SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Jesper Jensen efter Marts 14, 2010, 07:19:55 am
-
Hep,
Jeg sidder som nogen ved og lurer efter ny MC... - MEN er kommet i tvivl om hvad jeg skal vælge...
Oprindeligt ville jeg kigge efter en GSX-R600 K7, men partypooperen Luske mener at den er sløv, kedelig og momentsvag :)
Bliver jeg "så hurtigt træt af en 600 at jeg fortryder det" eller er det en fin nok bike til søndagsture? - husk at jeg kommer fra en SV650S - på både godt og ondt..
Forsikringsforskellen er forsvindende lille (600kr dyrere for 750'eren) og indkøbsprisen er også noooogenlunde den samme
hvis man vælger en 750'er der har gået lidt længere - altså priser lige omkring 100K-ish
Jeg har dog fundet denne fine GSX-R600 med GPS tracking (krævet af IF) og lidt andet skrammel jeg alligevel skulle ud og give penge for ved køb - hvad siger I til den?
http://motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=65334 (http://motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=65334)
Ps. Ja, ville helst have den skide Triumph, men min fornuft siger mig bare noget andet :(
-
rigtig fin maskine hvis du spør' mig :thumbsup:
-men jeg ville også hellere have haft den tre benede.... :innocent:
-
Forsikringsforskellen er forsvindende lille (600kr dyrere for 750'eren) og indkøbsprisen er også noooogenlunde den samme
hvis man vælger en 750'er der har gået lidt længere - altså priser lige omkring 100K-ish
Ps. Ja, ville helst have den skide Triumph, men min fornuft siger mig bare noget andet :(
Personligt gad jeg IKKE at køre en 600ccm R4 på landevejen, for den skal hele tiden ligge højt i omdr for at den kan bestille noget som helst. (Læs over 9-10000 omdr/min)
Derfor vil den indbyde til at køre for stærkt hele tiden, hvor i mod 750 og specielt 1000ccm kan køre med lavere omdr og stadigt komme afsted. (750ccm > 7000 omdr og 1000ccm > 3000 omdr/min)
Der er så vanvittig stor forskel på om du ligger over eller under 9000 omdr/min på en 600ccm så ligger du under sker der ikke en skid og over der rykker den bare igennem... (i mine øjne en tracday maskine)
Men til landevejen... Nej tak. :| ( min 750ccm )
Det er det fede ved den 3-benede at den trække super godt i alle områder, og derfor ideel til både landevej og bane.
-
Jannik>Jeg ved det med den 3-benede - men den koster 25K mere i indkøb og gør at mine forsikringer stiger enormt da jeg skal flytte hele skidtet fra LB->Tryg. :(
1000ccm får jeg aldrig HM med på - hun er "allerede bange for en 750'er"
Jeg må ud og prøve 600+750'eren snart, så jeg kan beslutte mig - Ps. kører diesel passat med Max RPM på 5000 o/min, så når det er MC har jeg ikke noget problem i at give den 9000 snoninger - tvært imod.
-
Jannik>Jeg ved det med den 3-benede - men den koster 25K mere i indkøb og gør at mine forsikringer stiger enormt da jeg skal flytte hele skidtet fra LB->Tryg. :(
1000ccm får jeg aldrig HM med på - hun er "allerede bange for en 750'er"
Jeg må ud og prøve 600+750'eren snart, så jeg kan beslutte mig - Ps. kører diesel passat med Max RPM på 5000 o/min, så når det er MC har jeg ikke noget problem i at give den 9000 snoninger - tvært imod.
Det med forsikringen er jeg med på, det var bare en beskrivelse.
Det er misforstået at det er farligere på en 750 eller 1000ccm
En GSXR 600 kan køre næsten lige så hurtigt på toppen og i acc. som de andre 2 men den skal bare være højere i omdr for at gøre det samme.
Derfor er en 600 ccm farligere i mine øjne, da man kører meget mere agressivt på den.
Jeg har absolut heller ingen problemer med at skralde cyklen af til begrænseren, men at skulle ligge på 9000 omdr/min hele tiden ville jeg blive træt af efter et par dage. :rolleyes:
-
Jeg har det præcis som Jannik skriver. Ved ikke om jeg bliver træt , men jeg synes det stresser at køre med de høje rpm hele tiden.
Det er derfor jeg har valgt en V2 Har kørt en del på en triumph speed triple 1050. Det er lidt samme fornemmelse med hensyn til bundtræk. , og så går den altså også bare derudad når den får lidt at leve af.
Jeg forstår godt din holdning til prisen , og særligt med hensyn til prisen på forsikringer. Jeg har altid været varm på en DUC , men prisen på forsikringen har altid holdt mig væk..
Hvad du end vælger , så held og lykke med købet.
-
Det er misforstået at det er farligere på en 750 eller 1000ccm
En GSXR 600 kan køre næsten lige så hurtigt på toppen og i acc. som de andre 2 men den skal bare være højere i omdr for at gøre det samme.
Derfor er en 600 ccm farligere i mine øjne, da man kører meget mere agressivt på den.
Jeg er ikke enig.
Hvorfor SKAL man køre mere aggressivt på en 600? For at følge med en 1000'er? Jovist, MEN hvis man nu f.eks giver gas i lige mange sekunder og skifter gear samtidig og bla bla bla, så vil 1000'eren køre hurtigere = mere fare på færde.
Hvis du kører 600'eren på nøjagtig samme måde som en 1000'er vil du stadig sætte Onkel Morfar i sin Mondeo med adskillige længder, og så længe du ikke følges med en 1000'er vil du ikke bemærke at du kører "langsommere end muligt".
-
Det er misforstået at det er farligere på en 750 eller 1000ccm
En GSXR 600 kan køre næsten lige så hurtigt på toppen og i acc. som de andre 2 men den skal bare være højere i omdr for at gøre det samme.
Derfor er en 600 ccm farligere i mine øjne, da man kører meget mere agressivt på den.
Jeg er ikke enig.
Hvorfor SKAL man køre mere aggressivt på en 600? For at følge med en 1000'er? Jovist, MEN hvis man nu f.eks giver gas i lige mange sekunder og skifter gear samtidig og bla bla bla, så vil 1000'eren køre hurtigere = mere fare på færde.
Hvis du kører 600'eren på nøjagtig samme måde som en 1000'er vil du stadig sætte Onkel Morfar i sin Mondeo med adskillige længder, og så længe du ikke følges med en 1000'er vil du ikke bemærke at du kører "langsommere end muligt".
Jo man vil for en 600 med 3000 omdr er totalt bovlam, hvilket gør at du skifter gear til den trækker, men problemet med en 600 er at enten trækken den ikke eller osse møjtræker den, hvor en 1000ccm vil trække mere roligt fordi den er råstærk.
-
Men vi snakker vel stadig om en relativt OK MC med en nypris på 150K - altså, den kan ikke være helt skidt hvis de har bygget videre på den i 20år ?
-
Jeg har en 600k7 på banen og en 1000k7 til vejen.
Har haft en 750 fra 97 - så det er mit sammenlignings grundlag.
Hvis du skal give stort set det samme for 600 og 750 så tag 750.
De kan køre næsten lige hurtigt, men min 600 trækker stort set ikke under 10.000 omdr :)
750'eren har en langt bedre moment, som jeg tror du ville "nyde" mere til gadekørsel.
Det er lidt irriterende hvis du skal 2-3 gear ned for at overhale ikke :)
-
675 3-benet
eller
750 4-benet
Til gadekørsel er kraftoverskud nøgleordet når der skal laves mellem accelerationer og overhalninger etc.
-
Man køber da ikke en Suzuki, hvis det er en Triumph man vil ha' ???
Synes også det lyder mærkeligt at det skulle være dyre at forsikre en
Triumph 675, end en GSX-R 750...
Hvad skal du gi' for forsikring på Triumph'en Vs. Suki'en ?
Ps. mc-ejer og fornuft, er ikke altid foreneligt :mrgreen:
-
Hej JJ
Har du prøvet at ringe til GF, de er billige og er sådan set ligeglad med hvad for en MC du skal have forsikret bare du opfylder nogle krav....
Et af dem er selvfølgelig at du skal have samlet dine forsikringer hos dem, men da de er røvbillige med bil og ok i pris på MC så burde det sammenlagt give dig en god forsikringsløsning.....
Det er værd at bemærke at de har en puljeløsning til deres bilforsikringer, dvs at hvis de har overskud efter et år så udbetales det til kunderne, vi har altid fået omkring 1000 kr. tilbage hvert år !!!!!
Ellers er deres krav som følger: (sakset fra deres hjemmeside)
"For at tegne en kaskoforsikring skal følgende være opfyldt:
* Du samler alle dine forsikringer hos os
* Ejer/bruger skal være fyldt 30 år
* Motorcyklens dagsværdi må ikke overstige 180.000 kr."
Da HM er 30 så burde akt være i skønneste orden...... Det er jo ikke nogen sag at flytte, det klarer de jo........
Anyway, blot en mulig løsning for at få drømmecyklen !!!!!
-
Priser:
Triumph 675: 8795, Tryg
GSX-R600: 7147, Tryg
Her skal jeg så flytte HELE lortet fra Lærerstandens - hvilket betyder at vores andre forsikringer stiger en god slat.
GSX-R600, 7200 hos IF
GSX-R750, 7800 hos IF
Her kan jeg lade være andre forsikringer være hos LB og derved stadig have en fornuftig præmie på 2 biler, 4 ulykke, Villa, indbo osv.
Man køber da ikke en Suzuki, hvis det er en Triumph man vil ha' ???
Synes også det lyder mærkeligt at det skulle være dyre at forsikre en
Triumph 675, end en GSX-R 750...
Hvad skal du gi' for forsikring på Triumph'en Vs. Suki'en ?
Ps. mc-ejer og fornuft, er ikke altid foreneligt :mrgreen:
Nej men nogen gang må man tænke lidt fornuftigt - 675'eren koster ca. 25K mere i indkøb end Gixxeren - samme årgangs osv.
Grunden til at Suzuki'en kan forsikres så billigt er at IF kun vil have ~7000kr for den - Triumph har ikke et selskab de arbejder sammen med :(
Endvidere koster 675'eren 8795 mod 7100 for en GSX-R600 hos Tryg - så jo der er forskel (Tryg hæfter sig ved at 675'erens nypris er højere end 150K)
Har du prøvet at ringe til GF, de er billige og er sådan set ligeglad med hvad for en MC du skal have forsikret bare du opfylder nogle krav....
Nej, ikke endnu - venter på at min mekanikers "ven" hos Tryg ringer til mig - måske kan han presse den lidt længere ned? - alternativt sidder der en assurandør på
et af de bilfora'er jeg læser på - måske kan han være med.
Min udfordringer at jeg hverken har prøvet Triumph'en eller en Gixxer - så jeg ved ikke hvad der passer min smag bedst - der er ingen tvivl om at en 675'er betragtes
som lidt mere "Feinschmecker" end GSX-R'en - men de er vel begge udemærkede cykler.?
-
Kan godt se den er lidt "lakrids" :?
Du må en tur til Bellacentret i weekenden,
der står sikkert en med et godt tilbud, med "messerabat" og alting...
-
Kan godt se den er lidt "lakrids" :?
Du må en tur til Bellacentret i weekenden,
der står sikkert en med et godt tilbud, med "messerabat" og alting...
Gider ikke værditabet på en ny bike :)
-
Men vi snakker vel stadig om en relativt OK MC med en nypris på 150K - altså, den kan ikke være helt skidt hvis de har bygget videre på den i 20år ?
Ingen tvivl om at det er en god mc, men man skal tænke på hvad den skal bruges til.
GSXR modellerne er og bliver RACE og de performer bedst med kniven for struben, men jo større motor og jo flere kræfter gør den mere og mere anvendelig på landevejen, fordi den begynder at kunne trække hæderligt ved lavere omdr/min.
Derfor er 600 ccm i mine øjne kun en cykel man skal købe hvis man skal bruge den på bane, eller hvis man er ligeglad med færdselsregler, for hvis du skal holde den under klip, men hvor den stadigt trækker ok så du ikke skal skifte 2-3 gear ned ved overhaling, så skal du ligge i 2 eller maks 3 gear ved almindelig landevejskørsel, og det gad jeg personligt ikke.
GSXR750 er ikke i mine øjne ideel til det heller, men den er klart at foretrække og den gør det da ok.
Skulle jeg skifte til en GSXR så ville det være en 1000ccm for at få bundtrækket...
Jeg har prøvet Alex´s triumph og den trækker i mine øjne bedre til landevejskørsel, så det ville i dette tilfælde klart være den jeg ville gå efter.
Forsikringen må sgu kunne lade sig gøre på en eller anden måde... :rolleyes:
-
Men vi snakker vel stadig om en relativt OK MC med en nypris på 150K - altså, den kan ikke være helt skidt hvis de har bygget videre på den i 20år ?
Ingen tvivl om at det er en god mc, men man skal tænke på hvad den skal bruges til.
GSXR modellerne er og bliver RACE og de performer bedst med kniven for struben, men jo større motor og jo flere kræfter gør den mere og mere anvendelig på landevejen, fordi den begynder at kunne trække hæderligt ved lavere omdr/min.
Derfor er 600 ccm i mine øjne kun en cykel man skal købe hvis man skal bruge den på bane, eller hvis man er ligeglad med færdselsregler, for hvis du skal holde den under klip, men hvor den stadigt trækker ok så du ikke skal skifte 2-3 gear ned ved overhaling, så skal du ligge i 2 eller maks 3 gear ved almindelig landevejskørsel, og det gad jeg personligt ikke.
GSXR750 er ikke i mine øjne ideel til det heller, men den er klart at foretrække og den gør det da ok.
Skulle jeg skifte til en GSXR så ville det være en 1000ccm for at få bundtrækket...
Jeg har prøvet Alex´s triumph og den trækker i mine øjne bedre til landevejskørsel, så det ville i dette tilfælde klart være den jeg ville gå efter.
Forsikringen må sgu kunne lade sig gøre på en eller anden måde... :rolleyes:
Hov! Du har lige fået mig til at hoppe på en 750!! :wink:
Jeg var nu meget tilfreds med min 600, men jeg er enig i, at man blive lidt blæst ved almindelig kørsel, da den skal ha' de omdrejninger. Nu er jeg så spændt på, hvor om man kan mærke forskellen fra 600 - 750
-
Forsikringen må sgu kunne lade sig gøre på en eller anden måde... :rolleyes:
Vi må håbe - afventer 2 assurandører der skal ringe til mig :)
-
JJ - har du været ude og prøvekøre en 600? Ville det ikke være et godt sted at starte?
Ellers så overvej en Kawasaki ZX636R - Den kører altså også ganske fint og har lidt mere moment end 600'erne... Du kan ligeledes få en fin forsikring igennem Kawasaki. Jeg snakkede med Stevens MC om den...
-
JJ - har du været ude og prøvekøre en 600? Ville det ikke være et godt sted at starte?
Ellers så overvej en Kawasaki ZX636R - Den kører altså også ganske fint og har lidt mere moment end 600'erne... Du kan ligeledes få en fin forsikring igennem Kawasaki. Jeg snakkede med Stevens MC om den...
Du har ret - må ud og prøve de forskellige
Har godt overvejet 636'eren - faktisk har min nabo en til salg i blå - men kan bedre lide design'et på kixxeren..
-
jeg får snart migrene
-
jeg får snart migrene
Der er vel ingen der tvinger dig til at læse tråden :)
-
Forsikring er ikke længere et issue :) - Ooooh happy day :)
-
Forsikring er ikke længere et issue :) - Ooooh happy day :)
Forstået sådan at triumphen kommer i stalden???
-
Men vi snakker vel stadig om en relativt OK MC med en nypris på 150K - altså, den kan ikke være helt skidt hvis de har bygget videre på den i 20år ?
Ingen tvivl om at det er en god mc, men man skal tænke på hvad den skal bruges til.
GSXR modellerne er og bliver RACE og de performer bedst med kniven for struben, men jo større motor og jo flere kræfter gør den mere og mere anvendelig på landevejen, fordi den begynder at kunne trække hæderligt ved lavere omdr/min.
Derfor er 600 ccm i mine øjne kun en cykel man skal købe hvis man skal bruge den på bane, eller hvis man er ligeglad med færdselsregler, for hvis du skal holde den under klip, men hvor den stadigt trækker ok så du ikke skal skifte 2-3 gear ned ved overhaling, så skal du ligge i 2 eller maks 3 gear ved almindelig landevejskørsel, og det gad jeg personligt ikke.
GSXR750 er ikke i mine øjne ideel til det heller, men den er klart at foretrække og den gør det da ok.
Skulle jeg skifte til en GSXR så ville det være en 1000ccm for at få bundtrækket...
Jeg har prøvet Alex´s triumph og den trækker i mine øjne bedre til landevejskørsel, så det ville i dette tilfælde klart være den jeg ville gå efter.
Forsikringen må sgu kunne lade sig gøre på en eller anden måde... :rolleyes:
Hov! Du har lige fået mig til at hoppe på en 750!! :wink:
Jeg var nu meget tilfreds med min 600, men jeg er enig i, at man blive lidt blæst ved almindelig kørsel, da den skal ha' de omdrejninger. Nu er jeg så spændt på, hvor om man kan mærke forskellen fra 600 - 750
Hehehe... Men du ledte jo også efter en 600 ged, og da økonomien ikke holder til en 1000ccm så er 750´eren også min anbefaling til dig. [afro|
-
Forsikring er ikke længere et issue :) - Ooooh happy day :)
Forstået sådan at triumphen kommer i stalden???
Skal da op til Alex i eftermiddag - Jeg er bare ikke meget for at tage en prøvetur på den nu hvor der er så meget salt :(
-
Forsikring er ikke længere et issue :) - Ooooh happy day :)
Forstået sådan at triumphen kommer i stalden???
Skal da op til Alex i eftermiddag - Jeg er bare ikke meget for at tage en prøvetur på den nu hvor der er så meget salt :(
Der er sgu'da ikke en skid salt!
De løb tør for 1½ måned siden, og det regnede i lørdags... op på geden og afsted 8)
-
Der er sgu'da ikke en skid salt!
De løb tør for 1½ måned siden, og det regnede i lørdags... op på geden og afsted 8)
Så ellers en saltvogn imorges på helsingørmotorvejen?
-
Der er sgu'da ikke en skid salt!
De løb tør for 1½ måned siden, og det regnede i lørdags... op på geden og afsted 8)
Så ellers en saltvogn imorges på helsingørmotorvejen?
Jeg har ÉT ord til dig.... PLACEBOEFFEKT!! :lol: :wink:
Vejdirektoratet skræmmer billisterne med deres store (tomme) saltspredere så de tror at der er skide glat og derfor kører pænere...
-
TRIUMPH!!!
Ellers ser prisen da ok ud på denne, gør den ikke?
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=70687 (http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=70687)
-
Forsikring er ikke længere et issue - Ooooh happy day
Sweeeet ... hvad er du endt på hvis man må spørge?
-
Let it be summer :) - SHIT det var en kold tur - brrrr :)
-
Let it be summer :) - SHIT det var en kold tur - brrrr :)
fortæl os om turen, oplevelsen og den smukke lyd :) ????
www.vintrtrafik.dk (http://www.vintrtrafik.dk) siger at der bliver saltet på livet løs. KBH var også strøet til med salt kunne jeg se ud af firmadytten imorges, ( hvor varme apparatet buldrede og varme i sæderne var tændt )
-
fortæl os om turen, oplevelsen og den smukke lyd :) ????
En ganske kort tur i god eftermiddagstrafik - ca. 5-7km i 1,2,3gear på til 8000 o/min - SUUUUUPER lyd, det virker til at være en dejlig bike - MEN FUCK hvor var det KOLDT!!
-
fortæl os om turen, oplevelsen og den smukke lyd :) ????
En ganske kort tur i god eftermiddagstrafik - ca. 5-7km i 1,2,3gear på til 8000 o/min - SUUUUUPER lyd, det virker til at være en dejlig bike - MEN FUCK hvor var det KOLDT!!
Bare vent til du bliver ét med maskinen. Den er super tight, slank og vejer intet! ;) Nåhja, og lyden... hohoho. Tillykke med den!
-
Bare vent til du bliver ét med maskinen. Den er super tight, slank og vejer intet! ;) Nåhja, og lyden... hohoho. Tillykke med den!
Ja, den lyder fantastisk! - lidt sjov "kompressor"lyd den har - FEDT :)
-
fortæl os om turen, oplevelsen og den smukke lyd :) ????
MEN FUCK hvor var det KOLDT!!
Hvis jeg kender dig ret, monterer du jo snarligst varmehåndtag på den :whatever: :wink:
-
Hvis jeg kender dig ret, monterer du jo snarligst varmehåndtag på den :whatever: :wink:
Nej, det har Luske lovet mig at han vil gøre :)
-
JA dejlig lyd med de tre ben,
Hvad har du fået forsikringen ned på?
-
TILLYKKE med den - kommer du ikke ind med nyerhvervelsen og fryser røven af hvis solen skinner til bakkeåbningen?
fortæl os om turen, oplevelsen og den smukke lyd :) ????
MEN FUCK hvor var det KOLDT!!
Hvis jeg kender dig ret, monterer du jo snarligst varmehåndtag på den :whatever: :wink:
He he he :lol:
-
JA dejlig lyd med de tre ben,
Hvad har du fået forsikringen ned på?
Lidt mindre end min SV650S... ;)
-
Det må da være meget tæt på det,
man kalder en "happy end" :D