SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Bager efter Oktober 01, 2009, 08:08:01 pm
-
Hej Kloge hoveder
Hvor meget er det maksimale i nogen side har tanket på en indsprøjtnigns SV'er?
Min dejlige SV 1000 N får reservelampen til at lyse når der brug ca 12L. Ifølge MC revyen (som er fyldt med fejl) skulle tankstørrelsen være 17L. Kan det virkelig passe at Suzuki har dimensioneret reservetanken til at være 30% af hele rækkevidden?
Med Öhlins på skrivebordet.
-
Hvor meget er det maksimale i nogen side har tanket på en indsprøjtnigns SV'er?
Min dejlige SV 1000 N får reservelampen til at lyse når der brug ca 12L.
Jeg har brugt søgefunktionen og selv fundet svaret. 12L er normalt at reservelampen lyser ved. Kan man mon justere det? Jeg synes det er noget tidligt!
Den der har tanket med at har tanket 16,3L. Nogen der har tanket mere?
-
tanken er på 17L
dog tager det tid at fylde den sidste liter der ligger over hullet til benzin dækslet
har fyldt over 16 liter på nogle gange...
-
Uha det har været diskuteret mange gange - ifølge Enghave MC: "så er tankføleren bare sådan på SV, og det er der ikke noget at gøre ved"...
Jeg har valgt at have ½l. colaflaske med benz under sædeskallen, og så tanker jeg imellem 200 og 220 kørte km på triptæller B (for benzin). Triptæller A er sæsonens køret KM og så er den ged barberet ;.)
-
Uha det har været diskuteret mange gange - ifølge Enghave MC: "så er tankføleren bare sådan på SV, og det er der ikke noget at gøre ved"...
Jeg har valgt at have ½l. colaflaske med benz under sædeskallen, og så tanker jeg imellem 200 og 220 kørte km på triptæller B (for benzin). Triptæller A er sæsonens køret KM og så er den ged barberet ;.)
jeg vil fraråde at benytte en cola flaske - benzinen kan ætse gummiet i låget og gøre den utæt - de grønne flaske med renzebenzin eller salmiakspiritus er bedre til det
-
Hvor meget er det maksimale i nogen side har tanket på en indsprøjtnigns SV'er?
Min dejlige SV 1000 N får reservelampen til at lyse når der brug ca 12L.
Jeg har brugt søgefunktionen og selv fundet svaret. 12L er normalt at reservelampen lyser ved. Kan man mon justere det? Jeg synes det er noget tidligt!
Den der har tanket med at har tanket 16,3L. Nogen der har tanket mere?
Hrrr Hrmmm... Jeg har måske en gang tanket 17L på min gamle SV1000S i nærheden af Haslev fordi Mr. Dyno havde kørt den -HELT- tør og glemt at tanke den op igen inden jeg fik den tilbage :oops: :oops: :oops:
Er det det man kalder "walk of shame" når man kommer travende i fuldt læder, 26 graders varme, ude midt på landet med en MC der er løbet tør?
Heldigvis var der en bondemand som var villig til at tømme sine plæneklipper så jeg kunne komme ind til byen. Tanken er 17L ... I guarantee :lol: :wink:
-
jeg vil fraråde at benytte en cola flaske - benzinen kan ætse gummiet i låget og gøre den utæt - de grønne flaske med renzebenzin eller salmiakspiritus er bedre til det
Tak for tippet !
-
Lidt et andet spørgsmål, men i samme kategori:
Hvor langt har i præsteret at køre inden reservelampen begyndte at lyse?
Mit maks er 215km(ca. 17-18km/l) - det er efter den er kørt ind.
Mit min. er 145km (ca. 12km/l) - inden den blev kørt ind.
Men oftest begynder den at lyse ved 180km.
-
min tændte ved 135 km igår, men den er så også justeret lidt i boxen med åbne potter og filter
-
min tændte ved 135 km igår, men den er så også justeret lidt i boxen med åbne potter og filter
Syntes jeg også lyder mere rigtigt. :innocent:
-
Min SV er helt standard, og jeg kører på langtur ca 200 før lampen tænder, og til legebrug(normalt brug :P) kører jeg 140-160 før lampen lyser. I begge tilfælde skal der så tankes 12L-13L.
-
Min lyser når der er ca 3,5 tilbage - det er omkring 180km.
Jeg tankede en helt tom tank jeg lige havde skiftet pumpe i - der fyldte jeg 17,33 liter på.