SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Diverse udstyr, beklædning m.v. => Emne startet af: skyggen efter August 08, 2009, 07:07:31 pm
-
Hey ville lige hører jeres meninger, Jeg skal have nyt bagdæk på men kan ikke bestemme mig, jeg kører på Metzeler sportec M3 og er glad for det men er begyndt at kører lidt mere motorvej så det blir lidt hurtiger slidt.
Så hva skulle man vælge
1: Metzeler sportec M3 ???????????????
2: Michelin PILOTROAD 2 ???????????????
-
3: Metzeler Z6 ??
-
Det skal nok være et af de 2 dæk jeg har kigget på da mit M3 godt kan have problemer med at stå fast når det går lidt stærkt, er lidt bange for at Z6 er hårdt måske.
-
Ja, jeg kører med sportec M3 og har kørt en enkelt banedag med det og så kører jeg til og fra arbejde på motorvej. M3´erne slap ikke en eneste gang på banedagen og jeg har kørt ca. 4000 km med de dæk og der er nok det samme antal km tilbage i dem endnu. Så jeg er godt tilfreds med sportec M3.
-
Ja, jeg kører med sportec M3 og har kørt en enkelt banedag med det og så kører jeg til og fra arbejde på motorvej. M3´erne slap ikke en eneste gang på banedagen og jeg har kørt ca. 4000 km med de dæk og der er nok det samme antal km tilbage i dem endnu. Så jeg er godt tilfreds med sportec M3.
Hey Rene jeg er skam også godt tilfreds med dem, men savner lidt flere km på midten af dækket og stadig de bløde sider og har selv kørt 9500 km på dem.
Så det er bare om det kunne betale sig at købe pilot road 2 i forhold til M3, for de koster næsten det samme ca. 1000-1100 kr. for et bagdæk.
-
Ja, jeg kører med sportec M3 og har kørt en enkelt banedag med det og så kører jeg til og fra arbejde på motorvej. M3´erne slap ikke en eneste gang på banedagen og jeg har kørt ca. 4000 km med de dæk og der er nok det samme antal km tilbage i dem endnu. Så jeg er godt tilfreds med sportec M3.
Hey Rene jeg er skam også godt tilfreds med dem, men savner lidt flere km på midten af dækket og stadig de bløde sider og har selv kørt 9500 km på dem.
Så det er bare om det kunne betale sig at købe pilot road 2 i forhold til M3, for de koster næsten det samme ca. 1000-1100 kr. for et bagdæk.
Uden at vide det, så vil jeg tro at der er flere km i Pilot Road 2 end M3´erne fordi det ikke er et sports dæk men et sport/touring dæk.
-
jeg kører med M3. Det er et dæk jeg klart kan anbefale
André
-
Ja, jeg kører med sportec M3 og har kørt en enkelt banedag med det og så kører jeg til og fra arbejde på motorvej. M3´erne slap ikke en eneste gang på banedagen og jeg har kørt ca. 4000 km med de dæk og der er nok det samme antal km tilbage i dem endnu. Så jeg er godt tilfreds med sportec M3.
Hey Rene jeg er skam også godt tilfreds med dem, men savner lidt flere km på midten af dækket og stadig de bløde sider og har selv kørt 9500 km på dem.
Så det er bare om det kunne betale sig at købe pilot road 2 i forhold til M3, for de koster næsten det samme ca. 1000-1100 kr. for et bagdæk.
Uden at vide det, så vil jeg tro at der er flere km i Pilot Road 2 end M3´erne fordi det ikke er et sports dæk men et sport/touring dæk.
Tror jeg bestiller pilot road 2 for der er jo pilot power på sidderne og power skulle jo være ligeså blødt el. blødere end M3.
-
Ja, jeg kører med sportec M3 og har kørt en enkelt banedag med det og så kører jeg til og fra arbejde på motorvej. M3´erne slap ikke en eneste gang på banedagen og jeg har kørt ca. 4000 km med de dæk og der er nok det samme antal km tilbage i dem endnu. Så jeg er godt tilfreds med sportec M3.
Hey Rene jeg er skam også godt tilfreds med dem, men savner lidt flere km på midten af dækket og stadig de bløde sider og har selv kørt 9500 km på dem.
Så det er bare om det kunne betale sig at købe pilot road 2 i forhold til M3, for de koster næsten det samme ca. 1000-1100 kr. for et bagdæk.
Uden at vide det, så vil jeg tro at der er flere km i Pilot Road 2 end M3´erne fordi det ikke er et sports dæk men et sport/touring dæk.
Tror jeg bestiller pilot road 2 for der er jo pilot power på sidderne og power skulle jo være ligeså blødt el. blødere end M3.
Er du sikker på det... :undecided: jeg mener at have læst at Pilot Road 2 og Pilot Power IKKE har noget med hinanden at gører. Det er rigtigt at Pilot Road 2 er blødere i siderne, men det er ikke Pilot Power compound.
-
Hey ville lige hører jeres meninger, Jeg skal have nyt bagdæk på men kan ikke bestemme mig, jeg kører på Metzeler sportec M3 og er glad for det men er begyndt at kører lidt mere motorvej så det blir lidt hurtiger slidt.
Så hva skulle man vælge
1: Metzeler sportec M3 ???????????????
2: Michelin PILOTROAD 2 ???????????????
Hvad med Pirelli Diablo Strada? Jeg fik sat et sæt på oppe hos Alex, her fornylig.
De hænger fint ved, og skulle have lidt flere kilometer i sig.
-
Tror bare jeg bestiller pilot road 2 så må jeg sku bare kører lidt mere forsigtigt EL. ;o)
-
Nogle der har nået at prøve Pirelli Angel ST endnu?
Synes det lyder som noget der kunne overvejes.
-
Har pilot road 2 og har kørt 3500km på det nu og det funger godt for mig. Har ligeværet til thy træf med 610km ligeud kørsel og der er IKKE snert af slid på midten.
PS. Kan ikke mærke forskel på pilot road 2 og pilot sport i sving men det kan være mig og min kørsel.Er rigtig glad for det dæk.
-
Har pilot road 2 og har kørt 3500km på det nu og det funger godt for mig. Har ligeværet til thy træf med 610km ligeud kørsel og der er IKKE snert af slid på midten.
PS. Kan ikke mærke forskel på pilot road 2 og pilot sport i sving men det kan være mig og min kørsel.Er rigtig glad for det dæk.
Ja det kommer meget an på ens kørestil, jeg kører så mine Sportstec M3 slipper bag på, både ved acc. og nedbremsninger både i sving og ved ligeud kørsel, så er lidt spændt på om jeg kan omstille mig til et meget hårdt dæk ifht.
Ellers må jeg jeg jo bare bestille et andet dæk. :o/
-
Har pilot road 2 og har kørt 3500km på det nu og det funger godt for mig. Har ligeværet til thy træf med 610km ligeud kørsel og der er IKKE snert af slid på midten.
PS. Kan ikke mærke forskel på pilot road 2 og pilot sport i sving men det kan være mig og min kørsel.Er rigtig glad for det dæk.
Ja det kommer meget an på ens kørestil, jeg kører så mine Sportstec M3 slipper bag på, både ved acc. og nedbremsninger både i sving og ved ligeud kørsel, så er lidt spændt på om jeg kan omstille mig til et meget hårdt dæk ifht.
Ellers må jeg jeg jo bare bestille et andet dæk. :o/
Har du kontrolleret affjedringen på din mc...det kan jo være derfor at dit bagdæk slipper. Som sagt kører jeg også med Sportec M3 og jeg har lavet "katastrofe opremsning" uden at hverken for eller bagdæk slipper. Hvis du giver max gas ud af svingene (lidt for tidligt), så tror jeg at alle dæk slipper. Men så længe motorcyklen er
oprejst og kører ligud, så skal du kunne give max gas uden at dit bagdæk slipper.
-
Har pilot road 2 og har kørt 3500km på det nu og det funger godt for mig. Har ligeværet til thy træf med 610km ligeud kørsel og der er IKKE snert af slid på midten.
PS. Kan ikke mærke forskel på pilot road 2 og pilot sport i sving men det kan være mig og min kørsel.Er rigtig glad for det dæk.
Ja det kommer meget an på ens kørestil, jeg kører så mine Sportstec M3 slipper bag på, både ved acc. og nedbremsninger både i sving og ved ligeud kørsel, så er lidt spændt på om jeg kan omstille mig til et meget hårdt dæk ifht.
Ellers må jeg jeg jo bare bestille et andet dæk. :o/
Jeg er lidt forbløffet over det du skriver. Jeg kører ikke med M3 men har kørt 14000 km med M1 (4 bagdæk og et fordæk). De har ALDRIG sluppet for mig og jeg giver meget gas ud af svingene. Jeg tror du skal finde fejlen et andet sted. Jeg er nu skiftet til BT-016 og indtil videre har jeg heller ikke mærket problemer ved dem.
Selvom jeg er lidt voldsom med gassen ud af sving sker der ikke noget - der er bid hele tiden.
Jeg har tidligere kørt med Pilot road (da cyklen var ny) og Conti force. Begge var der ikke nok grip i så derfor gik jeg over til et blødere dæk.
-
Hey Steen Har kørt med Sportstec M1 og de er lidt blødere en M3 men nu har jeg fået mit PilotRoad 2 smider det på i næste uge.
-
Hey Steen Har kørt med Sportstec M1 og de er lidt blødere en M3 men nu har jeg fået mit PilotRoad 2 smider det på i næste uge.
De var også med i mine overvejelser - håber du skriver lidt om dem senere :blink:
-
Hey Steen Har kørt med Sportstec M1 og de er lidt blødere en M3 men nu har jeg fået mit PilotRoad 2 smider det på i næste uge.
Er M3'eren ikke bare M1'erens afløser??
-
Hey Steen Har kørt med Sportstec M1 og de er lidt blødere en M3 men nu har jeg fået mit PilotRoad 2 smider det på i næste uge.
Er M3'eren ikke bare M1'erens afløser??
Både ja og nej det er en afløser M1 men lidt hårdere, da der skulle være nogle flere km i M3 som var M1 store problem.
Jeg kørte med Sportstec M1 på min gamle SV650S K2 og fik hele 3100 km ud af bagdækket uden 1 eneste brænder el. banedag.
-
Hey Steen Har kørt med Sportstec M1 og de er lidt blødere en M3 men nu har jeg fået mit PilotRoad 2 smider det på i næste uge.
Er M3'eren ikke bare M1'erens afløser??
Både ja og nej det er en afløser M1 men lidt hårdere, da der skulle være nogle flere km i M3 som var M1 store problem.
Jeg kørte med Sportstec M1 på min gamle SV650S K2 og fik hele 3100 km ud af bagdækket uden 1 eneste brænder el. banedag.
Du må køre som en åndssvag :shock: :D
Jeg har kørt 10000km på et Pilot Sport inkl 10 ture til Jylland, 17 omgange på 'Ringen og et par dage på den gamle Sturup. Fordækket blev solgt som halvt slidt :mrgreen:
-
Hey Steen Har kørt med Sportstec M1 og de er lidt blødere en M3 men nu har jeg fået mit PilotRoad 2 smider det på i næste uge.
Er M3'eren ikke bare M1'erens afløser??
Både ja og nej det er en afløser M1 men lidt hårdere, da der skulle være nogle flere km i M3 som var M1 store problem.
Jeg kørte med Sportstec M1 på min gamle SV650S K2 og fik hele 3100 km ud af bagdækket uden 1 eneste brænder el. banedag.
Du må køre som en åndssvag :shock: :D
Jeg har kørt 10000km på et Pilot Sport inkl 10 ture til Jylland, 17 omgange på 'Ringen og et par dage på den gamle Sturup. Fordækket blev solgt som halvt slidt :mrgreen:
Siger sig selv - det er jo en 650'er du har... :D
-
Kælling ;-)
-
På Herreturen i år var jeg nødt til at foretage dækskift i Frankrig. Jeg fik sat et sæt Dunlop Sportmax Qualifier RR både foran og bagpå Millen. Det er uden tvivl de bedste dæk jeg nogensinde har kørt med. Havde Pilot Power 2CT på før, men Dunlop'ene sidder meget bedre fast i hurtige kurver og er langt mere retningsstabile.
Er der nogen herinde der har prøvet Dunlop Sportmax Qualifier RR på SV'ere? Overvejer kraftigt at få et sæt på konens Grisling.....
-
På Herreturen i år var jeg nødt til at foretage dækskift i Frankrig. Jeg fik sat et sæt Dunlop Sportmax Qualifier RR både foran og bagpå Millen. Det er uden tvivl de bedste dæk jeg nogensinde har kørt med. Havde Pilot Power 2CT på før, men Dunlop'ene sidder meget bedre fast i hurtige kurver og er langt mere retningsstabile.
CBR'en kom med dem som standard. De passer i hvert fald ikke til min kørestil. Som med alle sportsdæk skal man være opmærksom på at de skal køres rimelig friskt før de er varme nok. Hvis man fx kører by og det er en smule vådt, skal man være utroligt forsigtig med gassen, med mindre man altså synes det er sjovt at komme sidelæns ud af lyskryds :shock:
Dunlop Sportmax Roadsmart derimod passer perfekt til mig. Arbejder fint ved bykørsel i regn og klarer også en banedag uden overraskelser. Eller som Bike UK sagde, da de gav det titlen "årets dæk 2008": "The Roadsmart is simply the perfect modern road bike tyre. It's stable, offers plush ride quality, is hard wearing, outrageously grippy, wet or dry, quick to warm up, neutral and truly universal - the tyre works on every bike we've tried them on, from Kawasaki's Versys to the GSX-R750"
-
Bump.....
Hvad er vurderingen af de road 2 du fik på???
Lars