SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: MMN efter August 10, 2010, 10:33:57 pm
-
Hjælp?!
Når jeg køre ved 5500+ omdrejninger, føler jeg at cyklen har en hoppende kørsel, som om noget går på (hvis bremsen hang), det mærkes mest ved 60-70 km/t, men trækker jeg koblingen forsvinder det? Og det mærkes heller ikke på motorvej.
Hvad kan det være?
-
Checket om kæden er strammet korrekt ?
Hvis ja, var det måske værd at smide den op på bagløfteren og se om du har et stift led.
-
om du har et stift led.
x2
-
Tror du ikke bare det er det velkendte problem med at den går ultra magert når du cruiser afsted ved netop de omdrejninger og den hastighed ? På min 1000'er er det ved næsten præcis 5500 rpm.....? ECU'en skruer så langt ned for benzintilførslen at det kan give nogle små "ryk" i fremdriften - lidt som om bremsen lige tog ved, eller som jeg oplever det : Det føles som om den glider lidt i koblingen ?
-
Tror du ikke bare det er det velkendte problem med at den går ultra magert når du cruiser afsted ved netop de omdrejninger og den hastighed ? På min 1000'er er det ved næsten præcis 5500 rpm.....? ECU'en skruer så langt ned for benzintilførslen at det kan give nogle små "ryk" i fremdriften - lidt som om bremsen lige tog ved, eller som jeg oplever det : Det føles som om den glider lidt i koblingen ?
X2 - på min er det meget tydeligt på motorvej ved 5500 rpm... når der er penge skal ECU'n justeres..
-
Præcis når man cruiser der ud af, og ville jeg ikke kunne mærke det i kæden, selvom jeg kobler ud?
hvad koster det at justere ECU??
-
Præcis når man cruiser der ud af, og ville jeg ikke kunne mærke det i kæden, selvom jeg kobler ud?
hvad koster det at justere ECU??
Jeg mener at KJ-motorcykler skal have 1200,- for at justere i ECU boksen + en time på rullefeltet, så det kan vel gøres for ca. 1600,-
-
Kan det fixes med en Powercomander?
-
Ja, det siges der. Bl.a. fordi man typisk fjerner PAIR-systemet...og med PC følger vel også en rulning og optimering, vil jeg tro...
Jeg lever nu fint med det, og kan godt lide et "skud" fra potten en gang imellem - syn's det er lidt "rock n' roll" :orkester:
-
Kan det fixes med en Powercomander?
Justering med Powercommander giver typisk et bedre resultat end at justere ECU'en. Alene af den grund at man kan justere finere på en PC end på en ECU.
Det kommer selvfølgelig an på hvem der justerer :)
Power Commander løsningen er også noget dyrere. Men har du pengene til det ville jeg anbefale dig at give den hele turen med PC og indkøring på rullefelt hos en der ved hvad han laver. (http://www.dot-e.dk/mc/powercommander (http://www.dot-e.dk/mc/powercommander))
-
Ja for guds skyld lad være med at bruge KJ den svindler... :club:
-
Kan godt være jeg sprøger dumt og det spørgsmål har været oppe at vende før, men prøver alligevel.
Vil man godt kunne smide en PC på og nogle maps som andre ha fået lavt? Eller vil det ikke komme til at spille ordenlig?
Overvejer en PC, men min SV1000er er ret ny(1600km) Så der er stadig garanti på... Så ved ikke om det er en god ide?
-
Jeg havde samme problem på min SV1000S K3'er - der fik jeg monteret PC og prøvede selv at "rulle/trille" den ind med et af de maps man kan hente på nettet. Det virkede ad h-til og jeg besluttede derfor at den skulle forbi Mr. Dyno som efter sigende skulle være eksperten på området. Det gav helt fantastisk resultater og gjorde meget ved problemet. Det fjernede det dog ikke helt men gjorde det tåleligt.
På en SV1000 ville jeg bestemt sige at det er pengene værd - men samtidigt også sige at du får hvad du betaler for (forudsat at du går til anerkendte specialister - ikke amatører og svindlere)! Så spørg endelig omkring herinde... Jeg kan varmt anbefale Dot-E (Dot Engineering) som Mr. Dyno arbejder for. Du bestiller tid igennem deres hovedkontor i Ulfsborg/Nordjylland - SELVOM at Mr. Dyno har værksted i Haslev på midtsjælland...
-
Kan godt være jeg sprøger dumt og det spørgsmål har været oppe at vende før, men prøver alligevel.
Vil man godt kunne smide en PC på og nogle maps som andre ha fået lavt? Eller vil det ikke komme til at spille ordenlig?
Overvejer en PC, men min SV1000er er ret ny(1600km) Så der er stadig garanti på... Så ved ikke om det er en god ide?
Du skal ikke være bange for fabriksgarantien mht power commander.
Dog har jeg hørt om Suzuki'er der havde problemer efter montering af Power Commander - og der gider importøren ikke fejlsøge på det hvis det skyldes Power Commanderen. Mener der var en herinde fra der fik FI fejl efter montering af power commander.
Importøren havde den inde og kunne ikke konstatere fejlen når Power Commanderen ikke var sat til..
Det er egentlig ok service hvis du sammenligner med bilbranchen.
Der fraskriver producenten sig alt ansvar hvis de kan påvise at du har ændret på motorstyringen ...
-
Kan godt være jeg sprøger dumt og det spørgsmål har været oppe at vende før, men prøver alligevel.
Vil man godt kunne smide en PC på og nogle maps som andre ha fået lavt? Eller vil det ikke komme til at spille ordenlig?
Overvejer en PC, men min SV1000er er ret ny(1600km) Så der er stadig garanti på... Så ved ikke om det er en god ide?
Du skal ikke være bange for fabriksgarantien mht power commander.
Dog har jeg hørt om Suzuki'er der havde problemer efter montering af Power Commander - og der gider importøren ikke fejlsøge på det hvis det skyldes Power Commanderen. Mener der var en herinde fra der fik FI fejl efter montering af power commander.
Importøren havde den inde og kunne ikke konstatere fejlen når Power Commanderen ikke var sat til..
Det er egentlig ok service hvis du sammenligner med bilbranchen.
Der fraskriver producenten sig alt ansvar hvis de kan påvise at du har ændret på motorstyringen ...
Der er nogle fabrikanter/ DK-leverandører hvor AL garanti bortfalder, hvis ikke der er monteret originalt udstyr på! Endda et af de dyre mærker.
-
Jeg havde samme problem på min SV1000S K3'er - der fik jeg monteret PC og prøvede selv at "rulle/trille" den ind med et af de maps man kan hente på nettet. Det virkede ad h-til og jeg besluttede derfor at den skulle forbi Mr. Dyno som efter sigende skulle være eksperten på området. Det gav helt fantastisk resultater og gjorde meget ved problemet. Det fjernede det dog ikke helt men gjorde det tåleligt.
På en SV1000 ville jeg bestemt sige at det er pengene værd - men samtidigt også sige at du får hvad du betaler for (forudsat at du går til anerkendte specialister - ikke amatører og svindlere)! Så spørg endelig omkring herinde... Jeg kan varmt anbefale Dot-E (Dot Engineering) som Mr. Dyno arbejder for. Du bestiller tid igennem deres hovedkontor i Ulfsborg/Nordjylland - SELVOM at Mr. Dyno har værksted i Haslev på midtsjælland...
Vil man kunne mærke det? Overvejer også et KN filter ved samme lejlighed.
-
du vil mærke forskel har selv fået justeret min Hos Mr. Dyno i Haslev
-
Okay det må komme på "to do" listen :D
Den er rimelig lang endnu ;)