SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: sv10004ever efter November 12, 2009, 11:41:42 pm
-
Hejsa
Faldt over dette på nettet, er der nogen der ved om det
virker eller om man skal holde sig langt væk fra at prøve det???
http://store.58cycle.com/product_p/tre.htm (http://store.58cycle.com/product_p/tre.htm)
Tak for en god sæson, og håber vi ses derude nå den næste starter, på vores nypudsede og vinter pause modificerede cykler
Mvh Claus
-
Mangler vist et link !
-
så skulle linktet og trådene være på plads
TRE-mod er en simpel ændring og giver ganske lidt - dog rettet den på tændings tiderne i 1, 2 og lidt i 3 da de er stillet skævt for at maskinerne ik er for hidsige - eller ved ik helt hvad grunden til retarder timings (spasser tændinger) er...
på min satte benzinlampen ud i første omgang - dog fordi det samme stik bliver brugt flere steder...
men efter den sad rigtig skyder den ikke så meget i potterne ved motorbremsning.
hvis du har powercommander eller overvejer det, så er der ingen grund til at benytte en TRE-mod.
et tip er at søge på "tre" her i forum'et - har været diskuteret mere end en gang ;)
-
hvis du har powercommander eller overvejer det, så er der ingen grund til at benytte en TRE-mod.
Powercommander'en regulerer kun indsprøjtningen, hvor TRE er en ændring af tændings-avanceringen!
Jeg har dog hørt fra andre, at det ikke giver mærkbar ændring med denne TRE-ting. Jeg har også hørt forklaringen, at fabrikken skulle have givet cyklerne en mindre aggressiv tændingskurve i de laveste gear for at stække kræfterne lidt, men det giver da ingen mening på en SV'er! I mine ører kunne det være en rimelig forklaring på en Hayabusa, B-King eller kilo-Gixxer, men det er vist næppe nødvendigt på en SV.
Og det fører så til mit spørgsmål i samme kategori: Jeg har kig på en Gipro gearindikator, men ved ikke om jeg skal vælge Gipro med indbygget TRE, eller den lidt mindre og noget fiksere Gipro DS, som udelukkende er en gearindikator? Hvis andres erfaring er, at det er uden virkning at montere TRE, så kan man jo vælge sin Gipro efter ønske om størrelse og ikke hvorvidt den har indbygget TRE........not???
Søren
-
hvis du har powercommander eller overvejer det, så er der ingen grund til at benytte en TRE-mod.
Powercommander'en regulerer kun indsprøjtningen, hvor TRE er en ændring af tændings-avanceringen!
Jeg har dog hørt fra andre, at det ikke giver mærkbar ændring med denne TRE-ting. Jeg har også hørt forklaringen, at fabrikken skulle have givet cyklerne en mindre aggressiv tændingskurve i de laveste gear for at stække kræfterne lidt, men det giver da ingen mening på en SV'er! I mine ører kunne det være en rimelig forklaring på en Hayabusa, B-King eller kilo-Gixxer, men det er vist næppe nødvendigt på en SV.
Og det fører så til mit spørgsmål i samme kategori: Jeg har kig på en Gipro gearindikator, men ved ikke om jeg skal vælge Gipro med indbygget TRE, eller den lidt mindre og noget fiksere Gipro DS, som udelukkende er en gearindikator? Hvis andres erfaring er, at det er uden virkning at montere TRE, så kan man jo vælge sin Gipro efter ønske om størrelse og ikke hvorvidt den har indbygget TRE........not???
Søren
den simple TRE-mod er en enkelt modstand mellem 2 ledninger til gear indikatoren så den bilder ECU'en ind at den køre i 5 gear lige meget hvad og derfor benytter det map i alle gear,
powercommanderen er ligeglad om den justeres ind efter 6 forskellige maps eller 6 ens
ud fra de std. map oversigter lukker den lidt mindre benzin ind i mellem området i 1, 2 og 3 gear..
sidder lige nu og undre mig over hvorfor den hedder det...
-
hvis du har powercommander eller overvejer det, så er der ingen grund til at benytte en TRE-mod.
Powercommander'en regulerer kun indsprøjtningen, hvor TRE er en ændring af tændings-avanceringen!
Jeg har dog hørt fra andre, at det ikke giver mærkbar ændring med denne TRE-ting. Jeg har også hørt forklaringen, at fabrikken skulle have givet cyklerne en mindre aggressiv tændingskurve i de laveste gear for at stække kræfterne lidt, men det giver da ingen mening på en SV'er! I mine ører kunne det være en rimelig forklaring på en Hayabusa, B-King eller kilo-Gixxer, men det er vist næppe nødvendigt på en SV.
Og det fører så til mit spørgsmål i samme kategori: Jeg har kig på en Gipro gearindikator, men ved ikke om jeg skal vælge Gipro med indbygget TRE, eller den lidt mindre og noget fiksere Gipro DS, som udelukkende er en gearindikator? Hvis andres erfaring er, at det er uden virkning at montere TRE, så kan man jo vælge sin Gipro efter ønske om størrelse og ikke hvorvidt den har indbygget TRE........not???
Søren
den simple TRE-mod er en enkelt modstand mellem 2 ledninger til gear indikatoren så den bilder ECU'en ind at den køre i 5 gear lige meget hvad og derfor benytter det map i alle gear,
powercommanderen er ligeglad om den justeres ind efter 6 forskellige maps eller 6 ens
ud fra de std. map oversigter lukker den lidt mindre benzin ind i mellem området i 1, 2 og 3 gear..
sidder lige nu og undre mig over hvorfor den hedder det...
TRE = timing retard eliminator http://en.wikipedia.org/wiki/Timing_retard_eliminator (http://en.wikipedia.org/wiki/Timing_retard_eliminator)
-
hvis du har powercommander eller overvejer det, så er der ingen grund til at benytte en TRE-mod.
Powercommander'en regulerer kun indsprøjtningen, hvor TRE er en ændring af tændings-avanceringen!
Jeg har dog hørt fra andre, at det ikke giver mærkbar ændring med denne TRE-ting. Jeg har også hørt forklaringen, at fabrikken skulle have givet cyklerne en mindre aggressiv tændingskurve i de laveste gear for at stække kræfterne lidt, men det giver da ingen mening på en SV'er! I mine ører kunne det være en rimelig forklaring på en Hayabusa, B-King eller kilo-Gixxer, men det er vist næppe nødvendigt på en SV.
Og det fører så til mit spørgsmål i samme kategori: Jeg har kig på en Gipro gearindikator, men ved ikke om jeg skal vælge Gipro med indbygget TRE, eller den lidt mindre og noget fiksere Gipro DS, som udelukkende er en gearindikator? Hvis andres erfaring er, at det er uden virkning at montere TRE, så kan man jo vælge sin Gipro efter ønske om størrelse og ikke hvorvidt den har indbygget TRE........not???
Søren
den simple TRE-mod er en enkelt modstand mellem 2 ledninger til gear indikatoren så den bilder ECU'en ind at den køre i 5 gear lige meget hvad og derfor benytter det map i alle gear,
powercommanderen er ligeglad om den justeres ind efter 6 forskellige maps eller 6 ens
ud fra de std. map oversigter lukker den lidt mindre benzin ind i mellem området i 1, 2 og 3 gear..
sidder lige nu og undre mig over hvorfor den hedder det...
TRE = timing retard eliminator http://en.wikipedia.org/wiki/Timing_retard_eliminator (http://en.wikipedia.org/wiki/Timing_retard_eliminator)
kommentaren til navnet var nu mere at forskellen kan se på benzin map'et - dog ved jeg ikke om timings'ne kan ses der...
-
Det er spild af penge, og du kan ikke mærke forskel på en SV1000.
Jeg har monteret en med en afbryder på min TRE og jeg kan ikke mærke forskel på om den er til eller ej, og det var før powercommander.