SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Jesper Jensen efter Juni 23, 2010, 08:05:30 am
-
Hep,
Tiden er kommet hvor vores 2 unger er så store at der igen er overskud til at have 2 MC'er - altså en til mig og en til konen.
HM er jo død smaskforelsket i en SV650N Oldschool, men kan også godt se at den ikke længere er HELT ny :)
Vi har derfor kigget markedet igennem og hun vil jo som sagt gerne have en Naked bike (og nej, der er ikke råd til en Speedtriple :) )
Så derfor har vi kigget på Kawa ER6-N som kom i 2005.. - den har ca. samme power som en SV'er, men er dog en R2'er istedet for V2'er.
Hvad siger I til sådan en fætter? - IMO er den pivfræk i designet og kan vel skaffes til 40-50K ?
http://www.sydfynmcservice.dk/indexdele/mcdatamenu/kawasakiaargange/2005/er6n.html (http://www.sydfynmcservice.dk/indexdele/mcdatamenu/kawasakiaargange/2005/er6n.html)
(http://www.sydfynmcservice.dk/kawasakidata/kawasaki2006/er6.jpg)
-
Jeg har prøvet S'eren et par gange, og den kører forrygende..
-
Jeg har prøvet S'eren et par gange, og den kører forrygende..
Men det gør en SV'er jo også?
Hvordan er bremserne på den? - fordi selv en SV'er med Sintermetal og stålarmerede slanger bremser som en gammel Skoda i forhold til 675'eren..
-
Hun skal selvfølgelig have en RØD DAYTONA 675 ... :evil: :blink:
-
Hun skal selvfølgelig have en RØD DAYTONA 675 ... :evil: :blink:
Ja, byder gerne 45K - så er der også lidt penge til at bygge den naked :)
-
Men det gør en SV'er jo også?
Hvordan er bremserne på den? - fordi selv en SV'er med Sintermetal og stålarmerede slanger bremser som en gammel Skoda i forhold til 675'eren..
Øhh.. Det kan jeg ikke rigtig sammenligne.. Den bremser udemærket - men jeg har selvfølgelig ikke prøvet en Daytona.. Om den kører bedre eller dårligere end SV'en aner jeg ikke..
-
Min svoger havde sådan en bike - den kører ganske fint og byggekvaliteten forekommer rigtigt god. Dog lyder den umiskendeligt meget som en GS500 (utimativt fesen motorlyd ift. en V2'er). Det er lige før at jeg ville vælge den fra udelukkende på den parameter.
Hvad med en række-4 600cc a'la Bandit, Hornet eller Diversion - de er nøgne og fås både i nyere og ældre aftapning?
-
Kiggede netop lige på Hornet'en... - Må lige høre HM - det er jo hendes valg - Jeg villle jo ikke eje nogle af bikes :)
Skifter først når der kommer en Triump Daytona 1055 RR :)
-
Eller en Ducati Monster 1000 SR2 fra 2006 til under 50.000 - det er fame' billigt!
http://www.dba.dk/ducati-1000-monster-s2r-1000/id-66739105/ (http://www.dba.dk/ducati-1000-monster-s2r-1000/id-66739105/)
-
Eller en Ducati Monster 1000 SR2 fra 2006 til under 50.000 - det er fame' billigt!
http://www.dba.dk/ducati-1000-monster-s2r-1000/id-66739105/ (http://www.dba.dk/ducati-1000-monster-s2r-1000/id-66739105/)
D'oh - der står på DBA at det er MED afgift... Det viser sig at prisen er UDEN :-(
-
Men vil man så helst have en SV650N fra 2000 eller en Honda CB600 Horny ? - de koster jo ca. det samme
-
En sv'er... ikke mindst fordi man kan få hjælp hér til alle de småprobs der ligger i kølvandet på sådan en oldie... ;)
-
fordi selv en SV'er med Sintermetal og stålarmerede slanger bremser som en gammel Skoda
Nu har det jo været oppe her på forum før - og der er plads til alle - men det svier lidt når du omtaler vores "2. koner" i nedladende vendinger...... :cry:
-
fordi selv en SV'er med Sintermetal og stålarmerede slanger bremser som en gammel Skoda
Nu har det jo været oppe her på forum før - og der er plads til alle - men det svier lidt når du omtaler vores "2. koner" i nedladende vendinger...... :cry:
Sorry.! - sådan var det ikke ment.
-
Det' Gazzzzzz :cool:
Når man er godt vant til såvel 1. som 2. kone, så skifter man dem ikke bare ud fordi der kommer en model med strammere kabler.... Og de mest standhaftige afholder sig endda også fra prøveture.....
-
Men vil man så helst have en SV650N fra 2000 eller en Honda CB600 Horny ? - de koster jo ca. det samme
Den med indsprøjtning!!!
http://www.dba.dk/suzuki-sv-650-650-ccm-06/id-66800069/ (http://www.dba.dk/suzuki-sv-650-650-ccm-06/id-66800069/)
http://www.dba.dk/suzuki-sv-650-645-ccm-05/id-66449722/ (http://www.dba.dk/suzuki-sv-650-645-ccm-05/id-66449722/)
http://www.dba.dk/suzuki-sv-650-abs-648-ccm/id-66255349/ (http://www.dba.dk/suzuki-sv-650-abs-648-ccm/id-66255349/)
Check især den sidste med ABS. Sådan en svend koster 79.000 fra NY i år og den han gerne vil sælge koster 70.000, er 3 år gammel og har kørt ca. 9.000 km. Den skal ikke koste mere end 65.000 -max-!
-
Men det gør en SV'er jo også?
Hvordan er bremserne på den? - fordi selv en SV'er med Sintermetal og stålarmerede slanger bremser som en gammel Skoda i forhold til 675'eren..
Hun køber da bare en SV'er med ABS, så udbremser hun dig til hver en tid :whipped: Hvilket ikke er helt gas, kan hun få en model med ABS er det klart at foretrække :D
-
Hun vil ikke have den nye SV-model - den er for kantet i designet..
-
Hun vil ikke have den nye SV-model - den er for kantet i designet..
Det var da en skam - den ser da ellers meget pæn ud i Naked og så slipper man for al balladen med karbunaderne.
-
Hun vil ikke have den nye SV-model - den er for kantet i designet..
Det var da en skam - den ser da ellers meget pæn ud i Naked og så slipper man for al balladen med karbunaderne.
Også min tanke - hvis det endelig skal være så skulle den være bordeaux og med sort stel - men så bliver den for "dyr" (siger manden med en bike til 130K)
-
Det lader til at i står lidt i samme situation i forhold til da jeg skulle ud og købe bike, samme budget, naked street og så skal min kæreste også køre på den når hun får sit kort :shock:
jeg har ikke et sekund fortrudt at vi købte en 600bandit. Den er tæske sjov at køre på, ser godt ud, larmer fantastisk på bulderdag ( :orkester: )
og kan fås til en rigtig god prisen, samt at den umiddelbart skulle være super stabil så man slipper for at bruge halvdelen af tiden på værkstedet.
De bedste 30k givet ud til dato :cool:
Hun må godt prøve en tur på min bandit anytime :lmao: ej, spøg til side, onsdag d. 7 til næste SV køredag kunne vi jo begge hive bagsædebabes med og så kan hun prøve den?
Om ikke andet, så synes jeg at kawaen du har kig på er et fint valg, har dog ikke prøvet den, men de jeg kender som har synes godt om den.
-
onsdag d. 7 til næste SV køredag kunne vi jo begge hive bagsædebabes med og så kan hun prøve den?
Hvad sker der den dag? - og ja, det er da ikke utænkeligt at hun vil prøve den?
-
bremser som en gammel Skoda..
Hov hov - en gammel Skoda behøver ikke bremse dårligt.
-
... fordi selv en SV'er med Sintermetal og stålarmerede slanger bremser som en gammel Skoda i forhold til 675'eren..
Men de der Kawa'er er de ikke ret tunge i det når man skal bakse rundt med dem? Synes jeg fandt ER6F'eren ret tung da jeg var på den. SV'eren virker som et fnug sammenlignet med den :)
-
Hvad med en af disse 2,er billige og ser godt ud :D
http://www.dba.dk/sommer-salg-68000kr/id-67035299/ (http://www.dba.dk/sommer-salg-68000kr/id-67035299/)
http://www.dba.dk/kawasaki-ninja/id-66882032/ (http://www.dba.dk/kawasaki-ninja/id-66882032/)
-
Har ikke kigget prisen, men er det muligt at købe en 600 Monster til den pris?
Minder udseendemæssigt meget om den gamle SV og er V2 - men designet stoppede ikke i produktion i 2002.
-
Fruen min har lige købt en ER-6F 2008. Den kører faktisk ganske godt. Men den synes mig ikke tungere end SV'eren. Lyden...ja, den er fesen. Men med en ordentlig potte lyden den faktisk godt. Og byggekvaliteten ER altså bedre end Suzuki...sorry SV'ere :(
-
Nu har jeg aldrig haft andet end Suzuki, så jeg vil da lige høre om der virkelig er så stor forskel på byggekvaliteten på Suzuki og fek.s. Yamaha/Kawa?
-
Nu har jeg aldrig haft andet end Suzuki, så jeg vil da lige høre om der virkelig er så stor forskel på byggekvaliteten på Suzuki og fek.s. Yamaha/Kawa?
Jeg har haft to Honda og tre Yamaha før min SV'er. Trods det, at jeg er glad for min Sv'er må jeg bare sige, at kvaliteten af f.eks. motorlak og diverse skruer skuffer noget på Suzukien. Nogle af de nævnte Honda og Yamaha ejede jeg på tidspunkter hvor de havde været mere end 18 år på vejen, og de var i bedre stand på de punkter end min nu godt 6 år gamle SV'er., :-S
-
Jeg er da glad for at høre at det ikke bare mig der syntes at det er lidt tidligt at der kommer rust på motor bolte samt at malingen skaller lidt af på motor dækslet... Det på trods af at det kun er godt 5 år siden den fik plader på og at den er blevet puslet om de 3 år jeg har haft den...
-
Nu har jeg aldrig haft andet end Suzuki, så jeg vil da lige høre om der virkelig er så stor forskel på byggekvaliteten på Suzuki og fek.s. Yamaha/Kawa?
Byggekvaliteten mener jeg er det samme (Honda laver dog kvali-kontakter) :|
Der hvor Suzuki er mindre gode (=utrolig ringe) er overfladebehandlig, dette gælder både motor og alm. lak på tank, kåbe osv.
Dette ser jeg dog ikke som et stort problem, det var faktisk meningen at den skulle ha været en tur hos maleren. Men da jeg åbenbart bliver ved med at holde hjulene på asfalten trækker det lidt ud :D
-
HM er jo død smaskforelsket i en SV650N Oldschool, men kan også godt se at den ikke længere er HELT ny :)
Hvis det er den, hun er vild med, er det dén hun skal have.
Alderen er da ligegyldig. Hvor langt kommer hun reelt til at køre? 5.000km om året? Så kan den holde mange år endnu!
Evt overskud ved billig køb kan bruges på en ny lakering i drømmefarve. Der er kun røv og tank på en naked, så det må blive en begrænset mer-udgift for drømmefarven.
... fordi selv en SV'er med Sintermetal og stålarmerede slanger bremser som en gammel Skoda i forhold til 675'eren..
Jeg har ikke prøvet 675'eren endnu, men hvis du måler bremseevnen i "tryk på hænderne", så vinder 675'eren over en Naked selv når de holder stille.