SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Xrlls efter September 21, 2009, 11:06:14 pm
-
Hej,
Jg er ny her på forummet, eller det vil sige jeg har kigget lidt anonymt med ind imellem. Men nu er jeg løbet på et problem der kræver lidt hjælp.
Jeg har som overskriften siger en SV650n K4, som jeg har kørt de siden '05, uden synderlige problemer.
Men her i år har jeg haft et problem der er kommet og gået lidt.
Når motoren er varm går den super ujævnt i tomgang fra alt mellem ca. 800 - 1400 rpm, og den kører op og ned i omdrejninger. Når det er allerværst går cyklen helt ud, når gassen slippes.
Jeg prøvede oprindeligt at justere tomgang selv, og siden har den været en tur hos F.A. Moto Sport, hvor de prøvede lidt af hvert uden held, og til sidst gav helt op.
Så nu er jeg lidt i vildrede over hvad jeg så skal gøre, problemet har været aftagende på det sidste, men er nu vendt tilbage igen. Er der nogen af jer SV-eksperter der har prøvet noget tilsvarende, og måske har et input til hvad problemet kunne være?
Hilsen
Crilles
-
er det kun dernede i bunden af omdrejningerne den gør det???
-
Hvor hurtigt går den i tomgang?
Hvis den står til 800 vil den opføre sig som du beskriver da den så er ved at gå ud og derfor giver et hop i omdrejninger.
Jeg kan nævne at min egen står til ca 1300 - 1400 omdr/min når den er varm.
-
Hej igen,
For at starte med Jannik først, så går den ca. 1400 i tomgang når den er kold. Når den så er varm går den alt mellem 800 og 1400, og den kører ofte op og ned i omdrejninger af sig selv, så det er svært at sige præcist hvad den er sat til. Jeg prøvede at justere lidt men uden det store held, og den blev ved med at køre op og ned af sig selv.
Det er min opfattelse at den kører ret jævnt når den først kommer op i omdrejninger, men jeg ved så ikke om det bare er fordi der er lidt mere inerti i systemet når der først er koblet ind og maskinen triller.
Et kig på cyklen idag har afsløret at det ,der ifølge Haynes, er "secondary throttle valve" arbejder voldsomt i tomgang, så jeg tror det er denne der giver den ujævne gang. Men hvad kan det skyldes? Det er jo ECM'en der styrer disse valves, så et eller andet må få den til et gå amok.
Det er alt for nu...
Gode råd modtages :)
Hilsen Crilles
-
maaske du skal have dine "throtlle position sensors" justeret, en kunne vaere los ? bare et forslag da jeg ved det har lost lignene problemer for andre.
man ville dog tro at en mc forretning ville have provet det.
-
Jeg prøvede oprindeligt at justere tomgang selv, og siden har den været en tur hos F.A. Moto Sport, hvor de prøvede lidt af hvert uden held, og til sidst gav helt op.
Jeg er meget overrasket over at F.A Moto Sport har givet op, det er ellers et godt værksted. :?
Har de slet ikke givet dig en forklaring på hvad det kunne være...??? eller sagt at de skulle bruge mere tid til at finde fejlen :undecided:
-
Drej den så langt op i tomgang så den går jævnt. evt 2000 omdr. drej så langsomt nedaf, indtil den begynder at te sig. Så ved du/vi hvornår den begynder på det, det er et godt udgangspunkt i fejlfindingen.
husk varm motor.
-
Drej den så langt op i tomgang så den går jævnt. evt 2000 omdr. drej så langsomt nedaf, indtil den begynder at te sig. Så ved du/vi hvornår den begynder på det, det er et godt udgangspunkt i fejlfindingen.
husk varm motor.
82+ er vel en god arbejds temperatur - autochoker vil ændre der ved kold motor
-
Bare en sen opfølgning op min oprindelige post; det viste sig at det var gasspjældene der skulle synkroniseres. Efter dette er gjort har jeg ikke set skyggen af problemet :lol:
-
Bare en sen opfølgning op min oprindelige post; det viste sig at det var gasspjældene der skulle synkroniseres. Efter dette er gjort har jeg ikke set skyggen af problemet :lol:
"Undskyld, har du glemt at du er en 2.0???"
-
Bare en sen opfølgning op min oprindelige post; det viste sig at det var gasspjældene der skulle synkroniseres. Efter dette er gjort har jeg ikke set skyggen af problemet :lol:
"Undskyld, har du glemt at du er en 2.0???"
Anyone :?: :?: :?: :?:
-
Bare en sen opfølgning op min oprindelige post; det viste sig at det var gasspjældene der skulle synkroniseres. Efter dette er gjort har jeg ikke set skyggen af problemet :lol:
Hmmm underligt at FA ikke skulle have kunnet klare denne....og givet op...
-
Bare en sen opfølgning op min oprindelige post; det viste sig at det var gasspjældene der skulle synkroniseres. Efter dette er gjort har jeg ikke set skyggen af problemet :lol:
WUHUU! Det var mit bud da jeg læste overskriften :thumbsup:
I'm all that :afro: :hand:
-
Bare en sen opfølgning op min oprindelige post; det viste sig at det var gasspjældene der skulle synkroniseres. Efter dette er gjort har jeg ikke set skyggen af problemet :lol:
WUHUU! Det var mit bud da jeg læste overskriften :thumbsup:
I'm all that :afro: :hand:
Kender i dem der altid ved det lige 15 sekunder for sent :loser: :loser: :loser: :loser: :loser:
:lmao: :lmao: :lmao: :lmao:
-
Bare en sen opfølgning op min oprindelige post; det viste sig at det var gasspjældene der skulle synkroniseres. Efter dette er gjort har jeg ikke set skyggen af problemet :lol:
WUHUU! Det var mit bud da jeg læste overskriften :thumbsup:
I'm all that :afro: :hand:
Kender i dem der altid ved det lige 15 sekunder for sent :loser: :loser: :loser: :loser: :loser:
:lmao: :lmao: :lmao: :lmao:
Ja jeg har godt lagt mærke til dem, og de hedder ofte Næææls... :mrgreen: