SVRider.dk Forum

Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Knegt efter April 23, 2010, 02:06:17 pm

Titel: Hvilket luftfilter.
Indlæg af: Knegt efter April 23, 2010, 02:06:17 pm
Hej Forum...

Da jeg var ved min lokale reservedels pusher for at hente olie og filter til at forårs klargøre grislingen, havde han dsesværre ikke noget liftfilter!!!

Han siger det er i restordre.

Så nu overvejer jeg om jeg skal købe et K&N, pipercross eller hvad de nu hedder....
Har set de både findes med og uden brug af den øverste del af luftfilter kassen..


Hvad anbefaler i at gøre?

Det er på en K4 650S
Titel: Sv: Hvilket luftfilter.
Indlæg af: NielSV650 efter April 23, 2010, 02:12:05 pm
Hvad anbefaler i at gøre?

Søg på forum. Der er 7000 indlæg om netop dit emne  :thumbsup:
Titel: Sv: Hvilket luftfilter.
Indlæg af: Rasmus Mølgaard efter April 23, 2010, 06:38:04 pm
Så nu overvejer jeg om jeg skal købe et K&N, pipercross eller hvad de nu hedder....
Same - same hvad du vælger. Et åbent filter er vel et åbent filter...
Titel: Sv: Hvilket luftfilter.
Indlæg af: Jannik efter April 23, 2010, 06:43:47 pm
Så nu overvejer jeg om jeg skal købe et K&N, pipercross eller hvad de nu hedder....
Same - same hvad du vælger. Et åbent filter er vel et åbent filter...

Ikke helt.  :wink:

PiperX = uden låg = mere larm & lidt flere HK (under 1 hk på en 6½)
K&N = med låg = mindre larm & færre HK

Det skal siges at jeg ikke kan mærke forskel på en SV med piperX frem for K&N
Titel: Sv: Hvilket luftfilter.
Indlæg af: Henrik.poulsen efter April 23, 2010, 07:42:19 pm
det skal lige siges at jeg har et KN filter uden låg....... Jannik

det lyder sku godt når der gives gas
Titel: Sv: Hvilket luftfilter.
Indlæg af: Rasmus Mølgaard efter April 23, 2010, 08:28:27 pm
Så nu overvejer jeg om jeg skal købe et K&N, pipercross eller hvad de nu hedder....
Same - same hvad du vælger. Et åbent filter er vel et åbent filter...

Ikke helt.  :wink:

PiperX = uden låg = mere larm & lidt flere HK (under 1 hk på en 6½)
K&N = med låg = mindre larm & færre HK

Det skal siges at jeg ikke kan mærke forskel på en SV med piperX frem for K&N
Har fået afvide ved FV Motor at det ret faktisk giver heste at hive snøvsen af toppen af kassen hvis man har KN... Don't know... Skal have den derop i løbet af en måneds tid, så må vi se :)
Titel: Sv: Hvilket luftfilter.
Indlæg af: Jannik efter April 23, 2010, 10:41:21 pm
Jeg har også selv skåret toppen af min filter kasse med K&N monteret, så kender lyden.  :thumbsup: :evil:
Titel: Sv: Hvilket luftfilter.
Indlæg af: Henrik.poulsen efter April 24, 2010, 12:22:58 pm
skåret toppen af hmmm det er skruet af på min......... KN filteret ligger fast med en ramme i Metal
istedet for låget.........
Titel: Sv: Hvilket luftfilter.
Indlæg af: Høivang(Varde) efter April 24, 2010, 04:57:53 pm
Er det nogensinde blevet testet i bænk hvad der er bedst på en SV1000?
PiperX vs. K&N(begge uden låg)
Titel: Sv: Hvilket luftfilter.
Indlæg af: LSJ efter April 25, 2010, 09:01:19 pm
Er det nogensinde blevet testet i bænk hvad der er bedst på en SV1000?
PiperX vs. K&N(begge uden låg)

er det ikke fløjtende ligegyldigt. Vi snakker microdetaljer på en mc som langt fra er en superbike, og har dennes køreegenskaber.  Ìg langt de fleste af os er middelmådige motorcyklister. Vi ville ikke kunne mærke den forskel der er på de to mærker.

Og Høivang dette er på ingen måde en kritik af dig. Nogen gange fatter jeg bare ikke os mc folk. Vi jagter heste og alt muligt. Som om det galt hundrede dele på Estoril.
( vi ville nok få mere ud af bedre affjedring og så smide de overflødige kilo vi slæber rundt på når vi ikke er på mc)

Lars
Titel: Sv: Hvilket luftfilter.
Indlæg af: Big G efter April 25, 2010, 09:11:04 pm
Er det nogensinde blevet testet i bænk hvad der er bedst på en SV1000?
PiperX vs. K&N(begge uden låg)

er det ikke fløjtende ligegyldigt. Vi snakker microdetaljer på en mc som langt fra er en superbike, og har dennes køreegenskaber.  Ìg langt de fleste af os er middelmådige motorcyklister. Vi ville ikke kunne mærke den forskel der er på de to mærker.

Og Høivang dette er på ingen måde en kritik af dig. Nogen gange fatter jeg bare ikke os mc folk. Vi jagter heste og alt muligt. Som om det galt hundrede dele på Estoril.
( vi ville nok få mere ud af bedre affjedring og så smide de overflødige kilo vi slæber rundt på når vi ikke er på mc)

Lars
Jeg sørger f.eks altid for at skide inden en tur..... :mrgreen: deeet gazzz....


(gir dig ret Lars, de fleste af hos har aldrig brugt de sidste 20 heste alligevel.)
Titel: Sv: Hvilket luftfilter.
Indlæg af: Kondi efter April 25, 2010, 10:05:11 pm

( vi ville nok få mere ud af bedre affjedring og så smide de overflødige kilo vi slæber rundt på når vi ikke er på mc)


Hva?? Der er kun én vej - flere heste!  :loser:

(http://www.dailyhaha.com/_pics/fat_man_bike.jpg)
Titel: Sv: Hvilket luftfilter.
Indlæg af: Mads efter April 26, 2010, 01:32:06 pm
Nogen gange fatter jeg bare ikke os mc folk. Vi jagter heste og alt muligt. Som om det galt hundrede dele på Estoril.
( vi ville nok få mere ud af bedre affjedring og så smide de overflødige kilo vi slæber rundt på når vi ikke er på mc)
Men det er sgu sjovere at snakke teknik end, at snakke diæter og sund mad :D Tror ikke man skal kæde alt for meget sund fornuft sammen med det her snakkeri :)

Hygge
Titel: Sv: Hvilket luftfilter.
Indlæg af: Claus m efter April 26, 2010, 02:55:12 pm
Nogen gange fatter jeg bare ikke os mc folk. Vi jagter heste og alt muligt. Som om det galt hundrede dele på Estoril.
( vi ville nok få mere ud af bedre affjedring og så smide de overflødige kilo vi slæber rundt på når vi ikke er på mc)
Men det er sgu sjovere at snakke teknik end, at snakke diæter og sund mad :D Tror ikke man skal kæde alt for meget sund fornuft sammen med det her snakkeri :)

Hygge

Hvis vi kun brugte sund fornuft, hvor mange mon der så var der kørte mc?
Tror kun det ville være i de større byer, og så ville det være en mc-scooter.
For der er da intet fornuftigt i at have en mc i Dk, hvor du nærmest er tvunget til at have en bil også.

Jeg er glad for jeg ikke er fornuftig, for ellers så tror jeg sgu egentligt jeg ville være død af kedsomhed.
Titel: Sv: Hvilket luftfilter.
Indlæg af: SVenskeren SOLO efter April 26, 2010, 04:58:16 pm

[/quote]

Hvis vi kun brugte sund fornuft, hvor mange mon der så var der kørte mc?
Tror kun det ville være i de større byer, og så ville det være en mc-scooter.
For der er da intet fornuftigt i at have en mc i Dk, hvor du nærmest er tvunget til at have en bil også.

Jeg er glad for jeg ikke er fornuftig, for ellers så tror jeg sgu egentligt jeg ville være død af kedsomhed.
[/quote]

x2 :mrgreen:
Titel: Sv: Hvilket luftfilter.
Indlæg af: LSJ efter April 26, 2010, 09:08:26 pm
Helt med på at det er manglende fornuft med os der er mc ejere. Eller så er vi fornuftige, for vi husker på at der skal glæde og fornøjelse til for at være.

Det jeg mente var, og jo alle mc folk elsker at snakke teknik, det er at IMO snakker vi ofte den forkerte teknik. Vi vil gerne alle optimere vores maskiner. Men når man står på striben, linjen eller hvor man nu mødes, så er standarden altid "hvor meget smider den på baghjulet". Og der mener jeg at så kunne man jo ligeså godt købe en Vmax, masser af kræfter og kører pænt lige ud.
Er ikke i tvivl om hvor jeg ville smide pengene, hvis jeg havde dem, på at optimere min cykel.
Og jeg ville have gjort det om fra start af hvis jeg vidste det jeg vidste nu. Først affjedring.
Men hva pokker man bliver jo klogere med alderen. Men absolut ikke mere fornuftig.  :lol: