SVRider.dk Forum

Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: PWEE efter Oktober 05, 2004, 06:48:32 pm

Titel: Dynojet Stage 1
Indlæg af: PWEE efter Oktober 05, 2004, 06:48:32 pm
Hey

Hvis der er nogen der har et Dynokit liggende, vil jeg MEGET gerne have en mail med et billede af NÅLEN ?? da jeg er ved at samle mit eget Dynokit, mere herom....
Titel: Re: Dynojet Stage 1
Indlæg af: NielSV650 efter Oktober 06, 2004, 01:11:56 am
Citat fra: PWEE
Hey

Hvis der er nogen der har et Dynokit liggende, vil jeg MEGET gerne have en mail med et billede af NÅLEN ?? da jeg er ved at samle mit eget Dynokit, mere herom....


Et billede?? Til hvad? Se om de er lige tykke, bliver tynde det samme sted osv...?? Det skal der vist mere end et billede til at se.
Jeg kender en mekker der har målt på Dyno's nåle til  SV'eren, og han sagde at de var fuldstændig ens - over det hele!   :?

Jeg har et kit fra Factory Pro - kan det bruges?
Titel: Dynojet Stage 1
Indlæg af: PWEE efter Oktober 06, 2004, 01:07:10 pm
bekræftiger min teori.
Som er :

Dynojet kit Stage 1 er  :
Et par ekstra fjedre til carp som du ikke kan bruge til en s.....da der allerede sidder i - selvfølgelig.
Forskellige jets, fra størrelse 137 og opad, brugbar, ja men kan købes i Mikumi, til 5dollers (fedt når man har en bror i USA), og alle på SV650.org anbefaler 140 jets, eller 137,5...
Resten er et 5mm bor, og et par klistermærker + en plastic æske og en manual som jeg har downloaded fra Dynos egen hjemmeside.

Men hvis nålene er nøjagtig det samme, for så kan man lave en JET1 opgradering for 70 kroner.....!!!!  stor forskel, nOT

Men jeg kunne da godt tænke mig en kommentar.
Titel: Dynojet Stage 1
Indlæg af: NielSV650 efter Oktober 06, 2004, 01:32:45 pm
Citat fra: PWEE

Dynojet kit Stage 1 er  :
Et par ekstra fjedre til carp som du ikke kan bruge til en s.....da der allerede sidder i - selvfølgelig.


Øhh... Der sidder også fjedre i forgaflen, men dem skifter folk lystigt....  :?
Så vidt jeg er informeret, er de ekstra fjedre i Jetkittet blødere end de originale, så spjældet reagerer hurtigere ved gasgivning.

I kittet til SV'eren fra Factory Pro er der ingen ekstra fjedre med.

Citat fra: PWEE

Forskellige jets, fra størrelse 137 og opad, brugbar, ja men kan købes i Mikumi, til 5dollers (fedt når man har en bror i USA), og alle på SV650.org anbefaler 140 jets, eller 137,5...


Nu kan jeg sæføli ikke lige finde en pris på en hoveddyse herhjemme, men jeg mener da ikke at de koster så meget at det kan betale sig at købe i US..???


[/quote]
Titel: Dynojet Stage 1
Indlæg af: Anonymous efter Oktober 06, 2004, 03:13:37 pm
Jeg skal lige kigge i manualen til kittet når jeg kommer hjem, men jeg er 98% sikker på at man ikke skal skifte fjedrene...

Fjedre i forgaffen, det forstår jeg også godt, har du skiftet til Ohlins ??

Hvis man kunne købe main jets herhjemme, så er det da en god nyhed..
Titel: Dynojet Stage 1
Indlæg af: PWEE efter Oktober 06, 2004, 03:25:16 pm
UPS glemte at logge ind (igen) !!

Nå men på  :roll: http://www.dynojet.com/pdf/3171.pdf kan man se manualen der følger med til et Dynokit.

