SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Jannik efter Marts 04, 2010, 10:10:45 pm
-
Alle der har fået monteret nye dæk i vinter, sørg nu for at tørrer dækkene af med rensebenzin inden i kører ud på de kolde og våde veje. :police:
Alle nye dæk har fra fabrikken fået et lag silikone for holdbarhedens skyld, og det gør dem svine glatte på selv fugtige vej, og når temperaturen heller ikke er med os, er det næsten uundgåeligt at smide sin cykel i starten af sæsonen.
Gør jer selv den tjeneste, specielt hvis i ikke kan vente til vejret er i orden...
:rolleyes: :blink:
-
Gælder det også, når man har sovset dyret ind i petroleum? :mrgreen:
-
JEP og WD40
-
Til at rense nymonteret dæk anbefaler jeg brunsæbe. Det har jeg gode erfaringer med, det virker :lmao:
-
Hvor kan man købe det? :huh: :innocent:
-
Alle der har fået monteret nye dæk i vinter, sørg nu for at tørrer dækkene af med rensebenzin inden i kører ud på de kolde og våde veje. :police:
Alle nye dæk har fra fabrikken fået et lag silikone for holdbarhedens skyld, og det gør dem svine glatte på selv fugtige vej, og når temperaturen heller ikke er med os, er det næsten uundgåeligt at smide sin cykel i starten af sæsonen.
Gør jer selv den tjeneste, specielt hvis i ikke kan vente til vejret er i orden...
:rolleyes: :blink:
Super cool info Jannik :thumbsup: især til os nye......
-
gælder også ved andre dæk skift løbet af året ;)
-
Alle der har fået monteret nye dæk i vinter, sørg nu for at tørrer dækkene af med rensebenzin inden i kører ud på de kolde og våde veje. :police:
Alle nye dæk har fra fabrikken fået et lag silikone for holdbarhedens skyld, og det gør dem svine glatte på selv fugtige vej, og når temperaturen heller ikke er med os, er det næsten uundgåeligt at smide sin cykel i starten af sæsonen.
Gør jer selv den tjeneste, specielt hvis i ikke kan vente til vejret er i orden...
:rolleyes: :blink:
Eller gør som min instruktionsbog anbefaler:
Indkør slidbaneoverfladen ved gradvist at øge din krængningsvinkel over de første 160km. inden du forsøger maksimal ydelse. Undgå en for kraftig acceleration, hårde drejninger og hårde opbremsninger på de første 160 km.
-
Alle der har fået monteret nye dæk i vinter, sørg nu for at tørrer dækkene af med rensebenzin inden i kører ud på de kolde og våde veje. :police:
Alle nye dæk har fra fabrikken fået et lag silikone for holdbarhedens skyld, og det gør dem svine glatte på selv fugtige vej, og når temperaturen heller ikke er med os, er det næsten uundgåeligt at smide sin cykel i starten af sæsonen.
Gør jer selv den tjeneste, specielt hvis i ikke kan vente til vejret er i orden...
:rolleyes: :blink:
Eller gør som min instruktionsbog anbefaler:
Indkør slidbaneoverfladen ved gradvist at øge din krængningsvinkel over de første 160km. inden du forsøger maksimal ydelse. Undgå en for kraftig acceleration, hårde drejninger og hårde opbremsninger på de første 160 km.
LOL ... yarhhh.... right ... even if ... ;-)
-
Alle der har fået monteret nye dæk i vinter, sørg nu for at tørrer dækkene af med rensebenzin inden i kører ud på de kolde og våde veje. :police:
Alle nye dæk har fra fabrikken fået et lag silikone for holdbarhedens skyld, og det gør dem svine glatte på selv fugtige vej, og når temperaturen heller ikke er med os, er det næsten uundgåeligt at smide sin cykel i starten af sæsonen.
Gør jer selv den tjeneste, specielt hvis i ikke kan vente til vejret er i orden...
:rolleyes: :blink:
Eller gør som min instruktionsbog anbefaler:
Indkør slidbaneoverfladen ved gradvist at øge din krængningsvinkel over de første 160km. inden du forsøger maksimal ydelse. Undgå en for kraftig acceleration, hårde drejninger og hårde opbremsninger på de første 160 km.
LOL ... yarhhh.... right ... even if ... ;-)
Enig.
Jesper, hvorfor bruge 160 km på at tøffe afsted, når rensebenzin gør jobbet.
En ting er at vejene er kolde på denne tid af året, noget andet er midt på sommeren hvor jeg godt nok ikke vil misbruge hvad der ellers kunne være kvalitets tid på min Grisling
:D
-
:thumbsup: X2 Jannik
Der er lige en let og hurtig måde for bagdæk!! Find et stykke med grusvej. lav en brænder til
du næsten når fælgkanten :oops: Så er den ged ready for road
-
Eller gør som min instruktionsbog anbefaler:
Indkør slidbaneoverfladen ved gradvist at øge din krængningsvinkel over de første 160km. inden du forsøger maksimal ydelse. Undgå en for kraftig acceleration, hårde drejninger og hårde opbremsninger på de første 160 km.
Så må vi håbe du ikke skal undvige noget før efter de første 160 km hvis du da ellers har slidt belægningen væk ud til kanten på dækkene til den tid. :blink:
-
Eller gør som min instruktionsbog anbefaler:
Indkør slidbaneoverfladen ved gradvist at øge din krængningsvinkel over de første 160km. inden du forsøger maksimal ydelse. Undgå en for kraftig acceleration, hårde drejninger og hårde opbremsninger på de første 160 km.
Så må vi håbe du ikke skal undvige noget før efter de første 160 km hvis du da ellers har slidt belægningen væk ud til kanten på dækkene til den tid. :blink:
Hehe, jeg valgte nu også den med rensebenzinen... 160km.'s nærmest-ligeud-kørsel er der sgu ikke meget ved :)
-
Jeg mener (i vanlig Rasmus Modsat-stil) ikke at den hellige grav er velbevaret, bare fordi man har plasket lidt rensebenzin på sine nye dæk.
Jeg plejer ikke at gøre det, men lægger gradvist cyklen mere og mere ned de første 50-100km. Det er rigeligt fint :thumbsup:
-
Jeg mener (i vanlig Rasmus Modsat-stil) ikke at den hellige grav er velbevaret, bare fordi man har plasket lidt rensebenzin på sine nye dæk.
Jeg plejer ikke at gøre det, men lægger gradvist cyklen mere og mere ned de første 50-100km. Det er rigeligt fint :thumbsup:
Jeg kan så fortælle at du med hænderne kan mærke forskellen før og efter rensebenzin. ;-)
-
Jeg bruger nu bare almindelig benzin....men jeg siger "rense, rense" under arbejdet! :blink:
-
Jeg mener (i vanlig Rasmus Modsat-stil) ikke at den hellige grav er velbevaret, bare fordi man har plasket lidt rensebenzin på sine nye dæk.
Jeg plejer ikke at gøre det, men lægger gradvist cyklen mere og mere ned de første 50-100km. Det er rigeligt fint :thumbsup:
Tja fuld nedlægning på Anderstorp, efter at have pøset og sjasket med rensebenzin.
Min grav er stadig ganske velbevaret og ikke mindst ubrugt
:P
-
Jeg mener (i vanlig Rasmus Modsat-stil) ikke at den hellige grav er velbevaret, bare fordi man har plasket lidt rensebenzin på sine nye dæk.
Jeg plejer ikke at gøre det, men lægger gradvist cyklen mere og mere ned de første 50-100km. Det er rigeligt fint :thumbsup:
Tja fuld nedlægning på Anderstorp, efter at have pøset og sjasket med rensebenzin.
Min grav er stadig ganske velbevaret og ikke mindst ubrugt
:P
Jeg var på Knutten eller Sturup efter de 50km, og jeg endte ikke i gruset :P
-
Jeg mener (i vanlig Rasmus Modsat-stil) ikke at den hellige grav er velbevaret, bare fordi man har plasket lidt rensebenzin på sine nye dæk.
Jeg plejer ikke at gøre det, men lægger gradvist cyklen mere og mere ned de første 50-100km. Det er rigeligt fint :thumbsup:
Tja fuld nedlægning på Anderstorp, efter at have pøset og sjasket med rensebenzin.
Min grav er stadig ganske velbevaret og ikke mindst ubrugt
:P
Jeg var på Knutten eller Sturup efter de 50km, og jeg endte ikke i gruset :P
Og jeg undgik ligeledes kattebakken.
Vil det sige at konklusionen er at ønsker man at tøffe langsomt rundt så undlader man benzinen ?
:mrgreen:
-
jannik har nu ret - hvis bare folk og især forhandlerne gjorde sådan ville mange være hjulpet ret meget.
-
Jeg mener (i vanlig Rasmus Modsat-stil) ikke at den hellige grav er velbevaret, bare fordi man har plasket lidt rensebenzin på sine nye dæk.
Jeg var på Knutten eller Sturup efter de 50km, og jeg endte ikke i gruset :P
Du kører også som en kælling :D :D