SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Søren F efter Juni 08, 2010, 09:37:12 pm
-
Hep!
Var jo på Ring Knutstorp i lørdags og som den dydige elev jeg er, gjorde jeg selvfølgelig alt for at få maksimal nedlægning på dyret.... Og i hårnålen kom jeg endelig langt nok ned, se resultatet nedenfor...
Spørgsmål: Er der en kortere bremsepedal som passer på sådan en 1000N K4, måske noget Gixxer eller lign?
Jeg har nemlig lavet nogle jack-up plates så mine fodhvilere er 3cm bagud og 2cm op <=> bremsepedalen skal pege pænt meget nedad, hvis jeg ikke skal løfte foden op for at bremse..og tænkte derfor at en kortere pedal rager kortere nedad, nu hvor jeg har lært at svinge "lidt dybere"...
-
:respekt: Godt at se man ikke er den eneste der har en bremsepedal der ser sådan ud :mrgreen:
-
En anden mulighed, kunne evt. også være, at korte den originale ned? Altså skære den kortere, og så sætte f.eks. en gennemgående bolt i. Hvis det også skal se godt ud, skal der nok kæles lidt for detaljen :)
Hygge
P.S. Jeg går ud fra, at du er opmærksom på, at du får en kortere pedalvandring idet du korter den ned, og at du derfor også skal trykke hårdere for at opnå samme bremsetryk.
-
eller du kan også bare hænge mere ud på siden......
evt. få kigget på din affjedring tjek om den er for blød...
-
Tror ikke den er for blød, desværre - kampvægten er trimmet ned til ca. +80 Kg pt, og fjederen giver mig et los i R... når jeg kører over f.eks en af broerne på motorvejen i "god fart"....
har fundet den her på Ebay - med klap-op funktion 8) - men vil hel're ha'en kort.... ANYONE ?
-
Tror ikke den er for blød, desværre - kampvægten er trimmet ned til ca. +80 Kg pt, og fjederen giver mig et los i R... når jeg kører over f.eks en af broerne på motorvejen i "god fart"....
Ja det er fordi din bagdæmper ikke har noget der minder om returdæmpning. :mrgreen:
-
Tror ikke den er for blød, desværre - kampvægten er trimmet ned til ca. +80 Kg pt, og fjederen giver mig et los i R... når jeg kører over f.eks en af broerne på motorvejen i "god fart"....
vil det sige den bunder ud eller..??
-
Næ..den dæmper bare ikke noget særligt (eller særligt godt) - men har til gengæld heller ikke oplevet den højfartswoblen som andre beskriver - kun noget rod med vindmodstand pga. naked :mrgreen:
U win some and U lose some, i guess
-
Kig på OEM numre for at se om de er ens. Det ville ikke undre mig, omend de måske alligevel har forskellige numre fordi den ene er pudset efter støbning og den anden ikke er. (Er tidligere set hos Honda)
Iøvrigt: Når nu dit udgangspunkt på pedalen er flyttet 2 cm op, tror jeg ikke at pedal-"hovedet" sidder lavere end tidligere - heller ikke med den stejlere vinkel.
Løsning: Hæng mere af. Et godt udgangspunkt er at putte sædekanten i crack'en :evil:
-
Sådan skal det da være på en SV :innocent: :innocent: :innocent:
-
Sådan skal det da være på en SV :innocent: :innocent: :innocent:
Sejt nok.. sandpappiret skal frem i aften :mrgreen:
-
Jannik din :hand: :hand: :hand: - du har kørt alt for langsomt - din pedal er jo ikke bøjet, bare lidt nusset i kanten.... Og lakfejlen ..tjaaa...
Lad os køre en tur en dag - så kan vi sammenligne frihøjde :twisted:
-
måske skulle du bare tage knutten den anden vej rundt så du kunne få lidt symmetri i din cykel...... :mrgreen: :mrgreen:
-
Jannik din :hand: :hand: :hand: - du har kørt alt for langsomt - din pedal er jo ikke bøjet, bare lidt nusset i kanten.... Og lakfejlen ..tjaaa...
Lad os køre en tur en dag - så kan vi sammenligne frihøjde :twisted:
Hehehe... Ja det er nok det. :blink:
Men sådan et støtteben bliver jo slidt med tiden. :hand:
-
du skriver at din pedal skal pege meget nedaf, efter du har rykket dine fodhvilere tilbage.. det kan jeg godt følge dig i, fordi dine ben og fødder for en anden vinkel når du sidder på biken.
Hvorfor justerer du den så ikke bare nedaf ?? du har jo rykket fodhvilere og bremsepedal tilbage og op, så skulle de ikke gå i jorden mere ved god nedlægning. (jeg ville mene at du har fået skabt det plads der skal til for at det ikke går i )
-
Just Right... Pedalen var faktisk justeret maksimalt nedad (uden at begynde at modificere på det gevindstykke som begrænser længden) - og derfor gik den også på....
Men tanken om en kortere arm, og endnu stejlere vinkel ville betyde at jeg ikke skal løfte foden op for at bremse...
Har tænkt at kigge efter et sæt Gixxerhvilere - de må kunnne skrues på SV'eren uden de helt store dikkedarer (og hvis ellers de kan justeres til den stilling jeg vil have.)
-
Hov... det slår mig først nu, hvor du skriver "bremse" ... hvad fanden bruger du bagbremsen til på bane?? den er stortset værdiløs, medmindre du er så dygtig at du bruger den til at "styre" med .!!?!?
:D
og hvis din fod er under bremsepedalen, eller udfor.. betyder det at du ikke placerer dine fødder korrekt på fodhvilerne. Det lugter af at du sidder på fodhvilerne med svangen, eller endnu værre, hælen??
det er fodballen du skal hvile på (lige før tæerne begynder) - når du hviler der kan du let og hurtigt skifte vægten rundt på cyklen og kravle rundt som du lyster.
Svang og hæl er et no go.. det er jo ikke touring :D stritter dine fødder ud til hver side som et par andefødder/svømmefødder??? :D så se at komme på på fodballen. så rager skosnuderne heller ikke i asfalten .
(måske mig der misforstår din tekst. i så fald beklager jeg :D )
-
Brugte den ikke - men skrev jo osse at den pegede pænt nedaf... det blev så rettet til næste pas. (længe leve BMW'er med indbygget værksted :mrgreen:)
Det med fødderne fandt jeg ud af et par pas inden pedalen gik i - da skrabede jeg højre fod :P (i samme kurve) heldigvis uden uheld
Sidder just nu på Ebay og kigger på fodhvilersæt....
-
hvad skulle fordelen ved et sæt gixxer hvilere være??