SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Henrik306 efter April 27, 2011, 12:47:01 am
-
Hej
Jeg er lidt ny i motorcyklens teknikverden, men er utrolig nysgerrig, og vil gerne lære og alt det der, men det afleder jo en masse spørgsmål...
Nu har jeg opdaget på en køretur i Kbh i dag, at temperaturen på motoren/vandet, eller hvad der nu bliver vist i displayet ofte går over 100 grader i køkørsel osv... Er det godt eller skidt eller hvordan??
Jeg tænker, der er jo ikke en blæser der går i gang som på en bil.....
Jeg har lidt flere bonusspørgsmål, som jeg ville blive glad for at få lidt mere info om:
1. Der er en markant hylelyd. Ikke en slem hylelyd, men trods alt noget med lidt hyl i, fra motoren. Den er konstant, og hele tiden til stede. Er det i orden??
2. Jeg blev lige gjort opmærksom på at man kan se på alu-dele hvis de har kørt vinter (Eller bare i salt), at det ligesom bliver spættet, eller misfarvet. Det er der desværre en del på min der er. Er der nogen der har nogen gode ideer til at fjerne dette, så den kan fremstå superflot over det hele?? Det er fx på gearskifteren...
-
Hylelyden er SV1000 lyd, det har de alle, hvis det den der lyder som en mini turbo/fløjten.
Min ryger tit over 100 grader, specielt hvis der er blevet kørt, og man så pludselig holder stille, så sniger den sig der op af, ellers ligger den på omkring 87-93 under kørsel.
Tror ikke du skal være bekymret over det :mrgreen:
-
Nu har jeg kun en grisling, men min kommer aldrig over de famøse 92 grader.
-
Min grisling kommer ved længere tids stillestående kø kørsel op på 99-100 grader.
-
Min næsten nye SV1000S'er med fuldkåbe kommer ofte helt op på 104-105 grader.
Da jeg havde en SV1000S'er som var kørt lidt til og IKKE havde fuldkåbe kom den sjældent over 100 grader.
Det er helt normalt...
-
Min SV1000S med fuldkåbe kommer ofte helt op på 105 grader ved bykørsel, speciellt hvis man kører lidt friskt.. og jo det er hylelyd (turbo :respekt:) på min med..
-
Jeg tænker, der er jo ikke en blæser der går i gang som på en bil.....
Jo, der er en blæser og den går i gang ca. ved 105-107 grader. :)
-
Jeg tænker, der er jo ikke en blæser der går i gang som på en bil.....
Jo, der er en blæser og den går i gang ca. ved 105-107 grader. :)
Den sidder i venstre side af køleren på bagsiden ift. kørselsretning...
-
Jeg har også haft min grisling oppe omkring 102-104 grader ved bykørsel, ved almindelig kørsel ligger den mellem 81-88 grader, min hyler nu også, selvom den ikke er så stor :lol:
-
Et Svin hyler altid... Især når det får pryl... ;)
Så kør du roligt videre
-
Et spørgsmål til eksperten (ikke folk der tror de ved noget) - Er en benzin motor ikke mest effektiv på 92 grader? - og hvis ja, hvorfor kommer den så helt op på 100+? Det tyder da på en dysfunktionel kølemekanisme?
-
Tak for svar drenge, det er sgu dejligt med et velfungerende forum, med kompetente mennesker! Noget som min Honda-kammerat vist savner lidt ...