SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: lavi efter November 22, 2010, 10:47:09 am
-
Er der nogen som har stiftet bekendtskab med denne:
http://mcsport.dk/images/FI%20TUNER%20prospekt.mht (http://mcsport.dk/images/FI%20TUNER%20prospekt.mht)
-
Har kigget på en del alternativer, men aldrig stødt på den der. Ser spændene ud :thumbsup:
PC kan da kun styrre de 4 indsrøjtninger, ikke?
-
Her er hvad HealTech selv skriver.
-
Jeg har kigget på den også.
List of Features
True MAP-based FI tuning module: Can be mapped at 11 throttle positions, in 500 RPM increments across the full RPM range. Supports fuel addition as well as subtraction.
Adjusts all injectors (up to 8 ), which results in better air-fuel mixture compared to other modules which only drive half the injectors.
Quick and simple to install: Connects to the ECM expansion port under the seat and tap two ECM wires. No need to remove the fuel tank or any fairing panels.
One module fits most Suzuki EFI motorcycles ('97-'11): Transferable to a new bike within minutes. Purchase the module once and use it on your next Suzuki without complications.
Native USB support: No need to install drivers and no need to use a UART bridge. The software runs on any version of Windows (2000, XP, Vista, Windows 7).
Simple interface: All information is on one screen. No confusing options to select/fill.
Auto cell select and immediate Air/Fuel (AFR) response: During setup, the TPS/RPM cell is automatically selected on screen. When the operator changes the value, the device adjusts the fueling immediately. This makes it quick and easy to set the optimal AFR.
Maps can be custom made by any tuning center, and freely shared among bikes with similar modifications.
3 independent, user-selectable maps: It is possible to store two different fuel maps and the rider can switch between 3 maps (MAP1, MAP2, Zero MAP).
3-color status LED: Provides status information and indicates which map is in use.
-
Har kigget på en del alternativer, men aldrig stødt på den der. Ser spændene ud :thumbsup:
PC kan da kun styrre de 4 indsrøjtninger, ikke?
Du kan købe også tændingsmoduler...
-
Den ser skidesmart ud, men hvad koster den og HVOR BESTILLER MAN???? :brok:
-
Import: www.mcsport.dk (http://www.mcsport.dk)
Vejledende udsalgspris kr. 1650 incl. moms ifølge hjemmesiden.
Hvis den ellers holder hvad den lover, er det billigt for at få SVinet til at gå mere jævnt :D
-
Den fylder samtidig nada og efter hvad jeg kan læse mig til på nettet, så er det ikke en dims man lige skal afskrive. 1700 bananer er jo næsten halv pris af en ny PC.
-
Hvem har erfaring i indrulning af den, Og hvad koster det? Der er jo mange der kan rulle Pc ind.
-
FI Tuner programmet ser ud til at være let at bruge...
Det kunne være man skulle spørge CVP i Horsens hvad de skal have for en indrulning med FI Tuner på deres bænk :whatever:
-
Import: www.mcsport.dk (http://www.mcsport.dk)
Vejledende udsalgspris kr. 1650 incl. moms ifølge hjemmesiden.
Hvis den ellers holder hvad den lover, er det billigt for at få SVinet til at gå mere jævnt :D
Ja så spørger jeg igen: Hvor bestiller man den?
Jeg har søgt på hjemmesiden og nu også smidt dem en mail - så ser vi ad.
-
Fik hurtigt svar... Faktisk under 10 minutter efter jeg skrev.
Nu er den på vej med posten - så vi må se om det er noget der dur.
-
Fik hurtigt svar... Faktisk under 10 minutter efter jeg skrev.
Nu er den på vej med posten - så vi må se om det er noget der dur.
Så må du lige komme med en anmeldelse af den :D
-
Ja så må jeg jo hellere få mit rullefelt bygget færdig... :brok:
-
Ja så må jeg jo hellere få mit rullefelt bygget færdig... :brok:
:respekt:
-
husk at gøre det transportabelt så du kan tage det med til bulderdagen :blink:
-
Jeg kæmper stadig med at finde en roterende vægt...
Alt andet er der styr på.
-
Så er ventetiden på foråret blevet endnu længere.
Har lige i dag bestilt en FI Tuner samt indrulning hos CVP i Horsens. Det bliver spændende at se før og efter kurverne :D
PS: Det koster 3 værkstedstimer for en komplet tur på bænken incl justering af TPS.
-
Jeg kæmper stadig med at finde en roterende vægt...
Alt andet er der styr på.
hvor meget skal du bruge ?
..den tromle du skal bruge skal veje ? og være hvor stor ?
