der er noget specielt over lyden og den lidt grovere motorgang. På en eller anden måde føles det forkert med motorgangen på en R4.. :innocent:
jeg gik fra en sv1000s med hyperpro affjedring, nedgearing osv osv til en cbr600rr 08 .... sys det der moment / kubik noget er lidt overdrevet, men var selv lidt bange for forskellen indtil jeg fik fyret op under 600 knallerten - hver størrelse / type skal bare køres på SIN måde og afsted det går... gik ned i kubik og dermed moment, meget ned i vægt men samme HK og fik HEEEELT andre køreegenskaber. Fortryder intet og jeg var ellers rigtig glad for min sv1000s k3. Prøv de ting af du syntes er interessante og tag den derfra, mange velmenende gode råd er baseret på hvordan ydelse og kubik hang sammen for 10-15 år siden... men i sidste ende drejer det hele sig jo udelukkende om hvor stort grinet er inde i hjelmen
my 5 cents
God betragtning, omend du stadig beholdt effekten(HK). Jeg skal immervæk 34 HK ned også.. :undecided:
-
Det må iøvrigt komme an på en prøvetur, har et par muligheder her i byen for at prøve en grisling. Jeg vender tilbage med mine indtryk, når det er afprøvet. 8)
-
Har du tænkt på skurkens sv1000s til 85K eller er det et absolut must at det skal være en N?
-
Det må iøvrigt komme an på en prøvetur, har et par muligheder her i byen for at prøve en grisling. Jeg vender tilbage med mine indtryk, når det er afprøvet. 8)
Ellers kig forbi Bruun Larsen.
De har en sort SV 650N til at stå og de er ikke nærige med prøveturene. :respekt:
-
Har du tænkt på skurkens sv1000s til 85K eller er det et absolut must at det skal være en N?
Hvis det kunne friste kunne vi jo snakke lidt om prisen :) Du er i hvert fald mere end velkommen til at ringe eller skrive en PM.
Jeg er i Canada til d. 24/3 men checker mail og har telefonen på mig det meste af tiden.
-
Tak for tilbudet, men jeg er på jagt efter en kåbeløs MC, så det er ikke aktuelt. :)
-
Det må iøvrigt komme an på en prøvetur, har et par muligheder her i byen for at prøve en grisling. Jeg vender tilbage med mine indtryk, når det er afprøvet. 8)
For dem der måtte være interesseret i at høre lidt om det(Og nu går jeg måske lidt i selvsving :innocent: )
Nu har jeg overstået de første rigtige 500 km med decideret svingture og her er min vurdering af SV650N kontra GSX1400:
Udforudsætninger:
- Jeg har med vilje ikke kørt på min GSX1400 i denne sæson
- Jeg har kun erfaring med kåbeversion af SV1000
- Jeg er blevet en væsentlig bedre MC'ist siden jeg havde min sidste SV1000
Here goes..
Når jeg leger Hayabusa
Så føles SV'en ikke meget langsommere, noget i retning af 95% af samme mængde fartfornemmelse. Vindafskærmingen er ikke helt så god da 14'eren var en tand større og brede og i sig selv tog mere af vinden. Det er nok en stor fordel at køre uden kåbe da det meste acceleration altid vil føles ret intens. :P
Når vejen bugter sig
Svinghastighederne er ikke helt på niveau med det jeg nåede på 14'eren, men det skyldes nok sæsonstarten og så tilvænning til en ny kørestil. Jeg har et par sving som jeg bruger til referencepunkter. Her kan jeg se at jeg mangler ca. 10 km/t endnu på vej ud af svinget.
Kørestilen var før langt an på en afdæmpet indgangshastighed og så hårdt på gassen efter Apex(sådan cirkus) hvor jeg kan mærke at der er potentiale til at gå ind i svinget med højere hastighed, men knap så meget punch i motoren til at gå hårdt på ud af svinget. Overall set burde det give en samlet højere hastighed i svingene med tiden. I større sving med rigtig høj hastighed kan jeg tydelig mærke at kombinationen af et bedre stel, affjedring og lavere vægt gør at jeg slet ikke skal kæmpe med at holde en stabil kurs. Til tider kunne det føles som at sidde på en vild tyr og holde fast i hornene når 14'eren skulle føres igennem. :twisted:
Foran grillbaren og iskiosken
Jeg synes egentlig selv at 14'eren var ret unik og smuk, men egentlig fik den ikke ret meget mere opmærksomhed end så mange andre MC'ere jeg har haft. Jeg har ikke rigtig flashet SV'en endnu men tror ikke den vil tiltrække specielt meget opmærksomhed.
Motoren
Selvfølgelig en kæmpe forskel. Lyden af V2 er dog fænomenal, ligesom det virker mere "korrekt" med V2. Den grovere lyd og motorgang virker på mig bare mere motorcykelagtig. 8)
Tilgængelig er det noget lettere at køre meget langsomt og i bytrafik med en R4, som er meget mere jævn ved lave omdrejninger. Til trods for de 1402 ccm, kunne jeg snildt trække rent fra 1000 omdrejninger på 14'eren(dog indrullet med PC3) Det virker ikke helt muligt for SV'en.
Det rent praktiskd
Ingen hvide fælge og krom at gøre rent. Det er skønt! :thumbsup: Jeg mangler lidt opvaringsrum under sadlen, men tilgængelig kan jeg mærke at jeg har med en MC at gøre, som vejer 60 kg mindre fuld tanket. :shock:
Overall vurdering
Rigtig sjov MC med massere af potentiale, hvis man altså er til svingkørsel. :)
Men jeg tror det kræver lidt rutine for at værdsætte det. Hvis jeg var blevet spurgt for et år siden, så havde det nok været kedeligt at køre SV650. Det skal dog ikke afholde mig fra at prøve andre og kraftigere MC'ere senere hen(bare for at prøve noget andet) men jeg synes efter de første 500 km ikke at mangle de ekstra kubik, moment og HK som en SV1000 ville give mig. :)
-
hmm.. hvis det er så har jeg en SV1000N K7 tilsalg... :D
-
ahab - jeg har kigget lidt på din bike :angel:
-
ahab - jeg har kigget lidt på din bike :angel:
Du mangler lige at opdatere din footer med at du er bike-løs lige som mig... Taber :wink:
-
ahab - jeg har kigget lidt på din bike :angel:
Du mangler lige at opdatere din footer med at du er bike-løs lige som mig... Taber :wink:
:lmao: :lmao: :lmao:
Jeg så også godt hvordan du kiggede på min nye SV Kaule. Køb en og tag med til Bulderdag siger jeg bare :respekt:
-
ahab - jeg har kigget lidt på din bike :angel:
Jeg har lige afleveret den til F.A. til service, nyt bagdæk og kædekit, så den er i top stand =)
-
Tak for tilbudet iøvrigt, men nu har jeg lige netop købt en MC, så har ikke behov for en.
Medmindre du vil forære mig den? :mrgreen:
-
ja klart :lol:
-
Hov det var hurtigt. :huh:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=55111 (http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=55111)