SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Big G efter April 22, 2010, 10:57:17 pm
-
PiperCross foreskriver noget rensevæske, som sprayes på den beskidte side, lade virke i fem min, og gennemskyl så filteret fra den rene side, mod den beskidte.
De kalder det:
C9000/C9003, og dertil en efterbehandlingsvæske c9001/C9007
http://www.pipercross.net/motorcycle/cleaning.asp (http://www.pipercross.net/motorcycle/cleaning.asp)
Hvor købes det? virker det? hvad koster det?
-
Bruger samme metode som på cross maskiner. Lægger filteret i benzin og blæser den ren med trykluft. Derefter sprøjter jeg lidt filter olie på det på oversiden.
-
Bruger samme metode som på cross maskiner. Lægger filteret i benzin og blæser den ren med trykluft. Derefter sprøjter jeg lidt filter olie på det på oversiden.
Jeg er ret sikker på at fabrikanterne IKKE anbefaler at bruge trykluft til at rense/tørre med. :?
Jeg har et rense/olie-sæt fra K&N (http://www.louis.de/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10004249), men du kan sikker også finde noget i Jylland (http://www.toftegaardsmx-shop.dk/).
-
Bruger samme metode som på cross maskiner. Lægger filteret i benzin og blæser den ren med trykluft. Derefter sprøjter jeg lidt filter olie på det på oversiden.
Den med benzinen kender jeg, trykluft ved jeg ikke rigtigt, men olie bliver direkte frarådet i deres guide.
Andre input?
-
Bruger samme metode som på cross maskiner. Lægger filteret i benzin og blæser den ren med trykluft. Derefter sprøjter jeg lidt filter olie på det på oversiden.
Den med benzinen kender jeg, trykluft ved jeg ikke rigtigt, men olie bliver direkte frarådet i deres guide.
Andre input?
"dirt retention additive" aka Filterolie.
Jeg er ikke expert, men jeg tror ikke at PiperCross bruger andre filtermaterialer end BMC, K&N osv, så jeg ville ikke tøve med at bruge det samme (og det gør jeg også).
Jeg har en flaske NoToil jeg kan sende til dig(?)
-
Bruger samme metode som på cross maskiner. Lægger filteret i benzin og blæser den ren med trykluft. Derefter sprøjter jeg lidt filter olie på det på oversiden.
Den med benzinen kender jeg, trykluft ved jeg ikke rigtigt, men olie bliver direkte frarådet i deres guide.
Andre input?
"dirt retention additive" aka ]Filter.
Jeg er ikke expert, men jeg tror ikke at PiperCross bruger andre filtermaterialer end BMC, K&N osv, så jeg ville ikke tøve med at bruge det samme (og det gør jeg også).
Jeg har en flaske NoToil jeg kan sende til dig(?)
Det var vist mit skoleengelske der ikke rigtigt slog til der. "Over oil" betyder jo nok bare at man ikke skal pisse for meget på.....
Hvor har du købt det Nælz?, ellers tag det med til bulderdagen...
-
Bruger samme metode som på cross maskiner. Lægger filteret i benzin og blæser den ren med trykluft. Derefter sprøjter jeg lidt filter olie på det på oversiden.
Den med benzinen kender jeg, trykluft ved jeg ikke rigtigt, men olie bliver direkte frarådet i deres guide.
Andre input?
"dirt retention additive" aka ]Filter.
Jeg er ikke expert, men jeg tror ikke at PiperCross bruger andre filtermaterialer end BMC, K&N osv, så jeg ville ikke tøve med at bruge det samme (og det gør jeg også).
Jeg har en flaske NoToil jeg kan sende til dig(?)
Det var vist mit skoleengelske der ikke rigtigt slog til der. "Over oil" betyder jo nok bare at man ikke skal pisse for meget på.....
Hvor har du købt det Nælz?, ellers tag det med til bulderdagen...
Hvornår er Bulderdag? :oops:
NoToil olien har jeg købt i en crossbutik (Topracing, Farum) der nu er lukket. Du kan vaske filteret i opvaskesæbe og så bruge filterolie.
K&N rense/olie-sættet har jeg købt hos Louis.
-
Hvornår er Bulderdag? :oops:
det fremgår af "bulderdagstråden" :loser: :blink:
kigger lige hos louis, polo og de andre....skal jo nok til HH alligevel i næste uge :dead: