SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: JohnnyE efter Maj 13, 2011, 08:49:12 am
-
Hej :)
Har fået en hæfteklamme i dækket :( og skal derfor have et helt nyt sæt, den er ikke punkteret, men vil ikke tage chancen, har kigget lidt rundt på forum, og er endt med at vælge en af de tre følgende, både for og bagdæk:
1. Pirelli Angel st.
2. Michelin road 3 ( kender det ikke og har ikke hørt noget om det, men kan vel ikke være dårligt?)
3. Brigdestone 23
Vil gerne have noget jeg føler mig sikker på, for har de originale dunlop nu, og dem tør jeg ikke rigtig ligge mig ned i svingene på.
Har tænkt mig at købe på nettet, så hvordan er det med at få dem monteret? kan jeg selv skrue fælgende af? og hvor svært er det?
Hilsen Johnny
-
Hey...
Hvis det ikke er punkteret, så er det vist kun en undskyldning over for dig selv at bruge hæfteklammen som grund til at skifte. :blink:
Hvor i landet bor du?
Det tager ca 10 min at pille både forhjul og baghjul af, så det er ikke svært. :thumbsup:
Op på bagløfter og derefter på forløfter.
Foran: bremsecaliperene af, løsne de 2 bolte der holder akslen i den side med den store unbraco. 1 stk M16 møtrik og et topnøglesæt og skru akslen ud.
Bag på: Bremsecaliperen af, 36 top på møtrikken på bagakslen og af med den, ud med akslen, skub hjulet helt frem og hæng kæden ud over bagsvingeren i venstre side, tag hjulet ud, tag spacerring og shockkoblingen af (den løse del hvor bagerste tandhjul sidder på)
-
Ja det er nok også lidt en undskyldning, er bare træt af mine dunlop og at jeg ikke føler mig sikker med dem :) bor i hundige syd for kbh. har den billige forhjulsløfter fra t-hansen kan den bruges foran eller står den for ustabilt hvis man ikke sætter de der skinner op langs gaflen? det lyder ikke umidelbart særlig svært men hvordan
er det med at samle det igen, det er somregel der jeg ikke lige føler mig så kvaliceret :) og ved at hvis jeg er i tvivl vil jeg køre rundt med det i baghovedet hver gang der bare kommer den mindste ujævnhed :)
-
Overvejeg Pilot 2 fra Michelin? De gode til sving, og findes billigt på ebay
-
Det kunne også være en mulighed, så bare at der var kommet en 3'er så tænkte at det var nummeret bedre end 2'eren? eller er det mig der er helt forkert på den?
-
Det kunne også være en mulighed, så bare at der var kommet en 3'er så tænkte at det var nummeret bedre end 2'eren? eller er det mig der er helt forkert på den?
Det er den nye model, men den "gamle" er jo ikke blevet dårligere af den grund, og er stadigt et kanon godt dæk. :thumbsup:
-
Ja det er nok også lidt en undskyldning, er bare træt af mine dunlop og at jeg ikke føler mig sikker med dem :) bor i hundige syd for kbh. har den billige forhjulsløfter fra t-hansen kan den bruges foran eller står den for ustabilt hvis man ikke sætter de der skinner op langs gaflen? det lyder ikke umidelbart særlig svært men hvordan
er det med at samle det igen, det er somregel der jeg ikke lige føler mig så kvaliceret :) og ved at hvis jeg er i tvivl vil jeg køre rundt med det i baghovedet hver gang der bare kommer den mindste ujævnhed :)
Pladerne skal bare pege nedaf, og hvis du sikre dig at den står stabilt inden du piller hjulet af, så er den løfter lige så god som alle de andre.
BARE HUSK DEN IKKE MÅ STÅ PÅ FORGAFFELLØFTER ALENE, DA DET ER BAGGAFFELLØFTEREN DER GIVER STABILITET!!!
Der er ikke noget i det, så længe du har spændt alt bagefter uden at knoklespænde så er den fjong. :blink:
-
så jeg behøver ikke gå ud og købe en moment nøgle? det burde være nok at bare spænde den godt til med hånden ?
Og hvad med dæk..? er der nogel der har prøvet de forskellige og kan sige at de ikke skrider ved nedlægning ?
-
Alle dæk skrider ved nedlægning, det er kun et spørgsmål om hvor langt ned du lægger dem. :blink:
Pilot power holder til fin nedlægning. :evil:
-
ja det er jo rigtigt :)
MEn hvor mange kilometer er der i sådan nogle pilot power? vil hellere ikke skifte efter hver 3.000 km :) syntes jeg ikke lige pengepungen er til.. :(
-
ja det er jo rigtigt :)
MEn hvor mange kilometer er der i sådan nogle pilot power? vil hellere ikke skifte efter hver 3.000 km :) syntes jeg ikke lige pengepungen er til.. :(
Jeg kører mellem 12 og 16.000 km på et sæt, men jeg kører aldrig motorvej kun små veje, og min affjedring og dæktryk står som det skal.
-
ja jeg har original affjedring, men dæk tryk for jeg da checket en gang i mellem :) eller det e måske for meget sagt. er det så 2ct eller det almindelige?
Bruger min til at pendle til og fra arbejde hver dag, ca. 10 km hver vej, der er dog på veje og ikke motorvej, men kan godt lide at udfordre den, for det kan ikke være rigtigt at den cykel jeg tog kortet på kunne jeg køre med fodhvileren i asfalten, men tør jeg ikke på min egen, køreer også i regnvejr, hvordan er de der?
Ja masser af spørgsmål.. gider bare ikke ende op med noget jeg ikke er glad for :)
-
Jeg bor i Havdrup lige syd for Roskilde - jeg skifter dine dæk for 200 kr hvis du kommer med dem og fælgene.
Kommer du på cyklen kan det også sagtens lade sig gøre - så kan du bare bestille dækkene til levering hos mig. :D
-
ja jeg har original affjedring, men dæk tryk for jeg da checket en gang i mellem :) eller det e måske for meget sagt. er det så 2ct eller det almindelige?
Bruger min til at pendle til og fra arbejde hver dag, ca. 10 km hver vej, der er dog på veje og ikke motorvej, men kan godt lide at udfordre den, for det kan ikke være rigtigt at den cykel jeg tog kortet på kunne jeg køre med fodhvileren i asfalten, men tør jeg ikke på min egen, køreer også i regnvejr, hvordan er de der?
Ja masser af spørgsmål.. gider bare ikke ende op med noget jeg ikke er glad for :)
Jeg ville smide Pilot Power på, dem kender jeg rigtigt godt og kan sige god for dem også i regn. (jeg har kørt ca. 55.000 ægte km på sådan nogle)
-
så pilot power alm. ikke 2 ct? for så bestiller jeg nogle i tyskland nu :)
-
så pilot power alm. ikke 2 ct? for så bestiller jeg nogle i tyskland nu :)
IKKE power 2ct for der er det power race på siderne, og det kan du ikke holde varme nok i dem til at udnytte på landevejen, og derfor får du dårligere greb end på et alm power.
-
oka mange tak for hjælpen bestiller et sæt pilot power i 120/60 17 og 160/60 idag.
-
Så er det bare ned med trykket for at få varme i, så spiller det. :blink:
-
Perfekt så er jeg også klar til nogle fællesture, har ikke villet endnu da jeg ikke stoler på mine dæk :)
-
Perfekt så er jeg også klar til nogle fællesture, har ikke villet endnu da jeg ikke stoler på mine dæk :)
AAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH! :hand: :tie: :dead: :whatever: :police:
Hvis du læser i diverse nye fællesturstråde, kan du måske regne ud at du er galt på den. Det er fint nok at du ikke stoler på dine dæk, men så sætter du vel også tempoet derefter!!(??) Man er fælles om ruten, men ikke nødvendigvis tempoet, og bare fordi du har samme dæk som Jannik, er det ikke sikkert at du kan køre igennem svinget med samme hastighed. Husk det nu! :club:
-
jeg har lige fået et sæt Pilot Power 2ct ind af døren .. 1700,- leveret .. badabing - jeg er snart klar til ferie på fine "engelske" veje, uden hastighedsgrænser udenfor byerne :D
det med at du ikke kan holde varme i det yderste på kanterne af et 2ct vil jeg ikke lytte så meget til (beklager Jannik). Det er et gadedæk, hvor der er pilot power compund på midten og langt ud på skuldrene af dækket, og så er der lige en lidt blødere compund helt ude på det yderste af skuldrene på dækket, for øget vejgreb, i forhold til den ellers rigtig gode alm pilot power compound.
Håber dine pilot power var væsentligt billigere end 2ct'eren. ellers havde jeg valgt 2ct'eren, bare lige for at få den ekstra psykologiske effekt med at man har en god blød compund helt derude, hvor man sjældent kommer ved gadekørsel.
Jeg har også været meget glad for pilot power og har stortset ikke kørt med andet.. jo nu skal jeg så have 2ct'eren på, fordi pilot power dækket efterhånden er så gammelt at det ikke produceres/kan opstøves mere.
(har endda læst der hvor jeg købte mine 2ct'ere at de nu er udgået, fordi Pilot Pure har overtaget... - så de er ved at tømme lagrene rundt omkring)
god vind.. og Pilot Power er et fremragende dæk !!
(http://www.redlinemotorsportspro.com/lightbox_assets/images/michelin_comparision.jpg)
-
Pilot road 3 er en ny og forbedret udegave af 2eren. Men den er vist kun forbedret i regnvejrskørsel.
Men personlig havde jeg valgt et BT023 dæk ! Kæft det er en lækkert dæk. Havde det på min Honda og var vildt glad for dem. Så de ryger også på SV´eren når der skal skiftes. Kører PT på den alm Pilot road....
-
AAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!
Hvis du læser i diverse nye fællesturstråde, kan du måske regne ud at du er galt på den. Det er fint nok at du ikke stoler på dine dæk, men så sætter du vel også tempoet derefter!!(??) Man er fælles om ruten, men ikke nødvendigvis tempoet, og bare fordi du har samme dæk som Jannik, er det ikke sikkert at du kan køre igennem svinget med samme hastighed. Husk det nu!
Ville ikke køre med da jeg med de dæk jeg har ikke rigtig tør få noget nedlægning på, og derfor ikke vil udvikle mine køreegenskaber, har haft kortet i ca 7 måneder hvoraf de 3 kunne vi ikke køre, og har efterhånden fundet ud af at det hurtigt kan gå galt, har heldigvis ikke haft et uheld endnu, men har da været tæt på et par gange både min og andres skyld, men har ikke turdet udfordre mig selv med de dæk og derved blive bedre som jeg tør nu. for må da indrømme fart er fedt men nedlægning det er da meget federe... glæder mig også til den dag jeg selv ha en bane cykel og kan tage med jer andre på bane rundt omkring i europa, for det tænder mig da lidt at læse om det :wink:
Fik mine dæk til 1459 incl fragt fra reifenversand.com, så det syntes jeg er fint, ved så ikke om det ville være bedre at købe 2ct for 250 kr mere, men det må vi se på næste gang jeg skal skifte dæk. 2CT er vel for at de holder længere ved ligeud kørsel da midten af dækket er lavet i et hårdere materiale ikke?
Hvis de er ved at udgå er Pilot Power 2CT så efterløseren eller snakker vi et helt andet?
-
Pilot road 3 er en ny og forbedret udegave af 2eren. Men den er vist kun forbedret i regnvejrskørsel.
Men personlig havde jeg valgt et BT023 dæk ! Kæft det er en lækkert dæk. Havde det på min Honda og var vildt glad for dem. Så de ryger også på SV´eren når der skal skiftes. Kører PT på den alm Pilot road....
Helt enig! Jeg har nu kørt 13K Km på det sæt BT023 som Sajmon skaffede hjem og monterede. Herunder pendlet 120 Km dagligt til/fra arbejde (90% motorvej) samt været "ude og lege" alene og med flere herinde fra. De har ikke været skånet og har ikke svigtet. Det er først nu, at bagdækket begynder at få touring-profil, men der er stadig nogle Km tilbage. BT023 vil matche 80-90% af alle danske motorcyklisters behov og evner (som en herinde fra tidligere har sagt - sry, husker ikke hvem i skrivende stund).
-
Pilot road 3 er en ny og forbedret udegave af 2eren. Men den er vist kun forbedret i regnvejrskørsel.
Men personlig havde jeg valgt et BT023 dæk ! Kæft det er en lækkert dæk. Havde det på min Honda og var vildt glad for dem. Så de ryger også på SV´eren når der skal skiftes. Kører PT på den alm Pilot road....
Helt enig! Jeg har nu kørt 13K Km på det sæt BT023 som Sajmon skaffede hjem og monterede. Herunder pendlet 120 Km dagligt til/fra arbejde (90% motorvej) samt været "ude og lege" alene og med flere herinde fra. De har ikke været skånet og har ikke svigtet. Det er først nu, at bagdækket begynder at få touring-profil, men der er stadig nogle Km tilbage. BT023 vil matche 80-90% af alle danske motorcyklisters behov og evner (som en herinde fra tidligere har sagt - sry, husker ikke hvem i skrivende stund).
Jeps, og så er det også bevist at de kan bruges til et par trackdays :)