SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Brix efter Juli 02, 2010, 06:05:26 pm
-
Hvor højt må temperaturen komme op på en 650'er ? Da jeg holdt stille idag i varmen viste den 107 grader. Er det noget i vejen ?
-
Startede blæseren?
Det er nok ikke langt fra maks, men ikke skadeligt så længe den ikke bliver der (og over) i evigheder.
-
Startede blæseren?
Det er nok ikke langt fra maks, men ikke skadeligt så længe den ikke bliver der (og over) i evigheder.
Jeg var faktisk ikke sikker på der sad en blæser, hvor sidder den? Men tror ikke den startede, jeg kunne i hvertfald ikke høre den.
-
Startede blæseren?
Det er nok ikke langt fra maks, men ikke skadeligt så længe den ikke bliver der (og over) i evigheder.
Jeg var faktisk ikke sikker på der sad en blæser, hvor sidder den? Men tror ikke den startede, jeg kunne i hvertfald ikke høre den.
Med en Mivv trumpet forstår jeg dig godt, men man plejer at kunne mærke det. Det kommer en del varm luft ud på stængerne.
Blæseren sidder lige bag køleren, og den skulle starte ved 104grader ifølge diverse andre sites jeg har fundet på google ;-)
-
Startede blæseren?
Det er nok ikke langt fra maks, men ikke skadeligt så længe den ikke bliver der (og over) i evigheder.
Jeg var faktisk ikke sikker på der sad en blæser, hvor sidder den? Men tror ikke den startede, jeg kunne i hvertfald ikke høre den.
Med en Mivv trumpet forstår jeg dig godt, men man plejer at kunne mærke det. Det kommer en del varm luft ud på stængerne.
Blæseren sidder lige bag køleren, og den skulle starte ved 104grader ifølge diverse andre sites jeg har fundet på google ;-)
Går ud og kigger på sagerne. Har bundkåben noget at gøre med varmen?
-
hvor varm var den når du kørte.... ??? det er vel mest interessant !
-
hvor varm var den når du kørte.... ??? det er vel mest interessant !
80 til 90 når jeg kører. Kunne bare ikke lide den røg op inde i byen, hva så hvis man kommer til at kører i kø...
-
hvor varm var den når du kørte.... ??? det er vel mest interessant !
80 til 90 når jeg kører. Kunne bare ikke lide den røg op inde i byen, hva så hvis man kommer til at kører i kø...
så starter din blæser ved en 105-110 grader, og hvis ikke den starter og køler, så stopper du! og venter på at den er kold nok til at køre videre, derefter får du fikset blæseren
-
Mener at blæseren er aktiv fra 104-100 grader.
Altså, den klipper ind ved 104, og så skulle temp. selvfølgelig gerne dale !
Udkobling sker ved 100 grader.
Synes jeg kan huske min opfører sig sådan, men ved ikke om det osse gælder 6½ ?
-
Ved ikke om en 650 og en 1000 er ens bygget op mht, til blæseren. Meen, på min der er man ikke i tvivl når blæseren starter, ved omkring de 100/104 grader mener jeg... Der kommer en "høj" summen, hvor man kan høre at nu er der noget som begynder at dreje ganske hurtigt rundt.
Og hvis man ikke tror det sker, så er der kun en vej, stop svinet og vent, og så tjek på det det hurtigst muligt. Vi går jo varmt vejr i møde, forhåbenligt :D
-
Almindeligt problem på en SV er at hvis du rammer køleren og den bliver skubbet bare en smule tilbage og frem igen, så har blæseren ramt motoren, da den sidder meget tæt på, og derfor har den bukket de 3 punkter den sidder fast med.
Hvis det er sket, så rører blæservingen måske køleren og kan ikke starte.
Prøv om du kan dreje vingen uden den rører ved køleren.
-
Almindeligt problem på en SV er at hvis du rammer køleren og den bliver skubbet bare en smule tilbage og frem igen, så har blæseren ramt motoren, da den sidder meget tæt på, og derfor har den bukket de 3 punkter den sidder fast med.
Hvis det er sket, så rører blæservingen måske køleren og kan ikke starte.
Prøv om du kan dreje vingen uden den rører ved køleren.
Det kigger jeg lige på i morgen når jeg får tid.
-
Awesome, jeg pillede lidt ved stikket og nu virker skidtet :thumbsup: Slår til ved 103 og fra i ved 99 :orkester: