SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: NielSV650 efter Februar 08, 2010, 04:03:39 pm
-
Ohøj!
Hvad vejer en forfælg fra:
- SV
- TL
- Hayabusa
- GSX-R SRAD
- GSX-R K1-4
- GSX-R K5->
Kom glad! :-D
-
Ohøj!
Hvad vejer en forfælg fra:
- SV
- TL
- Hayabusa
- GSX-R SRAD
- GSX-R K1-4
- GSX-R K5->
Kom glad! :-D
med eller uden den tilhørende skive?
-
med eller uden den tilhørende skive?
Uden, din kværulant :hand:
Med er egentlig også ok, men så i det mindste begge dele. Og skiven. Og boltene :D
-
GSX-R 600 K5 uden skiver = 4,756 kg:
(http://www.runes-mc.dk/Billeder/Galleri/20090508_001.jpg)
-
GSX-R 600 K5 uden skiver = 4,756 kg:
Rune, du er en sukkertrold! :kiss: Hvor meget vejer gaffatapen?? :whatever:
Det er noteret, tak. :thumbsup: Jeg giver lidt hjemmebag næste gang vi ses.
-
Jeg kan veje en SRAD og en SV1000 fælg når jeg skal skifte dæk inden sæsonstart hvis det er. :rolleyes:
-
Jeg kan veje en SRAD og en SV1000 fælg når jeg skal skifte dæk inden sæsonstart hvis det er. :rolleyes:
Jannik, din kageluder! :lol:
-
Jeg kan veje en SRAD og en SV1000 fælg når jeg skal skifte dæk inden sæsonstart hvis det er. :rolleyes:
Jannik, din kageluder! :lol:
BUSTED :oops: :oops: :oops: :mrgreen:
-
Jeg kan veje en SRAD og en SV1000 fælg når jeg skal skifte dæk inden sæsonstart hvis det er. :rolleyes:
Jannik, din kageluder! :lol:
BUSTED :oops: :oops: :oops: :mrgreen:
Hvis du også vejer dækkene, laver jeg to kager eller putter glasur på :)
-
Forstået som at du vil have dem vejet med dæk monteret eller hver for sig???
Gik der Per i den quote???
-
Forstået som at du vil have dem vejet med dæk monteret eller hver for sig???
:D
Hver for sig, tak. :thumbsup: Og hvis du er rigtig nuttet river du også skiverne af og vejer for sig, men fælg med skive kan jeg godt "gå med til" :angel:
Har I forresten set det nye Michelin dæk? Power Pure (http://www.michelinpowerpure.com/en/)? 2 lbs lettere end konkurrenterne for et sæt. Selv Michelin bekymrer sig trods alt om vægten :mrgreen:
-
vil nu synes at vægten på bagfælgene også er relevant :mrgreen:
-
vil nu synes at vægten på bagfælgene også er relevant :mrgreen:
Absolut, men den står ikke til udskiftning, så den gør ikke så meget. ;-)
Det kunne være godt at få den med i mit næste forkromede skema 8)
-
Er forskellen på de 4-5 forskellige fælge ikke lige meget taget i betragtning af hvilket et niveau der køres på?
Lad være med at æde så meget kage, så slipper du for at bekymre dig over vægten :)
-
Er forskellen på de 4-5 forskellige fælge ikke lige meget taget i betragtning af hvilket et niveau der køres på?
Lad være med at æde så meget kage, så slipper du for at bekymre dig over vægten :)
Jeg tror NielsSV650 bekymrer sig mere om gyro-effekten, end om køretøjets samlede vægt....!?
-
Jeg tror NielsSV650 bekymrer sig mere om gyro-effekten, end om køretøjets samlede vægt....!?
Jow jow, men har det SÅ meget at sige?
-
Jeg tror NielsSV650 bekymrer sig mere om gyro-effekten, end om køretøjets samlede vægt....!?
Jow jow, men har det SÅ meget at sige?
jeg læste på motorcykelgalleriet om en SV1000n der gik fra alm. fælge til OZ magnecium.
at det ændrede på dens køre egenskaber.
det vil måske også kunne mærkes som flere heste når den masse motoren skal roterer bliver mindre.
læste også om keramiske hjullejer på hjul aksel og i motor skulle hjælpe på at motoren har lettere ved at rotere baghjulet.
kan det udnyttes på alm. vej tro jeg ikke og i nogle tilfælde kan al'verdens carbon og letvægts titanium dele ikke kompencere for din egen vægt.
SlimFast er vel nok det billigeste tuning.
tro bare jeg stopper her og går på jagte efter min morgen kaffe.. :mrgreen:
-
Jeg tror NielsSV650 bekymrer sig mere om gyro-effekten, end om køretøjets samlede vægt....!?
Jow jow, men har det SÅ meget at sige?
Det har jeg ingen viden om, men det lyder da meget sandsynligt, gør det ikk'? Men måske man skal op og investere i nogle svinedyre hjul i noget ædelt metal, for at os almindelige mennesker kan mærke forskel. Og har man den slags penge til projekter, så kører man sikkert ikke SV..?
-
Er forskellen på de 4-5 forskellige fælge ikke lige meget taget i betragtning af hvilket et niveau der køres på?
Lad være med at æde så meget kage, så slipper du for at bekymre dig over vægten :)
Jeg tror NielsSV650 bekymrer sig mere om gyro-effekten, end om køretøjets samlede vægt....!?
Spot on, mate! :thumbsup:
Hvis I vidste hvor meget cykelryttere flueknepper over 100gram på et sæt fælge! :shock: :shock:
Gyroeffekten er kæmpe betydningsfuld, og selv en raket på mit niveau kan mærke det :wink:
Nu skal jeg bare finde ud af om jeg skal holde designet med SRAD fælge eller matche gaffelårgangen med en K1-3 fælg. K5 var også inde i billedet som et par lette hjul, men der passer mine skiver åbenbart ikke på :|
-
Jeg har fået en vægt på en SRAD, og den siger 4,8kg. Er der mon virkelig ingen forskel på SRAD og K1-4 fælgene?? Andet end eger designet. Jeg er skuffet, men pyt - så er det billigere at finde en fælg :D
-
Jeg kan veje en SRAD og en SV1000 fælg når jeg skal skifte dæk inden sæsonstart hvis det er. :rolleyes:
Er det ikke snart sæsonstart? :innocent:
Jeg snupper en SRAD fælge en af de nærmeste dage. Den er grå, passer i designer og lader til at veje det samme som de nyere.
Jeg skal nok bare kage alligevel, Jansemand :kiss:
-
Jeg kan veje en SRAD og en SV1000 fælg når jeg skal skifte dæk inden sæsonstart hvis det er. :rolleyes:
Er det ikke snart sæsonstart? :innocent:
Jeg snupper en SRAD fælge en af de nærmeste dage. Den er grå, passer i designer og lader til at veje det samme som de nyere.
Jeg skal nok bare kage alligevel, Jansemand :kiss:
:mrgreen: Jeg har demonteret forgaflen på SV´eren og skal have skiftet dæk, så kan jeg veje fælgen hvis du stadigt er interesseret? :blink:
-
Jeg tror NielsSV650 bekymrer sig mere om gyro.....
Mmmm Gyros! Nogen kalder det spam - jeg kalder det frokost :wink: Gives der kage for komiske indslag?
http://images.google.com/images?q=gyros (http://images.google.com/images?q=gyros)
-
Gives der kage for komiske indslag?
Du kan få en huskekage :club: :wink:
Jannik, yes tak :kiss:
-
Gives der kage for komiske indslag?
Du kan få en huskekage :club: :wink:
Jannik, yes tak :kiss:
Med eller uden skiver???
-
Med eller uden skiver???
Forstået som at du vil have dem vejet med dæk monteret eller hver for sig???
:D
Hver for sig, tak. :thumbsup: Og hvis du er rigtig nuttet river du også skiverne af og vejer for sig, men fælg med skive kan jeg godt "gå med til" :angel:
Har I forresten set det nye Michelin dæk? Power Pure (http://www.michelinpowerpure.com/en/)? 2 lbs lettere end konkurrenterne for et sæt. Selv Michelin bekymrer sig trods alt om vægten :mrgreen:
(http://www.toyotaklub.dk/e107_images/emotes/default/happy.gif)
Med skiver er fint. Jeg har selv et par skiver derhjemme jeg smider på køkkenvægten når æg, mel, sukker og bagepulver er kommet af :thumbsup:
-
Så er de vejet: :loser:
SV1000s forfælg årgang 2003 inkl. ventil: 4,734 kg
SRAD 750 forfælg årgang 1998 inkl. ventil: 4,811 kg
Det er nok ikke det der skal bestemme hvilken fælg der skal vælges. :rolleyes:
-
Det er nok ikke det der skal bestemme hvilken fælg der skal vælges. :rolleyes:
Er du sindsyg jo - de 77gram har da VILDT meget at sige!! - et sæt rimstripes og lidt vægtklodser og så har du samme resultat.. :)
-
Jeg har modtaget min nye fælg (SRAD et-eller-andet) og mokket et par nye lejer i, og en 90 grader ventil *bliing* 8)
Vægten siger 4525 gram og hver skive (EBC) vejer 1586gram.
De 10 bolte til skiverne vejer 162 gram ialt og foraksel+bøsning vejer 482,5 gram :shock:
-
Jeg har modtaget min nye fælg (SRAD et-eller-andet) og mokket et par nye lejer i, og en 90 grader ventil *bliing* 8)
Vægten siger 4525 gram og hver skive (EBC) vejer 1586gram.
De 10 bolte til skiverne vejer 162 gram ialt og foraksel+bøsning vejer 482,5 gram :shock:
Det var da alligevel en forskel på min og din forfælg. 4811 / 4525 gram
Min er så godt nok malet om 3 gange, så måske det har en betydning der. :rolleyes:
-
Og så bare lige for at gøre forvirringen total: Teoretisk er det jo heller ikke ligegyldigt, hvordan vægten er fordelt på fælgen. Jo længere fra centrum, jo mere gyrovirkning. Så Jannik; du må vist skrabe dine tre lag maling af og lave polerede fælgkanter! :whipped:
-
Så Jannik; du må vist skrabe dine tre lag maling af og lave polerede fælgkanter! :whipped:
Kunne være jeg bare skulle starte med at vaske fælgene en gang imellem. :oops: :mrgreen:
-
Det var da alligevel en forskel på min og din forfælg. 4811 / 4525 gram
Min er så godt nok malet om 3 gange, så måske det har en betydning der. :rolleyes:
Det undrer også mig lidt. Min har også fået at lag maling og et skud klarlak :huh:
Nå, men så nakker jeg dig jo bare, Jannik - no sweat :wink:
Iøvrigt burde jeg jo have haft K4-> skiver, da de kun er 298mm imod de 320 som jeg nu kan prale med på Langelinie :whatever:
-
Ja skuda, du skal have glasblæst fælge, kalipre osv - der kan du nok spare 100gram!! (hvis du undlader at bruge kobberfedt er det endnu mindre.
Du kører vel ikke med ventilhætte?, den vejer også :)
-
Ja skuda, du skal have glasblæst fælge, kalipre osv - der kan du nok spare 100gram!! (hvis du undlader at bruge kobberfedt er det endnu mindre.
Du kører vel ikke med ventilhætte?, den vejer også :)
Bla bla bla.... :hand: Siger DU, og spasser rundt på en kondicykel i tide og utide.