SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Mr.Sv efter August 04, 2010, 06:06:29 pm
-
Ja jeg kigger jo på disse, og må eje sådan et eksemplar. Men har lige nogle spørgsmål.
1. Er 1000´eren fysisk større / højere end 650 ?
2. Hvor hurtig er 1000 éren fra 100 - 200 km/t i forhold til 650´eren ?
3. Gensalgspris, kan man regne med større tab ved den lille sv, da der er flere af dem ?'
4. Virker det abs som er på dem, da jeg gerne vil have det :-)
Håber en eller flere gider at besvære et eller alle spørgsmål efter bedste evne :-)
Det skal lige siges at jeg har prøvet begge, men ikke helt kan bestemme mig, og uden abs begge, og jeg kunne ikke helt bedømme størrelsen.
-
1. Det er absolut småting hvis noget overhovedet. Der er bredere baghjul og lidt længere bagsvinger på den, og så fylder motoren lidt mere i stellet, men sædehøjde og akselafstand er stort set identiske.
2. Den føles MEGET kvikkere, men der er vist i virkeligheden kun et ½ sekunds forskel. 650'eren er klart den mest harmoniske af de to, men 1000'eren er lige det vildere som giver mere adrenalinsus og større smil under hjelmen.
3. Det er mere baseret på pasning / vedligeholdelse / servicebog og kørte kilometer, end model. Min K4 med 82.000km på bagen er der ingen der vil røre med en ildtang - men den kører 100% som den skal og bruger hverken olie eller har mistet effekt i forhold til standard.
4. Suzuki bruger første generations ABS på 650'eren - og lad os lige være enige om at ABS'en kun redder dig hvis du overbremser og ikke hvis du udfordrer fysikkens love på andre måder. I min verden er ABS ikke et argument for at vælge eller ikke vælge en given MC, men det er da klart at det er en bonus at have det den dag det går galt.
Det er op til dig selv hvad du stiller af krav, så hvis ABS er et af dem er valget jo nemt...
-
Kanon svar Sajmon og meget seriøst, har selv en Sv 1000 det trækker bare
pisse godt, der kommer det store smil frem :lol:
-
Kanon svar Sajmon og meget seriøst, har selv en Sv 1000 det trækker bare
pisse godt, der kommer det store smil frem :lol:
X 2!
-
Ja tak for svar. Kanont svar, og tak fordi du gad :-)
-
2. Den føles MEGET kvikkere, men der er vist i virkeligheden kun et ½ sekunds forskel. 650'eren er klart den mest harmoniske af de to, men 1000'eren er lige det vildere som giver mere adrenalinsus og større smil under hjelmen.
Det ½ sekund er vist 0-100, mon ikke det er lidt mere forskel 100-200 ?
Jeg synes selv mit mini-SVin K4 mistede pusten ved 160-170 stykker
-
Jeg har haft både SV 1000 SK4, SV 650 K4 og køre nu SV 650 Sx (eller hvad en ´99 nu hedder :hand: ).
Der er noget mere træk og brutalitet i en 1000´er og den har et fantastisk moment. Dog føles den noget tung rundt i svingene og det kræver noget mere energi at få den med rundt (måske fordi jeg kun vejer lidt over 60 kg). Det var dog ikke sjovt at få den rundt i Odense, enten var det i 2. gear, hvor grænsen mellem gas og (kraftig) motorbremse var meget lille, ller også var det i 3. gear hvor den hakkede sig frem. Har dog hørt andre tandhjul eller Power Commander skulle tage det problem.
6½´eren er mere brugbar i min verden. Den er nemmere at styre rundt i sving, den kan køre bykørsel og den kan stadig både trække og sejtrække.
Den er billigere, lige så sjov og ligner den anden meget godt. :grin:
Med henhold til størrelse synes jeg ikke der er den store forskel, den smule der er kommer vist kun frem hvis man står ved en forhandler og prøvesidder dem efter hinanden... Eller også husker jeg lidt forkert. :huh:
Selfølgelig er det sjovt med et SUPER træk en gang i mellem, men til hverdag kan jeg godt nøjes med et "rimelig godt". Så må jeg låne mig til det når trangen melder sig. :evil:
-
Jeg har killoSVin, og jeg synes at 75% af tiden er den for stor. Ikke fysisk, men motoren. Min har altid gået bedst ved 4000 omd. og opefter.Der kører den 100km/t. Der bliver færre og færre steder man kan udnytte dens kraft, uden at risikere at snupjensen kommer og sparker "pappet" op i r.... på en.
Svoger har en hyosung (jeg ved godt det ikke er en sv'er) men den er rigeligt til mig i hverdagen. Jeg ville vælge 650'eren hvis jeg skulle handle idag.Desuden vil du kunne bruge nogle af de sparrede penge på andet sæde,ny olie og fjedre iforgaffel,( 3 cm for korte på 12000 km) undskyld den lidt mavesure afslutning.
-
Der er en sammenligning af de to i TouringNyt fra 2003. Skal nok få taget et scan ved lejligved.
Forskellen i 4. gears mellemacceleration er minimal.
-
kører 650s på 6. år og hygger mig med det. der er stadig tidspunkter hvor den lige tager r... på mig. morgendug som giver en udskridning ved accelration osv. :shock:
jeg har bestemt ikke brug for en 1000èr og de 40- 50 kg der følger med.
hvis agumentet var tiden fra 100-200 så er der ikke mange steder man kan få fuld udnyttelse af maskinen,så hellere en 650 der ikke er så tung og danse med i byen. 8)
-
Der er 5 kilos vægtforskel på de to. :mrgreen:
-
http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_sv_1000_s_2003.php (http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_sv_1000_s_2003.php)
http://mcmellemgas.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=18&Itemid=24 (http://mcmellemgas.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=18&Itemid=24)
det må være 20 kg målt på tørvægt. [afro|
hvor har du 5 kg fra. fundet en skraldet? :mrgreen:
-
Jeg er rigtig glad for mit kiloSvin! -og jeg har ingen planer om at skifte til en grisling!
Jeg har ofte hørt folk udtrykke at de synes den er tung at danse med, og at 650'eren er lettere at håndtere i bytrafiken. Men jeg har altså ingen problemer med min! Jeg elsker lyden, og kræfterne når man lige kommer tíl at dreje lidt på håndtaget.
Jeg ved ikke om den nøgne model måske er lidt mere håndterbar i byen en S modellen idet man sidder mere oprejst og kan bruge vægt / kontra vægt lidt mere??
Men for dem der synes at den er lidt tung at svinge med mm, findes der jo løsninger i for af at hæve bagenden, sænke forenden, hvilket giver en meget mere styrevillig maskine...
Nå det er sagt er en 600ccm maskine jo langt rigeligt for de fleste! Hvilket også er grunden til at de er meget populære. Så selvfølgelig er en Grisling en rigtigt godt køb, og den klarer helt sikkert både hverdag og ferier ganske fint!
Så som Sajmon skriver, hvis du vil have ABS, ja så er valget jo klart! Ellers .... tjaaa...
-
Sådan set fra sidelinien.. uden at jeg selv har kørt på en grisling, så ser det da ikke ud til at Flemming L på trods af fremskreden alder og rygerlunger har svært ved at følge med på fællesture - nærmere det modsatte ;)