SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Volpi efter Marts 10, 2010, 10:59:56 pm
-
Hey fellowmen...
Står for at skal have lavet 18000 km service på svinet og har ikke haft startet den op endnu.. Så jeg har lidt noia på olie kontra kmstand. Jeg mener der var nyt olie på da jeg købte motorcyklen og har så kørt 6500 km siden. Så jeg skal have kørt cyklen de 25 km afsted til værkstedet. Hvad skal jeg gøre og IKKE gøre?? Da det er min første vinter og første cykel tror jeg jo den er lavet af glas;), så være gerne så pædagogiske som i kan være. Med andre ord, gerne skåret ud i pap:)
-
No worries. You go girl! :afro:
Men lav den lige blive lidt varm før du kører afsted.
-
No worries. You go girl! :afro:
Men lav den lige blive lidt varm før du kører afsted.
Ahhh det svar jeg drømte lidt om;)... Så ryger der sgu nok lige 5 km ekstra på der;)
-
Og næste år kan du så vælge at lave dit service lige inden du stille den hen..
Så står den med frisk olie hele vinteren. Og du starter op med en frisk olie, og skal ikke bekymre dig om hvor mange km du skal køre på den første tur.
Når det er sagt, er olie skift kontra vinteropbevaring en religion...
Før? efter? en mellem olie (læs kun til opbevaring) osv...
-
Og næste år kan du så vælge at lave dit service lige inden du stille den hen..
Så står den med frisk olie hele vinteren. Og du starter op med en frisk olie, og skal ikke bekymre dig om hvor mange km du skal køre på den første tur.
Når det er sagt, er olie skift kontra vinteropbevaring en religion...
Før? efter? en mellem olie (læs kun til opbevaring) osv...
Ja det blir også til service inden opstaldning næste år. Tiden rendte sgu fra mig i år..:)... uhhh glæder mig allerede til 5 graders varme oglidt luft imorgen;)
-
God tur! (godt det ikke er mig :lol:
- husk nu at tage det roligt i svingene. Dækkene bliver aldrig varme i de temperaturer...
-
God tur! (godt det ikke er mig :lol:
- husk nu at tage det roligt i svingene. Dækkene bliver aldrig varme i de temperaturer...
Ja det skal jeg gøre;). Kan huske jeg tog kortet i de temperaturer her.. Det var sjovt i 20 minutter:)
-
Står cyklen i og omkring frysepunktet, er det ikke altid en fordel at skifte olien ved opstaldning.
Der dannes kondens som blander sig med olien, og derfor er smøre evnen ikke optimal når hun skal ud og køre igen, men står hun inde i varmen er det ok at skifte.
Husk at kontrollere om oliestanden er ok inden du starter hende op og kører tur. :blink:
Pas nu på ikke at blive kåd på den tur, for der er rigtigt mange der har mistet halve sæsoner fordi de har smidt deres cykler pga de ikke kunne vente til vejene var ok, og derfor har haft hende stående på værkstedet mens vi andre kører. SURT!!!! :thumbsdown:
God tur. :afro:
-
som jeg skrev, opstaldning og olie, er ikke bare opstaldning og olie :lol:
-
Står cyklen i og omkring frysepunktet, er det ikke altid en fordel at skifte olien ved opstaldning.
Der dannes kondens som blander sig med olien, og derfor er smøre evnen ikke optimal når hun skal ud og køre igen, men står hun inde i varmen er det ok at skifte.
Husk at kontrollere om oliestanden er ok inden du starter hende op og kører tur. :blink:
Pas nu på ikke at blive kåd på den tur, for der er rigtigt mange der har mistet halve sæsoner fordi de har smidt deres cykler pga de ikke kunne vente til vejene var ok, og derfor har haft hende stående på værkstedet mens vi andre kører. SURT!!!! :thumbsdown:
God tur. :afro:
Ohh ... JA !