SVRider.dk Forum

Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: blz efter Juni 02, 2010, 11:39:46 am

Titel: død efter vask
Indlæg af: blz efter Juni 02, 2010, 11:39:46 am
biken har stået en dag i regn vejr og har nu tændings problemer

der sker intet når jeg drejer tændingslåsen...
jeg tænkte logisk og skildte bike ad og fjerne ekstra udstyr som strøm stik og blinkrelæ..

jeg fik liv i den og slukkede kort efter - nu skulle kæden ha en tur så jeg tændte den igen justerede tomgangen da den kørte lidt lavt til at smøre kæde - efter kæden var smurt og den havde kørt et par minuter slukkede jeg den.

efter jeg havde samlet det hele tændte jeg den for en ekstra gangs skyld og nu er der intet der virker igen...

nogen råd eller ideer?
Titel: Sv: død efter vask
Indlæg af: Damage efter Juni 02, 2010, 01:14:01 pm
Det lyder jo som en løs forbindelse et sted hvor du har rodet.

Sæt tænding på og ryk lidt i div. ledninger og multistik der hvor du har rodet, se så om der kommer tænding på når du
rykker lidt i ledningerne/multistik.
Titel: Sv: død efter vask
Indlæg af: blz efter Juni 02, 2010, 04:44:11 pm
har tjekket sikringerne og gennem gået alle stikne...

kunne der ske noget hvis det kom vand ind på pipercross filteret? så vidt mulig har jeg skullet den ovenfra.

kan det være tændings låsen`?
Titel: Sv: død efter vask
Indlæg af: Damage efter Juni 02, 2010, 04:47:14 pm
har tjekket sikringerne og gennem gået alle stikne...

kunne der ske noget hvis det kom vand ind på pipercross filteret? så vidt mulig har jeg skullet den ovenfra.

kan det være tændings låsen`?

Du kan sætte en "lus" på et multistik som sidder under sædet, så kan du aflæse i displayet om der skulle være en fejlkode...

Søg på forum, der ligger en guide.  :)
Titel: Sv: død efter vask
Indlæg af: blz efter Juni 02, 2010, 05:28:56 pm
har tjekket sikringerne og gennem gået alle stikne...

kunne der ske noget hvis det kom vand ind på pipercross filteret? så vidt mulig har jeg skullet den ovenfra.

kan det være tændings låsen`?

Du kan sætte en "lus" på et multistik som sidder under sædet, så kan du aflæse i displayet om der skulle være en fejlkode...

Søg på forum, der ligger en guide.  :)
kender den godt - har selv lagt vejledningen op - dog kræver dette at der er strøm til displayet...
der sker intet når jeg drejer nøglen...
Titel: Sv: død efter vask
Indlæg af: blz efter Juni 02, 2010, 08:35:20 pm
batteriet er taget af og sidder nu til opladning...
overvejer at lave en sændingskontakt til at teste med

ville gerne ha at sende den til mekanikeren var den sidste udvej...
Titel: Sv: død efter vask
Indlæg af: Mads efter Juni 02, 2010, 08:40:48 pm
jeg fik liv i den og slukkede kort efter - nu skulle kæden ha en tur så jeg tændte den igen justerede tomgangen da den kørte lidt lavt til at smøre kæde - efter kæden var smurt og den havde kørt et par minuter slukkede jeg den.
Det er lidt offtopic, men pas nu på med at smøre kæde i 1. gear...! Her er en lidt billeder der sker hvis man ikke er forsigtig:
http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=242261 (http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=242261)
(OBS!! Klamme billeder)

Hygge

[Edit]Er nu tydeliggjort yderligere at billederne ikke er for sarte sjæle - sorry skurk.
derfor at jeg har den lange tud på spray flasken og har den ene hånd på dødmands knappen
:thumbsup:

Var det i dag du løb ind i problemer, eller har cyklen fået lov til, at stå og tørre lidt?

Jeg synes det lyder underligt, hvis batteriet pludselig har mistet alt kraft. Det burde da have nok power til, at sætte gang i display m.m. når nu du lige har haft den startet? Jeg er lidt mere på en dårlig forbindelse - f.eks. til din tændingslås.

Hygge
Titel: Sv: død efter vask
Indlæg af: blz efter Juni 02, 2010, 08:51:32 pm
den blev vasket igår - og der er intet fugt nogen steder

tænkte lidt hvad der ville ske hvis der var en kortslutning et sted pga vand - jeg har jo en undertail med blink og nok ikke verdens mest vandsikre diode nr-plade lys...

men hvis der er nogen der kender til hvordan man lave en tændingskontakt må de gerne sige til - har alle stumperne til at lave en  :mrgreen:
Titel: Sv: død efter vask
Indlæg af: Hollowpoint efter Juni 02, 2010, 08:51:44 pm
jeg fik liv i den og slukkede kort efter - nu skulle kæden ha en tur så jeg tændte den igen justerede tomgangen da den kørte lidt lavt til at smøre kæde - efter kæden var smurt og den havde kørt et par minuter slukkede jeg den.
Det er lidt offtopic, men pas nu på med at smøre kæde i 1. gear...! Her er en lidt billeder der sker hvis man ikke er forsigtig:
http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=242261 (http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=242261)
(OBS!! Klamme billeder)

Hygge

[Edit]Er nu tydeliggjort yderligere at billederne ikke er for sarte sjæle - sorry skurk.
Fy for den lede..! :O Ja jeg troede ikke jeg var sart! Men at se knogler stikke ud af enden på en finger var godt nok ikke hvad jeg havde forventet..  :puke:

Start fra scratch igen med at pille alt fra som du startede med at gøre, og sæt en ting på af gangen til du har fundet den dims eller dingenot der er skyld i problemet. Det burde give et clue om hvad der er galt.
Titel: Sv: død efter vask
Indlæg af: blz efter Juni 02, 2010, 08:55:56 pm
jeg fik liv i den og slukkede kort efter - nu skulle kæden ha en tur så jeg tændte den igen justerede tomgangen da den kørte lidt lavt til at smøre kæde - efter kæden var smurt og den havde kørt et par minuter slukkede jeg den.
Det er lidt offtopic, men pas nu på med at smøre kæde i 1. gear...! Her er en lidt billeder der sker hvis man ikke er forsigtig:
http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=242261 (http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=242261)
(OBS!! Klamme billeder)

Hygge

[Edit]Er nu tydeliggjort yderligere at billederne ikke er for sarte sjæle - sorry skurk.
Fy for den lede..! :O Ja jeg troede ikke jeg var sart! Men at se knogler stikke ud af enden på en finger var godt nok ikke hvad jeg havde forventet..  :puke:

Start fra scratch igen med at pille alt fra som du startede med at gøre, og sæt en ting på af gangen til du har fundet den dims eller dingenot der er skyld i problemet. Det burde give et clue om hvad der er galt.
har stadig ikke monteret alt "ekstra udstyret" dog frygter jeg lidt at det enten er tændingslåsen eller ecu'en... :(
Titel: Sv: død efter vask
Indlæg af: Hollowpoint efter Juni 02, 2010, 09:20:23 pm
Ecu'en sidder da efter min overbevisning sikkert nok til at den ikke skulle blive "våd" og selve boksen er også temmelig hermetisk lukket.. Ergo kan det enten være stik til ecu eller tændingslåsen.. Jeg hælder mest til det sidste.. Det kan være der er kommet noget skidt i.. Tror jeg ville give den lidt kontaktrens og så ellers "motionere" den lidt og se om det ikke dutter..

Elektronik er noget spøjst noget.. Så ja alt kan ske når man tilføjer lidt vand til ligningen.. -_-
Titel: Sv: død efter vask
Indlæg af: Gud efter Juni 02, 2010, 09:29:20 pm
start forfra som hollow skriver, jeg nægter at tro at det pludselig skulle være din tændingskontakt eller ecu, da du jo har haft den startet efter badeturen, et eller andet sted er der bare noget som kortslutter pisset, af med alt igen og start forfra....   tough luck dude but bling costs...  ;)

ps min står ude det meste af tiden, og den har dælme aldrig haft problemer med strømmen
Titel: Sv: død efter vask
Indlæg af: blz efter Juni 02, 2010, 09:38:37 pm
køber et digitalt multimeter i morgen - også går jeg på jagt  :mrgreen:
kunne være jeg skulle igang med div. ændringer når den når jeg er igang

Titel: Sv: død efter vask
Indlæg af: Gud efter Juni 02, 2010, 09:54:22 pm
Ecu'en sidder da efter min overbevisning sikkert nok til at den ikke skulle blive "våd" og selve boksen er også temmelig hermetisk lukket.. Ergo kan det enten være stik til ecu eller tændingslåsen.. Jeg hælder mest til det sidste.. Det kan være der er kommet noget skidt i.. Tror jeg ville give den lidt kontaktrens og så ellers "motionere" den lidt og se om det ikke dutter..

Elektronik er noget spøjst noget.. Så ja alt kan ske når man tilføjer lidt vand til ligningen.. -_-

hvis det var kontakten ville den da ikke kunne starte efter han havde hevet sit gejl af......, + den er så simpelt opbygget at det næsten er umuligt at kortslutte den med vand...   eller skidt.. for den sags skyld..
Titel: Sv: død efter vask
Indlæg af: Hollowpoint efter Juni 02, 2010, 09:55:42 pm
køber et digitalt multimeter i morgen - også går jeg på jagt  :mrgreen:
kunne være jeg skulle igang med div. ændringer når den når jeg er igang
Hihi få det nu til at virke inden du hiver det hele fra hinanden  :whatever:  :lmao: pøj pøj med det :)
Titel: Sv: død efter vask
Indlæg af: Mads efter Juni 02, 2010, 10:56:26 pm
har tjekket sikringerne og gennem gået alle stikne...
Kom lige til at tænke på om du også har tjekket hovedsikringen? På oldschool-sv'eren sidder den ikke samme sted som de øvrige sikringer - ved dog ikke om det også er tilfældet med de nye modeller, men kunne jeg da forestille mig.

Hygge
Titel: Sv: død efter vask
Indlæg af: blz efter Juni 03, 2010, 01:09:32 pm
har tjekket sikringerne og gennem gået alle stikne...
Kom lige til at tænke på om du også har tjekket hovedsikringen? På oldschool-sv'eren sidder den ikke samme sted som de øvrige sikringer - ved dog ikke om det også er tilfældet med de nye modeller, men kunne jeg da forestille mig.

Hygge
det har jeg ikke... ved ikke lige hvor den sidder..

har dog målt på batteriet og 12,95v og 18A (svingede)
Titel: Sv: død efter vask
Indlæg af: NielSV650 efter Juni 03, 2010, 01:17:45 pm
biken har stået en dag i regn vejr og har nu tændings problemer

der sker intet når jeg drejer tændingslåsen...
jeg tænkte logisk og skildte bike ad og fjerne ekstra udstyr som strøm stik og blinkrelæ..

jeg fik liv i den og slukkede kort efter - nu skulle kæden ha en tur så jeg tændte den igen justerede tomgangen da den kørte lidt lavt til at smøre kæde - efter kæden var smurt og den havde kørt et par minuter slukkede jeg den.

efter jeg havde samlet det hele tændte jeg den for en ekstra gangs skyld og nu er der intet der virker igen...

nogen råd eller ideer?

Man smører normalt kæde med slukket motor. Ok, min er altid tændt, men det er fordi jeg har Scottoiler.

Mht vand: Kontrollér styrkontakterne for overgang.
Titel: Sv: død efter vask
Indlæg af: Mads efter Juni 03, 2010, 01:21:05 pm
har tjekket sikringerne og gennem gået alle stikne...
Kom lige til at tænke på om du også har tjekket hovedsikringen? På oldschool-sv'eren sidder den ikke samme sted som de øvrige sikringer - ved dog ikke om det også er tilfældet med de nye modeller, men kunne jeg da forestille mig.

Hygge
det har jeg ikke... ved ikke lige hvor den sidder..
På old-school sv'eren sidder den på højre side - lige ved sædet. Men jeg ved ikke hvor den sidder på 1000'eren. Tror dog det fremgår af din manual.

