SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Bjerre efter August 30, 2005, 08:00:46 am
-
Hey guys!!!!
Havde en helt fantastisk tur på bakken for første gang. Alt spillede bare og man var jo helt extatisk af alle de lækre maskiner....:o) MEN min sv´er døde....:o( Den har brokket sig lidt det sidste stykke tid. Når man giver den lidt gas ved under 4000 omd så sker der ikke noget som helst. Lyder nærmest som om den taber omd for så efter ca 4 sek at reagere i voldsomme ryk. I går da jeg skulle starte fra bakken startede den men lige meget hvad så ville den ikke over 1500 omd så gik den ud. opgav til sidst da den så også døde for strøm. Skal lige sige at min overløbs slange knækkede af for lidt siden og jeg satte et plastik rør i og op gennem hullet. Skulle være tæt men ved ikke om det kan have noget med det at gøre. Nogen som har en idé om hvad som kan være sket eller haft et lign. problem????
Skal lige siges at jeg endnu engang har fået bekræftet det tætte bånd som er mellem mc-ister. Var godt i gang med at splitte min mc ad på parkerings pladsen på bakken igår da der kom en gut og tilbød at køre mig hjem ( ca 45 km ) Han kørte hjem og hentede sin vare vogn og vi fik min maskine hjem. HELT FANTASTISK HJÆLP :D
Jakob
-
TPS'en der måske står ad helvede til hhmmm... Jannik :?: :?:
Flink Fyr, ham med varevognen må man sige, 45km........... :D :D
Olfert
-
Lyder ikke som TPS hvis der ikke er strøm på kan det været at den ikke lader. Kontroller batteri, Polsko. Prøvede noget der minder overraskende meget om det du beskriver - dog på min gamle CB650. Det viste sig at være en ledning til stelforbindelsen der var hoppet af. Held og lykke!
-
Der var masser af strøm på batteriet. ( 3 mdr gammelt.) Batteriet døde efter jeg havde prøvet at starte den ca 15 gange....
-
Går den på begge cylindre???
Hvad er det for en udgave sv du har?
Ny/"gammel" model / 650-1000???
-
Yeps den kører stadig på begge cylendre og det er 00 modellen. Der er lige en som har nævnt for mig at det kan være benzin filteret så det skal jeg have undersøgt.
-
Jeps den kører stadig på begge cylendre og det er 00 modellen.
Glimrende årgang :D
Jeg kan ikke påstå at jeg har oplevet noget lignende, men vand i tanken, eller et stoppet benzinfilter, kunne være muligheder.
-
Yeps den kører stadig på begge cylendre og det er 00 modellen. Der er lige en som har nævnt for mig at det kan være benzin filteret så det skal jeg have undersøgt.
OK, jeg troede det var 1000'eren. Det er mit indtryk at Suzuki ikke har været særlig kvikke med at indstille TPS'en på den model :(
Olfert
-
Havde det samme problem. Kig på filtret. Det løste mit problem.
-
Eller prøv at starte med åbent benz-dæksel, for hvis dit udluftningshul (læs: altså på tankdækslet :wink: ) er stoppet kan der ikke komme luft ned i tanken i stedet for det brugte benzin, og derfor giver det vacum i tanken så den ikke kan tilføre nok benzin til karburiden... :?
-
Prøvede i går aftes at fjerne den gummi slange som jeg har sat ned i overløbs røret og havde benzin dækslet åbent. Men alligevel så kunne jeg ikke få den startet. Må nok bide i min stolthed og få den en tur til mekkeren her sidst på ugen... :roll:
Tak for svarene drenge....
-
Hej Bjerre..
Glimrende årg cykel.. har selv en '99, som jeg har rodet en hel del med.
uden at ha været der, så ville jeg prøve to muligheder..
tømme svømmehusene i karburatoren, det var et godt resultat for mig, da jeg havde et problem der kan minde om det der.
prøv derefter at kontrollere begge tændspoler, sidder stikkene ordenligt fast. har selv haft det problem at et stik var hoppet af den ene tændspole, og ville absolut ikke køre.
prøv evt først den der sidder ca midt under tanken i venstre side.
du er velkommen til at ringe hvis du har nogle spørgsmål
51 90 80 28
-
Hej Alex!
Tak for info.... :D
Har lige haft mit bagerste tændrør ude. Ser lidt sort ud på trods af den kun har siddet i de sidste 4000 km. Så nu får jeg lige det skiftet i aften. Hvis det ikke kan det godt være at jeg lige giver et kald....
-
Hej Bjerre
Du må endelig skrive hvad du gør og om det hjælper. Jeg har selv en '00 som havde lidt af de samme symptomer, men lidt sprit i benzinen klarede det. Fænomenet opstod også kun når temperaturen var omkring 5gr. og under.
Jonas
-
Jeg har selv en '00 som havde lidt af de samme symptomer, men lidt sprit i benzinen klarede det. Fænomenet opstod også kun når temperaturen var omkring 5gr. og under.
Se DEN kender jeg godt :?
Men lidt sprit i tanken, først og sidst på sæsonen, så triller den lille fyr glad og fornøjet :D
-
Hej Alex!
Tak for info.... :D
Har lige haft mit bagerste tændrør ude. Ser lidt sort ud på trods af den kun har siddet i de sidste 4000 km. Så nu får jeg lige det skiftet i aften. Hvis det ikke kan det godt være at jeg lige giver et kald....
jeg er meget sikker på at det ikke er tændrøret..
( men ellers kan du jo komme forbi mit værksted :wink: :wink: )
-
VIl sq håbe at det er tændrøret. Har lige måtte slippe 216 for 2 stk..... :shock: Har nu også mine tvivl men de skulle nok skiftes alligevel....
-
Nu fik jeg bikset med cyklen i går. Skiftede begge tændrør. Fik tømt begge svømme husene for benz. der var en del i. " Tak for telefon assistancen Alex....:o) " Efter et par før søg fik jeg da også motoren i gang. Potten skød som en i h...... konstant og det bliver den ved med hvis den er over 3000 omd. men stadig væk hvis jeg gasser lidt op så går den ud. Så må nok konkludere at det er nogert med luft eller benzin tilførselen. Nogen som har ideér....?
-
Har du prøvet den Jannik kom med: Åbent benzindæksel :?:
-
Yep har haft dækslet åbent mens jeg startede den og mens den stod i tom gang. Men heller ikke det virker..... :evil:
-
det at den skyder i udstødningen er rimeligt klart tegn på at den kører med for mager blanding.
og når den så går ud når du gasser op, gør det antageligvis værre, den får jo rigeligt med luft nu med kn filteret.
ved godt er symptomerne er kommer et stykke tid efter skift til kn filter.
jeg tror det vil hjælpe at hæve nålene et hak, da dan model SV'er går magert fra fabrikken.
-
Nu ved jeg ikke lige hvordan man hæver nålene. Men det kan vel også afhjælpes hvis jeg smider et standard filter i???? Forstår det bare ikke helt. Har kørt næsten 5000 km med kn uden problemer..... Nogen som ved hvor man kan få fat i sådan et filter i dag i nærheden af helsingør????
-
Det var sq det kn filter som lavede l... i den. Satte gaffa tape over hullet. Skar et lille hul og den spinnede som en mis...... :D Tak for hjælpen Alex og jer andre..... Men skulle lige pille lidt så nu er noget andet galt.....
:evil:
http://forum.svrider.dk/viewtopic.php?t=1445