SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Per efter September 08, 2009, 08:49:51 am
-
Jeg har nu været igennem utallige slagsannoncer og vil godt være rustet til at købe når sælger nu står og fortæller mig en masse om alt det fede og dyre udstyr som der er sat på 'sv'inet :hand: :mrgreen: ...så hvad gør powercommanderen og der er version II og III og med USB - andet luftfilter og gassen tager hurtigere osv.
Jeg ved godt at det har noget at gøre med tuning - så langt er jeg dog med :P - men gør det den helt store forskel og på hvad hvis ja ? Hvad med bensinøkonomi osv ? Håber at nogen kan kaste lidt lys over dette.
Jeg går efter udseende og lyd på Svinet...om den kan kan køre 0-100 på 3 eller 4 sek og om den går +200 eller +255 på toppen er ikke så interessant for mig.... men chance for at blive kaldt morfar :D
Ser frem til at høre lidt fra jer... mvh Per
-
En SV'er har katalysator fra standard.
For at opnå en ordentlig rensning af udstødningsgassen, skal gasblandingen være så mager som muligt - dvs der skal være så lidt benzin som muligt i forhold til luftmængden.
En motor, har derimod ikke særligt godt af at køre med for mager blanding, så når man skal bestemme sig til hvordan motoren skal opføre sig, er det et konstant kompromis mellem at forurene for meget og at motoren overlever. Der er jo både krav til forurening og holdbarhed...
Endvidere har Suzuki sparet en smule på indkøring af styreboksen, så motoren på en SV'er får en lidt grovkornet karakteristik ved lave omdrejninger, og en til tider temmelig nervøs gasrespons.
Dem som gerne vil have en cykel som er nem og behagelig at køre, bruger penge på en powercommander og på at få cyklen justeret ind med det optimale blandingsforhold under alle forhold. Det gør man oftest i forbindelse med skift af luftfilter og potter...
En powercommander er en ekstra styreboks som kan fintrimme brændstoføkonomi, gasrespons og motorkarakteristik til det bedre. Forskellene på version II kontra III og III USB er hvor præcist man kan justere benzinblandingen og hvilket kabel man skal bruge for at justere det.
Jeg er en af dem som altid har kørt på min SV'er uden powercommander, og synes egentlig ikke jeg mangler den, men det er alligevel en udskrivning på små 4000 kroner.
KN og Pipercross er to forskellige filterproducenter som bl.a laver luftfiltre til SV'eren. De første laver et elektrostatisk papirfilter - det andet er et skumfilter.
-
KN og Pipercross er to forskellige filterproducenter som bl.a laver luftfiltre til SV'eren. De første laver et elektrostatisk papirfilter - det andet er et skumfilter.
Er K&N ikke bomuld? :huh:
-
En SV'er har katalysator fra standard.
For at opnå en ordentlig rensning af udstødningsgassen, skal gasblandingen være så mager som muligt - dvs der skal være så lidt benzin som muligt i forhold til luftmængden.
En motor, har derimod ikke særligt godt af at køre med for mager blanding, så når man skal bestemme sig til hvordan motoren skal opføre sig, er det et konstant kompromis mellem at forurene for meget og at motoren overlever. Der er jo både krav til forurening og holdbarhed...
Endvidere har Suzuki sparet en smule på indkøring af styreboksen, så motoren på en SV'er får en lidt grovkornet karakteristik ved lave omdrejninger, og en til tider temmelig nervøs gasrespons.
Dem som gerne vil have en cykel som er nem og behagelig at køre, bruger penge på en powercommander og på at få cyklen justeret ind med det optimale blandingsforhold under alle forhold. Det gør man oftest i forbindelse med skift af luftfilter og potter...
En powercommander er en ekstra styreboks som kan fintrimme brændstoføkonomi, gasrespons og motorkarakteristik til det bedre. Forskellene på version II kontra III og III USB er hvor præcist man kan justere benzinblandingen og hvilket kabel man skal bruge for at justere det.
Jeg er en af dem som altid har kørt på min SV'er uden powercommander, og synes egentlig ikke jeg mangler den, men det er alligevel en udskrivning på små 4000 kroner.
KN og Pipercross er to forskellige filterproducenter som bl.a laver luftfiltre til SV'eren. De første laver et elektrostatisk papirfilter - det andet er et skumfilter.
Tak Sajmon - det lyder til at jeg er til POWERCOMMANDER OG LUFTFILTER :D - Jeg synes at BLUE FLAME POTTER er lækre dem med 2 afgangstutter på hver potte - så dvs hvios jeg skifter potter skal den rulles ind igen / trimmes på powercommanderen ?
-
Det er vist de potter ulvehaar kører med ik??
-
KN og Pipercross er to forskellige filterproducenter som bl.a laver luftfiltre til SV'eren. De første laver et elektrostatisk papirfilter - det andet er et skumfilter.
Er K&N ikke bomuld? :huh:
Jo, bomuldsgaze indpakket i et net af aluminium og behandlet med noget specialolie. Man bør rense og genbehandle filteret med olien regelmæssigt for at det virker optimalt. At det skulle have en elektrostatisk effekt har jeg ikke hørt om før, men K&N laver jo mange forskellgie typer filtre.
-
KN og Pipercross er to forskellige filterproducenter som bl.a laver luftfiltre til SV'eren. De første laver et elektrostatisk papirfilter - det andet er et skumfilter.
Er K&N ikke bomuld? :huh:
Jo, bomuldsgaze indpakket i et net af aluminium og behandlet med noget specialolie. Man bør rense og genbehandle filteret med olien regelmæssigt for at det virker optimalt. At det skulle have en elektrostatisk effekt har jeg ikke hørt om før, men K&N laver jo mange forskellgie typer filtre.
Hvad er bedst K&N eller Pipercross ? Eller er det total ligegyldigt med chance for at ramle ind i en religionskrig :rolleyes:
-
min er ferfaring er at der er en DEL mere brøl i piperX filter end KN,, har begge til mit nyindkøbte Ksvin
-
Kig evt her: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7947.msg81283#msg81283
-
Det er vist de potter ulvehaar kører med ik??
dem han venter på
-
Det er vist de potter ulvehaar kører med ik??
Nick kører med Blueflame (m. 2 afgangsrør)