Hvis man læser den, kan jeg IKKE se nogen steder at man skal skifte fjedrene, de er iøvrigt heller ikke specielle.  :shock:

Nååå men læser man de andre tiltag, er det KUN main jet og nåleskift der kræves (+ et K&N), så burde det spille max

Så jeg venter på at mine MAIN jets kommer.
Dog anbefaler Dyno 144 jets med K&N + 3.part udstødning, hvilket ikke er helt logisk... 8)
Titel: Dynojet Stage 1
Indlæg af: NielSV650 efter Oktober 08, 2004, 02:12:37 pm
Citat fra: PWEE
Jeg skal lige kigge i manualen til kittet når jeg kommer hjem, men jeg er 98% sikker på at man ikke skal skifte fjedrene...


ER der overhovedet fjedre med til SV'eren? Det kunne være det bare var et generelt billede de havde på deres hjemmeside...  :?
Som den her, f.eks.: http://www.factorypro.com/products/carb10series.html
Det kommer fra SV-siden og den har jo ikke 4 nåle...

Citat fra: PWEE

Fjedre i forgaffen, det forstår jeg også godt, har du skiftet til Ohlins ??


Jeg har ikke skiftet (endnu). Har skiftet olie, men kun til std tykkelse og en lille smule ekstra.
Jeg synes egentlig at forenden er fin som den er nu. En gut fra klubben har hårdere fjedre og tykkere olie i, og han synes faktisk at den er for hård til Sturup (den bane jeg har kørt mest på).
Jeg må prøve at komme noget mere på Knutstorp næste år og se om behovet opstår.  Hvis ikke, har jeg et par Öhlins til salg til en '03-model  :)

Det er efterhånde 2år siden jeg satte Öhlins bagpå. Jeg synes ikke det var den store forskel i køreoplevelsen. Altså, den kørte ikke pludselig som en helt anden cykel, men man kunne godt mærke når man skruede på dæmpningen og det er fedt - især på bane hvor jeg også har leget med justeringen :!:
Titel: Dynojet Stage 1
Indlæg af: PWEE efter Oktober 08, 2004, 04:16:48 pm
Sjovt der er også Mikuni jets med til det sæt !!

Jeg tror der er fjedre med, hvis det er "needle springs", men dem må de gerne beholde.

Det er klart at der ikke er STORE forskellen på fjedringen, men jeg glæder mig allerede til at sætte min 119$ nye GSXRK4 fjeder på, købte den for et par dage siden, og til den pris er det ok, en ny koster ca 600 Euro.

Reguleringen med 15W/40 i forgaflen har jeg leget med på min tidligere bike og det gav stor forskel, ret let at lave sin egen passende blanding med lidt behændighed, sprøjte og slange...forudsat at man gider bakse med de øverste bolte som godt kan være lidt  :x irreterende...
Men et godt værdigt vinterprojekt.
Titel: Dynojet Stage 1
Indlæg af: NielSV650 efter Oktober 08, 2004, 04:25:34 pm
Citat fra: PWEE
Jeg tror der er fjedre med, hvis det er "needle springs", men dem må de gerne beholde.


Jeg vil gerne prøve at lege med fjedrene hvis ikke du vil ha dem!
Titel: Dynojet Stage 1
Indlæg af: Anonymous efter Oktober 08, 2004, 11:08:28 pm
Tror jeg går med mine forsøgsløsning først.....får mine mainjets + pilots på tirs-ons.

En billig måde at lege med karburatoren på - jeg så en  2001 karburator på ebay fra 2001, til 26 euro ??? der er i hvert fald fjedre mv..!! 8)

Uden at have undersøgt det, tror jeg at man kan købe sådanne fjedre i løsvægt, de koster ingenting.
Men hvis jeg falder over nogle så skal jeg nok hyle højt. :shock:  :evil:
Titel: Dynojet Stage 1
Indlæg af: PWEE efter Oktober 16, 2004, 11:15:18 am
Yeah, så kom pilots og mains fra USA (hvis jeg må nævne det på samme tid med min 60$ GSXR100 dæmper  :twisted: ).

Alt er nu monteret, det tog med demontering og montering ca 1 time i alt.
Så nu er karb. =
2½ drej på benz/luft, 140 mainjets, 17.5 pilots, trin 3 på nålen, 1.5mm udboret sliders..... :roll:

Og det spiller max.... :lol:

Rullefelt er det næste der skal til  ??? når jeg får tid.
Skal bruge week-enden på at montere dæmper...
Titel: Dynojet Stage 1
Indlæg af: Bongers efter Oktober 19, 2004, 03:43:17 pm
Alt for fedt indgreb - til nogle billige peng  :lol:

Hvis det holder - så er jeg med på banen i løbet af næste sæsong  :P
Titel: Dynojet Stage 1
Indlæg af: NielSV650 efter Oktober 19, 2004, 10:14:47 pm
Citat fra: PWEE
1.5mm udboret sliders..... :roll:


Den må du lige uddybe...  Hvad og hvor har du boret?
Titel: Dynojet Stage 1
Indlæg af: PWEE efter Oktober 20, 2004, 05:20:59 pm
De slider der løber i hver af kaboratorene er og skal også iflg DYNO selv bores op, der er to huller, et der holder sliders på plads og et der kommer benzin igennem, det er HER der bores på.
Hvis kigger længere oppe kan du downloade Dynomanualen og se hvor det er der skal bores  :?

Dyno oplyser #54 bor = 1.39 mm bor, som du bare køber i et byggemarked, eller har jeg selvfølgelig liggende til udlån :!:

Jeg har iøvrigt også et sæt mains + jets mere ??? :P

Alt i alt igen, uden nogen som helst garantier og forsikring for andre der leger med det selv, men det virker på min og jeg glæder mig til at få den op på en bænk og målt den igennem
Titel: Dynojet Stage 1
Indlæg af: Bongers efter Oktober 21, 2004, 07:54:46 am
Efter som bormaskinen også ligger løst i min hånd  8)  ville det være spændende at se hvad rullefeldtet siger....
Titel: Dynojet Stage 1
Indlæg af: runes-mc.dk efter Oktober 22, 2004, 04:26:09 pm
Citat fra: PWEE
1.5mm udboret sliders..... :roll:


Det er det der vises her, ikke  :?:
http://www.geocities.com/catpoopman/sv650_slidehole.html
Titel: Dynojet Stage 1
Indlæg af: PWEE efter Oktober 23, 2004, 01:42:41 pm
Præcis, iøvrigt en god side til forklaring af "dyno" mods. :D
Konvertering findes her
http://www.saw-online.com/Tips/drill.htm

Men det er en amerikansk side, så pas på b-s........... :twisted:

Har iøvrigt fundet main jets på en side...i Europa.

http://www.redracingparts.com/en/english.htm

DER STÅR bla af kloge ord :
To achieve good carburetion, it is advisable to start from a plausible basic carburetion. In doubtful cases, it is better to start with rich mixture rather than a lean mixture.
Generally speaking, if the engine is supplied with a mixture which is too rich, it will tend to flood or surge. Conversely, if the engine stumbles or misses, the mixture is too lean, while in certain extreme cases knocking can occur.
Backfiring during coastdown is a sign that the mixture is leaning out, that air is getting into the exhaust system, or that the idle mixture is too lean. At wide throttle openings, however, the mixture may be correctly adjusted or even rich.
The inside of the tailpipe can provide useful information about fuel metering. This information, however, depends on how the motorcycle is used. Black deposits on the inside of the tailpipe, for instance, can indicate that the engine is often idled for a while before being shut off, though the mixture may be lean at WOT.
The best thing to do, in any case, is to proceed with caution and avoid overly lean mixtures: it's better to err on the rich side.

Så kan man gumle lidt over den, men omhandler lidt om hvordan man kan/Skal stille benzin og luft mix, hvilket runes link også omhandler.