SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Ronni efter Maj 19, 2010, 11:15:56 am
-
Har endelig fået mine (super fede) ASV greb - både kobling og bremse.
De var ret nemme at montere, men der er et lille problem med koblingsgrebet - det støder på instrumenthuset når jeg trækker koblingen. Jeg kan huske at have læst om dette problem før, men jeg kan ikke google mig frem til en løsning.
Og er det overhovedet et problem?
(http://img193.imageshack.us/img193/4760/img0085zo.jpg) (http://img193.imageshack.us/i/img0085zo.jpg/)
-
Øv!
Hvis min har det gab du har der, vil den slet ikke starte (kontakten er ikke aktiveret)
Her står lidt, men ikke noget voldsomt brugbart:
http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=248509 (http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=248509)
-
Man kan jo bare kortslutte kontakten :mrgreen:
-
Enten drejer man grebet lidt ned så det går fri af kontaktsættet, eller også kortslutter man bare koblingskontakten. Kontakten er kun en afbryder til stelbenet på startrelæet - det flytter ikke tændingen eller andre spidsfindigheder som folk kan finde på at fortælle dig.
Det tyder lidt på at ASV ikke er så skide gennemprøvet i forhold til Titax / Pazzo / Rizoma...
-
ASV, det er en ommer.
Pazzo virker :thumbsup:
-
Surt... De er ellers ret nice de ASV greb
-
Jeg skulle måske lige sige, at mit (temmeligt dårlige - tak for det, iPhone) billede er taget mens jeg trækker koblingen ind.
Jeg har kørt med det i dag, og umiddelbart virker det fint, så der er måske ikke noget problem.
De korte greb er fine på bremsen, men det fungerer ikke så godt på koblingen. Der skal jo bruges lige så mange kræfter som før, nu er der bare færre fingre til at levere kræfterne, så det går ud over mit håndled. Mit spinkle, svagpisser-håndled :)
I en tidligere tråd her mener jeg at Luske kommenterede på at hans Pazzo greb også gik på instrumenterne, så det er vist ikke bare ASV der har lavet den fejl - men nu kan jeg selvfølgelig ikke finde det igen :loser:
-
Jeg skulle måske lige sige, at mit (temmeligt dårlige - tak for det, iPhone) billede er taget mens jeg trækker koblingen ind.
Jeg har kørt med det i dag, og umiddelbart virker det fint, så der er måske ikke noget problem.
De korte greb er fine på bremsen, men det fungerer ikke så godt på koblingen. Der skal jo bruges lige så mange kræfter som før, nu er der bare færre fingre til at levere kræfterne, så det går ud over mit håndled. Mit spinkle, svagpisser-håndled :)
I en tidligere tråd her mener jeg at Luske kommenterede på at hans Pazzo greb også gik på instrumenterne, så det er vist ikke bare ASV der har lavet den fejl - men nu kan jeg selvfølgelig ikke finde det igen :loser:
Med fare for at blive banned så skylder jeg da og fortælle at mine jo sidder på en Kawa Z750 K7 :lol:
-
Enten drejer man grebet lidt ned så det går fri af kontaktsættet, eller også kortslutter man bare koblingskontakten. Kontakten er kun en afbryder til stelbenet på startrelæet - det flytter ikke tændingen eller andre spidsfindigheder som folk kan finde på at fortælle dig.
Ok, men ved du så hvorfor motoren går op i omdrejninger når men slipper koblingen og kontakten ikke er trykket ind?
-
Enten drejer man grebet lidt ned så det går fri af kontaktsættet, eller også kortslutter man bare koblingskontakten. Kontakten er kun en afbryder til stelbenet på startrelæet - det flytter ikke tændingen eller andre spidsfindigheder som folk kan finde på at fortælle dig.
Ok, men ved du så hvorfor motoren går op i omdrejninger når men slipper koblingen og kontakten ikke er trykket ind?
tænkte lige det samme. Når man holder for rødt og stille slipper koblingen stiger omdrejningerne en lillle smulle? Det wierd :shock:
-
jeg tror at grunden til at den falder lidt i omdrejninger er at når koblingen er "taget" så er der belastning på den = øget friktion.
-
jeg tror at grunden til at den falder lidt i omdrejninger er at når koblingen er "taget" så er der belastning på den = øget friktion.
Det tror jeg ikke, når man tager koblingen skulle der ikke gerne være øget friktion for så ville koblingen brænde af. Når koblingen er taget er motor
og gearkasse koblet fra hinanden og derved kan jeg ikke se hvorfor den skulle gå ned i omdrejninger. :?
-
Ingen af mine to SV'ere gør det, så det skal jeg ikke kunne sige.
Ifølge ledningsdiagrammet er koblingskontakten kun en afbryder for stelledningen til startrelæet.
-
mine Titax greb gik også på kontakten på min GSR. så det er vist ligemeget hvad man køber
-
Ingen af mine to SV'ere gør det, så det skal jeg ikke kunne sige.
Ifølge ledningsdiagrammet er koblingskontakten kun en afbryder for stelledningen til startrelæet.
Det er lidt spøjst så for man er ikke i tvivl. Man kan høre det og se det på omdrejningtællenren. Når man holder stille med trukket kobling i 1. gear fx og slipper 1-2 mm tager den lige en smule gas. Trækker du koblingen ind igen falder den tilbage til tomgang igen
-
Jeg har ført omtalt greb der støder på.. men det var efter at have erfaret at Anne's (PRO A- herinde) Pazzo greb også støder på på hendes GSXR 600 k7... Jeg monterede Titax grep på min gamle gixxer og havde ingen problemer med at de støder på.
Men.. hvis din bike kan starte med koblingen trukket, så er det jo fint nok. og det er jo kun det aller ydereste vandring på koblingsgrebet som bliver brugt. Du mærker jo heller ikke at det er noget problem, så kør :)
Den med at luse koblingskontakten på de nyeste GSXR modeller er et NO GO ! ... med koblingskontakten aktiveret, kører de nyeste suzukier (ihvertfald gsxr modellerne ) et andet program.. dvs du vil omtrent have 70 heste hvis ikke jeg husker helt galt .. - På SV'erne har lusningen ingen negativ effekt
-
Ingen af mine to SV'ere gør det, så det skal jeg ikke kunne sige.
Ifølge ledningsdiagrammet er koblingskontakten kun en afbryder for stelledningen til startrelæet.
Det er lidt spøjst så for man er ikke i tvivl. Man kan høre det og se det på omdrejningtællenren. Når man holder stille med trukket kobling i 1. gear fx og slipper 1-2 mm tager den lige en smule gas. Trækker du koblingen ind igen falder den tilbage til tomgang igen
min gør det også (k7), tror det er motorstyringen, der yder en smule "starthjælp" i 1. gear, når den mærker den første lille bitte bevægelse ved koblingen. (det behøver ikke at have noget med kontakten at gøre)
Prøv evt at holde i 2. gear "ved en fejl", og se om den også gør det der?? jeg har ikke testet.