SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Præsentation af folk => Emne startet af: oscarmike efter Maj 09, 2010, 10:29:07 am
-
Halløj!
Så fik jeg endelig min første mc - en velskabt grå SV650SK9, hentet hos enghave i fredags. Bortset fra lucas nr pladeholde og små blink er den som hevet ud af kassen - venter spændt som et lille barn på at kunne sætte den allerede indkøbte MIVV potte på når den er kørt til :D
Forud for købet af cyklen blev jeg opfordret til at kigge herinde på forum - "de er gale med SV'ere og ved mere end nogen andre, her kan du få svar på alt!". Så efter at have lusket rundt har jeg ikke kunne finde noget dårligt om de fine maskiner - kun oprigtig begejstring hos brugerne herindefra. Så glæder mig bestemt til at blive en del af forum og endnu mere til at møde jer ude på landevejene :cool:
Et sidste spørgsmål - nu er jeg helt ny i faget, så måske nogle af de garvede kan svare mig på dette: Er der en eller anden chef-solskin man kan henvende sig til mhp på bestikkelse - eller måske er der en fast ansøgningsformular? - så man kan få noget ordentligt vejr at køre i på sine første ture?!
-
Velkommen til! - og tillykke med dit nye legetøj!
Til trods for "finanskrisen" så bliver der da godt nok handlet nogle cykler for tiden :)
-
Mange tak!
Finanskrisen er opreklameret...
Men kan nu godt forstå folk der køber nu - med det udbud er det jo købers marked, så hvorfor ikke? Overvejede også meget længe om ikke det skulle være en brugt, for mulighederne er mange og priserne er bestemt til at forhandle.
-
Ja bestemt - solgt min SV'er for 1½ mdr. siden og købte en Triumph - begge handler var specielt gode for køber! :)
-
Velkommen til! :orkester:
Et sidste spørgsmål - nu er jeg helt ny i faget, så måske nogle af de garvede kan svare mig på dette: Er der en eller anden chef-solskin man kan henvende sig til mhp på bestikkelse - eller måske er der en fast ansøgningsformular? - så man kan få noget ordentligt vejr at køre i på sine første ture?!
Jeg har ikke kunnet finde nogle der kunne svare på det spørgsmål :( Så eftersøgningen fortsætter...
Hygge
-
Velkommen til. Er selv newbee, men har brugt mange gode timer på at læse om alverdens ting og sager herinde, det er virkeligt et super forum.
Mht finanskrisen, så er der jo kun en vej ud af den og det er øget forbrug. Og der kan jeg da berette ikke at ligge på den lade side hehe..
-
Velkommen til og tillykke med MC'en :orkester: :thumbsup:
-
velkommen til med det yyyyderst fornuftige valg
-
100km i går og 160km i dag - i et sørgeligt lavt omdrejningstal og i øvrigt med periodevis småregn i det ellers pæne Nordsjællandske landskab. Savner stadig de garvedes melding på hvorledes man får solen frem på kommando! :D
-
velkommen til med det yyyyderst fornuftige valg
X2
og Gud: gi ham lige lidt godt vejr......også til mig :mrgreen:
-
Tillykke med SVinet og velkommen til OM :thumbsup:
-
100km i går og 160km i dag - i et sørgeligt lavt omdrejningstal
Du skal ikke være så nervøs med omdr tallet.
Det der er vigtigt er:
Ikke at sejtrække, altså komme langt ned i omdr i højt gear.
Ikke båle den af med maks omdr i længere tid.
Min personlige holdning er at kør den fornuftigt mellem 3000 og 8000 omdr i varieret område uden at fyre den af, så får du klart den bedst tilkørte motor.
-
100km i går og 160km i dag - i et sørgeligt lavt omdrejningstal
Du skal ikke være så nervøs med omdr tallet.
Det der er vigtigt er:
Ikke at sejtrække, altså komme langt ned i omdr i højt gear.
Ikke båle den af med maks omdr i længere tid.
Min personlige holdning er at kør den fornuftigt mellem 3000 og 8000 omdr i varieret område uden at fyre den af, så får du klart den bedst tilkørte motor.
Og lad motoren blive ordentlig varm inden du giver den masser af omdrejninger - dette gælder dog altid :)
-
Har talt med forskellige forhandlere og mekanikere om tilkørsl, samt læst stort set samtlige indlæg om emnet herinde forud for at jeg begyndte. Den blev smidt til 1000km service i fredags (og ser meget frem til at få den tilbage med MIVV potte her en af dagene!) og på disse første ture er den blevet kørt stille og roligt varm og derefter varieret i rpm, dog under 6000, og gear - uden sejtræk og uden at holde den konstant ved samme rpm. Kun ca 100km blev kørt på motorvej, og selv der lå jeg og skiftede i rpm hele tiden - så håber at den går :o)
Jeg har dog ikke kunnet få en præcist defineret grænse for hvornår den er "kørt til" - kan jeg uden problemer begynde at køre hårdere her efter første service, vel at mærke efter at den er blevet varm..?
-
Har talt med forskellige forhandlere og mekanikere om tilkørsl, samt læst stort set samtlige indlæg om emnet herinde forud for at jeg begyndte. Den blev smidt til 1000km service i fredags (og ser meget frem til at få den tilbage med MIVV potte her en af dagene!) og på disse første ture er den blevet kørt stille og roligt varm og derefter varieret i rpm, dog under 6000, og gear - uden sejtræk og uden at holde den konstant ved samme rpm. Kun ca 100km blev kørt på motorvej, og selv der lå jeg og skiftede i rpm hele tiden - så håber at den går :o)
Jeg har dog ikke kunnet få en præcist defineret grænse for hvornår den er "kørt til" - kan jeg uden problemer begynde at køre hårdere her efter første service, vel at mærke efter at den er blevet varm..?
Det står i din service bog til maskinen. Kan ikke huske det fra hovedet, men ved der er noget om indkøring :innocent:
-
Jeg har dog ikke kunnet få en præcist defineret grænse for hvornår den er "kørt til" - kan jeg uden problemer begynde at køre hårdere her efter første service, vel at mærke efter at den er blevet varm..?
Det jeg har fået at vide omkring indkøring er, at en ny maskine har noget specielt "opstarts"olie påfyldt, og den olie bliver skiftet ved første service, og derfor kan du køre til efter det - om det er en røver, skal jeg lade være usagt, men det lyder da plausibelt...??