SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: melander efter April 04, 2011, 05:14:29 pm
-
Hej alle sammen,
Så kom dagen, hvor SVinet skulle afleveres hos Ove (E-Dot.dk). :respekt:
Jeg får lavet følgende:
Mapping, KN filter, Stage 2 ramme, monteret PCIII samt opdateret firmware (købte den brugt i vinters).
Jeg skal hente vidunderet på Fredag, og glæder jeg mig?!! Ja fandeme ja!!!!!! :orkester:
Vender tilbage med grafen fra før og efter.
Vi ses derude Boys and Girls :mrgreen:
-
Jeg fik mon tilbage torsdag fra massive fyr (Ove) GLÆD DIG!!!!!! Skal op og se til din cykel fredag ;)
-
Jeg fik mon tilbage torsdag fra massive fyr (Ove) GLÆD DIG!!!!!! Skal op og se til din cykel fredag ;)
;-) Det gør jeg også. Henter den nok først over middag Fredag. Mon jeg får sovet natten til Fredag??! :-)
-
Ja mon ikke. Det en fornøjelse, og så går den længere på literen ;) super dygtig. Hvis ikke den bedste
-
Har du ikke nogle billeder af din SV? Ove siger den er med xenon og det hele?
-
Jo... Her er et ;-)
-
Så fik jeg MC´en tilbage. FUUUUUCK.. Ove kan sit kram!!! :respekt: :respekt: :respekt:
Den trækker som en bryggerhest, og lyder som en olm løve. :whatever: Alle pengene værd. Ove sender grafen hurtigst muligt, og jeg uploader derefter :mrgreen:
-
Så fik jeg MC´en tilbage. FUUUUUCK.. Ove kan sit kram!!! :respekt: :respekt: :respekt:
Den trækker som en bryggerhest, og lyder som en olm løve. :whatever: Alle pengene værd. Ove sender grafen hurtigst muligt, og jeg uploader derefter :mrgreen:
Før og efter graf ?
-
Hahaha ja det slet ikke skidt, han sagde den blev god din K7 der.. Nyd det.
-
Pris på sådan en omgang??
-
Fik lavet følgende:
Mapping af MC
- K&N filter= 656 kr
- Stage 2 ramme= 493 kr
- Selve mappingen= 4000 kr
- Opdatere firmware (medbragte selv PCIII) = 345 kr
= Total pris 5494 kr.
Her er graferne.
Som man kan læse har den fået en del mere Moment samt den er blevet meget mere letkørende. En SUPER investering :whatever:
-
:respekt:
Fik lavet følgende:
Mapping af MC
- K&N filter= 656 kr
- Stage 2 ramme= 493 kr
- Selve mappingen= 4000 kr
- Opdatere firmware (medbragte selv PCIII) = 345 kr
= Total pris 5494 kr.
Her er graferne.
Som man kan læse har den fået en del mere Moment samt den er blevet meget mere letkørende. En SUPER investering :whatever:
-
Forresten vil jeg gerne have opskriften på dit xenon og angel eyes ved lejlighed, ser fedt ud :evil:
-
Forresten vil jeg gerne have opskriften på dit xenon og angel eyes ved lejlighed, ser fedt ud :evil:
Deal. 8)
-
Compare
-
Ove lavede også hele molevitten på min gamle SV1000S K3'er - det var DYRT og jeg kan se at han ikke ligefrem har sænket priserne...
Nu har jeg lige købt en ny SV1000SK7 uden PC og overvejer om jeg gider at smide pengene igen :lol:
Lur mig om ikke det ender med at han får lov til at kigge lidt på den :angel:
-
Det jo hvad man ligger i dyrt, det jo en anden maskine man får at køre på. + han er nok en af de bedste til det show der :innocent:
-
Det jo hvad man ligger i dyrt, det jo en anden maskine man får at køre på.
True - men (lad os nu bare antage han bruger 8 timer på det - ... det gør han jo ikke) han tager min. +500 kr i timen for at gøre det plus den avance der er på materialerne han bruger.
Vi kan vist hurtigt blive enige om at det ikke er de fashionable omgivelser der koster kassen derude :lol:
Han er nok en af de bedste til det show der :innocent:
Det er jeg HELT enig i!
Dog havde han glemt at fylde benzin på min cykel efter at han var færdig med den. Jeg påpeger endda at benzinlampen lyser da jeg starter og han siger at jeg godt kan nå ind til Haslev. Så da jeg var kommet 3-4 kilometer ud på bøhlandet mellem Førslev og Haslev på en +25 grader varm sommerdag med hele læderuniformen på, så går svinet ud og vil ikke starte igen... Så jeg var nødt til at trække den hen til den nærmeste landmand som naturligvis kun havde dieselmaskiner i sin stald. Så det endte med at vi vendte bunden i vejret på hans plæneklipper og hældte den halve liter benz. over i min cykel. Det var jeg mildest talt ikke særligt tilfreds med og han sagde bare "Ups, det glemte jeg"... Temmelig uprofessionelt!
-
Ha det sgu nitten med det benz der!
Nej omgivelserne er ikke glimmer, men udstyret er i orden, han kender alle faktore som spiller ind, (det er der mange af de andre der ikke tager højde for, feks fugtighed, temp osv) Han laver trix med motoren som ikke bliver lavet ret mange steder, da SV 1000 har en medfødt "fejl" i motoren, når der kommer PCIII på.
har set eksempler på SVér der pludselig har 116-120 HK, efter PCIII, når der ikke tages højde for de faktore der. Og det tager ca 7 timer. Trust me. Har stået der mere end en gang nu. :puke:
-
Ha det sgu nitten med det benz der!
Nej omgivelserne er ikke glimmer, men udstyret er i orden, han kender alle faktore som spiller ind, (det er der mange af de andre der ikke tager højde for, feks fugtighed, temp osv) Han laver trix med motoren som ikke bliver lavet ret mange steder, da SV 1000 har en medfødt "fejl" i motoren, når der kommer PCIII på.
har set eksempler på SVér der pludselig har 116-120 HK, efter PCIII, når der ikke tages højde for de faktore der. Og det tager ca 7 timer. Trust me. Har stået der mere end en gang nu. :puke:
Jamen jeg er helt enig - han er den bedste til det og det må nødvendigvis koste lidt! Så må man bare håbe at han ikke hviler på laurbærbladene og laver sådan noget sløseri som det med benzinen.
Min målte 112 hk og havde også et kæmpe hul i mellemområdet...
-
112?? Hmm misundelse er en grim ting, kan jeg mærke,,,,,,,,,,,,,,, :loser:
-
Ha det sgu nitten med det benz der!
Nej omgivelserne er ikke glimmer, men udstyret er i orden, han kender alle faktore som spiller ind, (det er der mange af de andre der ikke tager højde for, feks fugtighed, temp osv) Han laver trix med motoren som ikke bliver lavet ret mange steder, da SV 1000 har en medfødt "fejl" i motoren, når der kommer PCIII på.
har set eksempler på SVér der pludselig har 116-120 HK, efter PCIII, når der ikke tages højde for de faktore der. Og det tager ca 7 timer. Trust me. Har stået der mere end en gang nu. :puke:
Jeg kan godt li´, at du nævner luftfugtighed, barometerstand mv.
For de nævnte faktorer har ret meget at sige ved indrulning.
Det har de så bare osse bagefter, men nu er cyklen "låst" til Hr. Dynos parametre, og kan ikke længere tilpasse sig omgivelserne.
Når man får monteret PC, så er cyklen tilpasset vejret dén dag den er rullet !
Bevares, cyklen kører bedre end før, men den har altså kun Hr. Dynos kurve, hvis vejret er nøjagtigt som den dag han rullede den.
Normalt kan en SV tilpasse sig vejret, da den er udstyret med de nødvendige følere, men dem kobler PC´en ud :-(
Jeg mangler endnu at se en før/efter PC kurve, hvor der ikke er monteret PiperX og/eller potter imellem rulningerne.
Alternativt til PC kan man give den et KNelement, andre potter og så bare få justeret den originale ECU.
Det koster faktisk ikke ret meget, og man bevarer motorens oprindelige evne til at tilpasse sig omgivelserne.
Og så koster det heller ikke en tankfuld saft, så man risikerer ikke at stå tørlagt ude på Lars Tyndskids... :innocent:
-
Jeg har grafen fra før den blev rullet og efter.?
-
Jeg har grafen fra før den blev rullet og efter.?
Samme luftfilter og udstødning før/efter ?
-
Yes, intet lavet om, undtaget PCIII, hvor han stillede den, tog 7 timer+ :rolleyes:
-
Så får du æren af, at være den første der poster disse :mrgreen:
-
Hahah melander har gjort det, og jeg kan da gøre det IGEN ;) De er faktisk postet i denne tråd ;) Vidst en der ikke har læst det hele :respekt:
-
Hahah melander har gjort det, og jeg kan da gøre det IGEN ;) De er faktisk postet i denne tråd ;) Vidst en der ikke har læst det hele :respekt:
Jeg havde nu set dem, men vidste ikke om det var en "ren" test.
Men tak for info :D
"Normalt" er før/efter graferne kombineret med udskiftning af filter/potter, og er derfor ikke særligt brugbare.
Din model har nydt godt af en PC3 - tillykke med resultatet :mrgreen:
-
Jo tak, tror også Melander´s er uden skift at potter og filter :afro:
-
Jakob hvis du gør det, kan du glæde dig over din k7'er formentlig får flere heste end din gamle k3'er da det er ændret lidt i motoren på k5 og opefter mener jeg... så det burde være muligt at hive ihvertfald 115 hk ud, hvis du får åbent luftfilter og potter på...
-
Jo tak, tror også Melander´s er uden skift at potter og filter :afro:
Der var monteret Xxil extrem potter og K&N filter inden Ove fik den :mrgreen:
-
True - men (lad os nu bare antage han bruger 8 timer på det - ... det gør han jo ikke) han tager min. +500 kr i timen for at gøre det plus den avance der er på materialerne han bruger.
[/quote] Jeg synes selvfølgelig det er mange penge at bruge på MC én, men synes ikke det er horibelt. Som forhenværende håndværker ved jeg selv, hvad jeg mener min tid er værd, så jeg er tilfreds! 100 % :thumbsup:
-
True - men (lad os nu bare antage han bruger 8 timer på det - ... det gør han jo ikke) han tager min. +500 kr i timen for at gøre det plus den avance der er på materialerne han bruger.
Jeg synes selvfølgelig det er mange penge at bruge på MC én, men synes ikke det er horibelt. Som forhenværende håndværker ved jeg selv, hvad jeg mener min tid er værd, så jeg er tilfreds! 100 % :thumbsup:
[/quote]Ved ikke lige hvilke materialer der er avance på :) Men nok om det, det virker, og det er det vigtigste for alle.
Kunne være skægt at se om der var en der kunne få lavet det som Sperik taler om, og se om det gav det samme, eller +
-
Jeg er osse interesseret i hvordan det hele er lavet med Bi-Xenon og hele SVineriet :D
-
True - men (lad os nu bare antage han bruger 8 timer på det - ... det gør han jo ikke) han tager min. +500 kr i timen for at gøre det plus den avance der er på materialerne han bruger.
Jeg synes selvfølgelig det er mange penge at bruge på MC én, men synes ikke det er horibelt. Som forhenværende håndværker ved jeg selv, hvad jeg mener min tid er værd, så jeg er tilfreds! 100 % :thumbsup:
Ved ikke lige hvilke materialer der er avance på :) Men nok om det, det virker, og det er det vigtigste for alle.
Kunne være skægt at se om der var en der kunne få lavet det som Sperik taler om, og se om det gav det samme, eller +
[/quote]
Jeg har ikke monteret PC på min men fået justeret den originale ECU, det kan man læse mere om her: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7832.msg80208#msg80208 (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7832.msg80208#msg80208)
-
Jeg er osse interesseret i hvordan det hele er lavet med Bi-Xenon og hele SVineriet :D
Til alle Jer der er interesseret i hvordan bi-xenon lyset er lavet, kan jeg henvise til denne meget glimrende guide som jeg har fulgt. :mrgreen:
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=13619.0 (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=13619.0)
-
Ser også godt ud :mrgreen:
-
Ser også godt ud :mrgreen:
Ja det gør altså noget ved de forholdsvis store paraboler som SV´en er udstyret med :D
-
Har du xenon i alle lygterne?
-
Har du xenon i alle lygterne?
Ja i begge linser- både nær og fjernlys. Ringene bruges til positionslys, men de er også tændt ved nærlys sammen med begge linser. Det er fordi standard kontakten kun har 2 funktioner, men har tænkt på at montere en ekstra kontakt, så de kan bruges for sig selv :whatever:
-
Hmm lyder ikke som noget for en tømrer:) alt det teknik :club:
-
Hmm lyder ikke som noget for en tømrer:) alt det teknik :club:
Come on.. Hvis en forhenværende murersvend kan, så... :lmao: :innocent:
-
Så får du æren af, at være den første der poster disse :mrgreen:
Nope!
Jeg fik lavet samme tur den 1. juni 2005, og har også postet graferne her på forum.
Dengang tog sceancen ca. 4 timer og kostede 1500,- + 30 kroner til benzin (som han trods alt huskede at fylde på. :-) )
Så ja, han har skruet pænt op for priserne.
-
Hentede min K7 baneracer tirsdag eftermiddag hos Ove.
106,5hk på hjulet og et mellemområde som et godstog. Det virker måske lavt, men tallet er uvæsentligt i forhold til kurven som er sweeeet... :thumbsup: :thumbsup:
-
Ha det sgu nitten med det benz der!
Nej omgivelserne er ikke glimmer, men udstyret er i orden, han kender alle faktore som spiller ind, (det er der mange af de andre der ikke tager højde for, feks fugtighed, temp osv) Han laver trix med motoren som ikke bliver lavet ret mange steder, da SV 1000 har en medfødt "fejl" i motoren, når der kommer PCIII på.
har set eksempler på SVér der pludselig har 116-120 HK, efter PCIII, når der ikke tages højde for de faktore der. Og det tager ca 7 timer. Trust me. Har stået der mere end en gang nu. :puke:
Jeg kan godt li´, at du nævner luftfugtighed, barometerstand mv.
For de nævnte faktorer har ret meget at sige ved indrulning.
Det har de så bare osse bagefter, men nu er cyklen "låst" til Hr. Dynos parametre, og kan ikke længere tilpasse sig omgivelserne.
Når man får monteret PC, så er cyklen tilpasset vejret dén dag den er rullet !
Bevares, cyklen kører bedre end før, men den har altså kun Hr. Dynos kurve, hvis vejret er nøjagtigt som den dag han rullede den.
Normalt kan en SV tilpasse sig vejret, da den er udstyret med de nødvendige følere, men dem kobler PC´en ud :-(
Jeg mangler endnu at se en før/efter PC kurve, hvor der ikke er monteret PiperX og/eller potter imellem rulningerne.
Alternativt til PC kan man give den et KNelement, andre potter og så bare få justeret den originale ECU.
Det koster faktisk ikke ret meget, og man bevarer motorens oprindelige evne til at tilpasse sig omgivelserne.
Og så koster det heller ikke en tankfuld saft, så man risikerer ikke at stå tørlagt ude på Lars Tyndskids... :innocent:
Hej Drenge,
Jeg skrev til Ove og bad ham udspecificere præcis hvad det er han gjorde med min MC, da der var lidt debat om pris og fastlåsning af parametre osv.
Her er hans svar:
Hej Martin.
Jeg kender godt siden, som har en masse fin information om SV modellerne.
Meeeeennnnnn......
1. Powercommanderen er en "piggy back" det vil sige den sidder mellem
ECM og indsprøjtningsdyserne. Og derfor regulerer ECM enheden stadigvæk
for temperatur og andre ting som er nødvendigt for at tilpasse sig til
vejret og kørselsforhold. "Så ingenting er "låst fast" !
2. Den eneste sensor som bliver koblet fra er lambda sonden som regulerer
under 9% åben for gassen. Grunden til at denne frakobles er at den altid
vil prøve at "blande sig" i mappingen, således at der opnås lamda værdi 1.
Lamda 1 er en for lav værdi til at motorcyklen kan køre roligt ved alm
kørsel, derfor kobles den fra.
Desuden er den type sonde, der sidder monteret, en langsom
type som giver "rykkende" kørsel ved konstant hastighed.
3. Det er umuligt at justere i std ECM enheden, således at
blandingsforholdet, kommer til at passe ved alle spjæld-vinkler og
omdrejningstal. Der er simpelthen ikke stor nok opløsning i
reguleringsmulighederne, til at lave noget der virkeligt virker. Og
foruden tillader det ikke at der stilles "advance" mode, hvor hver
cylinder får sin egen map, som det er muligt med Powercommanderen.
4.For at en SV1000 kommer til at køre rigtigt godt, er det nødvendigt at
lave "advanced" mapping, hvor hver cylinder får helt sit eget map ved alle
spjæld-vinkler og omdrejningstal. Der kan være en forskel på 30% i
reguleringen fra den ene cylinder til den anden !!
Det er for stor variation til at den kan køre rigtigt godt med kun et map
til begge cyl.
Det siger sig selv at det er næsten dobbelt så stor arbejde at mappe på
denne måde, men resultaterne taler for sig selv, når man prøver mcèn efter
justering.
Det tager en hel arb. dag på testbænken,at lave arbejdet.
Dette gjorde vi ikke i starten og derfor var prisen også en anden dengang.
Vi bliver absolut ikke rige at at lave dette, men det giver stor
tilfredshed at vide, at man laver det bedst mulige hver eneste gang.
Mvh.
Ove (Mr.Dyno) Bang Pedersen.
DOT-E
-
Ja så er den ged vidst barberet... Godt at høre din cykel blev styg Sajmon :evil: