SVRider.dk Forum

Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: aliverider efter Maj 20, 2011, 08:47:53 pm

Titel: F1 i displayet og lampe lyser rødt
Indlæg af: aliverider efter Maj 20, 2011, 08:47:53 pm
Hej
Jeg har en sv1000 fra 03 med powercommander og andre potter + kn filter monteret.
Er lige blevet justeret på rullefelt hos midtfyns mc.
Jeg var ude og kører på motorvej og pludselig lyser en lampe rødt i displayet (lige ved siden af frigears lyset) + der står F1 i displayet.
Hvad betyder det?
Kunne godt bruge lidt hjælp.

Mvh: Kenneth
Titel: Sv: F1 i displayet og lampe lyser rødt
Indlæg af: PeterZ efter Maj 20, 2011, 08:56:30 pm
Tjek evt, alle stik og elektronik efter under sæderne, ellers er det ikke utænkeligt fejlen kommer grundet powercommander

F1/FI = fuel injection error  (forkert blanding.) Få smidt tester på..  :wink:    Løgn, rettet af sajmon længere nede..

Mvh
Titel: F1 i displayet og lampe lyser rødt
Indlæg af: melander efter Maj 20, 2011, 11:57:49 pm
Har akkurat det samme problem med min. Min gør det kun indtil den bliver varm. Fik at vide, at det var pga. den fik for meget benz (indstilling i Powercommanderen) når den var kold, men dette ville jævne sig ud ved driftstemp. Kan ved lejlighed sætte hele forklaringen ind en af dagene ;-)
Titel: Sv: F1 i displayet og lampe lyser rødt
Indlæg af: Sajmon efter Maj 21, 2011, 12:25:31 am
Tjek evt, alle stik og elektronik efter under sæderne, ellers er det ikke utænkeligt fejlen kommer grundet powercommander....

F1/FI = fuel injection error  (forkert blanding.) Få smidt tester på..  :wink:

Mvh

Forkert.

FI står for Fault Indicator og indikerer som navnet tyder på, at der er en fejl på et eller andet. Kig i manualen og find noget der hedder "dealer mode" - det gør at der vil stå en fejlkode i displayet som du så kan referere til bagerst i manualen.
Titel: Sv: F1 i displayet og lampe lyser rødt
Indlæg af: PeterZ efter Maj 21, 2011, 12:29:11 am
Tjek evt, alle stik og elektronik efter under sæderne, ellers er det ikke utænkeligt fejlen kommer grundet powercommander....

F1/FI = fuel injection error  (forkert blanding.) Få smidt tester på..  :wink:

Mvh

Forkert.

FI står for Fault Indicator og indikerer som navnet tyder på, at der er en fejl på et eller andet. Kig i manualen og find noget der hedder "dealer mode" - det gør at der vil stå en fejlkode i displayet som du så kan referere til bagerst i manualen.

Takker, altid rart at lære, lærlingen tager til sig. :)

Mvh
Titel: Sv: F1 i displayet og lampe lyser rødt
Indlæg af: Jannik efter Maj 21, 2011, 01:14:05 pm
Endnu en problemstilling der gør at jeg altid fraråder folk at smide en pc/rapidbike på sin sv.  :brok:

Jeg har endnu ikke kørt på en sv1000 med indrullet pc der kører bedre end en sv1000 der er justeret i den  originale boks.  :rolleyes:
Titel: Sv: F1 i displayet og lampe lyser rødt
Indlæg af: Sajmon efter Maj 22, 2011, 12:05:52 am
Endnu en problemstilling der gør at jeg altid fraråder folk at smide en pc/rapidbike på sin sv.  :brok:

Jeg har endnu ikke kørt på en sv1000 med indrullet pc der kører bedre end en sv1000 der er justeret i den  originale boks.  :rolleyes:

DET har jeg godt nok et par gange efterhånden - dog kun K3 og K4'ere og i særdeleshed hvis man både skifter potter og filter samt åbner kassen.

At FI lampen blinker, tyder blot på at åbnetiden for dyserne er forbi skalaen som den originale boks tillader - ikke andet. Min baneracer gør det og når jeg udlæser den, er det "Injection Error", men det har ingen betydning for hvordan maskinen kører.
Titel: Sv: F1 i displayet og lampe lyser rødt
Indlæg af: Sortberg efter Maj 22, 2011, 11:46:39 pm
Endnu en problemstilling der gør at jeg altid fraråder folk at smide en pc/rapidbike på sin sv.  :brok:

Jeg har endnu ikke kørt på en sv1000 med indrullet pc der kører bedre end en sv1000 der er justeret i den  originale boks.  :rolleyes:

DET har jeg godt nok et par gange efterhånden - dog kun K3 og K4'ere og i særdeleshed hvis man både skifter potter og filter samt åbner kassen.

At FI lampen blinker, tyder blot på at åbnetiden for dyserne er forbi skalaen som den originale boks tillader - ikke andet. Min baneracer gør det og når jeg udlæser den, er det "Injection Error", men det har ingen betydning for hvordan maskinen kører.

Tror nu også jeg mindes at en SV, køre et par gange bedre med PC, og filter.... Er i virkeligheden også bevist gang på gang  :angel:
Titel: F1 i displayet og lampe lyser rødt
Indlæg af: melander efter Maj 23, 2011, 01:37:07 am
Endnu en problemstilling der gør at jeg altid fraråder folk at smide en pc/rapidbike på sin sv.  :brok:

Jeg har endnu ikke kørt på en sv1000 med indrullet pc der kører bedre end en sv1000 der er justeret i den  originale boks.  :rolleyes:

DET har jeg godt nok et par gange efterhånden - dog kun K3 og K4'ere og i særdeleshed hvis man både skifter potter og filter samt åbner kassen.

At FI lampen blinker, tyder blot på at åbnetiden for dyserne er forbi skalaen som den originale boks tillader - ikke andet. Min baneracer gør det og når jeg udlæser den, er det "Injection Error", men det har ingen betydning for hvordan maskinen kører.

Tror nu også jeg mindes at en SV, køre et par gange bedre med PC, og filter.... Er i virkeligheden også bevist gang på gang  :angel:
100 %. En klart mere medgørlig MC efter en gang trylle trick fra Ove!!!
Titel: Sv: F1 i displayet og lampe lyser rødt
Indlæg af: Wolfdk efter Maj 23, 2011, 07:22:22 am
Endnu en problemstilling der gør at jeg altid fraråder folk at smide en pc/rapidbike på sin sv.  :brok:

Jeg har endnu ikke kørt på en sv1000 med indrullet pc der kører bedre end en sv1000 der er justeret i den  originale boks.  :rolleyes:

DET har jeg godt nok et par gange efterhånden - dog kun K3 og K4'ere og i særdeleshed hvis man både skifter potter og filter samt åbner kassen.


At FI lampen blinker, tyder blot på at åbnetiden for dyserne er forbi skalaen som den originale boks tillader - ikke andet. Min baneracer gør det og når jeg udlæser den, er det "Injection Error", men det har ingen betydning for hvordan maskinen kører.

Tror nu også jeg mindes at en SV, køre et par gange bedre med PC, og filter.... Er i virkeligheden også bevist gang på gang  :angel:
100 %. En klart mere medgørlig MC efter en gang trylle trick fra Ove!!!

Hørt... Min K3 blev en helt anden maskine efter filterskift og indrulning, meget bedre gasrespons og træk i mellem området..så syntes da helt klart at der er en forskel  :)
Titel: Sv: F1 i displayet og lampe lyser rødt
Indlæg af: Damage efter Maj 23, 2011, 07:51:16 am
Hvad er det lige Jannik skriver og hvad er det i samligner med...

Det lyder som om at alle er enige om at SV´eren kører bedst når den er justeret korrekt ind med nyt filter og potter, og det er jeg enig i. Men Jannik samligner to
forskellige typer justeringer, en med PC og en hvor justeringen bliver gjort i den originale ECU.

Så i forhold til det Jannik skriver så går jeg ud fra at man har prøvet en SV´er som er justeret korrekt ind med PC og en som er korrekt justeret ind i den originale ECU.  :wink:
 
Titel: Sv: F1 i displayet og lampe lyser rødt
Indlæg af: Wolfdk efter Maj 23, 2011, 09:03:06 am
Sry. Jannik...læste ikke din kommentar ordentligt..  :oops:
Titel: Sv: F1 i displayet og lampe lyser rødt
Indlæg af: Sortberg efter Maj 23, 2011, 09:26:23 am
Hvad er det lige Jannik skriver og hvad er det i samligner med...

Det lyder som om at alle er enige om at SV´eren kører bedst når den er justeret korrekt ind med nyt filter og potter, og det er jeg enig i. Men Jannik samligner to
forskellige typer justeringer, en med PC og en hvor justeringen bliver gjort i den originale ECU.

Så i forhold til det Jannik skriver så går jeg ud fra at man har prøvet en SV´er som er justeret korrekt ind med PC og en som er korrekt justeret ind i den originale ECU.  :wink:

Han skriver at EUC, er lige så godt, giver de samme heste i mellemområdet og køreglæde som en PC?
Og så er der os der ikke er enige i det? Og har prøvet begge dele......
Titel: Sv: F1 i displayet og lampe lyser rødt
Indlæg af: Damage efter Maj 23, 2011, 09:54:58 am
Hvad er det lige Jannik skriver og hvad er det i samligner med...

Det lyder som om at alle er enige om at SV´eren kører bedst når den er justeret korrekt ind med nyt filter og potter, og det er jeg enig i. Men Jannik samligner to
forskellige typer justeringer, en med PC og en hvor justeringen bliver gjort i den originale ECU.

Så i forhold til det Jannik skriver så går jeg ud fra at man har prøvet en SV´er som er justeret korrekt ind med PC og en som er korrekt justeret ind i den originale ECU.  :wink:

Han skriver at EUC, er lige så godt, giver de samme heste i mellemområdet og køreglæde som en PC?
Og så er der os der ikke er enige i det? Og har prøvet begge dele......

Nej, han skriver intet om HK i mellemområdet. Han skriver at han ikke har prøvet en SV´er med PC som kører bedre end en som er justeret i den originale ECU. Det er jo en subjektiv mening og der kan man jo godt være uenig.

Justering med PC giver ikke flere HK i mellemområdet end hvis den bliver justeret i ECU´en, det giver det samme!. Det som er forskellen er, at PC kan justeres mere fint, dvs, ved hvert
250 rpm. Og så er spørgsmålet bare om man kan mærke det...det er jo også en subjektiv vurdering som man kan være uenig i.  :wink:
Titel: Sv: F1 i displayet og lampe lyser rødt
Indlæg af: Jannik efter Maj 23, 2011, 10:07:03 am
Hvad er det lige Jannik skriver og hvad er det i samligner med...

Det lyder som om at alle er enige om at SV´eren kører bedst når den er justeret korrekt ind med nyt filter og potter, og det er jeg enig i. Men Jannik samligner to
forskellige typer justeringer, en med PC og en hvor justeringen bliver gjort i den originale ECU.

Så i forhold til det Jannik skriver så går jeg ud fra at man har prøvet en SV´er som er justeret korrekt ind med PC og en som er korrekt justeret ind i den originale ECU.  :wink:

Lige præcis.  :thumbsup:

Jeg taler ikke om en standard oppe imod en der er rullet ind med powercommander potter og filter, men en cykel med potter og filter rullet ind med den originale ECU, imod den samme cykel rullet ind med powercommander.

Jeg kan godt se at kurven på rullefeltet er lidt bedre med Powercommander monteret, men jeg kan ikke mærke forskellen når den kører på vejen.

I min verden er det spild af penge, og at der er gået inflation i det, at alle SKAL have pc på sin sv før den kører ordentligt.  :huh: :huh: :huh:
Titel: Sv: F1 i displayet og lampe lyser rødt
Indlæg af: Jannik efter Maj 23, 2011, 10:12:47 am

Han skriver at EUC, er lige så godt, giver de samme heste i mellemområdet og køreglæde som en PC?
Og så er der os der ikke er enige i det? Og har prøvet begge dele......

Jeg skriver ikke at det er lige så godt og giver lige så mange hest, jeg skriver at jeg ikke kan mærke forskel på landevejen.

Folk går altid meget op i hvordan kurven ser ud og hvor mange heste den lægger, men det er med fuld åben gas at de heste bliver målt, og hvor tit kører du med fuld åben gas???? Det er ikke tit hos mig selv om jeg ikke ligger bagerst i feltet.  :blink:

Min kommentar er bare den at JEG ikke ser nogen grund til at købe en pc til sin SV, for JEG syntes bestemt ikke det giver større køreglæde at køre på en SV med pc frem for en SV der er indrullet i ECUén.
Titel: Sv: F1 i displayet og lampe lyser rødt
Indlæg af: Sortberg efter Maj 23, 2011, 10:29:13 am

Han skriver at EUC, er lige så godt, giver de samme heste i mellemområdet og køreglæde som en PC?
Og så er der os der ikke er enige i det? Og har prøvet begge dele......

Jeg skriver ikke at det er lige så godt og giver lige så mange hest, jeg skriver at jeg ikke kan mærke forskel på landevejen.

Folk går altid meget op i hvordan kurven ser ud og hvor mange heste den lægger, men det er med fuld åben gas at de heste bliver målt, og hvor tit kører du med fuld åben gas???? Det er ikke tit hos mig selv om jeg ikke ligger bagerst i feltet.  :blink:

Min kommentar er bare den at JEG ikke ser nogen grund til at købe en pc til sin SV, for JEG syntes bestemt ikke det giver større køreglæde at køre på en SV med pc frem for en SV der er indrullet i ECUén.
Jaa var nok lidt viderefortolket den konklusion jeg lavede  :embarassed:
Så kan der være benz økonmien, men den ved jeg ikke hvordan er på cykel med justeret EUC. Men med PC er den væsentlig anderledes. Kan også være delte meninger omkring K&N/Pipercross filtere, om det kan mærkes, om andre potter kan mærkes på kørslen, alt i alt en smagssag. Men så kan man blive ved om man kan se om et kamera er 5 megapixel, eller om det er 8. Hvis ikke man måler udstyr/ting på deres max belastning, eller på deres peak, så kan det vel være lige meget med at ofre de ekstra penge på det? Køz Køz   [afro|
Titel: Sv: F1 i displayet og lampe lyser rødt
Indlæg af: Jannik efter Maj 23, 2011, 11:40:44 am

Han skriver at EUC, er lige så godt, giver de samme heste i mellemområdet og køreglæde som en PC?
Og så er der os der ikke er enige i det? Og har prøvet begge dele......

Jeg skriver ikke at det er lige så godt og giver lige så mange hest, jeg skriver at jeg ikke kan mærke forskel på landevejen.

Folk går altid meget op i hvordan kurven ser ud og hvor mange heste den lægger, men det er med fuld åben gas at de heste bliver målt, og hvor tit kører du med fuld åben gas???? Det er ikke tit hos mig selv om jeg ikke ligger bagerst i feltet.  :blink:

Min kommentar er bare den at JEG ikke ser nogen grund til at købe en pc til sin SV, for JEG syntes bestemt ikke det giver større køreglæde at køre på en SV med pc frem for en SV der er indrullet i ECUén.
Jaa var nok lidt viderefortolket den konklusion jeg lavede  :embarassed:
Så kan der være benz økonmien, men den ved jeg ikke hvordan er på cykel med justeret EUC. Men med PC er den væsentlig anderledes. Kan også være delte meninger omkring K&N/Pipercross filtere, om det kan mærkes, om andre potter kan mærkes på kørslen, alt i alt en smagssag. Men så kan man blive ved om man kan se om et kamera er 5 megapixel, eller om det er 8. Hvis ikke man måler udstyr/ting på deres max belastning, eller på deres peak, så kan det vel være lige meget med at ofre de ekstra penge på det? Køz Køz   [afro|
:lmao: :lmao: :lmao: :thumbsup: