SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Sv-svin (Erik) efter Maj 11, 2009, 04:26:54 pm
-
Onsdag skal der leges..!!!! altså med cyklen.
Der skal mont. kn-filter, GIpro med ATRE, Powercommander og sensor oxygen eliminator.... :mrgreen:
Det bliver godt...!!!!!
:orkester:
-
najs :)
-
Lyder satme flot!.... Men kan man få det på lidt mere amatør-sprog?? :)
-
Sweeeet! Det går også løs for mig... Har lige booket en flybillet til Aalborg - skal op og hente nyt jern :angel: Hvad mon det bliver?!?!? :wink:
-
Sweeeet! Det går også løs for mig... Har lige booket en flybillet til Aalborg - skal op og hente nyt jern :angel: Hvad mon det bliver?!?!? :wink:
uanset hvad, så skal en ZX-10 nok piskes en del, for at slå flyvetiden derover :blink:
-
Så er det mont....!!!! og spiller max...!!!!! :orkester:
-
Alle tingene inden de blev mont.... :mrgreen:
-
Har du gjort dig nogen erfaringer med GIpro'en - er den pengene værd? Jeg er interesseret, da grislingen kan være lidt sløj i de første gear. Eller også er det bare mig der ikke har fundet ud af, hvordan den skal køres endnu.
-
Har du gjort dig nogen erfaringer med GIpro'en - er den pengene værd? Jeg er interesseret, da grislingen kan være lidt sløj i de første gear. Eller også er det bare mig der ikke har fundet ud af, hvordan den skal køres endnu.
Slip koblingen og vrid øret i bund. Det virker på min :D
-
Jeg vidste der var noget jeg gjorde galt !
-
Har du gjort dig nogen erfaringer med GIpro'en - er den pengene værd? Jeg er interesseret, da grislingen kan være lidt sløj i de første gear. Eller også er det bare mig der ikke har fundet ud af, hvordan den skal køres endnu.
Er det ikke bare en gearindikator?
-
Det kan være jeg bliver klogere, men jeg har hørt, at den skulle fjerne den elektroniske omdrejningsbegrænser der er på 1-2-3 gear. Jeg er måske bare naiv?
-
Det kan være jeg bliver klogere, men jeg har hørt, at den skulle fjerne den elektroniske omdrejningsbegrænser der er på 1-2-3 gear. Jeg er måske bare naiv?
øhhh fjerne omdrejningsbegrænseren i de 3 første gear lyder i mine øre dumt. er det ikke nærmere noget tædningsforstilling i de gear den fjerner?
-
Jo det er ikke omdrejningsbegrænseren men noget elektirsk begrænsning der er på 1. og 2. gear.
Ved ikke om det er på tændingen eller indsprøjtningen de laver noget nedjustering.
Der er nogle maskiner der er begrænset på omdrejningerne i 6. gear - den fjerner det vist også.
Hayabusa'en ramte begrænseren 1000 omdr før i 6. gear end den gjorde i de andre gear... har jeg hørt ;)
-
Så var det bare mig. Men tak for svaret, så må jeg snart ud, at bruge penge... igen :D
-
SV´erne er lavet så de ikke giver max. fortænding (max. heste) ved lav gasspjældsåbning i de første 5 gear.
Der er bygget et snedigt system af modstande op mod ECU´en, så den retarderer fortændingen ved lav spjældåbning.
Systemet fungerer progressivt op igennem gearerne.
Derved bliver motoren mere "blid" ud af rundkørsler mv.
Dette er ganske smart, og jeg er 99% på, at systemet er styret af TPS - altså om du strammer elastikken helt !
Gør du dét, så får du fuld fortænding og alt hvad den ellers kan levere.
Ganske vist kan man snyde systemet ved at sætte 6 gears modstanden op mod ECU´en hele tiden, men det giver blot en grovere motorgang, og cyklen bliver mindre kørbar i de lave o/min.
Jeg vil ikke pille ved modstandene - det kan give problemer med tomgang/fejlkoder/varme :hand:
-
Nu har jeg kørt med det i et stykke tid.... og det spiller stadig max..!!!!
Gipro
http://shop.mcsport.dk/product.asp?product=15
:thumbsup: