SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: poffy efter Juli 14, 2009, 04:27:10 pm
-
hey har nu mit svin på andet år og der er nogle ting jeg er mindre tilfresse med,,
mig og en krmmaret som også har kørt sv har snakket og kæde kit og om at gå nogle tænder op i bag
og så er det her jeg vil høre hva i andre køre med, og hvorfor, hva det her gjort for jeg, og evt hvor i har bøbt det og hva det kostet (gerne prudukt navn)
og så er der lige det med bramserne jeg sys ikk helt mit svin vil holde på komando som jeg vil have det, jeg har bare de kloser på som den er føt med, har i andre gjort noget ved jeres bramser og hved, igen navn, sted , pris. og hva i fik ud af det
så kom venner lad os få en debat i gang om disse ting så jeg kan blive lidt kloger :whatever:
-
Kædekit: Købt hos mcbutikken.dk fik jeg 530 kæde, 42 tands bagtandhjul og std 17 fortandhjul for knap 1700 kroner. Det gav lige lidt bedre acceleration og en smule mere på toppen da den kan trække 6. gear ordentligt nu.
Bremser: Startede med skift til stålarmerede bremseslanger og EBC sintermetal klodser, og var nær røget ud over styret første gang. Siden har jeg skiftet forgaffel og bremser et par gange, men så længe jeg holder mig til stålarmerede slanger og sintermetal klodser - senest Galfer, så bremser den som en hjernedød. :mrgreen:
Jeg har yderligere opgraderet med Wave skiver (Kagizume), som lige giver det sidste pift i forhold til standard skiverne.
-
du kan sagtens med fordel geare den et par tænder, dog skal du være opmærksom på at så passer speedoen ikke længere, enten så lever man med det eller køber en speedo healer
-
hvorfor er et at spido ikk passer vis man gør det
-
hvorfor er et at spido ikk passer vis man gør det
din måler inden i motoren - på akslen efter gearne
en speedo healer eller en cukel computer kan rette dette :mrgreen:
-
aaa har det,,,, nitte så ikk nok med jeg skal have fat i kæde kit jeg skal også spender 1000kr på en spido hiler for det spilder max igen grrrrrr
-
aaa har det,,,, nitte så ikk nok med jeg skal have fat i kæde kit jeg skal også spender 1000kr på en spido hiler for det spilder max igen grrrrrr
lige før man skal købe en speedohealer alligevel - der er misvisning op til 10% som std.
via gps har jeg læst at min skal ligge på 124km for at køre 110....
-
Bremser: Startede med skift til stålarmerede bremseslanger og EBC sintermetal klodser, og var nær røget ud over styret første gang. Siden har jeg skiftet forgaffel og bremser et par gange, men så længe jeg holder mig til stålarmerede slanger og sintermetal klodser - senest Galfer, så bremser den som en hjernedød. :mrgreen:
Jeg har yderligere opgraderet med Wave skiver (Kagizume), som lige giver det sidste pift i forhold til standard skiverne.
Nu er jeg lige med på en lytter her... Synes godt min FZ6er kunne tåle lidt bedre bremser :wink:. Det bremse-gejl du nævner - dur det os til alm. gade brug - eller kun ved hård/banekørsel?? (det gør det vel nok) men jeg ville lige være sikker 8)
-
Hej Rask
Det virker bare
Giv dine skiver en omgang med bremse-rens for at fjerne voks og snavs
og smid et par sintredmetal klodser på. Bare sørg for at de er til gade kørsel.
-
Bremser: Startede med skift til stålarmerede bremseslanger og EBC sintermetal klodser, og var nær røget ud over styret første gang. Siden har jeg skiftet forgaffel og bremser et par gange, men så længe jeg holder mig til stålarmerede slanger og sintermetal klodser - senest Galfer, så bremser den som en hjernedød. :mrgreen:
Jeg har yderligere opgraderet med Wave skiver (Kagizume), som lige giver det sidste pift i forhold til standard skiverne.
Nu er jeg lige med på en lytter her... Synes godt min FZ6er kunne tåle lidt bedre bremser :wink:. Det bremse-gejl du nævner - dur det os til alm. gade brug - eller kun ved hård/banekørsel?? (det gør det vel nok) men jeg ville lige være sikker 8)
håber jeg da ikk min er da til alm vej og det er også det tråden er ment til
-
Hej Rask
Det virker bare
Giv dine skiver en omgang med bremse-rens for at fjerne voks og snavs
og smid et par sintredmetal klodser på. Bare sørg for at de er til gade kørsel.
Det lyder godt :-) Jeg skal nok hos ha nogle armerede slanger på så - synes godt nok mit greb skal trækkes hårdt og langt ind. Armede slanger fjerner vel den svampede følelse gør de ikke?
-
Den svampede følelse forsvinder 98% med skift af slanger til stålarmerede.
Følelsen og kontrollen kommer med sintermetalklodserne.