SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: sloek1 efter Maj 03, 2010, 11:10:56 am
-
Hej alle
Jeg har netop købt en SV650S fra 2004, hvorpå der er monteret powercommander, samt komplet Akrapovic udstødning.
Men jeg oplever flere gange at udstødningen "skyder" når jeg kører og slipper for gassen.
Er det noget med den får for meget benzin, eller hvordan kan jeg afklare dette.?
Håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Mvh
Christian
-
hvis den er kørt ind og pair systemet er deaktiveret skulle den ikke skyde særlig meget.
min skyder som en gal men har vendet mig til det både ved motorbremsning og gear skift... :mrgreen:
er det i alle gear eller kun 1st og 2nd ?
-
Det er i alle gear den gør det..
Det eneste jeg ved, er at den er rullet ind ved FA Motorsport, efter den fik monteret udstødning, PC og kn-filter
Så umiddelbart vil jeg jo mene at alt burde være i orden.
-
hvis du kan lave med det gøre det intet andet end larm :mrgreen: ellers kommer du forlavt i omdrejninger hvis du motorbremser fra 3-4000rpm har den det også med at skyde
-
Jeg kan nu godt leve med det.. Undrede mig bare over det eftersom den burde være indstillet og rullet som den skal.
-
Det er i alle gear den gør det..
Det eneste jeg ved, er at den er rullet ind ved FA Motorsport, efter den fik monteret udstødning, PC og kn-filter
Så umiddelbart vil jeg jo mene at alt burde være i orden.
Prøv at ring til FA Motorsport (spørg efter Ib) han har sikket en god forklaring på det.
-
Det prøver jeg ski da lige at gøre.. tak for tippet.. :)
-
Det kunne vel også være sådan at den er blevet justeret til at køre uden DB-killer.
Hvis den så kører med DB-killer skyder den meget, da den således får for meget benzin.
-
Jeg ved ikke hvordan den er justeret, købte den i fredags.. :D
Men der sidder ikke DB killer på udstødningen.
-
Jeg ved ikke hvordan den er justeret, købte den i fredags.. :D
Men der sidder ikke DB killer på udstødningen.
tillykke med den :thumbsup:
-
ja så bliver det spændende at høre hvad FA-motorsport siger, men tillykke med den i hvert fald.
-
Jeg tog lige kontakt til Bislev MC, som er dem der ligger nærmest mig..
Og han kom med op til flere muligheder på hvad der kunne være "galt" med den.
Men 2 primære årsager kom han med.. Miljøsystemet derpå, og mappen fra PC'en ikke var helt optimal.
Så jeg aftalte at trille forbi dem og få den rullet, så han kan se om der er noget at optimere på den..
Og tak for det.. :D Er sgu glad for den.
-
Jeg tog lige kontakt til Bislev MC, som er dem der ligger nærmest mig..
Og han kom med op til flere muligheder på hvad der kunne være "galt" med den.
Men 2 primære årsager kom han med.. Miljøsystemet derpå, og mappen fra PC'en ikke var helt optimal.
Så jeg aftalte at trille forbi dem og få den rullet, så han kan se om der er noget at optimere på den..
Og tak for det.. :D Er sgu glad for den.
Miljøsystemet derpå bliver kaldt "pair system" :mrgreen:
men den skulle meget gerne være fjenet - under cyklen på forrøret sidder der noget der ligner et tændrør med ledning?
hvis ikke så er pair systemet deaktiveret efter den tjækker på lamdasonden
-
Tja, hvad ved jeg om det.. Det er derfor jeg plejer at betale mig fra det.. :D
Jeg er ikke så teknisk anlagt, holder mig til det basale..
Men du er velkommen til at komme og kigge på den, og se om det er som det skal være.. :wink:
-
Teløkke med grislingen/SVinet :thumbsup: :orkester:
Købte selv en sidste år...min skyder også en smule når jeg motorbremser.....
Har hørt at det kan skade potterne ... så ikke overdrive :hand: :hand: :mrgreen:
-
Takker.. :D
Jeg ved ikke hvor meget det kan skade, men tror nu ikke der er grund til bekymring..
Men hellere være sikker.. ikke sandt...
-
Da jeg skiftede til Akrapovic skød min også temmelig meget - det var i det tilfælde div. pakninger der var utætte :wink:
Den fangede Ib og Co fra Fa.Moto da cyklen var til service.
Efter skift af pakninger var der intet skyderi uanset hvor meget jeg provokerede den. :)
-
Te'løk og velkommen :D
Det beskrevet fænomen kaldes musik, og min spiller rigtig godt ved motorbremsning lige omkring 4k omdrejninger :mrgreen:
-
Hej alle
Jeg har netop købt en SV650S fra 2004, hvorpå der er monteret powercommander, samt komplet Akrapovic udstødning.
Men jeg oplever flere gange at udstødningen "skyder" når jeg kører og slipper for gassen.
Er det noget med den får for meget benzin, eller hvordan kan jeg afklare dette.?
Håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Mvh
Christian
Så vidt jeg har forstået... Så står SV for Sound Vehicle, altså lyd køretøj :orkester:
Men kan jo godt være mig der har misforstået det hele :hand: :innocent:
-
Jeg tog lige kontakt til Bislev MC, som er dem der ligger nærmest mig..
Og han kom med op til flere muligheder på hvad der kunne være "galt" med den.
Men 2 primære årsager kom han med.. Miljøsystemet derpå, og mappen fra PC'en ikke var helt optimal.
Så jeg aftalte at trille forbi dem og få den rullet, så han kan se om der er noget at optimere på den..
Og tak for det.. :D Er sgu glad for den.
Pas på med ikke at gøre det svære for dig selv. Nu er du ved at få et andet værksted til at rode med din mc, hvis FA Motorsport har lavet en
justeringsfejl så skal de vel også have muligheden for at rette den og det koster jo ikke noget. Bislev MC skal vel have noget for at rulle den?
Hvis Bislev MC begynder at justere på den og det ikke retter fejlen, så vil FA Motorsport nok ikke rette fejlen uden beregning.
Jeg ville kører ud til FA Motorsport og snakke lidt med Ib, jeg er sikker på at han ved hvad problemet er og hvis det er dem som har justeret den og
der er en fejl så retter de den også.
-
René T.... Nu bor jeg jo i nordjylland, så det er jo ikke lige så nemt for mig at tage hen til FA Motorsport og få dem til at kigge på den.. :wink:
I første omgang så ville Bislev Mc lige høre den i første omgang, om så der skal laves noget efterfølgende vil jeg lade være med at gøre mig klog på..
Måske siger de at alt er 10-4, og så er den jo ikke længere.. Men hvis der er noget der skal ændres, så skal det også gøres, så den kører optimalt.
-
René T.... Nu bor jeg jo i nordjylland, så det er jo ikke lige så nemt for mig at tage hen til FA Motorsport og få dem til at kigge på den.. :wink:
I første omgang så ville Bislev Mc lige høre den i første omgang, om så der skal laves noget efterfølgende vil jeg lade være med at gøre mig klog på..
Måske siger de at alt er 10-4, og så er den jo ikke længere.. Men hvis der er noget der skal ændres, så skal det også gøres, så den kører optimalt.
Men det er jo 10-4 når SVinet skyder :grin:
-
Hehe, det er der jo delte meninger om.. :D
-
At den "skyder" i udst. er ikke et problem.
Den brænder bare uforbrændt benzin af, og pairsystemet forstærker problemet, da det lukker frisk luft ind over udst. ventilerne, for at udmagre gasserne inden de når kat´en.
Gasserne når så aldrig kat´en i dit tilfælde, da du jo har fjernet den (og en stor del af lyddæmpningen...).
Hvis du gasser langsomt ned, er der næsten ikke noget skyderi, men hvis du slipper gassen hurtigt, så vil det uforbrændte benzin antænde i udst.
Den gør det osse med den originale udst., men der hører du det bare ikke.
Per fra Bislev kan sikkert underholde dig yderligere, men sådan skal en SV altså opføre sig !
Kig farven på dine tændrør, og glem alt om omrulning medmindre dine tændrør ser skumle ud.
-
Hmm, det lyder som om jeg bare skal lade den skyde løs, og bare nyde den ekstra "larm" der kommer ved det.. :D
Men jeg prøver nu stadig på ét eller andet tidspunkt at trille forbi Bislev og lader dem lave en test på den, også for min egen nysgerrigheds skyld..
Vil jo gerne vide hvad SVinet yder med de modifikationer der er lavet inden jeg købte den.. 8)
-
Hmm, det lyder som om jeg bare skal lade den skyde løs, og bare nyde den ekstra "larm" der kommer ved det.. :D
Men jeg prøver nu stadig på ét eller andet tidspunkt at trille forbi Bislev og lader dem lave en test på den, også for min egen nysgerrigheds skyld..
Vil jo gerne vide hvad SVinet yder med de modifikationer der er lavet inden jeg købte den.. 8)
Har du ikke fået nogle udskrifter fra rulning med da du købte SV´eren?
Hvis du ikke har det, så har FA Motorsport det også liggende på deres PC, så kan de måske sende det til dig. :wink:
-
Nej jeg fik ikke nogen udskrifter med fra tidligere ejer.
Men jeg kunne jo prøve at ringe til dem og høre om de har et udskrift de kan sende til mig. :)
-
Hvis "skydning"en skyldes uforbrændt benzin, er det måske mangel på luft. Kan et simpelt luftfilter skift måske gøre udslaget ? Måske er KN filteret ikke det rette ?
Efter at have skiftet til Yoshimura potter uden db - killer, oplever jeg også lidt skydning i begrænset omfang. Iflg. f.eks. Yoshimura er det "plug and play", og de anbefaler kun et luftfilter skifte. Ekstra indrulning burde altså være unødvendig når vi taler om "standard" udskiftninger til modeltilpassede udstødninger. Om db - killeren kan gøre så stort et udslag må jeg lade være usagt. Jeg har ikke skiftet filtret endnu, men er næste hit på indkøbslisten.
-
Hvis "skydning"en skyldes uforbrændt benzin, er det måske mangel på luft. Kan et simpelt luftfilter skift måske gøre udslaget ? Måske er KN filteret ikke det rette ?
Efter at have skiftet til Yoshimura potter uden db - killer, oplever jeg også lidt skydning i begrænset omfang. Iflg. f.eks. Yoshimura er det "plug and play", og de anbefaler kun et luftfilter skifte. Ekstra indrulning burde altså være unødvendig når vi taler om "standard" udskiftninger til modeltilpassede udstødninger. Om db - killeren kan gøre så stort et udslag må jeg lade være usagt. Jeg har ikke skiftet filtret endnu, men er næste hit på indkøbslisten.
Det er rigtigt at modeltilpasset potter er "plug and play", men man ændre altså rigtig meget på flowet fordi der sidder katalysator i de originale
potter og det gør der ikke i dem man eftermontere.
Jeg har kørt med Yoshimura og MIVV potter, og måling på rullefelt viste at min SV1000S kørte for magert og skulle justeres.
-
Prøv lige inden du kaster om dig med penge, at lukke hullet i bunden af filterkassen, hvor der sidder en gummislang på.
Man kan skære 10 mm gevind og skrue en bolt i, som så lukker for det luft man tilsætter i toppen af hver cylinder (pair system), og derfor vil den holde op med at skyde.
En nem løsning, og i dit tilfælde en nem og billig fejlfinding...
Hvis du vil have hjælp er du velkommen til at komme forbi Hillerød området, så kan jeg give dig en hånd.
-
Hov så lige hvor du bor... Men du er stadig velkommen. :mrgreen:
-
Det lyder da bestemt som en idé der er værd at prøve !
mvh