SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: pingo efter August 24, 2009, 08:54:36 pm
-
Hej drenge
Jeg har kørt en længere tur på ca 800km(400km frem, og 400 km tilbage). Hertil gik 2 tanke pr. vej, dvs. jeg kørte indtil lampen lyste, og så tog den næst kommende tank. På vejen ud blev hastigheden overholdt(der blev ik kørt over 140 :angel:) til hhv 194.4 km og ca 186 km. Jeg har tanket små 13 liter pr. gang. Det giver et forbrug på ca 15 km/L, og det har været ren motorvejskørsel ved højest mulige gear(lavste omdrejninger). På vejen hjem blev brændstoføkonomien lidt dårligere, for jeg kørte lidt mere legesygt. Når jeg selv lege-kører, kører jeg 10-12 km/L.. Jeg har i flere andre topics læst, at folk kører ca. 17-19km/L, hvilket jeg selv synes lyderlige i overkanten.. Gør jeg noget forkert, i forhold til andre? Hvordan opnår jeg en højere brændstoføkonomi?
Kigger man i den officielle manual(Jeg har en k7 manual, men en k3 mc), står der at der er 17 liter i tanken, og når min lampe begynder at lyse, skal jeg tanke ca. 13 liter, hvilket giver 4 liter i reserve? Er det også Jeres resultater, eller hvordan?
-
pretty much.....har dog kun haft den i nærheden af 15 km/l nå det er langtur med en af ungerne bagpå.....normalt ligger jeg tættere på ti end tolv km/l.
-
Bræn.....øk...i..... Hvad for noget?? :huh:
Det er endnu aldrig lykkes mig at køre bare nogenlunde pænt længere end 40km ad gangen, men mit bedste resultat ved blandet kørsel er 16,2km/l.
Normalt ligger jeg på ca 14 - på bane under 6 - ingen af dem har powercommander på, som efter sigende skulle gøre en masse positivt for bræ...øk.....mo.... den der.... :mrgreen:
Få manden til at stoppe med de der fy-ord!!!!!!! :rant:
-
Jeg syntes det svinger meget med forbruget. Jeg har dog opdaget at jeg kører en del længere på litteren når jeg af db-killeren sat i. Normalt når jeg kører ligger jeg på 12-14 km/l men i sommers skulle jeg til Østrig og tænkte at det sikkert var en god ide at smide db-killeren i. Jeg kørte godtnok pænt på vej derned men lå også lige omkring 20 km/l eller lidt derover på hele vejen derned.
-
Sådan en måler har jeg ikke monteret på mit svin, så det bruger jeg ikke... :innocent: :innocent: :innocent:
Når tøzen skriger på benz så får hun benz, ellers skaber hun sig bare... :twisted:
Men som regl tanker jeg ca 12-13 liter ved 130 ægte km. :rolleyes:
Jeg regner som regl ikke med km/l men bare det at hun kører længere på literen end min bil. :lmao: :lmao: :lmao:
-
Hej drenge
Jeg har kørt en længere tur på ca 800km(400km frem, og 400 km tilbage). Hertil gik 2 tanke pr. vej, dvs. jeg kørte indtil lampen lyste, og så tog den næst kommende tank. På vejen ud blev hastigheden overholdt(der blev ik kørt over 140 :angel:) til hhv 194.4 km og ca 186 km. Jeg har tanket små 13 liter pr. gang. Det giver et forbrug på ca 15 km/L, og det har været ren motorvejskørsel ved højest mulige gear(lavste omdrejninger). På vejen hjem blev brændstoføkonomien lidt dårligere, for jeg kørte lidt mere legesygt. Når jeg selv lege-kører, kører jeg 10-12 km/L.. Jeg har i flere andre topics læst, at folk kører ca. 17-19km/L, hvilket jeg selv synes lyderlige i overkanten.. Gør jeg noget forkert, i forhold til andre? Hvordan opnår jeg en højere brændstoføkonomi?
Kigger man i den officielle manual(Jeg har en k7 manual, men en k3 mc), står der at der er 17 liter i tanken, og når min lampe begynder at lyse, skal jeg tanke ca. 13 liter, hvilket giver 4 liter i reserve? Er det også Jeres resultater, eller hvordan?
Jeg har de samme erfaringer som dig, jeg har dog været oppe på 16 km/L et par gange. Der er et par stykker som har skrevet herinde at de max kan få plads til ca. 16L i tanken når den har været helt tom. Jeg har faktisk aldrig prøvet at køre min helt tom, så jeg ved ikke præcis hvor meget der kan fyldes på den. :undecided:
-
Sådan en måler har jeg ikke monteret på mit svin, så det bruger jeg ikke... :innocent: :innocent: :innocent:
Når tøzen skriger på benz så får hun benz, ellers skaber hun sig bare... :twisted:
Men som regl tanker jeg ca 12-13 liter ved 130 ægte km. :rolleyes:
Jeg regner som regl ikke med km/l men bare det at hun kører længere på literen end min bil. :lmao: :lmao: :lmao:
din gearing gør også en forskel - bare 1 tand ned foran gik jeg fra 190 til 180 med at lampen lyser (v-power)
ved normal lyder den ved nogen af 170 - speedohealer er ikke justeret endnu...
-
Jeg lå på ca. 10-16 km/l på mit Kilosvin. ZX10eren giver sjovt nok flere km/l. På den lå jeg på ca 16 km/l på en tur hjem fra Frederikshavn til KBH - og der fik den da lidt at leve af på vej hjem.
-
Jeg lå på ca. 10-16 km/l på mit Kilosvin. ZX10eren giver sjovt nok flere km/l. På den lå jeg på ca 16 km/l på en tur hjem fra Frederikshavn til KBH - og der fik den da lidt at leve af på vej hjem.
Det går også nedad de første 300 km ... bahhha.... ej ok... ikke sjovt.
-
Da konen var ny overfor det med at sidde bagpå lykkedes det mig at holde et snit på 18 km/l på skånske landeveje, men når jeg kører selv så kører jeg typisk omkring 10-12 km/l
Det er meget mærkeligt eftersom den ekstra vægt jo burde give dårligere brændstoføkonomi :huh: :innocent:
-
På min SV1000S kørte jeg 10-11 km/l i bykørsel. På en tur til Anderstorp røg den op i nærheden af 17 km/l, med kombineret motor- og landevejskørsel ("frisk" kørsel, dvs. hastighedsgrænser + 15-20%). Det var med Power Commander, KN luftfilter og IXIL potter.
-
Min kører indtil den lyser :) Så hælder jeg benzin på.
Spekulerer over hovedet ikke over hvor langt eller kort den kører.
-
Min kører indtil den lyser :) Så hælder jeg benzin på.
Spekulerer over hovedet ikke over hvor langt eller kort den kører.
regner heller ik på det - dog ved jeg at hvis tælleren når 200 og lamper ikke lyser skal der tankes :mrgreen:
-
Jeg har flere gange kørt 19 km/l ved lange ture med moderat hastighed. Jeg bruger ellers kun cyklen til sjov-og-ballade-ture, og her kører jeg typisk 15 - 17 km/l. ved ret frisk kørsel. Men det skal siges, at jeg sjældent brænder den af i accelerationer lige ud, men kun ud af landevejens små krøller. Kører jeg friskt, ligger jeg typisk mellem 5k og 8k o/m. Sidste år på vej hjem fra Brno, med 180 -200 på klokken, kom den dog et stykke under 15 km/l.
Jeg nulstiller altid den ene triptæller ved tankning, og laver lidt løst hovedregning på forbruget, så der skal måske kompenseres for regnefejl(?) og fejlvisning på speedometer/triptæller.
Cyklen kører uden Power Commander (og gør det fortrinligt!!)
Søren
-
er det ikke lige meget hvad den går literen ?
det er et legetøj og den kan ikke køre uden..
-
Jo egentlig er det jo ligemeget, for man lader jo ikke være med at køre, selvom den er tørstig, og i det samlede regnskab, er benzinudgiften nok ikke den afgørende faktor. Men for nysgerrighedens skyld, er der nok mange, der alligevel lige regner efter.
-
nu har jeg ikke benzin lampe på(pga ny computer), så jeg kører bare indtil der står 200km på tælleren, og så ryger der en ny potion benz i:-)
dog regner jeg da lige regnestykket ud efter hver tank. jeg plejer at få 10-11liter på ved 190-200km kørt. hvilket er megte godt, taget min kørsel i betragtning:-P
-
Kør gammel Fireblade....... Jeg kører ca. 206 km på 11 liter.... = 18,7 km/l..... :mrgreen: :mrgreen:
-
Kør gammel Fireblade....... Jeg kører ca. 206 km på 11 liter.... = 18,7 km/l..... :mrgreen: :mrgreen:
Ny SV S AK47 version Grisling klare 20 uden problemer.
Og vi to ved jo at hvis man sammenligner de to modeller så var SV'eren hurtigst....*mimre*
:mrgreen:
-
Kør gammel Fireblade....... Jeg kører ca. 206 km på 11 liter.... = 18,7 km/l..... :mrgreen: :mrgreen:
Du kører jo også og fedtgasser... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
-
Kør gammel Fireblade....... Jeg kører ca. 206 km på 11 liter.... = 18,7 km/l..... :mrgreen: :mrgreen:
Ny SV S AK47 version Grisling klare 20 uden problemer.
Og vi to ved jo at hvis man sammenligner de to modeller så var SV'eren hurtigst....*mimre*
:mrgreen:
Nå ja, hatten af for at skruzuki har indhentet honda på 13 år.... Tsk tsk.... :orkester:
Og så har du glemt at understrege og fremhæve VAR i din hastighedssammenligning...... :innocent:
-
Kør gammel Fireblade....... Jeg kører ca. 206 km på 11 liter.... = 18,7 km/l..... :mrgreen: :mrgreen:
Du kører jo også og fedtgasser... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
TYS, jeg kan jo slet ik' li' dig mere..... :whipped:
-
Kør gammel Fireblade....... Jeg kører ca. 206 km på 11 liter.... = 18,7 km/l..... :mrgreen: :mrgreen:
Ny SV S AK47 version Grisling klare 20 uden problemer.
Og vi to ved jo at hvis man sammenligner de to modeller så var SV'eren hurtigst....*mimre*
:mrgreen:
Nå ja, hatten af for at skruzuki har indhentet honda på 13 år.... Tsk tsk.... :orkester:
Og så har du glemt at understrege og fremhæve VAR i din hastighedssammenligning...... :innocent:
Jow jow men der var vist lidt med størrelsen...altså på MC'en. Grislingen er jo en stakkel på 650 kubik.
Men ret skal være ret. Da jeg gik ned til 600 og du op til 1000 fik du lidt mere fart på
:innocent:
Eller også var det bare fordi du kørte tifold bedre end jeg, men det har jeg aldrig sagt højt eller skrevet her i tråden....du kan ik bevise det ihvertfald
:angel:
-
Tak for jeres svar.
Jo, i princippet er det lige gyldigt hvor langt den går på literen, når jeg kører rundt i københavn. Men hvis jeg kører rundt på det mest øde sted på den jyske hede, er det meget rart at vide hvor langt man kan køre fra benzinlampen tænder, og så til at den løber helt tør, så man ikke kan komme videre. Der er også det økonomiske i det, når man kører langtur. Hvis man kan køre 16 km/L i stedet for 14km/L får man lige en forskel på små 40km, før lampen begynder at lyse.. Og det burde være nok til at komme til nærmeste tank, og så kan man lige køre det længere, inden man skal stå af:)