-
Efterhånden er jeg ligeglad - jeg skal jo i realiteten bare bruge en roterende vægt. Det er sgu ikke nemt at finde til menneskepenge. :brok:
Omkring 400kg og 500mm i diameter - så er vi inde i det område hvor effekt udregningerne er simple.
-
lur lige den her fra Bazzaz
AFM (selvjusterende FI management )
How to use Z-AFM Self Mapping on Bazzaz Software (http://www.youtube.com/watch?v=HgYtaC3iDNI#ws)
--------------
og så se den her video - hvordan det kan være en fordel på de forskellige baner og vejrforhold man af og til kører i
BAZZAZ in the AMA Paddock (http://www.youtube.com/watch?v=t5dztW8ToNg#ws)
:)
AFM modulet er noget man køber udover deres almindelige programmerbare FI management boks.
-
Selvjusterende er nemt, men ikke ubetinget godt.
Man bruger jo netop rullefeltet til at afsløre huller i effektkurven, og glatte dem ud med blandingen eller tændingen.
Det er jo ikke et problem at få kørt en motor ind - det kan jeg gøre mens jeg kører på vejen med en rygsæk på hvor alt mit logging udstyr ligger i. Jeg kan opsamle RPM, TPS og AFR, men jeg skal have en hastighedskurve for at finde effektkurven, og gerne i høj opløsning.
-
http://magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=1922 (http://magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=1922)
-
Er der nogen der har købt eller hørt noget +/- om Healtech Fi tuner.. nogen der har erfaring med at få den mappet ?
Jeg skal ha købt en tuner og et PiperX, men vil først tjekke på det bedste forum om der er erfaringer :orkester:
-
Min SV1000N står klar hos CVP i Horsens (FI Tuner + rullefelt), venter kun på noget ordentligt føre.
Kommer selvfølgelig med en vurdering når cyklen kommer på gaden :D
-
Kør for H... - solen skinner, og jeg glæder mig til at høre mere!!!
-
Kør for H... - solen skinner, og jeg glæder mig til at høre mere!!!
X2
-
Så kom SVinet på gaden :D
Den nye FI tuner har en super effekt, cyklen trækker nu helt jævnt hele vejen op.
Bedst af alt, der er nu ingen hakken og ujævn motorgang under almindelig bykørsel :thumbsup:
CVP monterede en O2 eliminator for at have helt kontrol over indrulningen (selvom dette ikke skulle være nødvendigt ifølge HealTech).
Resultatet blev 108 HK på baghjulet, med standard potter og luftfilter.
-
Hvad havde den før du fik rullet den ind??
-
Hvad havde den før du fik rullet den ind??
Ja fortæl :D
-
og hvad kostede det totalt inkl. rulning mm. ?
Jeg vil ha' !!!
-
Jeg har desværre ikke kurven fra før FI tuneren, CVP havde ikke fået den gemt :(
Økonomi:
FI tuner: 1695,-
O2 eliminator: 239,-
Rullefelt: 250,-
3 timer: 1320,-
Ialt: 3504,-
-
Så ved man jo ikke om den er noget værd :(
-
Han har vel fået det ud af det han vil.
Jævn kurve og ingen hakken og huggen ved bykørsel....
-
Han har vel fået det ud af det han vil.
Jævn kurve og ingen hakken og huggen ved bykørsel....
Jep, men HK er vel også det man betaler for ved at købe sådan en ECU? Kunne bare ha været spændende og se om det gav nogle ekstra heste....
-
Glem tophestene på en sv1000 det er ikke vigtigt. Det er kun kurven der tæller og det giver ikke topheste at justere.
Jeg har kørt sv1000 med 107 og op til 115 hk på hjulet men kunne ikke mærke forskel i træk.
-
FI tuner bestilt og på vej.. :mrgreen:
Har en plan om at den skal monteres i næste uge og rulles ind efterfølgende.. (kører den på en 0 mapp/+ mapp til den er rullet..)
Er der nogen der har en tjekk på installation, hvor finder jeg TPS og RPM bedst? Det der med elektronik er jo ikke min stærke side.. :tie:
-
Glem tophestene på en sv1000 det er ikke vigtigt. Det er kun kurven der tæller og det giver ikke topheste at justere.
Jeg har kørt sv1000 med 107 og op til 115 hk på hjulet men kunne ikke mærke forskel i træk.
Det jo sejere at sige den har flere hk ;) Ihvertfald nede på grillen ;)
Ej kan godt følge din pointe :thumbsup:
-
Hvis du vil have mange papirheste skal du bare få den rullet hos lydmuren.
Der lægger min 113,5 hk og på andre felter lægger den 108 - 109 hk :rolleyes:
-
Hej,
Kan godt være jeg spørger dumt, men har INGEN forstand på FI tuners eller Powercomanders osv andet end hvad jeg har kunne læse mig til (og forstå) her på forumet.
Jeg overvejer at få et Pipercross filter - mest på grund af lyd, og gerne det der erstatter den øverste halvdel af luftfilterkassen.
Jeg har allerede en mivv udstødning på - sad der da jeg købte min cykel... og som jeg forstår ville det så være en god ide at få maskinen indstillet til et nyt filter+udstødning, og det lader til at FI Tuner er et godt og BILLIGT :mrgreen: alternativ til PC.
Mit spørgsmål er, kan det passe at man ikke kan få FI tuner til SV650S når man kan til SV1000S ?? Er det fordi det ikke er ligeså nødvendigt/almindeligt på en mindre maskine at de ikke har nævnt den "lille" (synes ellers jeg har læst om SV650'ere med PC), eller er der noget med motoren eller andet der gør at den bare ikke passer over på "lillebroren" ?
Håber i kan hjælpe - er lidt lost :shock:
-
Jeg har lige købt en FI tuner, monterer nok selv her i weekenden :tie:
Iflg. vejledning jeg fik med kan den monteres på så forskellige cykler som AN400, AN650, B-King, alle GIXXER, M1800 M1500, RM400 TU 250, V-strom1000 (ikke 650) osv... men ikke SV650 men jeg ville da sende en mail til HealTech og spørge....
-
Nå, har skrevet til healtech for at høre om den ville passe en SV650'er, og hvis ikke, om de så havde planer om at lave en version der virkede på SV650.
Her er svaret jeg fik:
" Hi Andreas,
Thank you for your email.
Unfortunately, the FIT pro will not work on the SV650, because the bike ECM
does not support the tuning link feature used by the FIT.
We do not plan to make a model for the SV650 at this time.
Kind Regards,
/Norbert
healtech-electronics.com "
Surt show... ser ud til at power commander er den bedste mulighed til 650'eren, eller hvad?
Nogle der har kendskab til andre som laver til SV650, og som er samme standard som PC og FIT, men ikke er så dyre som PC ?
-
Hep.. Fi Tuner installeret, map uploadet og prøvet.. :D
Installations tid 1 h og jeg brugte nok en ½ h til at tænke, er jo biolog og ikke elektriker.. :whatever:
Ser virkelige frem til at få den rullet og monteret PiperX, men allerede nu trækker den jævnt hele vejen op, all tøven ved gas og ujævn gang ved de 4500-5500 rpm væk :respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt:
-
Hep.. Fi Tuner installeret, map uploadet og prøvet..
Installations tid 1 h og jeg brugte nok en ½ h til at tænke, er jo biolog og ikke elektriker..
Fint - så kan du få lov at installere min :wink: - Jeg vender tilbage...
-
Du kommer bare ind med den Søren, jeg er jo svensker så en guldbajer arbejder jeg gerne 1/2 h for...
Den kører rigtigt godt, har skiftet lidt mellem 0 mapp og min nye mapp og den kører helt klart bedre med mapp...
-
Lige en istallationsguide, hvis nogen har lyst til at se hvad man går ind til :D
-
Hallo All,
Faldt lige over tråden og synes det virker interessant.
Nogen nye erfaringer? Nu er der jo blevet kørt med udstyret i nogen måneder?
//Blå
-
Hallo All,
Faldt lige over tråden og synes det virker interessant.
X2
-
Den kører rigtigt godt, har skiftet lidt mellem 0 mapp og min nye mapp og den kører helt klart bedre med mapp...
Stadigt tilfreds
-
Er også stadig meget tilfreds. FI tuneren har også en positiv effekt på benzinforbruget, kan nu køre 200 km inden benzinlampen begynder at blinke - det har jeg s.. aldrig prøvet før :D
-
Nice, lyder sgu lækkert. Men jeg faldt over en billig Power Commandor her den anden dag - så nu venter jeg bare på den kommer med posten. Og på lageret ligger der så to Akrapovic potter og et piperX filter - så skulle jeg vidst også være godt kørende :-D
//Blå
-
Nice, lyder sgu lækkert. Men jeg faldt over en billig Power Commandor her den anden dag - så nu venter jeg bare på den kommer med posten. Og på lageret ligger der så to Akrapovic potter og et piperX filter - så skulle jeg vidst også være godt kørende :-D
//Blå
Hvis du sej vild og kåd, så sætter du lige et 16 tand foran, så for du en ny cykel... :angel:
-
Nice, lyder sgu lækkert. Men jeg faldt over en billig Power Commandor her den anden dag - så nu venter jeg bare på den kommer med posten. Og på lageret ligger der så to Akrapovic potter og et piperX filter - så skulle jeg vidst også være godt kørende :-D
//Blå
Hvis du sej vild og kåd, så sætter du lige et 16 tand foran, så for du en ny cykel... :angel:
Det vil jeg lige have med i overvejelserne når jeg kommer længere frem. Har du det på din?
-
16/42 spiller til en SVs :thumbsup: :innocent:
-
16/42 spiller til en SVs :thumbsup: :innocent:
Sorry for mindre hijack af tråden, men nu har jeg læst dette nogen gange efterhånden og vil gerne vide præcis hvad det gør - Er det bare for at få et bedre optræk og mindre tophastighed??
Ang. det med FI tuner og PC. Jeg har PC på min, og den er også kørt ind på rullefelt osv, men jeg oplever tit ved bykørsel, ved lav hastighed at den hakker i det. Er det bare fordi at hastigheden er så lav, eller kan al hakken fuldstændig elimineres ved en korrekt rulning??
-
16/42 spiller til en SVs :thumbsup: :innocent:
Sorry for mindre hijack af tråden, men nu har jeg læst dette nogen gange efterhånden og vil gerne vide præcis hvad det gør - Er det bare for at få et bedre optræk og mindre tophastighed??
Ang. det med FI tuner og PC. Jeg har PC på min, og den er også kørt ind på rullefelt osv, men jeg oplever tit ved bykørsel, ved lav hastighed at den hakker i det. Er det bare fordi at hastigheden er så lav, eller kan al hakken fuldstændig elimineres ved en korrekt rulning??
Den kan ikke fjernes fuldstændig ved rulning. Du kan sætte det 16/42 hjul på, så skal du se, det gør den tager lidt flere omdrejninger ved lavere fart, og den bliver inponerende god at køre på, jeg oplevede at det tandhjul gav lige så meget som PCIII
-
Ove fik det ellers fjernet 100% på min...
-
Ove fik det ellers fjernet 100% på min...
Hmm kan også godt være han har det på min, har ikke kørt på den endnu, den står stadigt der oppe, blev færdig i torsdags. Men skal da lige give en melding når
den kommer på TØR asfalt igen.
Men stadig, 16/42 er en god ting. IMO.
-
Ove fik det ellers fjernet 100% på min...
Også her.,,
-
Er det kun det forreste tandhjul der skal skiftes?
Hvad koster det og er det nemt at gøre selv eller billigt at betale sig fra??
-
Er det kun det forreste tandhjul der skal skiftes?
Hvad koster det og er det nemt at gøre selv eller billigt at betale sig fra??
standart har den 17-40 tandhjul. God ide og skifte tandhjul og kæde sammen.
-
Er det kun det forreste tandhjul der skal skiftes?
Hvad koster det og er det nemt at gøre selv eller billigt at betale sig fra??
standart har den 17-40 tandhjul. God ide og skifte tandhjul og kæde sammen.
Ups ja ej at forglemme, og så få en med forstand og rette laser til at montere
-
Er der nogen som har erfaringer med denne?? http://www.louis.de/_30f7b3d44be54cba15f9dfc4254072a8b4/index.php?topic=artnr&artnr=10003097 (http://www.louis.de/_30f7b3d44be54cba15f9dfc4254072a8b4/index.php?topic=artnr&artnr=10003097)
-
Er der nogen som har erfaringer med denne?? http://www.louis.de/_30f7b3d44be54cba15f9dfc4254072a8b4/index.php?topic=artnr&artnr=10003097 (http://www.louis.de/_30f7b3d44be54cba15f9dfc4254072a8b4/index.php?topic=artnr&artnr=10003097)
Kan den mere end et almindeligt laservaterpas ikke kan ?
-
Er der nogen som har erfaringer med denne?? http://www.louis.de/_30f7b3d44be54cba15f9dfc4254072a8b4/index.php?topic=artnr&artnr=10003097 (http://www.louis.de/_30f7b3d44be54cba15f9dfc4254072a8b4/index.php?topic=artnr&artnr=10003097)
Kan den mere end et almindeligt laservaterpas ikke kan ?
Huh? Hvordan vil du få et laservaterpas ned til din kæde?? Er det ikke sådan et stort monster..?
-
Er det et problem?
på ydersiden?
Bare en tanke?
De fåes da også i små?
-
Er det et problem?
på ydersiden?
Bare en tanke?
De fåes da også i små?
Så tror jeg det er billigere at købe sådan en fra louis?? Men det var nu heller ikke spørgsmålet....
-
Er det kun det forreste tandhjul der skal skiftes?
Hvad koster det og er det nemt at gøre selv eller billigt at betale sig fra??
standart har den 17-40 tandhjul. God ide og skifte tandhjul og kæde sammen.
Ups ja ej at forglemme, og så få en med forstand og rette laser til at montere
Har ikke selv prøvet, men kender en der gør det ofte med den der, og det går snildt, og bliver lige i øjet