SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: tasman7 efter Maj 07, 2009, 02:33:21 pm
-
hey
jeg går lidt med en ide om at sætte Koso RX2 speedometer på svinet. nogen der har erfaringer med det?? skal man pille meget med det omkring fartmåling ovs??
vil ikke bruge en masse tid på det, hvis det viser sig at være det rene humbuk at montere:-)
-
er der ikke nogen der kender til det manden spørger om ?
-
er med på en lytter, vil også gerne have murerspanden foran skiftet.
Nægter dog at påmontere noget med ledninger ned til hjulet, og små magneter. Det må være muligt at udnytte de elektriske impulser der er i stikket i forvejen.
-
Jeg har ikke haft noget koso i hånden men synes det ser alt for billigt ud. Flere der har prøvet det siger at det virker for tvivlsomt. Hvorfor ikke lægge de ekstra slanter og få noget der både ser fedt ud og bare virker.
Se eventuelt denne tråd : http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=11499.0 (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=11499.0)
Der er både det her : http://trailtech.net/vapor.html (http://trailtech.net/vapor.html)
Eller translogics : http://www.translogicuk.com/replacement-gauges-md2.htm (http://www.translogicuk.com/replacement-gauges-md2.htm)
-
Der er både det her : http://trailtech.net/vapor.html (http://trailtech.net/vapor.html)
Eller translogics : http://www.translogicuk.com/replacement-gauges-md2.htm (http://www.translogicuk.com/replacement-gauges-md2.htm)
Stadig altsammen bare forvoksede cykel-putere(magnet i hjulet, mål omkreds...osv).....så kan man lissogodt købe en Cat-eye til 49 kroner hos cykelsmeden. (eneste forskel er omdrejningstæller, og de fleste kan nok høre ca hvor hurtigt den snurrer :?)
Find nu noget der er "click/replace" drenge......
-
Det findes vist ikke :) Da der er forskellige stik på stort set samtlige cykler.
Tror translogic ville være kede af at du kalder deres for en cykelcomputer ;)
Den kan alt - og så lidt mere.
-
Jeg har siddet med et KOSO i hånden... For det første er det overraskende lille! Odometeret har en diamater på omkring 8 cm. Det føles meget plasticagtigt og jeg har set en del have problemer med det på diverse internetfora. Jeg ville også bruge lidt flere slanter på eks. Vapor eller TransLogic...
-
Det findes vist ikke :) Da der er forskellige stik på stort set samtlige cykler.
Tror translogic ville være kede af at du kalder deres for en cykelcomputer ;)
Den kan alt - og så lidt mere.
haha ja sikkert, jeg forstå bare ikke at der ikke laves "omformerstik" til forskellige cykler. Der findes jo allerede en speedometer-impuls i stikket, så udnyt den da, i stedet for dobbeltarbejde.
Jeg tror jeg ender med at sætte en komplet maske og instrument på fra en CB1000R, og få en elektronik-nørd til at binde det sammen.
-
Der er både det her : http://trailtech.net/vapor.html (http://trailtech.net/vapor.html)
Eller translogics : http://www.translogicuk.com/replacement-gauges-md2.htm (http://www.translogicuk.com/replacement-gauges-md2.htm)
Stadig altsammen bare forvoksede cykel-putere(magnet i hjulet, mål omkreds...osv).....så kan man lissogodt købe en Cat-eye til 49 kroner hos cykelsmeden. (eneste forskel er omdrejningstæller, og de fleste kan nok høre ca hvor hurtigt den snurrer :?)
Find nu noget der er "click/replace" drenge......
Man kan montere Translogic´en til den originale aftaster på afgangsakslen. (man skal dog lodde 3 ledninger.)
-
big g... osse lidt det jeg fisker efter, altså bare et stik du trækker ud af det gamle originale instrument, og så bare i med det nye.
-
big g... osse lidt det jeg fisker efter, altså bare et stik du trækker ud af det gamle originale instrument, og så bare i med det nye.
Det er alt for optimistisk at tro du finder det, samtidigt med at instrumentet er som du vil have det... :kiss:
Når nu ledninger er så simple at fikse, er der ingen grund til at fabrikanten skal bruge tid på at lave alverdens adapterstik - og derved gøre produktet dyrere.
-
big g... osse lidt det jeg fisker efter, altså bare et stik du trækker ud af det gamle originale instrument, og så bare i med det nye.
Det er alt for optimistisk at tro du finder det, samtidigt med at instrumentet er som du vil have det... :kiss:
Når nu ledninger er så simple at fikse, er der ingen grund til at fabrikanten skal bruge tid på at lave alverdens adapterstik - og derved gøre produktet dyrere.
Det med stikket er heller ikke problemet. Men det ville være dumt at koble noget ind, som er beregnet til 5V, og så futte ex 12V af i det. Eller antallet af impulser, for en given hastighed, så man er sikker på at den virkelig kører 450, når den viser det :innocent:.
Der kunne de godt udvikle en model-specifik mellem-boks. Så kan man jo selv vælge, om man ofre lidt ekstra, eller tage cykel computer versionen.
Boksen kan man også selv få lavet, det kræver dog stadig at der er en indgang der kan tage imod pulserne, og ikke bare et reed-relæ der klikker ved en en induktiv ændring på vej forbi en magnet. :brok:
-
Jeg har jo så sat et translogic og kan kun anbefale det.... Det spiller max og er nemt at sætte op... Forsynes med 12V og så er der et fint lille diagram med så det er muligt at montere alt ind uden probs, men som Jannik skriver skal der lidt lodde arbejde til, men hvad faen hvis det er det eneste og så få et produkt som er lækkert forarbejdet og virker HELE tiden.....
Omdrejninger aftastes på 1 stk ledning og fungerer sådan at for hver gang man trykker på knappen så halveres omd. i setup mode, starter ved ~5000 omd, så 2500 omd, så ~1250 omd osv osv.....
Derudover så smager den på forsyningsledningen og viser i display hvad din aktuelle ladespænding er og når cyklen står med spænding på så viser der batteriets aktuelle spænding.
Der er gearindikator, speedohealer, olietryk, laptimer, tankmåler, blinkindikator, shiftlight som ABSOLUT kan ses osv. osv. osv. alt sammen i et instrument som er let læselig selv i direkte solskin.....
Fra mig skal det have ******** for det absolut lækreste jeg har købt til min MC.....
-
Jeg har jo så sat et translogic og kan kun anbefale det.... Det spiller max og er nemt at sætte op... Forsynes med 12V og så er der et fint lille diagram med så det er muligt at montere alt ind uden probs, men som Jannik skriver skal der lidt lodde arbejde til, men hvad faen hvis det er det eneste og så få et produkt som er lækkert forarbejdet og virker HELE tiden.....
Omdrejninger aftastes på 1 stk ledning og fungerer sådan at for hver gang man trykker på knappen så halveres omd. i setup mode, starter ved ~5000 omd, så 2500 omd, så ~1250 omd osv osv.....
Derudover så smager den på forsyningsledningen og viser i display hvad din aktuelle ladespænding er og når cyklen står med spænding på så viser der batteriets aktuelle spænding.
Der er gearindikator, speedohealer, olietryk, laptimer, tankmåler, blinkindikator, shiftlight som ABSOLUT kan ses osv. osv. osv. alt sammen i et instrument som er let læselig selv i direkte solskin.....
Fra mig skal det have ******** for det absolut lækreste jeg har købt til min MC.....
Nu må du flashe nogle billeder, jeg blev helt lun på det, da jeg læste :)
-
sajmon: sagde kun at det ku lækkert hvis det var lavet sådan, da det jo letter mit arbejde som motorcykelist:-) osse da jeg ikke lige ligger inde med et lodde apperat, eller i det hele taget kan finde ud af at lodde:-P
batman: det lyder ikke helt ringe, godt være man sgu kigge på det en gang til. har du et par billeder med det monteret på din cykel?
-
nogle der ligger inde med en pris på den trailtech/vapor???
-
http://www.procycle-online.com/main/vapor.htm (http://www.procycle-online.com/main/vapor.htm)
Eller i England :
http://www.trailtechproducts.co.uk/acatalog/Motorcycle_Vapor_Kits.html (http://www.trailtechproducts.co.uk/acatalog/Motorcycle_Vapor_Kits.html)
-
okay mange tak... troede de var meget dyrere. 900kr ca er vel ikke galt:)
-
Nej prisen er fin. Husk på US prisen kommer told og moms og fragt..
UK har nogle gange lidt syge fragt priser - og vær opmærksom på at få en der passer til din bike - der er et hav af forskelligevarenumre. Måske er det nemmest at skrive til dem hvilken mc man har og så høre hvilket varenummer man skal bestille.
-
det kan sgi godt være en god ide. men usa er billigt med kun 115 dollars for den, så mon ikke det løber op i den samme pris... kontra england:-) men nu var der ikke nogle priser på en model til sv1000:-(
-
i et anfald af kedsomhed (halsbetændelse) kom jeg sku lige til at bestille et sæt. Vapor + lamper (tog det til sv650, der kan ikke være nævneværdig forskel)
samlet pris 157 pund (ca 1300 kr) inkl forsendelse.
Nu må vi hvornår det kommer.
-
send billeder når du får det monteret... i mangel på kapital har jeg ikke bestilt vapor endnu, men det kommer nok:-)
-
big g, hvordan står de til med din nye computer på biken??
-
Det går da fint, har lige monteret det i dag. Ja det er bøvlet....og monteringsbeslaget måtte jeg selv skære i noget rustfri, for at få det placeret hvor jeg ville ha det. Men det fungerer fint.
Billeder:
-
Det spiller da MAX! - men giv lige ledningerne sådan en flex-pose-tingest så man ikke kan se de røde/grønne/blå
-
Det spiller da MAX! - men giv lige ledningerne sådan en flex-pose-tingest så man ikke kan se de røde/grønne/blå
Er skam gjort, fik bare ikke taget billeder af det.
-
Det passer sgu fint i det hak i gaffelbroen synes jeg :)
Ser rigtig godt ud - men er der nok vinkel på til du kan se det når du sidder på cyklen ? (Dumt spørgsmål men det er bare vinklet meget mere fremad end det originale)
-
det ser fandme godt ud. passe perfekt ind i gaffelbroen, men ville vinkle den lidt mere opad så det er nemmere at læse:-)
hvad måtte du slippe alt ialt med fragt og diverse?? jeg vile nok ikke købe med det sorte du har sat udenom, men nok mere fordi så passer det med farven på min gaffelbro (min er sølv)
igen, superlækkert. glæder mig til at høre dit indput efter et par dages kørsel:-)
-
Det passer sgu fint i det hak i gaffelbroen synes jeg :)
Ser rigtig godt ud - men er der nok vinkel på til du kan se det når du sidder på cyklen ? (Dumt spørgsmål men det er bare vinklet meget mere fremad end det originale)
Har lige været ude og rulle et par timer i solskin, og det er superlet at aflæse som det sidder der.
(jeg var selv lidt spændt på det.)
det ser fandme godt ud. passe perfekt ind i gaffelbroen, men ville vinkle den lidt mere opad så det er nemmere at læse:-)
hvad måtte du slippe alt ialt med fragt og diverse?? jeg vile nok ikke købe med det sorte du har sat udenom, men nok mere fordi så passer det med farven på min gaffelbro (min er sølv)
igen, superlækkert. glæder mig til at høre dit indput efter et par dages kørsel:-)
Det sorte rundt om er nødvendigt hvis du vil have signal lamper. (højre/venstre pil, langt lys, Neutral lampe, benzinlampe osv) der er plads til 4 lamper, og så prøvede jeg mig bare frem i multistikket til det gamle speedometer indtil jeg fandt dem jeg skulle bruge.
Neutral lampen virker ikke, jeg kan ikke finde signalet, men jeg mangler den heller ikke, jeg kan sagtens mærke mit frigear. Så jeg tror jeg vil finde benzinmåleren i stedet.
-
nå ja forresten, den aftaster omdrejningerne ved at man snører en ledning rundt om den ledning mellem tændspole og tændrør. Dette betyder desværre at den går i 0 når man slipper gassen, da tændingen afbrydes.
-
lyder som om du har mere styr på det end jeg ville ha hvis jeg sgu montere det:-)
hvad så med det omdrejningstæller, "starter" tælleren op igen når du gir gas igen så??
-
jaja, så er der jo tænding på igen.
-
nå ja forresten, den aftaster omdrejningerne ved at man snører en ledning rundt om den ledning mellem tændspole og tændrør. Dette betyder desværre at den går i 0 når man slipper gassen, da tændingen afbrydes.
Jeg forstår ikke hvorfor tændingen afbrydes? Der er vel altid tænding på, det er vel bare frekvensen der ændrer sig afhængigt af omdrejningerne..
-
nå ja forresten, den aftaster omdrejningerne ved at man snører en ledning rundt om den ledning mellem tændspole og tændrør. Dette betyder desværre at den går i 0 når man slipper gassen, da tændingen afbrydes.
Jeg forstår ikke hvorfor tændingen afbrydes? Der er vel altid tænding på, det er vel bare frekvensen der ændrer sig afhængigt af omdrejningerne..
Det er rigtigt, efter et par timers brug, er den faktisk holdt op med at gå i nul når gassen slippes. hvad hulen grunden har været, vides ikke.
-
nå ja forresten, den aftaster omdrejningerne ved at man snører en ledning rundt om den ledning mellem tændspole og tændrør. Dette betyder desværre at den går i 0 når man slipper gassen, da tændingen afbrydes.
Jeg forstår ikke hvorfor tændingen afbrydes? Der er vel altid tænding på, det er vel bare frekvensen der ændrer sig afhængigt af omdrejningerne..
Der er nogle ECU'er der slukker for tændingen når der motorbremses for at spare brændstof.. Skal ikke kunne sige om en SV'er gør :) Men efter Big G's svar så lyder det ikke til det 8)
-
så røg der sgu en ordre afsted på et styk vapor til mig osse:-)
glæder mig til at få det sat på:-D
-
så røg der sgu en ordre afsted på et styk vapor til mig osse:-)
glæder mig til at få det sat på:-D
God fornøjelse.....købte du "lamper" til også???
-
ja... selvom computeren ikke blir sølv så:-( men som du sagde, det sgu man ha med for at få lamperne:-P uanset hvad, så er det meget pænere end det originale, og det gir en masse rum til at lege med vindscreens uden at tænke på om computeren kn være der.
-
i et anfald af kedsomhed (halsbetændelse) kom jeg sku lige til at bestille et sæt. Vapor + lamper (tog det til sv650, der kan ikke være nævneværdig forskel)
samlet pris 157 pund (ca 1300 kr) inkl forsendelse.
Nu må vi hvornår det kommer.
Hvor bestilte du henne ?
-
trailtech.com sælger dem
-
trailtech.com sælger dem
tæt på.....de sælger trailere.
Her: http://trailtech.co.uk/
-
Jeg har monteret en Koso RX1N på KTMen.
Det fungerer fint, selv om det bliver udsat for en del rystelser.
Fortrak det fremfor Vapor, da det har både olie og vandtemp.
http://dinmc.dk/catalog/product_info.php?cPath=278&products_id=1330