SVRider.dk Forum

Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Hazard efter Maj 14, 2009, 10:04:23 pm

Titel: Hjælp til udstødning samt kædesmøring.
Indlæg af: Hazard efter Maj 14, 2009, 10:04:23 pm
Hej Venner.

Som I kan se på billedet, så har jeg monteret Ixil extreme shorty udstødninger på min SV1000. Jeg har monteret dem uden nogen form for Db-killer.
Er der nogen som kan svarer mig på om det er nødvendigt at få monteret en Power commander, når man kun har skiftet udstødningen?. Eller er det nok at få fabriksindstillingen efterjusteret på et rullefelt og derved sparer power commanderen?? eller skal jeg bare kører derudaf???

Jeg overvejer også at få monteret et Scoot auto kædesmøringssystem. Er der nogle der har nogen kommentar for eller imod???

Vi ses på vejen

Mvh
Jesper
Titel: Re: Hjælp til udstødning samt kædesmøring.
Indlæg af: Sajmon efter Maj 14, 2009, 10:23:27 pm
Cyklen overlever uden problemer selvom du ikke har en powercommander på den...

Ellers var min sgu stået af for MANGE kilometer siden.   :mrgreen:
Titel: Re: Hjælp til udstødning samt kædesmøring.
Indlæg af: Damage efter Maj 15, 2009, 07:41:01 am
Hej Venner.

Som I kan se på billedet, så har jeg monteret Ixil extreme shorty udstødninger på min SV1000. Jeg har monteret dem uden nogen form for Db-killer.
Er der nogen som kan svarer mig på om det er nødvendigt at få monteret en Power commander, når man kun har skiftet udstødningen?. Eller er det nok at få fabriksindstillingen efterjusteret på et rullefelt og derved sparer power commanderen?? eller skal jeg bare kører derudaf???

Jeg overvejer også at få monteret et Scoot auto kædesmøringssystem. Er der nogle der har nogen kommentar for eller imod???

Vi ses på vejen

Mvh
Jesper

Jeg ville lægge de 300,- det koster for at få den målt på rullefelt, ud fra resultatet ville jeg vurdere om der skal gøres noget ved den. Min SV1000Sk6 kørte for magert selv om jeg kun skiftede potter.
Titel: Re: Hjælp til udstødning samt kædesmøring.
Indlæg af: Henrik.poulsen efter Maj 15, 2009, 08:29:26 am
Hej Venner.

Som I kan se på billedet, så har jeg monteret Ixil extreme shorty udstødninger på min SV1000. Jeg har monteret dem uden nogen form for Db-killer.
Er der nogen som kan svarer mig på om det er nødvendigt at få monteret en Power commander, når man kun har skiftet udstødningen?. Eller er det nok at få fabriksindstillingen efterjusteret på et rullefelt og derved sparer power commanderen?? eller skal jeg bare kører derudaf???

Jeg overvejer også at få monteret et Scoot auto kædesmøringssystem. Er der nogle der har nogen kommentar for eller imod???

Vi ses på vejen

Mvh
Jesper

Jeg ville lægge de 300,- det koster for at få den målt på rullefelt, ud fra resultatet ville jeg vurdere om der skal gøres noget ved den. Min SV1000Sk6 kørte for magert selv om jeg kun skiftede potter.

Jeg er helt enig  :thumbsup:
Titel: Re: Hjælp til udstødning samt kædesmøring.
Indlæg af: Smith efter Maj 15, 2009, 08:37:09 am
Jeg har selv åbne potter og k&n filter på min sv650'er, mappet i PC'en er et "standart" til nogle andre åbne potter og sportsfilter. Synes selv min motorgang virker jævn, men vil som de andre anbefaler også have den på rullefelt og tjekket  :)

Mht. kædesmøringssystem, så har jeg kun set uheldige installationer  :thumbsdown: Ingen jævn dosering, men mere ON/OFF  :? Men skal ikke kunne sige om der findes systemer af bedre kvalitet :D
Titel: Re: Hjælp til udstødning samt kædesmøring.
Indlæg af: Rasmus S efter Maj 15, 2009, 02:00:55 pm
Jeg har selv åbne potter og k&n filter på min sv650'er, mappet i PC'en er et "standart" til nogle andre åbne potter og sportsfilter. Synes selv min motorgang virker jævn, men vil som de andre anbefaler også have den på rullefelt og tjekket  :)

Mht. kædesmøringssystem, så har jeg kun set uheldige installationer  :thumbsdown: Ingen jævn dosering, men mere ON/OFF  :? Men skal ikke kunne sige om der findes systemer af bedre kvalitet :D

Nu er der tale om en 1000'er og ikke en 650'er.

En PC på 650'eren er måske også lidt "overkill" om man vil. Eller nok nærmere en smag sag.
1: Motorgangen på de små er meget bedre (læs: ikke nær så grov) som på de store 1000'er. Og derfor ikke "nødvendig"
2: Du henter ikke nær så meget ved en PC på 650'eren som på en 1000'er (rent hk/mn). Hvis man da henter noget?

Ingen kritik til dig Smith ;)

Men som de andre skriver. Så er en måling på et rullefelt altid en god idé :)

Og hvad angår kædesmøring. Så er jeg til "den gamle skole"... Gør det selv... Intet automatik her tak  :mrgreen:
Titel: Re: Hjælp til udstødning samt kædesmøring.
Indlæg af: skurkenfradallas efter Maj 15, 2009, 06:11:15 pm
Hvordan kan man ud fra en rullefeltsmåling se om den går for magert?
Titel: Re: Hjælp til udstødning samt kædesmøring.
Indlæg af: SA efter Maj 15, 2009, 08:10:14 pm
Hvordan kan man ud fra en rullefeltsmåling se om den går for magert?

Det ka' man også kun hvis "rulle-manden" propper en slange i rumpen på geden...   :hand:
Titel: Re: Hjælp til udstødning samt kædesmøring.
Indlæg af: Henrik.poulsen efter Maj 15, 2009, 08:49:08 pm
under mine adgangs rør er der boret små huller til måling når den rulles ind . Dette er vigtigt for den rette måling.
Titel: Re: Hjælp til udstødning samt kædesmøring.
Indlæg af: Jensen Danmark efter Maj 15, 2009, 10:04:19 pm
under mine adgangs rør er der boret små huller til måling når den rulles ind . Dette er vigtigt for den rette måling.
:huh: :huh: :huh:
Du tror ikke bare det er huller til at bolte dine db-killere fast i ?
Titel: Re: Hjælp til udstødning samt kædesmøring.
Indlæg af: Sajmon efter Maj 15, 2009, 11:34:03 pm
under mine adgangs rør er der boret små huller til måling når den rulles ind . Dette er vigtigt for den rette måling.
:huh: :huh: :huh:
Du tror ikke bare det er huller til at bolte dine db-killere fast i ?

Korrekt - det er det de små huller er til.

Enten smider man en bredbånds lambda sonde i det eksisterende hul, eller også en snabel i endetarmen på cyklen.
Titel: Re: Hjælp til udstødning samt kædesmøring.
Indlæg af: Hollowpoint efter Maj 15, 2009, 11:40:54 pm
under mine adgangs rør er der boret små huller til måling når den rulles ind . Dette er vigtigt for den rette måling.
:huh: :huh: :huh:
Du tror ikke bare det er huller til at bolte dine db-killere fast i ?

Korrekt - det er det de små huller er til.

Enten smider man en bredbånds lambda sonde i det eksisterende hul, eller også en snabel i endetarmen på cyklen.
Uhm, så det er ikke kun i soveværelset det sker?  :lmao:
Titel: Re: Hjælp til udstødning samt kædesmøring.
Indlæg af: Smith efter Maj 16, 2009, 12:26:36 am
Hvordan kan man ud fra en rullefeltsmåling se om den går for magert?
Nu er jeg rookie på det område, men det er vel bare muligt at se om motorgangen er jævn op igennem registret? Hvis ikke kan blandingen vel enten være fed eller mager, uanset hvad må den til den rigtige doktormand så ;)
Titel: Re: Hjælp til udstødning samt kædesmøring.
Indlæg af: tasman7 efter Maj 17, 2009, 01:40:57 pm
nu har jeg osse lige fået nye potter på svinet, uden nogen form for KNfilter eller PC...
så som sajmon siger, den dør ikke af at ikke blive rullet ind??
Titel: Re: Hjælp til udstødning samt kædesmøring.
Indlæg af: Henrik.poulsen efter Maj 18, 2009, 08:02:41 am
under mine adgangs rør er der boret små huller til måling når den rulles ind . Dette er vigtigt for den rette måling.
:huh: :huh: :huh:
Du tror ikke bare det er huller til at bolte dine db-killere fast i ?

Korrekt - det er det de små huller er til.

Enten smider man en bredbånds lambda sonde i det eksisterende hul, eller også en snabel i endetarmen på cyklen.

Nej nu er i sku lidt gal på den............. Dette er lavet hos Mr. Dyno det er til målinger