SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: henrikh20 efter Marts 13, 2010, 11:56:21 am
-
Har en sv 1000 som ikke vil starte her efter vinteren. Der er frisk benzin på og der er fuld strøm på batteriet. Har været alt efter. Starteren køre rundt. Og den tænder. Hvad kan være galt.
-
og du har selvfølgelig styr på, frigear, støtteben og dødmandsknappen ???????????
-
"Og den tænder" - hvad mener du med det..? Har du tjekket gnist på tændrørene, eller mener du rent faktisk at motoren kører rundt? For hvis motoren kører skal du bare sætte den i gear og komme afsted :D
Hygge
-
er du helt 100 på batteriet er friskt???
min lød helt frisk i starteren men den ville heller ikke starte men efter en tur med laderen sprang den igan øjeblikkeligt
ergo: bare fordi starteren lyder rigtig kan den godt mangle strøm alligevel
-
Lyder den som om der er kompression på cylindrene? Den kan godt være blevet så tør at den ikke kan holde kompression...
Men jeg ville også starte med at sætte startkabler på den, og se om det hjælper. Du kan godt risikere at spændingen falder så meget under start, at ecu'en ikke kan virke. Kontroller for defekt i støttebenskontakt. Kontroller EFI-sikring.
Det er det jeg så'n lige ville starte med at kigge efter...
Mvh Claus
-
Hvis den ikke skriver "CHECK" i displayet så er alle startbetingelser opfyld, og hvis starteren tørner virker koblingskontakten også.
Støttebenskontakten er ikke relevant ved en start, men motoren vil gå ud hvis kontakten ikke er påvirket når koblingen slippes og cyklen er i gear.
kan du høre benzinpumpen når der kommer tænding på og dødmandsknappen er "sluppet"???
Den kører i 2 sek. inden den stopper igen.
Der er ikke monteret alarm på cyklen, som så ikke slipper sin startspærrer.
Jannik...
-
Der er masse af strøm på, og tændrøret gnister, det lugter av benzin i cylinderen. Har været alle kontakter igemmen. Det burte ikke være det der driller...Der er olie på så det er ikke der det hænger. og batteriet er ladet helt op. Har en fornellelse af at den kan være sodet til. Jeg vil give tændrørene en stålbørste tur i morgen...
-
har du haft rodet med noget siden du satte den i vinterhi??
-
Der er masse af strøm på, og tændrøret gnister, det lugter av benzin i cylinderen.
Så er den eneste mulighed at den drukner... :rolleyes:
Husk at du ikke må give håndgas når du prøver at starte.
Tænding på og tryk på knappen, så skal den selv springe i gang. :brok:
-
Prøv nu lige at lade batteriet op inden du forsøger igen.. Jeg har før oplevet at starteren umiddelbart fint tøffer rundt, men ikke helt havde kræfter nok til at starte cyklen..
-
Problemet er løst. Defekt steld forbindelse til power commander. Ledningen sluttede ikke til i muffen der var sat på batteriet. Det er nu lavet med lådning og krympeflex.
-
Problemet er løst. Defekt steld forbindelse til power commander. Ledningen sluttede ikke til i muffen der var sat på batteriet. Det er nu lavet med lådning og krympeflex.
Super at konstatere problemet bare var så simpelt :-) Har du været ude og trille din første tur så?