Hygge

EDIT: På den nye 650'er sidder den lige under sædet: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=8012.msg81987#msg81987 (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=8012.msg81987#msg81987)
Titel: Sv: død efter vask
Indlæg af: blz efter Juni 03, 2010, 01:26:08 pm
har fået liv i den  :mrgreen: det var hovede sikringen der var gået

tusinde tak for hjælpen  :respekt:
Titel: Sv: død efter vask
Indlæg af: NielSV650 efter Juni 03, 2010, 01:40:13 pm
har fået liv i den  :mrgreen: det var hovede sikringen der var gået

tusinde tak for hjælpen  :respekt:

Nu skal du så finde grunden til at lortet gik. Er den sprunget eller bare raslet i stykker? Lidt vaseline i stikkene hist og skader nok ikke.
Titel: Sv: død efter vask
Indlæg af: blz efter Juni 03, 2010, 02:14:14 pm
har fået liv i den  :mrgreen: det var hovede sikringen der var gået

tusinde tak for hjælpen  :respekt:

Nu skal du så finde grunden til at lortet gik. Er den sprunget eller bare raslet i stykker? Lidt vaseline i stikkene hist og skader nok ikke.
det er rigtigt nok... ved ikke lige hvad det kan være - alt lyset køre vel på sin egen sikring`?

men vaseline? findes der ikke noget silikonefedt der skulle være bedre? mener vaseline er vandopløseligt
Titel: Sv: død efter vask
Indlæg af: Mads efter Juni 03, 2010, 03:44:39 pm
har fået liv i den  :mrgreen: det var hovede sikringen der var gået

tusinde tak for hjælpen  :respekt:

Nu skal du så finde grunden til at lortet gik. Er den sprunget eller bare raslet i stykker? Lidt vaseline i stikkene hist og skader nok ikke.
det er rigtigt nok... ved ikke lige hvad det kan være - alt lyset køre vel på sin egen sikring`?

men vaseline? findes der ikke noget silikonefedt der skulle være bedre? mener vaseline er vandopløseligt
Super! Så er det jo nærmest bare, at komme ud og køre :P

Prøv at se, om ikke du kan finde et ledningsdiagram på det store internet, så du kan se hvad der går på hovedsikringen...

Vaselinen tør jeg ikke udtale mig om - men det ville nok ikke være dumt at anskaffe sig lidt kontaktspray :)

Hygge
Titel: Sv: død efter vask
Indlæg af: NielSV650 efter Juni 03, 2010, 03:57:03 pm
det er rigtigt nok... ved ikke lige hvad det kan være - alt lyset køre vel på sin egen sikring`?

men vaseline? findes der ikke noget silikonefedt der skulle være bedre? mener vaseline er vandopløseligt

Fisk. Kig i din manual ;-)

På min er der:
én sikring til langt lys,
én til kort lys
én til tænding
én til instrumenterne
én til alt det andet (blink, baglys, bremselys)

En eller anden slags vandskyende fedt. Vaseline er sikkert langt det billigste kr/kg, men batteri/pol-fedt, vaseline/rensebenzin-blandinger osv kan også bruge. Kig på google, find 7000 løsninger, bestem selv hvad du bruger  :D
Titel: Sv: død efter vask
Indlæg af: NielSV650 efter Juni 03, 2010, 04:04:34 pm
Vaselinen tør jeg ikke udtale mig om - men det ville nok ikke være dumt at anskaffe sig lidt kontaktspray :)

Kontaktspray er vist mange ting: 

https://www.grene.com/shop/action/category_11000_-11_500001_184800001_8000002 (https://www.grene.com/shop/action/category_11000_-11_500001_184800001_8000002)

Der er både rens og alt muligt andet. Jeg synes alm kontaktspray (rens) affedter alt, og så må overfladen være mere udsat for omgivende miljø. Derfor fedt/silikone/vaseline til at "indhegne" med.
Titel: Sv: død efter vask
Indlæg af: Sperik efter Juni 03, 2010, 05:06:38 pm
Vaseline er ganske ok til samlinger, og det er vandafvisende.
Det ultimative produkt er dette http://www.diatom.dk/katalog.asp?t=5&ID=8764 (http://www.diatom.dk/katalog.asp?t=5&ID=8764)
Jeg har det fra min hedengangne far, som arbejdede med F86 til F16, og har brugt typen siden jeg kørte Puch Flagskib !
Det er pissegodt, simpelthen.
Måske kan det købes her http://dk.farnell.com/dow-corning/2793695/compound-silicone-dc4-100g/dp/537019 (http://dk.farnell.com/dow-corning/2793695/compound-silicone-dc4-100g/dp/537019)
Stop det i tændrørshætter, stik mv. og du kan spule med vand uden problemer.
Vaselinen kan du så bruge andetsteds... :innocent: