SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: T-MAS efter April 24, 2011, 09:57:27 pm
-
Syntes lige jeg vil dele dagens oplevelse med jer :D
Jeg har lige købt mig en sv1000n med nogle dejlige buldrepotter på.... Købt i en brandert via sms
Og den har så stået hele påsken og blinket til mig og hvisket "tag mig... tag mig hårdt!" Meeeen som alenefar med to små dejlige pestilenser, som er mine her i påsken, har jeg ikke kunnet komme ud og prøve dyret af. :brok:
Nå men idag fik jeg så afsat begge unger og så skulle den sgu have lidt moderat (man er vel lidt rusten) gas.... Fik startet svinet op og der stod den så og buldrede lidt i tomgang, mens jeg røg en smøg og fik grejet på.... Hmmm fed så den jo ud.... Og jeg havde da lige prøvet en lille tur op og ned af vejen.... men decideret kørsel på den havde jeg stadig til gode :shock:
Nå men jeg kom op på cyklen, ud på vejen og kom igennem de første par gear... Godt nok noget lidt andet end FZ6-s jeg har kørt på de sidste fire sæsoner... Jeg har været vant til at køre på de 4-cylindrede som skal have kniven før der sker noget.... :whipped:
Hmmm... syntes sgu godt nok der var en del vibrationer i svinet i forhold til... Og jaaa... den har da lidt mere moment.... Men er det virkelig det :whatever:
Nå men jeg lå så og trillede lidt rundet her på Vestegnen og fik ædt lidt km ude bag Ballerup og omegn.... Lidt blød i bagfjederen men ellers så var den da ok.... Følte mig ikke sån rigtig tryg på den... Så nogen voldsom nydelse var det sgu ikke rigtig.... :tongue:
Jeg begyndte så småt at tænke... Er det er fejlkøb det her?... Er jeg kun til de 4-cylindrede skrigere?... Kan man i hele taget komme af med den igen?
Hmmm... Nå men jeg havde jo sat dagen af til at lære cyklen at kende og vejret var jo fantastisk... så det var jo bare at blive ved... For den var da meget sjov :)
Nå men som tiden gik, begyndte jeg efterhånden at vende mig til den grove motorgang, den voldsomme fartvind og den lidt bløde affjedring... Og så gik det efterhånden op for mig at der sgu er en virkelig lang vandring på gashåndtaget... Og at jeg måske havde haft en tendens til slet ikke at åbne ordentligt op for hanen :P
Så ud på Roskildevej med mig... Ud mod Hedehusene hvor der er dejligt åbent, god lige vej og ikke så mange biler.... Holdt for rødt... Der blev grønt... Første gear... 2/3 del gas og op på en 4-5000 omdrejninger.... Så anden gear og hanen helt i bund :shock: Så skete der sgu noget!! Fååårk den trak for vildt og den blev bare ved og ved! Så begyndte det sgu at ligne noget... Jeg måtte ned og lægge over tanken og bare holde fast for ikke at blæse af :grin: :evil:
Hehe... Nu begyndte det sgu at ligne noget… Tror jeg helt ubevist havde haft lidt for meget respekt for den…. Har jo hørt nogle grimme historier om de store V2’ere. Om hvordan de bare går på bagover, baghjul der låser ved nedgearinger osv….
Nu begyndt jeg så at blive rigtig glad i låget…. For den kørte sgu ok…. Og jeg begyndte også at kunne lægge den lidt mere ned i svingene og forstå at den altså godt kan tåle at blive smidt ned gennem gearene inden svingene, så den var måske ikke den havelåge jeg først havde fået indtryk af. :mrgreen:
En tur ind til Langelinje blev det også til… Tænkte ”jeg må altså finde nogle andre der også kører Sv og hører hvad de har af erfaringer”
Inde på linjen var der så ikke en eneste, der var på Sv. Så jeg sad bare og røg en smøg og kiggede lidt… Og irriterede mig over at cyklen havde en tendens til at gå i stå, når jeg startede for rødt eller hvis jeg lige gav den lidt håndgas når jeg holdt stille…. Tomgangen var sgu også meget lav på den.
Nå men efterhånden som jeg fik kørt flere km (tror jeg har kørt 500 i dag) blev jeg mere og mere dus med den… Og da det endelig var tid til at vende næsen hjemad, var jeg godt nok ikke meget for det… For den er sgu for fed den her kværn. :respekt:
Nu sidder jeg så her med totalt julelys i øjnene og glæder mig bare til det bliver i morgen… Så skal der races igen.
Tomgangen er fixet… Det var jo det nemmeste i hele verden, når man har det her forum at søge viden i… Mange tak for det!
Så dagens indtryk ender ud med følgende konklusioner….
1. Nøj et moment!
2. Man behøver ikke køre +200 for at det er sjovt og spændende (jeg nåede en max hastighed på 180 og det var mere end rigeligt på en naked).
3. Total letkørt maskine… man kan jo kaste den rundt.
4. Bagfjederen skal spændes op… Skal bare lige have fundet noget værktøj til det.
5. Forgaflen skal have en tur… (sikkert i skraldespanden til fordel for en USD)
6. Gasrullen skal skiftes til en R6 rulle.
7. Svrider.dk styrer for vildt! Her er alverdens viden om mit nye ynglingsemne.
Nå men syntes bare lige jeg ville dele en "Sv jomfrus" første indtryk af dette dejlige køretøj.
-
Velkommen til SVrider.dk - og V2 verden.... :orkester:
Det spiller bare maks...kan ikke byde ind med en masse teknisk viden - men enjoy :lol:
/M
-
Hyperpro fjedre i forgaflen, sintermetal bremseklodser, stålarmerede bremseslanger, 10 olie i styrdæmperen, zx10 bagdæmper og ændring af gearing så spiller den maks!!! :blink:
-
Velkommen til SVrider.dk - og V2 verden.... :orkester:
Det spiller bare maks...kan ikke byde ind med en masse teknisk viden - men enjoy :lol:
/M
Tak for det Morten :) Tror også det her er starten på et langt og hedt kærlighedsforhold :twisted:
-
Hyperpro fjedre i forgaflen, sintermetal bremseklodser, stålarmerede bremseslanger, 10 olie i styrdæmperen, zx10 bagdæmper og ændring af gearing så spiller den maks!!! :blink:
Tak for tippene Jannik! Det er lige den slags guldkorn jeg har brug for....
Hvad skal gearingen være? Og ved du om det er svært at skifte fjedrene i forgaflen?
-
Velkommen til SVrider.dk - og V2 verden.... :orkester:
Det spiller bare maks...kan ikke byde ind med en masse teknisk viden - men enjoy :lol:
/M
Tak for det Morten :) Tror også det her er starten på et langt og hedt kærlighedsforhold :twisted:
It will be - og du er allerede hooked... :lol:
Burde sq være til begge køn - så er de dobbelt op... :thumbsup:
-
Velkommen til SVrider.dk - og V2 verden.... :orkester:
Det spiller bare maks...kan ikke byde ind med en masse teknisk viden - men enjoy :lol:
/M
Tak for det Morten :) Tror også det her er starten på et langt og hedt kærlighedsforhold :twisted:
It will be - og du er allerede hooked... :lol:
Burde sq være til begge køn - så er de dobbelt op... :thumbsup:
:respekt:
-
Skriv til Alex herinde ang fjedre. :blink:
På en "and" skulle det være godt med 2 tænder op bag har jeg hørt.
Jeg kører selv med 1 ned foran og 2 op bag på min "S"
-
2 op! Det er skrevet bag øret!
Og Alex får en mail... Når jeg lige har besluttet mig for om det bare skal vær fjedre eller om det skal være en komplet USD.
-
Jeg kører også 17-42, hvor 17-40 er standard. Det er perfekt i mine øjne.
Blev kraftigt frarådet at gå ned foran, da det skulle øge sliddet.
-
hvis man nu har en kæde der ser rigtig fin ud... kan man så nøjes med at skifte det bagerste tandhjul... Eller skal man skifte hele kittet?
-
Jeg har kørt 25.000 ægte km da jeg kører med speedohealer, og jeg kører med 16 42 så jeg er ikke nervøs for slidet.
Hvis kæden ikke kan trækkes ud fra midten af det bagerste tandhjul, ville jeg klart bare skifte bagerste tandhjul hvis kæden er lang nok.
-
Jeg har kørt 25.000 ægte km da jeg kører med speedohealer, og jeg kører med 16 42 så jeg er ikke nervøs for slidet.
Hvis kæden ikke kan trækkes ud fra midten af det bagerste tandhjul, ville jeg klart bare skifte bagerste tandhjul hvis kæden er lang nok.
Sidste spørgsmål til professoren i aften :D Hvor køber man et løst tandhjul henne? Har været inde på louis.de... men de har kun komplette kits
-
17-42 er en vinder.
www.mcbutikken.dk (http://www.mcbutikken.dk) sælger både hele kits og løse tandhjul.
-
Tak sajmon! Har lige været inde og kigge.... Den spiller jo max deres kædeberegnerdims :) Nu kommer næste spørgsmål så... Kan jeg på nogen måde se hvor lang min nuværende kæde er uden at pille den af og måle den?? For jeg kan se at der skal bruges en 110 cm kæde til 40 tandhjul og 112 cm til 42 :-/
-
Hvis du er frisk, kan vi da køre nogle ture i ballerup området? :-)
-
Det med at den kan låse baghjulet ved nedgearing, det kan saksen lade sig gøre :D Og så der kommer lyd fra dækket :thumbsup: Synes det fedt når den gør det :D
Jeg tager et smut til tyskland i morgen, ned og skal ha lavt min 6000km´s eftersyn. Så har lige rundet de 6000km på den.. Og bliver mere og mere glad for den hver gang jeg sætter mig op på den.... Alle de skræk historier med at den ikke kunne styre osv... Det må da vist bare være øre gas.... Synes den gør det rigtig godt ! Selvfølgelig er der plads til forbedringer... Som jeg også regner med at skal ha lavt i forbindelse med udskiftning af Olie her i næste vinterpause hvor jeg regner med at smide et sæt HyperPro Fjedre i forgaflen.... Kom selv fra en Honda CBR600F hvor jeg havde smidt HyperPro fjedre i ! LÆKKERT ! Det var en helt anden cykel jeg fik der synes jeg !
-
Jeg kom selv fra en Yamaha Fazer 600 inden Sv1000´eren, og jeg skulle også lige vende mig til en v2´er...den ryster jo en del mere en r4.
Men jeg blev aldrig fortrolig med affjedringen, den er alt for urolig til mig...ja...jeg synes faktisk at affjedringen er røv dårlig i forhold til Yamaha´en jeg kom fra. Jeg brugte nogle dage på at justere affjedringen men det blev aldrig rigtig godt. Så skiftede jeg fjedrene til HyperPro progressive fjedre og det er de bedste penge jeg har lagt på Sv´eren, den ligger nu helt stabilt og jeg mærker ingen uro i maskinen, det er en fornøjelse og kan i den grad anbefales. :D
-
Hvis du er frisk, kan vi da køre nogle ture i ballerup området? :-)
hej Nick :D Det er jeg totalt klar til!... tror dog lige jeg skal have lidt rutine for mig selv først.... Er sgu lidt rusten syntes jeg... men om en måned... Der er jeg klar!
-
Jeg er igang med at byde på en anden bagdæmper... de kan altså fås til rigtig fornuftige penge på Ebay!
Det næste der skal modificeres bliver så forgaflen... Og jeg tror at jeg mest er til en USD løsning.... Skal bare lige have fundet en der kan hjælpe mig med lidt ekspertise :D Men hvis det ikke kan lade sig gøre... Ja så står den altså også på Hyperpro fjedre her! Noget skal der ihvertfald ske...
-
Hyperpro fjedre i forgaflen, sintermetal bremseklodser, stålarmerede bremseslanger, 10 olie i styrdæmperen, zx10 bagdæmper og ændring af gearing så spiller den maks!!! :blink:
Hvordan skifter du olie i styrdæmperen?? Har du en guide? Og hvilken olie er der blevet brugt?
-
Hyperpro fjedre i forgaflen, sintermetal bremseklodser, stålarmerede bremseslanger, 10 olie i styrdæmperen, zx10 bagdæmper og ændring af gearing så spiller den maks!!! :blink:
Hvordan skifter du olie i styrdæmperen?? Har du en guide? Og hvilken olie er der blevet brugt?
Ja det har jeg sgu også tænkt lidt over :D
-
Hyperpro fjedre i forgaflen, sintermetal bremseklodser, stålarmerede bremseslanger, 10 olie i styrdæmperen, zx10 bagdæmper og ændring af gearing så spiller den maks!!! :blink:
Hvordan skifter du olie i styrdæmperen?? Har du en guide? Og hvilken olie er der blevet brugt?
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=12830.msg129886#msg129886 (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=12830.msg129886#msg129886) 10 hyperpro forgaffelolie spiller... :thumbsup:
-
Hyperpro fjedre i forgaflen, sintermetal bremseklodser, stålarmerede bremseslanger, 10 olie i styrdæmperen, zx10 bagdæmper og ændring af gearing så spiller den maks!!! :blink:
Hvordan skifter du olie i styrdæmperen?? Har du en guide? Og hvilken olie er der blevet brugt?
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=12830.msg129886#msg129886 (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=12830.msg129886#msg129886) 10 hyperpro forgaffelolie spiller... :thumbsup:
Fedt, tror jeg har en slat 10W stående fra da jeg skiftede fjedre i hondaen :D Men er ikke sikker... :lmao:
-
Taaark Jannik! You are the man!... Ja og så self også Poffy for at lave guiden :respekt:
-
Helt iorden.. :mrgreen:
-
fedt indlæg, troede først lige at du bare svinede dit svin for vildt :D
-
fedt indlæg, troede først lige at du bare svinede dit svin for vildt :D
Hehe... Den krævede sgu også lige lidt tilvending... Men nu kan jeg nærmest ikke få armene ned :mrgreen:
Næste udfordring er bare at den er mega vanedannene og at jeg simpelthen bare blive nød til at pimpe den for vildt!
-
Hyperpro fjedre i forgaflen, sintermetal bremseklodser, stålarmerede bremseslanger, 10 olie i styrdæmperen, zx10 bagdæmper og ændring af gearing så spiller den maks!!! :blink:
Hvordan skifter du olie i styrdæmperen?? Har du en guide? Og hvilken olie er der blevet brugt?
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=12830.msg129886#msg129886 (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=12830.msg129886#msg129886) 10 hyperpro forgaffelolie spiller... :thumbsup:
Fedt, tror jeg har en slat 10W stående fra da jeg skiftede fjedre i hondaen :D Men er ikke sikker... :lmao:
Det var desværre en SAE 15 jeg havde og der er ca 1 dl i.... Kan det bruges??
Ellers må jeg se om jeg kan krejle lidt et sted.
-
Det var desværre en SAE 15 jeg havde og der er ca 1 dl i.... Kan det bruges??
Ellers må jeg se om jeg kan krejle lidt et sted.
Det duer ikke med 15´er olie, da den bliver for styretræg.
Jeg har desværre lige givet det sidste af min10´er olie til Den Røde Baron da han skulle lave samme operation som dig, og havde prøvet med en 15 olie som var alt for dæmpende.
Er der der ikke en du kender der har fået gsxr gaffel på? Der skal bruges 10 olie i sådan en nemlig. :blink:
-
Det var desværre en SAE 15 jeg havde og der er ca 1 dl i.... Kan det bruges??
Ellers må jeg se om jeg kan krejle lidt et sted.
Det duer ikke med 15´er olie, da den bliver for styretræg.
Jeg har desværre lige givet det sidste af min10´er olie til Den Røde Baron da han skulle lave samme operation som dig, og havde prøvet med en 15 olie som var alt for dæmpende.
Er der der ikke en du kender der har fået gsxr gaffel på? Der skal bruges 10 olie i sådan en nemlig. :blink:
Hvor meget skal der bruges? Sådan ca? For vil lige høre om min lokale pusher har en slat stående han vil af med :)
-
Det var desværre en SAE 15 jeg havde og der er ca 1 dl i.... Kan det bruges??
Ellers må jeg se om jeg kan krejle lidt et sted.
Det duer ikke med 15´er olie, da den bliver for styretræg.
Jeg har desværre lige givet det sidste af min10´er olie til Den Røde Baron da han skulle lave samme operation som dig, og havde prøvet med en 15 olie som var alt for dæmpende.
Er der der ikke en du kender der har fået gsxr gaffel på? Der skal bruges 10 olie i sådan en nemlig. :blink:
Hvor meget skal der bruges? Sådan ca? For vil lige høre om min lokale pusher har en slat stående han vil af med :)
Det er kun en lille smule der skal til, og laver du det over en skål der griber hvad du spilder, så vil jeg mene 1dl er mere end rigeligt.
Husk en 1gangs sprøjte. :blink: